Gå til innhold

Hvorfor er folk for pinglete til å diskutere promiskuøsitet i dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er jo en som har vært flink til å holde bens samlet, for jeg er generelt lite seksuell; ikke behov for sex i forhold og ikke utenfor forhold heller. Kan gå et halvt år til et år mellom hver gang jeg onanerer. Hadde ikke samleie på 4 år sist forhold. Så jeg er vel den ultimate kvinnen jeg da eller? 

Anonymkode: fe083...b50

Ja, deg vil du nok skryte av. Det er sånn de vil at damer de ikke kjenner skal oppføre seg.

Anonymkode: 833b7...ba8

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Promiskuitet er et uttrykk som er mest brukt i strenge, muslimske samfunn. Du får finne deg ei jomfru fra Afghanistan og holde henne innendørs 🤷‍♀️

Anonymkode: a511d...a44

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er jo en som har vært flink til å holde bens samlet, for jeg er generelt lite seksuell; ikke behov for sex i forhold og ikke utenfor forhold heller. Kan gå et halvt år til et år mellom hver gang jeg onanerer. Hadde ikke samleie på 4 år sist forhold. Så jeg er vel den ultimate kvinnen jeg da eller? 

Anonymkode: fe083...b50

Nei for når du er i et forhold så skal du elske sex, ha sex minst annenhver dag og like at gubben klår deg på puppene f eks mens du bretter klær eller lager middag. Det er bare når du ikke er i forhold at du ikke skal ha interesse for sex. 

Anonymkode: a511d...a44

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det der var interessant, for jeg har høy iq. Ikke ekstremt høyt antall partnere syns jeg selv, men tror enkelte andre kanskje ville sagt det. Personlig mener jeg det er forskjell på å ligge med alt og alle, og å velge å ha noen seksuelle frigjorte perioder i løpet av et langt liv. Jeg har vært i to forhold i voksen alder. Et i skillet mellom ungdom og voksen og et samboerskap med barn. Så 13-14 år av 35 levde år har jeg vært i forhold. Hvis du trekker fra disse årene havner jeg på 21 år levde liv igjen, og jeg var seksuelt aktiv første gang som 14 (snart 15). Betyr at det er 6-7 år som singel som antallet har blitt økt på. Du kan være ganske seksuelt aktiv på 7 år, uten å nødvendigvis være veldig promiskuøs tenker jeg! Da blir antallet fort mer enn under 10. 

Jeg lever godt med mitt antall, og ser ikke på det som et problem. Enkelte av dem er helt ukjent for andre, det er ikke sånn at jeg har gått på rundgang i hjembyen eller lignende. Så tror nok mange ville vært overrasket over antallet om jeg fortalte det faktisk! 

Anonymkode: c2442...6d0

Promiskuøs betyr hvis vi ser tilbake til latin noe som kravløs eller planløs. 

Nok så uklart hva TS mener at ordet faktisk betyr, eller hva dem som har sterke meninger om andres liv mener er for mye. 

Seksuelt frigjort er et spennende ord. I mitt hode betyr det å ha reel seksuell autonomi. Det vil si å utøve den seksualitet som passer enn selv, og ikke det som kultur eller for eksempel en partner ønsker at man skal ha. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Er ingen vits i å le av folk som ikke har pult med mindre de er ufine. Min mening.

Anonymkode: 833b7...ba8

Agreed.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (2 timer siden):

Når jeg leser flere av innleggene i denne tråden med tanke på feks damer med høy bodycount, så må jeg si at det er mye 'slutshaming' ute og går....

Virker som at det er en gjengs oppfatning at om en dame har høy bodycount, så evner hun ikke å holde beina samlet....

Dette er ikke nødvendigvis tilfellet....På lik linje som menn, så har damer den friheten at de kan ha sex med så mange de vil. Det betyr ikke at de ikke klarer å holde beina samlet, men at de velger å ha sex med de de har lyst til!!! Og det er en vesentlig forskjell. 

Vesentlig forskjell på å øke antallet når man er singel og ikke. 

Sex og menn er selvfølgelig spennende for unge kvinner også, og noe vi både trenger og er nysgjerrige på. Kjenner ganske mange kvinner som hadde en periode som ung hvor de var med ganske mange, men hvor livet videre har vært temmelig annerledes. 

