Gå til innhold

Hvordan oppfører du deg som mann når du er intressert i ei dame?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan oppfører du deg anneledes? Sender du meldinger? Sånn at vi kvinner som er dårlig på og tolke kan prøve å tolke litt signaler😊

Anonymkode: 7b9e3...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Driter meg ut og hun forsvinner.

Anonymkode: 8067c...a4d

  • Liker 6
  • Hjerte 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hvordan oppfører du deg anneledes? Sender du meldinger? Sånn at vi kvinner som er dårlig på og tolke kan prøve å tolke litt signaler😊

Anonymkode: 7b9e3...8c3

Er jeg interessert i noen jeg prater med, så passer jeg på å gi komplimenter når jeg tekster med henne. Det med komplimenter har jeg vært drit dårlig på før. Og da på det hun gjør, eks. hva hun sier, at hun ser flott ut (type bekledning etc.). Aldri kun på utseende. Selvsagt ikke overdrevet, hele tiden. Men små drypp her og der, og det skal være ektefølt, sagt på en ganske naturlig måte. Når vi treffes, hvis praten flyter fint, sånn litt lett, diskret berøring på rygg, arm der det kan passe, gjerne sammen med et kompliment. Responderer hun ikke, så slutter jeg med det. Men hvis hun derimot responderer, eks. med å gjøre det samme tilbake, da er det nærliggende å tenke at hun også er interessert :) har vært på dater hvor jeg har gjort det. Hun responderte, det ble etter hvert til klemmer, og det stoppet ikke der... (men jeg stopper her 😂)

Edit: ja, også bruker jeg smileys i større grad enn før i meldinger. For i dag må man nesten bruke smileys for å vise sinnstilstand. Bruker man ikke smileys i en melding i dag kan man lett tolkes som sur og grinete. Dessuten, sånn har det generelt blitt, også i jobbsammenheng. Før var smileys ifm. jobb noe useriøst. Nå er det også i jobb blitt nødvendig i skriftlig kommunikasjon. I eposter, og særlig i chat-tjenester som Slack og Teams.

Endret av sjonkelrolf
  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Anonymkode: 7b9e3...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke egentlig. Jeg er på mitt beste uten å ofre autentisitet og ærlighet.
Og dette er minimalt ulik slik jeg er med venner. Resten ordner seg selv egentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unngår dem mest mulig 

Tror kanskje jeg har et sånn kastreringskompleks

Anonymkode: 9f5f9...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir nervøs, litt hjertebank, ser på henne, kanskje lengre blikk enn vanlig. Føler behov for å være i nærheten av henne.

Etter det har jeg ikke peiling. Det bruker å gå til helvete, og så blir jeg lei meg.

Anonymkode: 1067b...585

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/26/2024 at 10:19 PM, AnonymBruker said:

Hvordan oppfører du deg anneledes? Sender du meldinger? Sånn at vi kvinner som er dårlig på og tolke kan prøve å tolke litt signaler😊

Anonymkode: 7b9e3...8c3

Menn som er intr i deg merker du, men de er du nok ikke intr i. De mannfolka du selv anser som bra nok og du tenker du skal se etter signaler fra er ikke intr i deg. 

Anonymkode: 2b1b8...877

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Menn som er intr i deg merker du, men de er du nok ikke intr i. De mannfolka du selv anser som bra nok og du tenker du skal se etter signaler fra er ikke intr i deg. 

Anonymkode: 2b1b8...877

Hvordan kan dere(for dere er mange) komfortabelt gå til noen å påstå:

Ingen du liker vil føle det samme for deg. Virkelig? 

De mennene du ikke liker, de mener jeg du må velge. For deres interesse i deg er viktigere for meg, en din interesse i dem. (Det er det du sier. Du er bitter over noen som ikke liker deg og vil gjete kvinner til å gi dem en sjangs med å love dem å aldri møte gjensideige følelser og være passiv aggresiv rundt deres manglende føelser. Så ikke åpen for at hun du svarer skal bli likt av de hun liker, som du håper er belønningen for å shame kvinner for sin betatthet av folk som kanskje faller i samme kategori som de kvinnen som ikke liker deg, årsaken bak denne kommentaren. 

??

 

 

(Jeg syns ikke noen skal bli tvinge til å like noen de ikke føler noe for)

 

Anonymkode: 026c7...cf3

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Blir nervøs, litt hjertebank, ser på henne, kanskje lengre blikk enn vanlig. Føler behov for å være i nærheten av henne.

Etter det har jeg ikke peiling. Det bruker å gå til helvete, og så blir jeg lei meg.

Anonymkode: 1067b...585

Hva er grunnen til at det går til helvete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Unngår dem mest mulig 

Tror kanskje jeg har et sånn kastreringskompleks

Anonymkode: 9f5f9...d46

Hva mener du med kastreringskompleks?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.6.2024 den 22.33):

Driter meg ut og hun forsvinner.

Anonymkode: 8067c...a4d

På hvilken måte da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke på ett tilfelle hvor jeg har handlet på interesse der ute i den store, skumle verden. Jo, kanskje en gang, men det var en ferieflørt i et annet land hvor vi begge var like eksotiske for hverandre, så det gikk mest av seg selv. Ellers er jeg like dårlig på å komme med hint og signal som jeg er på å lese de. 

Som så mange andre er jeg mest komfortabel med å bli kjent på nett, finne tonen og gjensidig interesse før vi drister oss til å treffes. Det er ikke alltid det hjelper heller. Det er likevel litt forskjell mellom kvinner jeg fatter interesse for offline vs online. 
De jeg blir kjent med offline er kanskje de som merker minst at jeg har et snev av interesse fordi jeg blir automatisk værende på kompissporet. Når det derimot gjelder ei jeg har blitt kjent med online så blir jeg nesten handlingslammet, litt "deer in headlights". Det siste er litt ironisk, jeg opptrer nemlig sånn fordi jeg ikke vil skremme henne avgårde ved at jeg trår feil, går for fort frem eller kløne det til på noen annen måte. Så jeg blir en litt bakpå, ufarlig og snill fyr som kan snakke om dagligdagse, festlige, akademiske emner, og være en hun kan være trygg på, men da på en platonisk og ikke-fysisk måte. Og ja da, det har ført til et par tilfeller jeg er ganske sikker på at jeg har gått glipp av det som kunne blitt mine beste forhold.

Så TS, er du i en posisjon hvor du er usikker på om en mann sender deg signaler, ta høyde for at han kan være like usikker med slikt som deg. Prøv å kom på tomannshånd med den det eventuelt gjelder, er det venner, kollegaer eller selv utenforstående i nærheten så kan det også bidra til at han unngår å være frempå. Jeg hadde en kaffedate hvor vi var helt alene, med unntak av servitøren bak disken 10-15 meter unna og det var nok til at jeg gikk i kompismodus 🤦‍♂️

Anonymkode: 1a443...351

  • Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 26.6.2024 den 22.33):

Driter meg ut og hun forsvinner.

Anonymkode: 8067c...a4d

 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det bruker å gå til helvete, og så blir jeg lei meg.

Anonymkode: 1067b...585


Kjenner meg igjen og føler med dere! Synd vi er anonyme, vi burde nesten startet en samtalegruppe 😄 

Anonymkode: 1a443...351

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG-mannen prater om utstyret, sender meldinger om utstyret, sender bilde av utstyret, blir ghostet og skriver på kg at kvinner er overfladiske med for høye (eller lange?) krav. 

Anonymkode: 63773...a54

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjuler det som best jeg kan. Kvinner liker ikke interesserte menn er min erfaring, men de blir nysgjerrige om du ikke bryr deg.

Anonymkode: 21cbf...fe4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke noe mer en å vise oppmerksomhet egentlig. Kanskje smiler mye og har oftere blikkontakt.

Nå er det ikke jeg som har tatt initiativ i noen av forholdene jeg har vært i, så «aktiv sjekking» er ukjent farvann for min del. Har aldri vært i en situasjon der det har vært naturlig å «sjekke aktivt».

Anonymkode: bc6ec...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ser jo flotte damer flere ganger om dagen ihvertfall på sommeren.

Stort sett så gjør jeg ingen ting  bortsett på Tinder og på byen.

Finnes ikke noe naturlig møteplass utenom uteom dette for min del.

Eventuelt via venner, men det er ingen interresante jeg har kommet over ennå.

Anonymkode: 397ed...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke noe mer en å vise oppmerksomhet egentlig. Kanskje smiler mye og har oftere blikkontakt.

Nå er det ikke jeg som har tatt initiativ i noen av forholdene jeg har vært i, så «aktiv sjekking» er ukjent farvann for min del. Har aldri vært i en situasjon der det har vært naturlig å «sjekke aktivt».

Anonymkode: bc6ec...492

Det er jo flott at du viser oppmerksomhet og interesse på den måten iallfall. Men, du er mann? Og sjekker ikke aktivt? Noen ganger finner man jo bare frem til hverandre gjennom samvær og aktivitet, men forstår ikke hvordan du kunne endt opp i forhold uten noe som helst initiativ?

 

Anonymkode: f94c3...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppfører meg ikke annerledes på noen måte, bortsett fra at jeg gjør det klart at jeg er interessert. Er vel mitt dagligdagse jeg hun eventuelt skal forelske seg i, ikke en persona jeg bytter til i datingfasen. 

Anonymkode: 2468c...85d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...