Gå til innhold

Hvorfor er folk for pinglete til å diskutere promiskuøsitet i dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har ikke lest alt men noe jeg ikke har sett bli nevnt er at mange kvinner ligger oppover, mens menn ligger nedover. Hvis en mann dater en kvinne, og hun har ligget mye rundt, så er det lett å tenke at han selv er nedgraderingen fra de andre. Kjenner flere som tenker slik, feks menn som dater damer i 30-årene, da er det lett å føle seg som et andrevalg eller en nedgradering når en type kvinner plutselig er interesserte men var uinteresserte for relativt få år tilbake når ikke klokken tikket.

Anonymkode: ef617...f79

En ting er hva du føler, en annen ting er at det ofte er helt korrekt.

For i motsetning til hva ynkelig politisk korrektihet vil ha det til er det faktisk ikke bare en "pussig tilfeldighet" at kvinner venter så lenge som mulig med å få barn.

Hadde trikset for å få ha seg med de kjekkeste karene vært å få barn tidlig ville ikke snittalderen for førstegangsfødende i Norge passert 30, for å si det litt diplomatisk... 😄

Anonymkode: 3d231...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Dette er tullprat. Har du ikke annet enn stråmenn å servere bør du ha anstendighet til å avstå fra å uttale deg.

Anonymkode: 3d231...61e

Dette er selvfølgelig ikke tull eller stråmenn. Hva i det jeg skrev er feil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har ikke lest alt men noe jeg ikke har sett bli nevnt er at mange kvinner ligger oppover, mens menn ligger nedover. Hvis en mann dater en kvinne, og hun har ligget mye rundt, så er det lett å tenke at han selv er nedgraderingen fra de andre. Kjenner flere som tenker slik, feks menn som dater damer i 30-årene, da er det lett å føle seg som et andrevalg eller en nedgradering når en type kvinner plutselig er interesserte men var uinteresserte for relativt få år tilbake når ikke klokken tikket.

Anonymkode: ef617...f79

Kari er nå 32 år, dette er forholds oversikten hennes:

Peder, 2012, kjæreste på vgs. Forholdet varer i 3 år. 

Samuel. Ons i 2015. Åsted, Kypros.

Vegard. FF i 2 månder, også 2015. Møttes gjennom venner, gikk på samme vgs men kjennte ikke hverandre da. 

Kristian, 2016. Kjæreste i 4 år. Møttes på tinder.

Jan. 2020. Corona ff. Nabo

Thomas. 2022. Kjæreste til dags dato, møttes på fest med felles bekjente. Ikke møttes tidligere.

 

Så, dette er et slags eksempel på hvordan et liv kan utarte seg. Hadde Thomas, som er kjæresten til Kari i 30 årene, mulighet til å være Kari sin først, når de ikke møttes før i 2022? Forstår du hvor mange forhold, hvor noen i det hele tatt ikke vet av hverandres eksistens finnes? Eller at de visste om hverandre men ikke hadde noen relasjon, hvor han heller ikke hadde føelser eller noen sinne tenkte at de ville passe sammen i fremtiden?

Hvorfor tenker dere ikke på den måten, når dere ser for dere senarior? Hvem vi liker når vi er 30 er anderledes enn når vi er 18, også fordi vi er mer voksne som 30. Når jeg var 16 vet du hva jeg likte med kjæresten min? Jeg likte bildet hans på facebook, og jeg tenkte han var mystisk, det var det, kjærester. Nå er jeg en utviklet kvinne, jeg kan ikke bare ta en tilfeldig mann uten noen tilhørende tanker som den gangen da? Livet er så mye mer nå, hvor gamle er dere med disse teoriene? For jeg skjønner det om dere er på det ung stadiet selv, at dere ikke forstår at man lærer mens man lever og innser at kommunikasjon er en greie, sammarbeid er en greie, sexuel kjemi er en greie, utroskap ikke er noe gøy kanskje også, alt sånnt. Om en voksen mann på 30+ blir snurt over å ikke bli valgt på det tynne 16 årige grunnlaget, men heller blir forelsket og må finne ut om vi kan leve sammen på et serriøst plan som voksne mennesker, som kanskje til å med har barn? Å tradisjoner, og noen takler ikke b mennesker foreksmepel. Forhold er noe annet som voksen. 

Anonymkode: ce199...71a

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kari er nå 32 år, dette er forholds oversikten hennes:

Peder, 2012, kjæreste på vgs. Forholdet varer i 3 år. 

