Gå til innhold

Skal man krangle seg til å få utbetaling fra uføreforsikring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Syntes det er rart at forsikringsselskapet prøver å finne ting i journalen min for å unngå å gi meg utbetalingen på 3 millioner kr.  Jeg er nå uføretrygdet og de har begrunnelser på at jeg har hatt symptomer på ME fra tidligere. Vært hos legen pga jeg har vært mye sliten osv i perioder, slitet med vondter, men ikke fått diagnose på akkurat det, jeg var ikke hos legen på et par år før ME symptomene kom, og nå har jeg hatt diagnosen i 5 år men de kverulerer på at symptomene mine begynte før jeg tegnet forsikringen for 7 år siden. Hva gjør jeg med dette ? Noen som har vært borte i lignende?  
 

De hadde også en anmerkning på at jeg tok bilde av nakke, rygg og hodet pga hodepine og ryggproblemer for mange år siden og på forsikringen så hadde jeg krysset av at jeg ikke hadde noe diagnose (har ikke det), men skulle tydeligvis skrevet at jeg har vært på MR🤦🏻‍♀️ Det har heller ikke sammenheng med diagnosen. Veldig frustrerende, og kunne tenkt meg å fått utbetalingen for å kvitte meg med gjeld og kunne leve normalt i gjen. Lever på brød og vann omtrent 😔

Anonymkode: a34d4...ac2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Advokatmat 

Anonymkode: 3c703...653

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har svart uriktig når du tegnet forsikringen har de vel kanskje et par poeng. 

Anonymkode: 6c37d...535

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får jo ikke forsikring for noe som kan tenkes å ha hatt opphav fra tiden før du tegnet forsikring. Det sier seg jo selv. Om du tegnet en husforsikring i dag, huset står i full brann i morgen, og brann/politi konkluderer med at årsaken var en ulmebrann som startet forleden dag, så vil du jo ikke få noe igjen på forsikringa. Samme gjelder innen helse. Har du vært til lege flere ganger for noe som ligner på diagnosen i dag, så får du jo selvfølgelig ikke forsikring! Sånn må det jo være, eller ville alle hatt krav på forsikring på 3 mill etter å ha betalt inn 20.000 i forsikringspremie. 
 

Har du hatt vondter og plager som kan assosieres med ME, så kan du få en lastebil i hodet på din egen veranda, og fortsatt vil de tidligere plagene bli sannsynliggjort som årsak til at lastebilen havnet på din veranda 50 meter fra nærmeste trafikkerte vei. Sånn er det med forsikring. Ingenting som kan være kjent vil bli dekket om du tegner i ettertid. Derfor er uføreforsikring noe man regner for barna side npr barbeforsikringen opphører.

Anonymkode: fc13e...b81

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Syntes det er rart at forsikringsselskapet prøver å finne ting i journalen min for å unngå å gi meg utbetalingen på 3 millioner kr.  Jeg er nå uføretrygdet og de har begrunnelser på at jeg har hatt symptomer på ME fra tidligere. Vært hos legen pga jeg har vært mye sliten osv i perioder, slitet med vondter, men ikke fått diagnose på akkurat det, jeg var ikke hos legen på et par år før ME symptomene kom, og nå har jeg hatt diagnosen i 5 år men de kverulerer på at symptomene mine begynte før jeg tegnet forsikringen for 7 år siden. Hva gjør jeg med dette ? Noen som har vært borte i lignende?  
 

De hadde også en anmerkning på at jeg tok bilde av nakke, rygg og hodet pga hodepine og ryggproblemer for mange år siden og på forsikringen så hadde jeg krysset av at jeg ikke hadde noe diagnose (har ikke det), men skulle tydeligvis skrevet at jeg har vært på MR🤦🏻‍♀️ Det har heller ikke sammenheng med diagnosen. Veldig frustrerende, og kunne tenkt meg å fått utbetalingen for å kvitte meg med gjeld og kunne leve normalt i gjen. Lever på brød og vann omtrent 😔

Anonymkode: a34d4...ac2

Slik holdt de på med meg også. Men jeg hadde ikke tegnet egen uføreforsikring,  bare den kollektive jeg var dekket av via jobb. Nav godkjente yrkesskaden, og dermed var de uansett bundet av tariffavtalen. Men det førte til at jeg fikk utbetalt 1,2 millioner i stedet for 3 - 4 millioner. Men orket ikke å ta opp den kampen med forsikringsselskapet. De svarte meg heller ikke da jeg sendte inn krav om skaden,  så derfor måtte jeg til advokat for å få hjelp,  da svarte de plutselig. Temmelig frekt å bare la være å svare og "håpe" på at skadelidte gir opp...

Anonymkode: da962...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg var det null problem da jeg ikke hadde vært syk før jeg ble syk og ufør, med unntak av senebetennelse i en arm. Stod da at om jeg skulle bli uføre pga senebetennelse i armer fikk jeg ingen utbetaling.

 

Om du har vært mye hos lege med de symptomene du oppgir, og du ga beskjed om dette da du tegnet forsikring  så er det egentlig rart at de ikke skrev det i passirene dine. 
Eller oppga du ikke det da du tegnet forsikring?

Anonymkode: 87105...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...