Selvfølgelig er det seksuelle fryktelig spennende for unge kvinner å utforske også! Hvorfor skulle det være forbeholdt unge menn? Og lysta har vi jo også. Senere i livet også. 

Har ikke vært slik at kvinner med erfaring med over/under 10 menn utpeker seg som mindre/mer i stand til å være trofast i forhold. 

Statistikk viser vel at det er en viss sammenheng mellom dem som har hatt ekstremt mange partnere og ikke, men de fleste av oss kommer ikke i nærheten av noe ekstremt. Snittet er under 10 for kvinner i Norge. Egentlig merkelig lavt for at vi liksom skal være så frigjorte. 

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poenget er jo at når menn snakker om bodycount er det ikke et spesifikt tall, men kan være alt fra 5-100 sexpartnere. Så det kan virke som de sier dette kun for å shame kvinner fra å ha sex med andre enn dem selv. Det åpenbare problemet med dette er jo at de er med på å skape skam rundt kvinners lyst og seksualitet. Jeg tror ingen er tjent med det. Jeg tror ikke alle skal ligge med alt og alle og respekt for seg selv og sin partner er alltid viktig. Det kan virke som en del menn ikke forstår sammenhengen mellom at kvinner liker sex, betyr og at de vil ha sex med dem og at om kvinner skal holde bena samlet, gjelder det også når de møter dem. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Skal den plutselig oppstå av seg selv når hun treffer den fantastiske, uimotståelige mannen med den magiske kuken som hun bare MÅÅÅÅ ha hele tiden? 

Så jeg vil aldri tenne på noen, om jeg ikke føler jeg må ligge med noen jeg ikke stoler på? 

Det vil bli kjedelig 😐 Hadde håpet jeg kunne bruke lysten med den rette. 

Anonymkode: ce199...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (30 minutter siden):

Poenget er jo at når menn snakker om bodycount er det ikke et spesifikt tall, men kan være alt fra 5-100 sexpartnere. Så det kan virke som de sier dette kun for å shame kvinner fra å ha sex med andre enn dem selv. Det åpenbare problemet med dette er jo at de er med på å skape skam rundt kvinners lyst og seksualitet. Jeg tror ingen er tjent med det. Jeg tror ikke alle skal ligge med alt og alle og respekt for seg selv og sin partner er alltid viktig. Det kan virke som en del menn ikke forstår sammenhengen mellom at kvinner liker sex, betyr og at de vil ha sex med dem og at om kvinner skal holde bena samlet, gjelder det også når de møter dem. 

Merkelig det der, med at kvinner gjerne skal ha lyst til å ha sex med akkurat dem, og det er ok, men generell lyst skal ikke kvinner ha. Selv om menn stadig etterlyser kvinner som er villige,,og synes det er kjipt at for få er det. Bare meg, jeg er magisk... eller noe slikt? 

Naraissistiske tendenser skal man egentlig modne fra, fra rundt 5 årsalderen. 

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Så jeg vil aldri tenne på noen, om jeg ikke føler jeg må ligge med noen jeg ikke stoler på? 

Det vil bli kjedelig 😐 Hadde håpet jeg kunne bruke lysten med den rette. 

Anonymkode: ce199...71a

Selvfølgelig ditt valg. Dette blir å vri om på det som menes. Ingen mener at kvinner skal/må ha sex med menn de ikke ønsker sex med (iallefall ikke kvinner), men om kvinner har hatt sex de ønsket er det så fryktelig mye verre enn at menn har hatt det, og det er urettferdig. Vi kvinner har også lyst og behov, og en naturlig nysgjerrighet, som ikke bør skamlegges. Vår seksualitet og våre seksuelle behov er like naturlige som menns. 

Det betyr ikke at noen av oss skal ha sex vi ikke ønsker. Ikke i forhold engang... og det mener sørgelig mange menn at er helt greit og mye greiere enn å ha hatt sex vi ønsket. Da skal vi gjerne ikke bare ha lyst, men "stille opp". 

Dette er rent egosentrisk fokus fra menn. Det slår tilbake på menn også. Vi kvinner blir dessverre (også for dem) påvirket av slikt tull. Mange av oss. Så kniper vi bena sammen da, og jammen er ikke det galt av oss også. 🙄

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (50 minutter siden):

Merkelig det der, med at kvinner gjerne skal ha lyst til å ha sex med akkurat dem, og det er ok, men generell lyst skal ikke kvinner ha. Selv om menn stadig etterlyser kvinner som er villige,,og synes det er kjipt at for få er det. Bare meg, jeg er magisk... eller noe slikt? 

Naraissistiske tendenser skal man egentlig modne fra, fra rundt 5 årsalderen. 

Selvfølgelig ditt valg. Dette blir å vri om på det som menes. Ingen mener at kvinner skal/må ha sex med menn de ikke ønsker sex med (iallefall ikke kvinner), men om kvinner har hatt sex de ønsket er det så fryktelig mye verre enn at menn har hatt det, og det er urettferdig. Vi kvinner har også lyst og behov, og en naturlig nysgjerrighet, som ikke bør skamlegges. Vår seksualitet og våre seksuelle behov er like naturlige som menns. 

Det betyr ikke at noen av oss skal ha sex vi ikke ønsker. Ikke i forhold engang... og det mener sørgelig mange menn at er helt greit og mye greiere enn å ha hatt sex vi ønsket. Da skal vi gjerne ikke bare ha lyst, men "stille opp". 

Dette er rent egosentrisk fokus fra menn. Det slår tilbake på menn også. Vi kvinner blir dessverre (også for dem) påvirket av slikt tull. Mange av oss. Så kniper vi bena sammen da, og jammen er ikke det galt av oss også. 🙄

Jeg kniper ikke bena sammen på grunn av menn og skamleggingen deres, eller jo i den grad at jeg ikke vil ha sex med akkurat dem og skyr dem som om de var rottegift. 

Men for min del er jeg bare ei sky kvinne som ikke har kontakt med noen, å om jeg ikke tørr skaffe meg venner, rørr jeg hvertfall ikke møte folk for bare sex. Er ikke i mitt personlige vokabular, men har lyst og syns det er trist å være uten sex. Så håper jeg kan være ei av de som blir magisk forlokket av riktig pikk. 

Syns ikke noe om at de som ligger rundt disser vi som ikke gjør heller, for å fremme seg. 

Anonymkode: ce199...71a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (2 timer siden):

Poenget er jo at når menn snakker om bodycount er det ikke et spesifikt tall, men kan være alt fra 5-100 sexpartnere. Så det kan virke som de sier dette kun for å shame kvinner fra å ha sex med andre enn dem selv. Det åpenbare problemet med dette er jo at de er med på å skape skam rundt kvinners lyst og seksualitet. Jeg tror ingen er tjent med det. Jeg tror ikke alle skal ligge med alt og alle og respekt for seg selv og sin partner er alltid viktig. Det kan virke som en del menn ikke forstår sammenhengen mellom at kvinner liker sex, betyr og at de vil ha sex med dem og at om kvinner skal holde bena samlet, gjelder det også når de møter dem. 

Skal biologigutta mase om biologi så kan de jo først og fremst trekke frem menns behov for å kontrollere kvinners seksualitet. Det er det alt dette er forsøk på. Noe man finner i veldig mange samfunn.

Later som de vil "diskutere". Bullshit.

Anonymkode: 833b7...ba8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg kniper ikke bena sammen på grunn av menn og skamleggingen deres, eller jo i den grad at jeg ikke vil ha sex med akkurat dem og skyr dem som om de var rottegift. 

Men for min del er jeg bare ei sky kvinne som ikke har kontakt med noen, å om jeg ikke tørr skaffe meg venner, rørr jeg hvertfall ikke møte folk for bare sex. Er ikke i mitt personlige vokabular, men har lyst og syns det er trist å være uten sex. Så håper jeg kan være ei av de som blir magisk forlokket av riktig pikk. 

Syns ikke noe om at de som ligger rundt disser vi som ikke gjør heller, for å fremme seg. 

Anonymkode: ce199...71a

Det er det ingen som gjør. Da tolker du dette veldig vrangt. Sin seksualitet må hver og en bestemme over selv, men det er likevel ikke riktig å skamlegge kvinner for å ha seksualitet, seksuelle behov, seksuell nysgjerrighet og et sexliv til glede for seg og dem de ønsker å dele det med. Mens menn skal få lov til å være fri til å leve ut sin seksualitet, uten å bli kalt stygge ting. Det er ikke rettferdig! Kvinners seksualitet er nøyaktig like fin og naturlig som menns. 

At du ikke har sex med andre enn dem du ønsker å ha sex med er likevel din selvfølgelige rett, og ikke noe som kritiseres. 

Endret av Trolltunge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (1 minutt siden):

Det er det ingen som gjør. Da tolker du dette veldig vrangt. Sin seksualitet må hver og en bestemme over selv, men det er likevel ikke riktig å skamlegge kvinner for å ha seksualitet, seksuelle behov, seksuell nysgjerrighet og et sexliv til glede for seg og dem de ønsker å dele det med. Mens menn skal få lov til å være fri til å leve ut sin seksualitet, uten å bli kalt stygge ting. Det er ikke rettferdig! Kvinners seksualitet er nøyaktig like fin og naturlig som menns. 

Du forstår ikke hva jeg kommenterer. Dette handler ikke om hva menn mener, men hva hun mener og hva jeg ser andre kvinner som ligger rundt mener for å fremme seg på bekostning av sånne som meg.

Jeg så hva som sto fra henne. Hun sier de kvinne som klarer å holde sex sexfri i årevis uten å finne seg noe uforpliktende er noen som ikke vil ha sex med kjæresten om de får en. Det sto, gå å les selv.

Jeg håper det ikke stemmer, er det jeg sier og det har jeg full rett til å føle meg såret over at noen sier jeg aldri vil føle noe for noen, fordi hun trenger mindre fra menn enn det jeg gjør for sex. Det må være lov å være forskjellig i tilknytning uten at hverken den ene eller den andre skal være sykelig.

Dere skamlegger kvinner som ikke ligger rundt, men er for knyttet til å ha rett til å se at dere også utøver skam.

Anonymkode: ce199...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Skal biologigutta mase om biologi så kan de jo først og fremst trekke frem menns behov for å kontrollere kvinners seksualitet. Det er det alt dette er forsøk på. Noe man finner i veldig mange samfunn.

Later som de vil "diskutere". Bullshit.

Anonymkode: 833b7...ba8

Problemet er jo at noen ikke forstår at man kan ha preferanser uten å snakke nedsettende om dem som ikke passer egne preferanser. Det er noen menn som er veldig usikre på egen sexerfaring og eget selvbilde, som vil føle seg bedre om andre også føler seg usikker, slik st de ikke er alene. Sannheten er at alle av og til føler seg usikre og sårbare, spesielt om man liker noen, og det dummeste man kan gjøre er å overføre egen usikkerhet på partneren sin. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du forstår ikke hva jeg kommenterer. Dette handler ikke om hva menn mener, men hva hun mener og hva jeg ser andre kvinner som ligger rundt mener for å fremme seg på bekostning av sånne som meg.

Jeg så hva som sto fra henne. Hun sier de kvinne som klarer å holde sex sexfri i årevis uten å finne seg noe uforpliktende er noen som ikke vil ha sex med kjæresten om de får en. Det sto, gå å les selv.

Jeg håper det ikke stemmer, er det jeg sier og det har jeg full rett til å føle meg såret over at noen sier jeg aldri vil føle noe for noen, fordi hun trenger mindre fra menn enn det jeg gjør for sex. Det må være lov å være forskjellig i tilknytning uten at hverken den ene eller den andre skal være sykelig.

Dere skamlegger kvinner som ikke ligger rundt, men er for knyttet til å ha rett til å se at dere også utøver skam.

Anonymkode: ce199...71a

Jeg har ikke "lagt rundt " selv, så det blir virkelig å ta hardt i. Skulle jeg skamlegge meg selv da altså? Nei jeg er skamløs i forhold til at jeg helt selvfølgelig har hatt sex med dem jeg oppriktig ønsket å ha sex med, og selvfølgelig lot være å ha sex med dem jeg ikke ønsket sex med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke "lagt rundt " selv, så det blir virkelig å ta hardt i. Skulle jeg skamlegge meg selv da altså? Nei jeg er skamløs i forhold til at jeg helt selvfølgelig har hatt sex med dem jeg oppriktig ønsket å ha sex med, og selvfølgelig lot være å ha sex med dem jeg ikke ønsket sex med. 

