Humle Brumle Skrevet 21. juli #101 Del Skrevet 21. juli TomKrus skrev (1 minutt siden): Nei dette er krig, og godt over halvparten av de du her skisser er Hamas terrorister, også ledere og fot terrorister i stort omfang. Litt rart at over 700 IDF soldater er døde og det er null Hamas terrorister som er døde Det tror du ikke selv, du kan gange det antallet IDF soldater som er døde i kampe på Gaza stripen med 10 i alle fall, mest sannsynlig enda mer. Da de allierte gikk i land i Normandie døde det over 5000 soldater på Omaha beach, det var ingen massakre, det var krig. Og det er dette som skjer i Gaza også. I Caen døde det mange 10.000 vis av mennesker, det var ingen massakre det var krig. Israel dreper Hamas terrorister inne blant sivile, og det var akkurat det de allierte gjorde også for å overvinne Tyskerne. Det var ingen massakre der man ønsker å drepe de sivile, man ønsket å nedkjempe de aktivt deltagende soldatene/terroristene. Og da er konsekvensen i krig alltid mange sivile døde. Det finnes ikke unntak. Hvorfor hever du og så jævlig mange på kg over ICJ? Det er jævlig rart for meg. Bare sånn jeg som vanlig person vet dette bedre liksom. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Who is she Skrevet 21. juli #102 Del Skrevet 21. juli TomKrus skrev (2 minutter siden): Israel vil ikke ha hele Vestbredden, det er jo på grunn av Palestinerne sin totale motvilje mot en fredelig løsning som gjør at Israel tar det de kan. Da spesielt områder som har betydning for det jødiske folk. Det har vært forhandlet i 70 år nå, og det skjer ikke noe som helst på den palestinske siden. Ikke annet en at de står på at Israel skal utryddes, da bokstavelig. Utrydde pal araberne vil aldri Israel gjøre, men man skal ikke se bort fra at det kan komme en løsning i fremtiden der det flyttes på mange av disse araberne til arabiske land. Akkurat nå er det umulig, det er ingen arabere som vil ha noe med de å gjøre. Om det løser seg ? Bare tiden vil vise det. Det brygger opp til enda mer krig i Europa, og hvordan dette utspiller seg i Midtøsten da ? Ingen vet. Blir enda ikke sikker på om det er kunnskapsløshet eller ignoranse. Israel har drevet med splitt og hersk og finansiert Hamas. BN kan takke seg selv og sine støttespillere for situasjonen og treneringen av Oslo avtalen som kunne ført til en tostatsløsning. Målet til Israel har vært annektering og kolonisering fra start. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humle Brumle Skrevet 21. juli #103 Del Skrevet 21. juli TomKrus skrev (1 minutt siden): Hvordan tenker dere om dette i Japan da ? De er jo kjent for å ta i mot mange og hjelpe de ? Tror du jeg kan faen meg endre hele Japan? Hadde jeg vært allmektig i Japan hadde jeg boikottet Israel, hjulpet palestinere støttet de så mye jeg kunne! Hva er det egt du driver med? Du vil jo ikke en gang hjelpe de og du sitter der og snakker om at Japan ikke hjelper. Herregud for noe tull! Du vil jo ikke hjelpe dem! Så hvorfor bruker du dette i mot meg da? Gir jo ingen mening! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 21. juli #104 Del Skrevet 21. juli Humle Brumle skrev (2 minutter siden): Tror du jeg kan faen meg endre hele Japan? Hadde jeg vært allmektig i Japan hadde jeg boikottet Israel, hjulpet palestinere støttet de så mye jeg kunne! Hva er det egt du driver med? Du vil jo ikke en gang hjelpe de og du sitter der og snakker om at Japan ikke hjelper. Herregud for noe tull! Du vil jo ikke hjelpe dem! Så hvorfor bruker du dette i mot meg da? Gir jo ingen mening! Hvem er det som finansierer store deler av hjelper som har kommet Hamas til gode i over 20 år ? Er det ikke Norge ? Jo det er Norge faktisk, mine og alle mine medborgere sine skattepenger, og hva ble de brukt til ? Tuneller og masse våpen. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humle Brumle Skrevet 21. juli #105 Del Skrevet 21. juli TomKrus skrev (5 minutter siden): Hvordan tenker dere om dette i Japan da ? De er jo kjent for å ta i mot mange og hjelpe de ? Jeg tenker uansett at dette ikke handler om meg i det hele tatt! Dette handler om de undertrykte og barna som daglig mister armer og bein! Men det virker som for meg at du har på en eller annen måte skrudd av empatien på palestinere! Hvorfor virker det som om du synes det er greit at 38000 + har dødd hittil?? Du som er så opptatt av 1200? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humle Brumle Skrevet 21. juli #106 Del Skrevet 21. juli TomKrus skrev (Akkurat nå): Hvem er det som finansierer store deler av hjelper som har kommet Hamas til gode i over 20 år ? Er det ikke Norge ? Jo det er Norge faktisk, mine og alle mine medborgere sine skattepenger, og hva ble de brukt til ? Tuneller og masse våpen. Ok men du vil jo ikke det her? Så hvorfor sitter du på din høye hest og skryter om hvor mye landet ditt har gjort? Det er veldig merkelig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 21. juli #107 Del Skrevet 21. juli Who is she skrev (7 minutter siden): Blir enda ikke sikker på om det er kunnskapsløshet eller ignoranse. Israel har drevet med splitt og hersk og finansiert Hamas. BN kan takke seg selv og sine støttespillere for situasjonen og treneringen av Oslo avtalen som kunne ført til en tostatsløsning. Målet til Israel har vært annektering og kolonisering fra start. Hvordan skulle en tostatsløsning endre på noe som helst ? Det betinger at den andre parten Palestinerne ville godta den, noe de ikke gjorde ! Der de stod på plenen foran det hvite hus og sa nei med Arafat i spissen. Om det er tostatsløsning eller ikke betyr ikke en dritt angående konflikten ! Det blir kriger uansett når man ikke er villige til å akseptere den andre parten i dette tilfellet Israel som de har nedfelt i sien Charter ikke kan aksepteres. Da er alt nytteløst uansett. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 21. juli #108 Del Skrevet 21. juli Humle Brumle skrev (1 minutt siden): Ok men du vil jo ikke det her? Så hvorfor sitter du på din høye hest og skryter om hvor mye landet ditt har gjort? Det er veldig merkelig! Er det merkelig, alle kan være villig til å hjelpe i en periode om man ser det virker, det betyr ikke at man er villige til å hente alle hit til Norge. Hva i alle dager er merkelig med det ! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humle Brumle Skrevet 21. juli #109 Del Skrevet 21. juli TomKrus skrev (Akkurat nå): Er det merkelig, alle kan være villig til å hjelpe i en periode om man ser det virker, det betyr ikke at man er villige til å hente alle hit til Norge. Hva i alle dager er merkelig med det ! Du sier jo bare dette for å vinne en debatt! Ikke fordi du bryr deg! Det er merkelig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Who is she Skrevet 21. juli #110 Del Skrevet 21. juli TomKrus skrev (1 minutt siden): Hvordan skulle en tostatsløsning endre på noe som helst ? Det betinger at den andre parten Palestinerne ville godta den, noe de ikke gjorde ! Der de stod på plenen foran det hvite hus og sa nei med Arafat i spissen. Om det er tostatsløsning eller ikke betyr ikke en dritt angående konflikten ! Det blir kriger uansett når man ikke er villige til å akseptere den andre parten i dette tilfellet Israel som de har nedfelt i sien Charter ikke kan aksepteres. Da er alt nytteløst uansett. Det er rimelig nyttesløse når Israel finansierer Hamas for å opprettholde konflikten syns du ikke? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 21. juli #111 Del Skrevet 21. juli Humle Brumle skrev (11 minutter siden): Hvorfor hever du og så jævlig mange på kg over ICJ? Det er jævlig rart for meg. Bare sånn jeg som vanlig person vet dette bedre liksom. Fordi ICJ ikke er noen overnasjonal domstol som har herredømme i hele verden, og som i stor grad er politisk motivert. Dette er noe som alle som følger med vet ! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humle Brumle Skrevet 21. juli #112 Del Skrevet 21. juli TomKrus skrev (Akkurat nå): Fordi ICJ ikke er noen overnasjonal domstol som har herredømme i hele verden, og som i stor grad er politisk motivert. Dette er noe som alle som følger med vet ! Oja så det er bare tull altså. I see jeg får bare ignorere folkemordet da! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 21. juli #113 Del Skrevet 21. juli Who is she skrev (Akkurat nå): Det er rimelig nyttesløse når Israel finansierer Hamas for å opprettholde konflikten syns du ikke? Israel var i lang tid pålagt å hente inn skatter og avgifter for alt som gikk over grensen til Gaza og hendle dette over til palestinerne. Det er årsaken, internasjonalt press ! Alle så hva pengene gikk til. Så du har ikke et poeng en gang. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 21. juli #114 Del Skrevet 21. juli Humle Brumle skrev (Akkurat nå): Oja så det er bare tull altså. I see jeg får bare ignorere folkemordet da! Folkemord ? Selv IJC har ikke konkludert med det. Det er det bare du som gjør. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humle Brumle Skrevet 21. juli #115 Del Skrevet 21. juli TomKrus skrev (Akkurat nå): Folkemord ? Selv IJC har ikke konkludert med det. Det er det bare du som gjør. Det er langt i fra bare meg, og det vet du veldig veldig godt selv! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 21. juli #116 Del Skrevet 21. juli Humle Brumle skrev (3 minutter siden): Det er langt i fra bare meg, og det vet du veldig veldig godt selv! Nei alle Palestina aktivistene mener jo dette, men ikke den internasjonale domstolen. Selv om den er pill råtten politisk så har ikke den konkludert med noe som helst. Og er 38000 sivile tap om det er det da ! Så er jo ikke det et folkemord ! Det kalles krig ! Og i krig fyker det antallet langt over dette i alle kriger som har rast hittil i historien. Uten at man har snakket om folkemord. Selv bombingen av Dresden krevde 25.000 drepte på en dag ! Ingen snakker om folkemord ! Det var jo ikke det heller, det var krig, krig mot en motstander som aldri ville gi seg uansett hva det kostet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humle Brumle Skrevet 21. juli #117 Del Skrevet 21. juli TomKrus skrev (1 minutt siden): Nei alle Palestina aktivistene mener jo dette, men ikke den internasjonale domstolen. Selv om den er pill råtten politisk så har ikke den konkludert med noe som helst. Og er 38000 sivile tap om det er det da ! Så er jo ikke det et folkemord ! Det kalles krig ! Og i krig fyker det antallet langt over dette i alle kriger som har rast hittil i historien. Uten at man har snakket om folkemord. Selv bombingen av Dresden krevde 25.000 drepte på en dag ! Ingen snakker om folkemord ! Det var jo ikke det heller, det var krig, krig mot en motstander som aldri ville gi seg uansett hva det kostet. Ok så hva med de 1200 drepte da? Det er ikke krig eller? Det er terror ja… men ikke 38000? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 21. juli #118 Del Skrevet 21. juli Humle Brumle skrev (3 minutter siden): Ok så hva med de 1200 drepte da? Det er ikke krig eller? Det er terror ja… men ikke 38000? De 1200 var så langt fra krig som det kunne forblitt, der man voldtar, skjærer barn ut av magen på gravide, brenner barn levende ja det er bare å se på videoene som florerer rundt dette. Det var massakre for å spre terror og frykt, og de tok med gisler hjem til Gaza som de kjørte rundt i gatene med lik for å triumfere ! Men du forstår ikke forskjellen på krig og terror, så bare la det ligge. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 21. juli #119 Del Skrevet 21. juli 11 minutter siden, Humle Brumle said: Det er langt i fra bare meg, og det vet du veldig veldig godt selv! Det er i alle fall ikke ICJ, her har du dommeren forklare dette selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Who is she Skrevet 21. juli #120 Del Skrevet 21. juli TomKrus skrev (15 minutter siden): Israel var i lang tid pålagt å hente inn skatter og avgifter for alt som gikk over grensen til Gaza og hendle dette over til palestinerne. Det er årsaken, internasjonalt press ! Alle så hva pengene gikk til. Så du har ikke et poeng en gang. Internasjonalt press har holdt Israel bittelitt i selen når det kommet til bosettinger på VB. Foruten det skriver du jo tøv. BN har helt andre grunner til å finansiere Hamas. Splitt og hersk og å opprettholde et høyt konfliktnivå. https://www.timesofisrael.com/for-years-netanyahu-propped-up-hamas-now-its-blown-up-in-our-faces/amp/ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå