Gå til innhold

Hvordan kjøpe ting med “Fiks ferdig” på Finn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei. For med fiks ferdig får åpenbart ikke selger pengene sine.

Anonymkode: fece7...de7

Er det bedre at selger får pengene sine, men eksempelvis sender et flekkete og hullete klesplagg til kjøper, og kjøper ikke har noen reell mulighet for å få tilbake penger for en ubrukelig vare i vesentlig dårligere stand enn beskrevet?

Uærlige folk kan finnes på begge sider.

Anonymkode: abb8c...b63

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er det bedre at selger får pengene sine, men eksempelvis sender et flekkete og hullete klesplagg til kjøper, og kjøper ikke har noen reell mulighet for å få tilbake penger for en ubrukelig vare i vesentlig dårligere stand enn beskrevet?

Uærlige folk kan finnes på begge sider.

Anonymkode: abb8c...b63

Jeg sa ikke at det er bedre. Jeg forklarte simpelthen ulempen..

Anonymkode: fece7...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 27.6.2024 den 17.57):

Jeg liker fiks ferdig veldig godt. Også greit å slippe useriøse kjøpere som sier de skal ha varen, men som bare fordufter.

Anonymkode: abb8c...b63

Helt enig. Både når jeg kjøper og selger bruker jeg fiks ferdig. Det er helt uaktuelt å vippse tusenvis av kroner til en selger.

Og er drit lei av å kaste bort til på kjøpere som skal komme å hente men aldri dukker opp. Enten kjøper du med fiks ferdig av meg, eller så blir det ikke noe salg. Sånn er det.

Anonymkode: 6943b...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har solgt varer på finn.no uten fiks ferdig jevnt og trutt. Alt jeg har lagt ut har fått respons og blitt solgt ganske tidlig. 

Hadde akkurat fått solgt unna 3 varer på 1 uke, så bestemte jeg meg for å flytte alle annonsene jeg hadde ute over på Fiks Ferdig. Var spent på hvordan det kom til å fungere, og tenkte at det ville gjøre salg enklere. 

Men nei. Har ikke solgt en eneste vare siden jeg flytta alt over til Fiks Ferdig, på 4 uker nå. Helt dødt. 

Så jeg flyttet alt tilbake til standard igjen der frakt var inkludert i pris, uten Fiks Ferdig, og jeg fikk plutselig henvendelser og salg igjen. 

Jeg skjønner ikke psykologien i dette. Man skulle tro Fiks Ferdig gjorde produktene tryggere og bedre for kjøpere, men likevel ser det ut som mange enda foretrekker god gammeldags Vipps/forhåndsbetaling og tillit. Eller er det virkelig bare så tilfeldig i mitt tilfelle? 

Anonymkode: 22b1b...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har solgt varer på finn.no uten fiks ferdig jevnt og trutt. Alt jeg har lagt ut har fått respons og blitt solgt ganske tidlig. 

Hadde akkurat fått solgt unna 3 varer på 1 uke, så bestemte jeg meg for å flytte alle annonsene jeg hadde ute over på Fiks Ferdig. Var spent på hvordan det kom til å fungere, og tenkte at det ville gjøre salg enklere. 

Men nei. Har ikke solgt en eneste vare siden jeg flytta alt over til Fiks Ferdig, på 4 uker nå. Helt dødt. 

Så jeg flyttet alt tilbake til standard igjen der frakt var inkludert i pris, uten Fiks Ferdig, og jeg fikk plutselig henvendelser og salg igjen. 

Jeg skjønner ikke psykologien i dette. Man skulle tro Fiks Ferdig gjorde produktene tryggere og bedre for kjøpere, men likevel ser det ut som mange enda foretrekker god gammeldags Vipps/forhåndsbetaling og tillit. Eller er det virkelig bare så tilfeldig i mitt tilfelle? 

Anonymkode: 22b1b...a5b

Min erfaring er litt den samme, men ikke helt. 

De fleste annonser jeg har liggende ute, er uten fiks ferdig. Og jeg pleier å få god respons på det. 
De fleste kjøpere jeg møter, er seriøse og betaler raskt etter avtale. 

Oftest får jeg forespørsler om å åpne for fiks ferdig. Men når jeg gjør det, så innser nok mange at portoen blir dyr, eller de forsøker å tilby veldig lav betaling for varen. (For, ja, du kan også tilby å betale lavere pris for varen enn den er lagt ut for, via Fiks Ferdig.) 
Så jeg pleier gjerne å fjerne denne muligheten igjen ganske fort, for nettopp ikke å miste de kundene som IKKE handler via fiks ferdig. 

Jeg tester noen ganger også å legge ut med fiks ferdig. Og noen ganger treffer man rett kjøper da også. 

Anonymkode: 71fa6...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...