Så hvorfor blander du deg inn om du ikke er uenig? Om du ikke mener de som ikke ligger rundt vil være sexfri for enig, slutt å si deg enig med henne.

Jeg sliter med å møte noen, det er ikke så lett. Det er ingen menn som kontakter meg, jeg er kanskje ikke pen nok og er alt for sjenert, da tar det naturligvis årevis uten at det skjer noe om det ikke finnes noe møte punkt med en potensiell mann. Jeg sikler på en eldre nabo mann når han soler sex, å jeg er ikke så begeistret for eldre menn en mang. Men synet av ryggen hans er det nærmeste jeg kommer noen, så da er det creep lover sommer og bitchy kommentarer fra kvinner med kø som gjelder. 

Blir sinnt når dere tar fra meg håpet om bedring og ikke har noe forståelse.

Anonymkode: ce199...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så hvorfor blander du deg inn om du ikke er uenig? Om du ikke mener de som ikke ligger rundt vil være sexfri for enig, slutt å si deg enig med henne.

Jeg sliter med å møte noen, det er ikke så lett. Det er ingen menn som kontakter meg, jeg er kanskje ikke pen nok og er alt for sjenert, da tar det naturligvis årevis uten at det skjer noe om det ikke finnes noe møte punkt med en potensiell mann. Jeg sikler på en eldre nabo mann når han soler sex, å jeg er ikke så begeistret for eldre menn en mang. Men synet av ryggen hans er det nærmeste jeg kommer noen, så da er det creep lover sommer og bitchy kommentarer fra kvinner med kø som gjelder. 

Blir sinnt når dere tar fra meg håpet om bedring og ikke har noe forståelse.

Anonymkode: ce199...71a

Det er personlig, vet det ikke burde være det.

Anonymkode: ce199...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er personlig, vet det ikke burde være det.

Anonymkode: ce199...71a

Soler seg herregud, til å med seg blir sex! 😂😭 hjelp.

Anonymkode: ce199...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Så hvorfor blander du deg inn om du ikke er uenig? Om du ikke mener de som ikke ligger rundt vil være sexfri for enig, slutt å si deg enig med henne.

Jeg sliter med å møte noen, det er ikke så lett. Det er ingen menn som kontakter meg, jeg er kanskje ikke pen nok og er alt for sjenert, da tar det naturligvis årevis uten at det skjer noe om det ikke finnes noe møte punkt med en potensiell mann. Jeg sikler på en eldre nabo mann når han soler sex, å jeg er ikke så begeistret for eldre menn en mang. Men synet av ryggen hans er det nærmeste jeg kommer noen, så da er det creep lover sommer og bitchy kommentarer fra kvinner med kø som gjelder. 

Blir sinnt når dere tar fra meg håpet om bedring og ikke har noe forståelse.

Anonymkode: ce199...71a

Dette ble å snu ting veldig personlig angående akkurat deg. Jeg har på ingen måte sagt eller ment at dersom man ikke ligger rundt blir man sexløs for alltid. Tror ikke noen har sagt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Politisk korrekthet handler ikke om hva man faktisk tror, men kun om å pynte på språk for å bedøve følelser.

Det er forøvrig et fysiologisk faktum at det på alle måter er bedre for en kvinne å få barn i 20-årene enn et tiår senere. Risikoen for alt fra komplikasjoner i svangerskapet til defekter ved fosteret vokser markant jo lenger unna 20-årene befinner seg.

Men vente skal de. Må være fordi kvinner hadde så mye "bedre økonomi" i 1967, da snittalder for førstegangsfødende var 23… 😂

Anonymkode: 3d231...61e

Verden har forandret seg siden 1967.

Det har aldri vært så få barn som har dødet i samband med fødsel som det er nå (sjekk tal fra perinatal registret hvis du ikke tror meg). Det fødes mye fære barn i dag enn i 1967 med alvorlige misdannelser. 

Samtidig har vi aldri tidligere blitt voksne sosialt så seint som vi blir idag. Lang utdanning er en del av dette, der også nå kvinners løp kan bli forsinket av førstegangstjeneste. 

En verden rundt oss som er mye mer lett tilgjengelig, som mange har lyst å utforske innen dem får familie og barn. 

Du ønsker nok et annet samfunn. Men sanningen er at folk flest har det meget godt å leve i dagens Norge. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...