Samuel. Ons i 2015. Åsted, Kypros.

Vegard. FF i 2 månder, også 2015. Møttes gjennom venner, gikk på samme vgs men kjennte ikke hverandre da. 

Kristian, 2016. Kjæreste i 4 år. Møttes på tinder.

Jan. 2020. Corona ff. Nabo

Thomas. 2022. Kjæreste til dags dato, møttes på fest med felles bekjente. Ikke møttes tidligere.

 

Så, dette er et slags eksempel på hvordan et liv kan utarte seg. Hadde Thomas, som er kjæresten til Kari i 30 årene, mulighet til å være Kari sin først, når de ikke møttes før i 2022? Forstår du hvor mange forhold, hvor noen i det hele tatt ikke vet av hverandres eksistens finnes? Eller at de visste om hverandre men ikke hadde noen relasjon, hvor han heller ikke hadde føelser eller noen sinne tenkte at de ville passe sammen i fremtiden?

Hvorfor tenker dere ikke på den måten, når dere ser for dere senarior? Hvem vi liker når vi er 30 er anderledes enn når vi er 18, også fordi vi er mer voksne som 30. Når jeg var 16 vet du hva jeg likte med kjæresten min? Jeg likte bildet hans på facebook, og jeg tenkte han var mystisk, det var det, kjærester. Nå er jeg en utviklet kvinne, jeg kan ikke bare ta en tilfeldig mann uten noen tilhørende tanker som den gangen da? Livet er så mye mer nå, hvor gamle er dere med disse teoriene? For jeg skjønner det om dere er på det ung stadiet selv, at dere ikke forstår at man lærer mens man lever og innser at kommunikasjon er en greie, sammarbeid er en greie, sexuel kjemi er en greie, utroskap ikke er noe gøy kanskje også, alt sånnt. Om en voksen mann på 30+ blir snurt over å ikke bli valgt på det tynne 16 årige grunnlaget, men heller blir forelsket og må finne ut om vi kan leve sammen på et serriøst plan som voksne mennesker, som kanskje til å med har barn? Å tradisjoner, og noen takler ikke b mennesker foreksmepel. Forhold er noe annet som voksen. 

Anonymkode: ce199...71a

Sorry, Kari går ikke på vgs i 2012 om hun er 32, så fremt hun ikke gikk der noen år senere. Men ignorer det, ikke den viktige detaljen. 

Anonymkode: ce199...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Slut shaming av kvinner er jo ikke akkurat noe nytt. At menn blander seg i den kvinnelige befolkningen seksualliv, ikke noe nytt.

Anonymkode: 833b7...ba8

Det som er nytt er bruken av sosiale medier til å spre et budskap basert på kvasivitenskap med mål å få til en endring av samfunnet. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (1 minutt siden):

Det som er nytt er bruken av sosiale medier til å spre et budskap basert på kvasivitenskap med mål å få til en endring av samfunnet. 

Å de jobber på som om de får betalt. 

Konspirasjon, de får betalt 😅

Anonymkode: ce199...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

En ting er hva du føler, en annen ting er at det ofte er helt korrekt.

For i motsetning til hva ynkelig politisk korrektihet vil ha det til er det faktisk ikke bare en "pussig tilfeldighet" at kvinner venter så lenge som mulig med å få barn.

Hadde trikset for å få ha seg med de kjekkeste karene vært å få barn tidlig ville ikke snittalderen for førstegangsfødende i Norge passert 30, for å si det litt diplomatisk... 😄

Anonymkode: 3d231...61e

Det er ingen som tror det er en "pussig tilfeldighet" at kvinner venter med å få barn. Og har absolutt ingenting med sex erfaring å gjøre.

Det finnes absolutt ingen fungerende motivasjon i vårt samfunn for at kvinner skal få barn tidlig. Hadde det vært fysisk mulig, hadde ingen fått barn før i 50-årene. Når økonomien er noenlunde stabil, du er flinkere til å vise fingeren til alle andre og festene begynner å bli kjedelige.

Kvinners biologiske klokke er eneste grunn til at det fortsatt produseres barn i landet; og selv den blir tynnslitt.  For barn er en to-mans jobb. Og menn har enda mindre gevinst av barn.

  

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Kari er nå 32 år, dette er forholds oversikten hennes:

Peder, 2012, kjæreste på vgs. Forholdet varer i 3 år. 

