Gå til innhold

Er han slem og egoistisk eller tror han at han er morsom? Klarer ikke å tyde


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare det at dere har datet i ett år uten å kalle dere kjærester er i seg selv et rødt flagg. Jeg forstår bekymringen din mtp barna og skammen du opplever rundt å "gå fra fyr til fyr", men selv om de liker ham så vil det gå utover dem etterhvert uansett når du blir påvirket av ham. Ikke tenk så mye på om han er slem eller dum, han er ikke riktig fyr for deg. Han tilfører ikke livet ditt noe positivt. Han gjør deg deprimert. Uavhengig av om intensjonen er vond eller ikke. Kvitt deg med ham, og for å unngå å "gå fra fyr til fyr" så kan du jo la det gå enda litt lenger tid før de introduseres neste gang! Denne gangen må du ta hensyn til deg selv ❤️

Anonymkode: 6d081...e87

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke ting er det han gjør som du ikke liker? 

Det med smågodtet synes jeg personlig var merkelig å bli såret over.

Hadde jeg kjøpt smågodt og du f.eks hadde bedt meg ta med litt lakris hadde jeg svart det samme fordi jeg hater lakris og om det er lakris i en pose med smågodt smitter lakrissmaken/lukta over på det andre og alt blir uspiselig for meg.

Og du var jo også i butikken, hvorfor plukket du deg ikke smågodt selv?

Anonymkode: 6c1e3...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

vil jo ikke at barna skal føle at mora går fra den ene fyren til den andre

Beklager men kanskje mora skal droppe alle mannfolk en stund og velge barna og seg selv. Ingen forhold er bedre enn dette forholdet 

Anonymkode: c178e...588

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han ikke oppfører seg sånn mot barna men bare mot deg, så vet du at det ikke skyldes ubetenksomhet. Det er ikke til å komme unna.

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ej skjev fordeling i en nær relasjon er et valg den som prioriteres minst tar om å sette seg selv sist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvilke ting er det han gjør som du ikke liker? 

Det med smågodtet synes jeg personlig var merkelig å bli såret over.

Hadde jeg kjøpt smågodt og du f.eks hadde bedt meg ta med litt lakris hadde jeg svart det samme fordi jeg hater lakris og om det er lakris i en pose med smågodt smitter lakrissmaken/lukta over på det andre og alt blir uspiselig for meg.

Og du var jo også i butikken, hvorfor plukket du deg ikke smågodt selv?

Anonymkode: 6c1e3...bca

Det er merkelig å være så red for lakris, men man kan jo bruke to poser om man har en lakris forbi. Det er da helt vanlig at man kjøper snop sammen, om man skal spise det sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mer skadelig for barna dine at de ser deg bli dårlig behandlet og deprimert av en mann, en at du går TS! Forstår det er vanskelig når du er så nedkjølt av han, men håper du kan finne styrke til å gå med å tenke på barna dine. De fortjener en lykkelig mamma ❤️

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

 

Det verste er vel at barna liker han godt, for han er så snill med di, å det stopper meg litt i å gjøre noe, vil jo ikke at barna skal føle at mora går fra den ene fyren til den andre samtidig sitter jeg å er deprimert ofte for han er ofte slem mot meg, slik jeg oppfatter det.

Anonymkode: 95994...e3d

Du bør ha penger til ditt eget godteri 

Det er bare et tidsspørsmål før han er kjip med barna dine også.

De vil forstå bruddet, du trenger jo ikke ny mann 2 minutter senere.

Anonymkode: be4f3...a87

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ingenting om hans side av saken.

Men jeg kan vel si at du og han høres ut til å være på to planeter og er en dårlig match. Og da vil du bli såret og lei deg uansett om han har gjort noe galt eller ikke. 

Min mann blir også sur om jeg ikke kjøper godteri  han spør om. Fra min side så spør han altid om godteri på tilbud, og som skjeldent kommer på under 300kr. Selv om jeg har sagt fra at jeg ikke har penger til så mye godteri. 

Så på hans sin side så er jeg kjip som ikke kjøpte med. På min side syntes jeg han er kjip som ikke hører etter og begrenser godteri ønskene sine. 

Så jeg tenker enten må dere komunisere bedre og korrigere litt mer sammen deres forventninger til hverandre, eller så bør dere begge finne noen som matcher  deg bedre. 

