Gå til innhold

Fitbit måler feil puls?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her med fitbit som ikke fungerer 100% på pulsen? Jeg hadde tidligere en Fibit Alta HR fra 2017 som jeg brukte i det daglige for å spore puls osv. Jeg byttet nylig til en annen type Fitbit (Inspire 2, fra 2021). Jeg har opplevd at pulsen min har steget noe etter jeg byttet klokke?

I dag da jeg gikk tur viste appen at treningsøkten var veldig intensiv med høyeste puls på 155bpm noe jeg synes virker veldig rart. Har aldri hatt så høy puls tidligere, og for to dager siden gikk jeg i fjellet der jeg maks kom opp på 130bpm med stigning osv. Turen jeg gikk idag hadde stigning, men har gått den mange ganger tidligere uten så høy puls. Kan pulsen måles feil? Det var varmt i dag, og så merket at jeg var litt svett under klokka så kanskje dette kan påvirke? Noen med erfaringer om noe kan påvirke pulsen? 

I natt hadde jeg også HRV på 63(!), og vanligvis er den på 30. Synes også dette var merkelig.

Anonymkode: e74ab...b9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan heller høres ut som om den gamle målte for lavt? HRV på 30 er vel ganske lavt.

Anonymkode: ed50c...e33

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bruker jeg Garmin og ikke fitbit, men om du er usikker så kan du ta tiden på 1 min og telle puls slag? Da skal du få antall slag per minutt på den analoge måten.

Jeg vet min klokke viser litt høyere slag/min ettersom at jeg har gått med 24t EKG. Men ikke så mye som du viser til. 

Anonymkode: 462ab...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan heller høres ut som om den gamle målte for lavt? HRV på 30 er vel ganske lavt.

Anonymkode: ed50c...e33

HRVen min denne uken ser slik ut. Men ser ut som det er noe med pusting og ikke hjertet? Forsto ikke helt.

 

TS

IMG_6331.jpeg

Anonymkode: e74ab...b9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

HRVen min denne uken ser slik ut. Men ser ut som det er noe med pusting og ikke hjertet? Forsto ikke helt.

 

TS

IMG_6331.jpeg

Anonymkode: e74ab...b9d

Dette er en liten feil i appen, rett og slett. Det skal ikke stå "pustefrekvens" der, men "hrv"  (eller "hjerteratevariabilitet") der.

Anonymkode: e23b2...2d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.6.2024 den 23.51):

HRVen min denne uken ser slik ut. Men ser ut som det er noe med pusting og ikke hjertet? Forsto ikke helt.

 

TS

IMG_6331.jpeg

Anonymkode: e74ab...b9d

Som den andre brukeren skriver så er det nok en feil.

Hvor gammel er du? Jeg er 33 men tjukk og har gjennomsnittlig HRV på 70ish.

Anonymkode: ed50c...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Som den andre brukeren skriver så er det nok en feil.

Hvor gammel er du? Jeg er 33 men tjukk og har gjennomsnittlig HRV på 70ish.

Anonymkode: ed50c...e33

Så rart! Jeg er 32, ganske ok kondis da går mye turer osv. BMI på 20,6 (så ikke overvektig). 
 

jeg har tatt av meg klokka da den måler mye rart. Den målte blant annet 120 i puls da jeg satt i sofaen og hadde 60-70 (målte manuelt) og det med at den kutter «kontakten» flere ganger i løpet av natten.

Anonymkode: e74ab...b9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...