Samuel. Ons i 2015. Åsted, Kypros.

Vegard. FF i 2 månder, også 2015. Møttes gjennom venner, gikk på samme vgs men kjennte ikke hverandre da. 

Kristian, 2016. Kjæreste i 4 år. Møttes på tinder.

Jan. 2020. Corona ff. Nabo

Thomas. 2022. Kjæreste til dags dato, møttes på fest med felles bekjente. Ikke møttes tidligere.

 

Så, dette er et slags eksempel på hvordan et liv kan utarte seg. Hadde Thomas, som er kjæresten til Kari i 30 årene, mulighet til å være Kari sin først, når de ikke møttes før i 2022? Forstår du hvor mange forhold, hvor noen i det hele tatt ikke vet av hverandres eksistens finnes? Eller at de visste om hverandre men ikke hadde noen relasjon, hvor han heller ikke hadde føelser eller noen sinne tenkte at de ville passe sammen i fremtiden?

Hvorfor tenker dere ikke på den måten, når dere ser for dere senarior? Hvem vi liker når vi er 30 er anderledes enn når vi er 18, også fordi vi er mer voksne som 30. Når jeg var 16 vet du hva jeg likte med kjæresten min? Jeg likte bildet hans på facebook, og jeg tenkte han var mystisk, det var det, kjærester. Nå er jeg en utviklet kvinne, jeg kan ikke bare ta en tilfeldig mann uten noen tilhørende tanker som den gangen da? Livet er så mye mer nå, hvor gamle er dere med disse teoriene? For jeg skjønner det om dere er på det ung stadiet selv, at dere ikke forstår at man lærer mens man lever og innser at kommunikasjon er en greie, sammarbeid er en greie, sexuel kjemi er en greie, utroskap ikke er noe gøy kanskje også, alt sånnt. Om en voksen mann på 30+ blir snurt over å ikke bli valgt på det tynne 16 årige grunnlaget, men heller blir forelsket og må finne ut om vi kan leve sammen på et serriøst plan som voksne mennesker, som kanskje til å med har barn? Å tradisjoner, og noen takler ikke b mennesker foreksmepel. Forhold er noe annet som voksen. 

Anonymkode: ce199...71a

Alle som faktisk har evne å observere den virkelige verden vet at det ikke er slik Kari var sammen med disse andre mennene innen Thomas fordi hun ble brukt av menn med høyt markedsverdi frem til at hun måtte ta til takke med Thomas til å danne familie. 

Men vi vet at folk oppdager hverandre, utforsker kanskje det å bli kjærester og prøver det å være kjærester... Alternativ noe mindre seriøst. Hvor bor du, hvilke går du på skole med eller jobber du med. Venner og venners venner.

Alle som skjønner statistikk vet at ideen om at en minoritet av menn høvleri over "alle" kvinner på omgang ikke kan være sann. 

Men denne myten er sentral i prosjektet å kontrollere kvinnelig seksualitet. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Å de jobber på som om de får betalt. 

Konspirasjon, de får betalt 😅

Anonymkode: ce199...71a

De nyttige idiotene får ikke betalt. Men andre tjener godt med penger på dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da tror jeg du har misforstått en smule. Klikke i vinkel… fordi folk sier ting? Er det sivilisert oppførsel?

Forøvrig nei, ikke et eneste reelt argument er blitt servert, etter hva jeg kan se. Dropp gaslightingen, slikt har sluttet å virke.

Anonymkode: 3d231...61e

Du får tåle at det finnes temperament. Og jo, argumentene mot å legge seg opp i fremmede kvinners sexliv er gode. Bare det at dere i det hele tatt gjør det, og at det er frekt, er godt nok. Gaslighting? For et tilbakestående ord å bruke om det meningsmotstandere utfordrer deg med. Skulle tro du klikket i vinkel her.

Anonymkode: 833b7...ba8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kari er nå 32 år, dette er forholds oversikten hennes:

Peder, 2012, kjæreste på vgs. Forholdet varer i 3 år. 

Samuel. Ons i 2015. Åsted, Kypros.

Vegard. FF i 2 månder, også 2015. Møttes gjennom venner, gikk på samme vgs men kjennte ikke hverandre da. 

Kristian, 2016. Kjæreste i 4 år. Møttes på tinder.

Jan. 2020. Corona ff. Nabo

Thomas. 2022. Kjæreste til dags dato, møttes på fest med felles bekjente. Ikke møttes tidligere.