Jeg for min del hadde satt pris på en som var opptatt med mye, fordi jeg trenger  mye egentid selv. 

Så her får jeg intrykk av at du trenger å være mer tett enn han ønsker. Og han teenger mer egentid enn du liker og føler deg tilsidesatt.

Du har gått ned i vekt og sitter å gråter. Da er du ikke lykkelig, og du kan ikke forandre på din partner.

Om du er redd for å dra flere menn inn i livet til barna dine.  Så kan du også velge å la være å introdusere barn og daten til dere er et par som har tenkt å gå videre sammen. Du skal iallefall ikke bruke dem som unskyldning for deg selv til å fortsette med denne fyren, når du i bunn og grunn bare blir ulykkelig av dette forholdet 

Anonymkode: 3f6f4...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

har gått ned 15 kg siste året vi har datet for han leker med meg hele tiden å jeg er svak å tilgir alt

samtidig sitter jeg å er deprimert ofte for han er ofte slem mot meg

 

Så fordi barna liker han, så skal du fortsatt ha han i livet? Tror nok de heller vil ha en mor som ikke er deprimert enn en fyr som de selv liker. 

Nå må du begynne å sette deg selv litt foran i rekken. Det er jo ÅPENBART at denne fyren gir blanke i deg og dine følelser. Kom deg videre! Du fortjener bedre. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (12 minutter siden):

Det er merkelig å være så red for lakris, men man kan jo bruke to poser om man har en lakris forbi. Det er da helt vanlig at man kjøper snop sammen, om man skal spise det sammen. 

Jeg har ikke lakrisfobi, men jeg blir kvalm av både lukt og smak av lakris, så hvorfor skal jeg ødelegge mitt godteri bare fordi du er for lat til å plukke ditt eget? 

Jeg elsker fermentert hai, men forventer da ikke at noen andre skulle hatt den sammen med sin mat for det. 

Anonymkode: 6c1e3...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg har ikke lakrisfobi, men jeg blir kvalm av både lukt og smak av lakris, så hvorfor skal jeg ødelegge mitt godteri bare fordi du er for lat til å plukke ditt eget? 

Jeg elsker fermentert hai, men forventer da ikke at noen andre skulle hatt den sammen med sin mat for det. 

Anonymkode: 6c1e3...bca

Men hvorfor kan du ikke plukke lakris i en separat pose? Om du synes lakris er så vanskelig at du ikke greier og legge det i en pose en gang, så synes jeg det høres ut til å være på grensen til fobi i det minste....

Om man er i butiken sammen og handler in til en koselig kveld, så er det sært å forvente at alle "plukker" sit eget. Ville du ha samme holdning om du var me å kjøpe in til Taco? Om du ikke likte agurk, kune du da hentet tomat og paprika men sakt kjæresten din måtte gå til grønskas disken selv for å hente agurken? Det høres veldig slitsomt ut å handle på den måten, om alle må besøke alle hylene. Ikke fordi det er så vanskelig å handle allene, men det blir veldig passivt agresivt og så demonstrativt nekte å samarbeide. 

Endret av Pippi Lotta
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva positivt tilfører han livet ditt?
Han er ein dust og behandlar deg dårlig, då er han ingen god mann for borna dine å ha rundt seg. Er det sånn du vil dei skal tenkje det er ok å bli behandla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er rart at det fokuseres så mye på den godteposen, det var jo bare ett eksempel på hvor dust han er.

Det som bør tas tak i her er jo hvordan han prater til TS og at han ikke respekterer henne og ikke vil høre på henne. Hun føler at han er slem med henne, hun blir deprimert, han leker med henne og hun er svak og tilgir. 

Det er det som er problemet her og det med godteposen var et eksempel. Skal vedde på at hun har flere eksempler.

Og for de som sier at "det er din side, han sier sikkert noe annet" så har de helt sikkert rett i det, men det spiller heller ingen rolle når TS er i et dårlig forhold som bare blir verre og verre fordi han behandler henne ille. 

Du må gjøre det slutt med denne mannen, TS. Du kan ikke være sammen med han fordi han er snill med ungene dine. Du trenger heller ikke gå fra mann til mann, du kan faktisk være alene med barna dine. 

Anonymkode: 36aec...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...