Gå til innhold

Dere som har reist mye

Tingtang

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men hva er poenget hvis man likevel ikke skal spise så mye på hotellet? Da betaler man jo «dobbelt» for mat. Jeg har ingen erfaring med charter bortsett fra bekjente sine reiser. 
og hva mener du med reisesnobberi? Fordi man har forskjellige preferanser så er man snobb? Hvorfor er ikke all inclusive snobb da? 

Anonymkode: 98594...af8

Hvis man ikke skal spise på hotellet, trenger man ikke all inclusive. Da kan man velge et annet alternativ, i den varianten som passer en selv. 

Reisesnobberi er som med alt annet snobberi, de som insisterer på at enkelt varianter av noe er dårligere enn andre. Implisitt at de som velger det er dårligere. All inclusive blir veldig ofte sett ned på som en dårligere variant av å reise. Hver gang noen spør om all inclusive her så blir det rakket ned på av typen «vi som faktisk reiser, vi reiser ikke med all inclusive. Eller charter i det hele tatt». 

Man er ikke snobb fordi man har andre preferanser, man er snobb fordi man insisterer på at kun det ene alternativet er brukbart og alt annet er drit. 

Jeg prøvde bare å slå et slag for de som liker å reise, men som også syns det er helt greit med all inclusive 🤭 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 minutter siden, Ginny said:

Hvis man ikke skal spise på hotellet, trenger man ikke all inclusive. Da kan man velge et annet alternativ, i den varianten som passer en selv. 

Reisesnobberi er som med alt annet snobberi, de som insisterer på at enkelt varianter av noe er dårligere enn andre. Implisitt at de som velger det er dårligere. All inclusive blir veldig ofte sett ned på som en dårligere variant av å reise. Hver gang noen spør om all inclusive her så blir det rakket ned på av typen «vi som faktisk reiser, vi reiser ikke med all inclusive. Eller charter i det hele tatt». 

Man er ikke snobb fordi man har andre preferanser, man er snobb fordi man insisterer på at kun det ene alternativet er brukbart og alt annet er drit. 

Jeg prøvde bare å slå et slag for de som liker å reise, men som også syns det er helt greit med all inclusive 🤭 

Som sagt jeg har aldri reist med charter eller all inclusive. Det interesserer meg ikke i det hele tatt. (Jeg har litt sære reiseinteresser hvor det ikke finnes) Men jeg ser heller ikke ned på de som gjør det. Folk får gjøre som de selv ønsker. Ts spurte hvorfor ikke all inclusive og det svarte jeg på. Tror ikke folk, etter din definisjon, i denne tråden mener at all inclusive er en dårlig variant, tror heller folk reagerte på «dere som reiser mye» og all inclusive i samme svei som om de hørte sammen. Man kan selvfølgelig reise på alle forskjellige måter man ønsker. Takk for at du tok deg tid å svare. :) 

Anonymkode: 98594...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Ginny said:

Men nå er all inclusive ofte en mye enklere type ferie å bestille enn det å bestille alt hver for seg, gjøre research på restauranter, hoteller, men så bestiller man ofte litt mer for det og/eller får dårligere mat.

Derfor vil folk som reiser sjelden og ikke helt orker å sette seg inn i restauranter og hoteller, villige til å betale for å slippe dette, men for folk som reiser mye, er det sjelden er problem å gjøre denne researchen selv.

Så all inclusive er omtrent skapt for de som drar til syden én gang i året, noe som er HELT greit, men man vil sjelden få gode svar på hvor man finner dette fra folk som reiser MYE, derfor blir dette feil folk å henvende seg til i trådtittelen.

Det fins nok helt sikkert folk som reiser på all inclusive seks ganger i året også, men det blir en mye mer snever gruppe.

Anonymkode: 27d20...2d1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen 😊 

Etter vi har reist til samme land i mange år, og spist på ulike restauranter hver dag med samme spørsmål "hvor skal vi spise i dag?" Før vi drar tenkte jeg at det hadde vært greit og visst hver dag hvor vi skal gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ginny skrev (8 timer siden):

Kan virke som at du føler deg litt truffet her, og derfor fyrer deg opp med karakteristikker som reisesnobberi.  Du synes DIN måte å reise på er den beste, og hvis noen spør så er det denne du forkynner. I følge din egen definisjon er du da en reisesnobb…

TS:

Hvis det kulinariske målet med ferien er å spise frokost, lunsj og middag på den samme restauranten hele oppholdet, så er jo all inclusive midt i blinken.

Som med alt annet så får man det man betaler for også når det kommer til al inclusive. Et 3-stjerners hotell serverer mat deretter osv.

Et hederlig unntak er om du bor på en private island resort på Maldivene, hvor man jo må spise på hotellets restauranter. Dette koster fra 10 000kr natta for 5-sjerners resort, vet ikke om det er innafor det du så for deg?

Anonymkode: f6d63...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken jungel er det dere går dere bort i? Er det ikke bare å sjekke tilbudene til store reiseoperatører som Ving, TUI og Apollo? De har sikkert all inclusive på Kanariøyene alle tre (alternativet i jula blir vel Thailand og andre fjerne strøk).

Nå kunne jeg aldri tenkt meg å feriere på den måten selv, men jeg vet jo at mange andre liker det. Bare et ørlite bidrag til debatten her: Responsible Travel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kan virke som at du føler deg litt truffet her, og derfor fyrer deg opp med karakteristikker som reisesnobberi.  Du synes DIN måte å reise på er den beste, og hvis noen spør så er det denne du forkynner. I følge din egen definisjon er du da en reisesnobb…

Anonymkode: f6d63...579

Spennende, hva er min måte å reise på? Jeg kan ikke se at jeg noen steder har definert hva min måte å reise på er, det nærmeste jeg kommer er at jeg i mitt første innlegg har ramset opp en del forskjellige måter å reise på, forøvrig er alle måter jeg har reist på og trivdes godt med. 

Hele poenget mitt er jo å omfavne flere måter å reise på, ikke å si bestemt at «de som reiser mye reiser sånn og sånn, og hvertfall ikke sånn og sånn». Nå har vel ingen definert nøyaktig hvor mye, hvor langt, eller hvor lenge man må reise for å kunne si at man er en som reiser mye, men jeg tror jeg med sikkerhet kan si at jeg ligger godt over snittet. Nok til å defineres som «en som reiser mye». Og dermed vil jeg ha meg frabedt at «vi som reiser mye» er én homogen gruppe som aldri bestiller all inclusive. 

Og siden vi nå først var inne på meg som person, så er ikke all inclusive på en eller annen gresk eller spansk øy mitt absolutte favorittreisemål. Men det er ekstremt behagelig 🙂 Nå har jeg ikke faktisk prøvd, men ser jeg for meg at å sove på en benk på en togstasjon med ryggsekk som pute, sammen med en 1-åring, ikke er spesielt morsomt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/27/2024 at 2:49 PM, AnonymBruker said:

Du elsker vel å utforske på egenhånd og.

Anonymkode: 9594e...fcd

Du får det nesten til å høres negativt ut? 

Anonymkode: 5bc65...fb3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...