 

Så, dette er et slags eksempel på hvordan et liv kan utarte seg. Hadde Thomas, som er kjæresten til Kari i 30 årene, mulighet til å være Kari sin først, når de ikke møttes før i 2022? Forstår du hvor mange forhold, hvor noen i det hele tatt ikke vet av hverandres eksistens finnes? Eller at de visste om hverandre men ikke hadde noen relasjon, hvor han heller ikke hadde føelser eller noen sinne tenkte at de ville passe sammen i fremtiden?

Hvorfor tenker dere ikke på den måten, når dere ser for dere senarior? Hvem vi liker når vi er 30 er anderledes enn når vi er 18, også fordi vi er mer voksne som 30. Når jeg var 16 vet du hva jeg likte med kjæresten min? Jeg likte bildet hans på facebook, og jeg tenkte han var mystisk, det var det, kjærester. Nå er jeg en utviklet kvinne, jeg kan ikke bare ta en tilfeldig mann uten noen tilhørende tanker som den gangen da? Livet er så mye mer nå, hvor gamle er dere med disse teoriene? For jeg skjønner det om dere er på det ung stadiet selv, at dere ikke forstår at man lærer mens man lever og innser at kommunikasjon er en greie, sammarbeid er en greie, sexuel kjemi er en greie, utroskap ikke er noe gøy kanskje også, alt sånnt. Om en voksen mann på 30+ blir snurt over å ikke bli valgt på det tynne 16 årige grunnlaget, men heller blir forelsket og må finne ut om vi kan leve sammen på et serriøst plan som voksne mennesker, som kanskje til å med har barn? Å tradisjoner, og noen takler ikke b mennesker foreksmepel. Forhold er noe annet som voksen. 

Anonymkode: ce199...71a

Ikke sant? Min liste er slik (navn er endret):

* Per - første sexpartner, gift i 2001 etter tre måneders forhold. Gift i 8 år, 3 barn, skilt grunnet utroskap og psykisk/fysisk vold fra ham. Ingen kontakt med ham i dag, og det går ikke så bra med ham mht. håndtering av sinne og lignende. 

* Kristian - potensiell kjæreste/samboer i 2010, men viste seg å ha psykopatiske/voldelige tendenser. Disse ble oppdaget tidlig, og forholdet ble avsluttet. Ingen drama, vonde følelser eller konflikter i ettertid.

* Nils - potensiell kjæreste/samboer i 2011, snakket om å etablere en familie. Viste seg å være en løgner som holdt på med to jenter samtidig, og som brukte meg som barnevakt til hans barn/"fast hygge" mens hans andre dame gjorde seg ferdig med videregående. Ingen drama, vonde følelser eller konflikter i ettertid.

* Anders og Frode - kortvarig relasjon i 2012, "for helsas skyld", for man har jo behov. Ingen intensjon om forhold fra noen av sidene. Ingen kontakt med dem etter at relasjonene ble avsluttet.

* Martin - kjæreste i 2012, samboer i 2013, ett barn født i 2016. Brudd i 2019 grunnet langvarig utroskap fra mannen med bestevenninna, manglende deltakelse i husarbeid og sexnekt i over 3 år. Godt samarbeid om barnet i dag.

* Lars - kjæreste i 2020, samboer i 2021, gift i 2023. Ingen planer om felles barn (både nok barn fra før, og for gamle begge to etter vår felles målestokk). Arbeidsom, jordnær, omsorgsfull og snill mann. Ingen vibber om vold, utroskap og lignende, selv om jeg etter tidligere forhold har utviklet en utmerket radar for å føle på slik.

"Lars" og jeg har snakket mye om at vi burde ha truffet hverandre tidligere. Men Lars er svensk og har bodd i Sverige hele sitt liv før vi ble sammen. Han visste ikke om min eksistens, og vanket ikke i samme kretser som meg. Selv om vi er like som to dråper vann mht. musikksmak, holdninger, fremtidsplaner, mekanismer for håndtering av konflikter, barneoppdragelse mv., så kjente vi jo ikke hverandre og hadde ingen sjanse i havet for å bli kjent før jeg registrerte meg på Tinder og reiste på ferie til Sverige, slik at min posisjon plutselig "klikket" med stedet der han bodde. Vi er begge enige om at våre tidligere partnere passet mye dårligere med oss enn vi passer med hverandre. Men i stedet for å dvele over antall, type forhold osv vi hadde før, nyter den tiden sammen som vi faktisk FÅR. Det er det eneste som betyr noe. 

