Gå til innhold

Samboerskap med ny mann.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men mener dere at dette ikke kommer til og bedre seg? Er det noe jeg kan gjøre for å få dette til og fungere igjen? Ts

Anonymkode: 1d968...21f

Det kommer ikke til å bli bedre. Nå der du hvem du har tatt i hus. De fleste blir verre.

Anonymkode: d78a5...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns folk overreagerer skikkelig her. Dersom han ikke føler seg akseptert av dine unger, some er forståelig fra ungene sin side, så er det lett å bli litt nedfor. Kommuniser, så ordner dette seg.

Anonymkode: 02730...b7e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må bare skjerpe seg. Bare legg deg ned på gulvet og gråt, ha et lite sammenbrudd. Gi deg med all den vaskingen. Han visste hva han gikk til så nå får han jommen bidra. Og man kan godt ta en øl mens man støvsuger. 

Alle barna må ha oppgaver, her i huset roterer de hver uke på å ha ansvar for å ta ut søppel, tømme oppvaskmaskin, og støvsuge en gang. Hormonelle kommer de til p være lenge. Dessuten er det dårlig gjort mot dem å ikke lære dem å bidra til fellesskapet. 
 

Alle må vaske og henge opp egne klær, evt setter du på vask, så henger alle opp sitt tøy. 
 

Evt betal et barn en symbolsk sum for å lage middag. 
 

Og så tror jeg du bare må venne deg til litt rot. 
 

Kan du sette bort dyra til foreldre e l  noen mnd når du nærmer deg termin? 

Anonymkode: 241ec...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

...men det virker som om at når jeg ble gravid og såpass dårlig så har han fått kalde føtter, det ble sikkert for mye og han føler sikkert på et tap av egentid. 


Jeg skulle virkelig ønske han droppet og drikke så mye alkohol, jeg blir stresset av det og bekymret. 
Jeg skulle ønske han klarte å se mine behov og hjulpet meg mere, prøvd å pratet med han, men jeg når ikke fram. Det blir bare snudd om til at det er jeg eller barna som er problemet, og det gjør meg bekymret for at jeg har tatt et veldig stor feil på alt. 


Jeg er økonomisk selvstendig og eier boligen selv, samt bilen. Så å bli alene er ikke er problem, men jeg ønsker å finne ut av dette, kanskje er det noe han ikke sier eller kanskje han rett og slett angrer og ønsker å bryte med meg, men da kunne han ha fortalt meg det enn å gå her å sutre.  Ts

Anonymkode: 1d968...21f

Han føler på tap av egentid fordi han må gjøre litt mer i huset når du er gravid med hans barn og så dårlig i svangerskapet at du er sykemeldt pga. dette?

Hvilken tapt egentid er det han ev. føler på? Han finner jo fremdeles tid både morgen og kveld til å spille, samt at han drikker alkohol stadig vekk.

 

Du kan ikke finne ut av dette alene. Han må ville endre seg, han må ønske å bli ansvarlig. Han oppfører seg tvert imot med lite eller ingen respekt for deg, han oppfører seg som et elendig forbilde for dine barn (en voksen mann som gamer morgen og kveld, drikker for ofte, bidrar for lite i felles hjem. Og på toppen av alt utsetter han både deg og dine barn for en form for psykisk vold, slik han oppfører seg mot deg og barna, bare klager, sutrer og ellers trekker seg helt unna dere inn i gaming og alkohol.

Ts, du må innse at du har altfor lave forventninger til hva du kan forvente i et godt forhold. Din eks var tydeligvis så ille at du nå dessverre har valgt en ny dårlig mann. Selv om han kanskje er noen hakk bedre enn din eks, så utsetter han deg likevel for en form for psykisk vold. I tillegg utnytter han deg som hushjelp siden han bidrar så minimalt selv. Dette er ikke en god mann. Dette er ikke et godt forhold.

Du kan ikke endre hverken forholdet eller ham alene. Om noe skal endres, da må begge to ønske å endre forholdet, og begge to må forplikte seg til det, med parterapi og til å vise det i praksis hver eneste dag. I tillegg må han endre seg, for nå utnytter han deg og utsetter deg og barna for en form for psykisk vold, han bryter deg ned.

Jeg tror du bør innse at dette forholdet ikke er godt, og at han ikke er bra for hverken deg eller barna.

Søk hjelp, TS, for du har opplevd så mye vanskelig at du nå trenger støtte av både fagfolk og andre som virkelig vil deg vel, slik at du kan skape et godt liv for deg og barna.

At det gode livet skal være sammen med denne mannen, det er tilnærmet utopi, i hvert fall hvis han ikke innser hvordan han holder på, er villig til å kutte kraftig ned på gaming og alkohol, slutte å psyke deg og barna ned og heller begynne å bidra og ta ansvar og være et positivt tilskudd til deres felles liv.

❤️

Anonymkode: 9b45d...10f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schopenhauer skrev (11 timer siden):

Her er noe du kan tenke over: 

1) Er dette en mann som er en god rollemodell for dine barn? 

2) Er dette en mann som har nok kapasitet til å kompensere for den manglende kjærlighet og omsorg dine barn har opplevd (Traumatiske opplevelser)? 

3) Er dette en mann som kan støtte deg når det kommer til pkt. 2 (fet skrift)? 

Ofte på KG hører man at kvinner har altfor store krav, i ditt tilfelle er nok disse altfor lave.  

Du glemte:

Er dette en mann du burde få barn med?

Opps. For sent…..

Anonymkode: 53a90...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har sikkert kommet som et sjokk for han hvor intenst det er å leve 100% med tre barn som ikke er hans. Hverdagen hentet dere kjapt inn da du ble gravid og syk i tillegg. 

Det er sikkert mye både du og han burde gjøre annerledes, men det første dere må lande er følelsen av et "oss". Hvem er VI og hvor vil vi? 

Kanskje kan FVK eller andre terapeuter hjelpe dere å få skuta på rett kjøl. Jeg tror ikke nødvendigvis at det beste er å gi opp nå, dere venter jo faktisk ett nytt barn sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lofilteret skrev (7 timer siden):

Det har sikkert kommet som et sjokk for han hvor intenst det er å leve 100% med tre barn som ikke er hans. Hverdagen hentet dere kjapt inn da du ble gravid og syk i tillegg. 

Det er sikkert mye både du og han burde gjøre annerledes, men det første dere må lande er følelsen av et "oss". Hvem er VI og hvor vil vi? 

Kanskje kan FVK eller andre terapeuter hjelpe dere å få skuta på rett kjøl. Jeg tror ikke nødvendigvis at det beste er å gi opp nå, dere venter jo faktisk ett nytt barn sammen.

Ja dette tror jeg nok stemmer veldig, jeg skal til jordmor neste uke, og som jeg forsto på henne så hadde de terapeuter på huset der. Så tenkte jeg skulle høre litt om vi får time hos dem, er 4 uker til termin så greit å få en klarhet i ting. 
Følelsen av oss den er på en måte ikke eksisterende, det er meg og barna å så samboer, vi er nok ikke er team. Ts

Anonymkode: 1d968...21f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...