Anonymkode: 6a90c...706

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (2 timer siden):

Alle som faktisk har evne å observere den virkelige verden vet at det ikke er slik Kari var sammen med disse andre mennene innen Thomas fordi hun ble brukt av menn med høyt markedsverdi frem til at hun måtte ta til takke med Thomas til å danne familie. 

Men vi vet at folk oppdager hverandre, utforsker kanskje det å bli kjærester og prøver det å være kjærester... Alternativ noe mindre seriøst. Hvor bor du, hvilke går du på skole med eller jobber du med. Venner og venners venner.

Alle som skjønner statistikk vet at ideen om at en minoritet av menn høvleri over "alle" kvinner på omgang ikke kan være sann. 

Men denne myten er sentral i prosjektet å kontrollere kvinnelig seksualitet. 

Ikke sant? I mitt tilfelle har jeg to høyere utdanninger (en bachelor og en master innen to helt forskjellige felt), en "statusjobb" og høy lønn. Kun én av mennene jeg har vært sammen med, har master. Resten har fagbrev eller bachelorgrad. Ingen av dem har tjent flere millioner, hatt masse formue eller "høy status" som følge av jobb eller familietilhørighet. Hvis jeg vil være rik, så må jeg jobbe og skape meg selv. Jeg har aldri forstått kvinner som lener seg på mannens høye lønn og status. Norske menn anno 2024 vil gjerne ha separat økonomi og tjene penger for å opparbeide seg soloverdier og bruke penger på seg selv (mens konemor gjerne jobber deltid og muliggjør denne verdiskapningen). Blir det brudd fordi mannen har funnet en ny (typisk under 25 år, under BMI på 22 og ansiktspen), så sitter kvinnen der med skjegge i postkassa. Jeg forstår ikke at folk tør.  

Anonymkode: 6a90c...706

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Men jeg kan faktisk få bedre enn ei som alle andre har vært på før meg, hvis jeg ønsker. Og valget er mitt.

Var det forståelig?

Anonymkode: 3d231...61e

Ennå et godt eksempel på problematikken. Du evner ikke å uttrykke dine preferanser uten å shame de som ikke passer inn i dem. Skyldes det at du ikke er i stand til å si at du ønsker/foretrekker en partner som ikke har mange tidligere sexpartnere, eller er du bare en standard drittsekk som betrakter kvinner som objekter som kan rangeres etter hvor mange som har vært "bortpå" henne?

Anonymkode: b995a...e62

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ennå et godt eksempel på problematikken. Du evner ikke å uttrykke dine preferanser uten å shame de som ikke passer inn i dem. Skyldes det at du ikke er i stand til å si at du ønsker/foretrekker en partner som ikke har mange tidligere sexpartnere, eller er du bare en standard drittsekk som betrakter kvinner som objekter som kan rangeres etter hvor mange som har vært "bortpå" henne?

Anonymkode: b995a...e62

Det er vel det som er problemet. Mange menn med jomfrufetisj anser sex for noe som kvinnen GIR mannen, altså er det for mannens skyld. Derfor er det ikke kvinnen som HAR sex, men menn som ER PÅ henne. Altså, er kvinnen degradert til et passivt redskap for mannens nytelse.

Anonymkode: 6a90c...706

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så jævlig opptatt man skal være av antall en har hatt sex med da.

Siden jeg stort sett har vært i forhold siden jeg ble kjønnsmoden, kan jeg telle antallet på én hånd. Har vel kun et ONS og det var med ei jeg kjente fra før, men forhold var ikke aktuelt på grunn av avstand.

Mitt siste forhold som ble slutt nå ved nyttår, varte i nesten 28 år, så i praksis kan jeg ikke huske hvordan det var å ha sex med noen andre. Og blir overrasket om en eventuelt ny partner ikke har hatt sex med vesentlig flere enn meg, vi snakker tross alt om damer på min alder som er 50 år. Det er ikke uvanlig at man har hatt lengre singelperioder eller flere forhold enn det jeg har hatt.

Men det vil plage meg null og niks, jeg er ikke interessert i hvor mange hun eventuelt har hatt før. Av alle ting jeg skal tenke på med en ny partner i min alder, så er dette ikke et tema.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (På 27.6.2024 den 9.30):

Det er jeg enig i. Uten  å være eksklusive og tillit, så kommer man ikke så langt med tanke på et parforhold. 

Hvis det er noe man vet, og klarer og kontrollere, så tenker jeg man vil vel være eksklusiv når man finner en person som man føler er verdt det.

Hvis ikke så synes jeg man skal ihvertfall prøve å jobbe med seg selv. Gjøre en innsats. Å være promiskuøs kan være negativt hvis man ikke evner å styre seg. Det er ikke attraktivt synes jeg. For noen kan årsaken være at man higer og trenger så mye bekreftelse, at man hele tiden må søke den utenfor seg selv. Kan være et tegn på at man ikke elsker seg selv, og det er evt ikke så bra....

Men å være selektiv promiskuøs, det går fint an. Trofast også. Til og med selv om man er på grensa til eksjobinisme. Det ene utelukker ikke det andre tenker jeg, men det kan selvfølgelig være utfordrende å vite hvor grensene går i blant 🤭. Spørs hvor ivrig man blir 😆. Er et spennende tema synes jeg. Er jo de som er i parforhold, som bruker det som et felles krydder for å styrke parforholdet. Så lenge enigheten er der, så har man en felles trygghet og plattform. Felles seksuell forståelse og enighet for hva som kan tolereres og ikke, er en forutsetning.

Så det kommer vel litt an på hvordan man tenker om, og definerer begrepet. Det er jo så mange måter å tenke på. 

Jeg kan selvfølgelig bare svare utifra meg selv, og hva jeg tenker og tror.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Promiskuitet

 

Dette synes jeg er veldig reflektert, smart og gjennomtenkt skrevet!

I følge forskning så er hjernene våre er like unike som fingeravtrykkene våre. Man vet ikke om man passer sammen med den man møter eller hvilket grunnlag man kan komme til å bygge sammen.

Jeg tror at uansett hvor ulike vi er, så finnes det noen universielle sannheter for det å knytte et bånd med et annet menneske og at tillit er en av de. Det store spørsmålet er da hva som skaper tillit hos den enkelte, for det kan variere.

Jeg tenker det lønner seg å være litt bevisst på seg selv, i det minste. Man får ikke gjort noe annet med den andre enn å oppleve hvor veien går og så ta gode valg ut i fra dette.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sponger skrev (18 minutter siden):

Dette synes jeg er veldig reflektert, smart og gjennomtenkt skrevet!

I følge forskning så er hjernene våre er like unike som fingeravtrykkene våre. Man vet ikke om man passer sammen med den man møter eller hvilket grunnlag man kan komme til å bygge sammen.

Jeg tror at uansett hvor ulike vi er, så finnes det noen universielle sannheter for det å knytte et bånd med et annet menneske og at tillit er en av de. Det store spørsmålet er da hva som skaper tillit hos den enkelte, for det kan variere.

Jeg tenker det lønner seg å være litt bevisst på seg selv, i det minste. Man får ikke gjort noe annet med den andre enn å oppleve hvor veien går og så ta gode valg ut i fra dette.

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding 🤗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke så mye å diskutere. Hvorvidt man har ligget med mange eller få sier for så vidt kjempemye om personlighet, men så er det opp til hver enkelt å falle for den personlighetstypen man gjør. Jeg har ikke ligget med mange, og kvinner som har ligget med mange er typisk ikke interesserte i meg uansett. Vi møtes ikke naturlig i datingsammenheng da vi i utgangspunktet er så ekstremt ulike. Jeg tiltrekker meg kvinner som ønsker en stødig og empatisk familiemann. Kvinner som ligger rundt gjør det stort sett med likesinnede, impulsive menn. Det er to forskjellige "marked", med relativt lite overlapping etter hva jeg har observert.

Anonymkode: 9631b...2fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror folk ikke vil snakke om det fordi samfunnet har blitt ekstremt sensitiv nå til dags. Alt er krenkende. Folk bør virkelig skjerpe seg på dette. Bodycount er helt ok å snakke om, samt å ha en preferanse om. Noen liker folk som har sovet med gud og enhver mann, andre liker de som klarer å holde beina samlet.

Anonymkode: 03cea...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (4 timer siden):

Dette er selvfølgelig ikke tull eller stråmenn. Hva i det jeg skrev er feil? 

Beskrivelsen av manosfæren. Ren barnslighet.

Anonymkode: 3d231...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...