Gå til innhold

Spørre legen ang wegowy eller andre muligheter?


jenta1983

Anbefalte innlegg

Hei , da jeg var hos fastlegen i februar nevnte hun på at vi kunne snakke om slankesprøyter etter fødsel,da veide jeg 82 og jeg er 1.62 høy.fødte for 6 uker siden og dagen jeg tok keisersnitt veide jeg 88.2, veide 79 da jeg ble gravid i september .jeg veier nå 75 kg så er vel ikke kanskje stor sjanse for at jeg får resept når jeg ikke har bmi over 30?jeg er ikke slik at jeg tror slike medisiner er Quick fix men har pcos og ikke lett å gå ned ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan vel innvilges dersom man har BMI over 27 samt visse tilleggstilstander som fører til økt risiko. Om PCOS kvalifiserer for det må du spørre legen om. 

Uansett, jeg har og PCOS og gikk ned fra 66 til 61 kg ved intermitterende faste (ingen frokost eller mat etter kl 20) og halvering av lunsjmåltidet, så spiser bare én brødskive til lunsj samt litt frukt. Spiser ganske lite mat ila en dag, men det er det som må til. Hvis du ammer er det ikke anbefalt med slanking grunnet miljøgifter som da utskilles i morsmelk. 

Anonymkode: 7d1fe...f14

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har BMI på 25 og fikk resept på Wegovy. Ingen tilleggssykdommer

Anonymkode: 9a6c8...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det kan vel innvilges dersom man har BMI over 27 samt visse tilleggstilstander som fører til økt risiko. Om PCOS kvalifiserer for det må du spørre legen om. 

Uansett, jeg har og PCOS og gikk ned fra 66 til 61 kg ved intermitterende faste (ingen frokost eller mat etter kl 20) og halvering av lunsjmåltidet, så spiser bare én brødskive til lunsj samt litt frukt. Spiser ganske lite mat ila en dag, men det er det som må til. Hvis du ammer er det ikke anbefalt med slanking grunnet miljøgifter som da utskilles i morsmelk. 

Anonymkode: 7d1fe...f14

Takk for svar:) ammer ikke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har BMI på 25 og fikk resept på Wegovy. Ingen tilleggssykdommer

Anonymkode: 9a6c8...a5d

Seriøst? Du er jo normalvektig i forhold til bmi

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fødte for 6 uker siden og ammer ikke ungen... Trist. 
Men herregud! du har jo noen knappe kilo ekstra. Gi det tid, lær deg om kosthold og styrketrening, benytt deg av de tusenvis av ressurser som finnes - f.eks coach fra Strongbody, en PT eller noen gode bøker/kurs om kost trening. Pia Seeberg, Inger in Dubai, Cathrine collins - det er så utrolig mange du kan bli inspirert av og lære av. 
Ikke bruk medisiner som er ment for diabetikere og dem med ekstrem overvekt som ikke kan hjelpes. Gjør en innsats selv! og nå har du en nyfødt, så fokuset bør ligge der, men du kan trille turer, droppe kanelbollen og gradvis gå ned i vekt. 

Anonymkode: 1264d...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slankesprøyter kan du faktisk få om du ikke er overvektig og om du har "food noise" så ser ikke for meg at det er vanskelig å få en resept på dette. 

Anonymkode: 5ad0d...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Slankesprøyter kan du faktisk få om du ikke er overvektig og om du har "food noise" så ser ikke for meg at det er vanskelig å få en resept på dette. 

Anonymkode: 5ad0d...346

Food noise?trodde det var litt strengere kriterier 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (Akkurat nå):

Food noise?trodde det var litt strengere kriterier 

Ikke hvis du selv betaler for det. Blir noe annet om du skal ha det på blå resept, da må du ha BMI 50 og noe sykdom.

Kjenner flere normalvektige som får disse sprøytene og de veide kanskje 10-15 kilo for mye når de fikk de men de får fortsette på grunn av food noise og de betaler gildet selv.

 

Anonymkode: 5ad0d...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du fødte for 6 uker siden og ammer ikke ungen... Trist. 
Men herregud! du har jo noen knappe kilo ekstra. Gi det tid, lær deg om kosthold og styrketrening, benytt deg av de tusenvis av ressurser som finnes - f.eks coach fra Strongbody, en PT eller noen gode bøker/kurs om kost trening. Pia Seeberg, Inger in Dubai, Cathrine collins - det er så utrolig mange du kan bli inspirert av og lære av. 
Ikke bruk medisiner som er ment for diabetikere og dem med ekstrem overvekt som ikke kan hjelpes. Gjør en innsats selv! og nå har du en nyfødt, så fokuset bør ligge der, men du kan trille turer, droppe kanelbollen og gradvis gå ned i vekt. 

Anonymkode: 1264d...3ea

Dummeste/slemmeste innlegget jeg har lest på lenge. Gratulerer til deg.

Anonymkode: bead3...9ba

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du fødte for 6 uker siden og ammer ikke ungen... Trist. 
Men herregud! du har jo noen knappe kilo ekstra. Gi det tid, lær deg om kosthold og styrketrening, benytt deg av de tusenvis av ressurser som finnes - f.eks coach fra Strongbody, en PT eller noen gode bøker/kurs om kost trening. Pia Seeberg, Inger in Dubai, Cathrine collins - det er så utrolig mange du kan bli inspirert av og lære av. 
Ikke bruk medisiner som er ment for diabetikere og dem med ekstrem overvekt som ikke kan hjelpes. Gjør en innsats selv! og nå har du en nyfødt, så fokuset bør ligge der, men du kan trille turer, droppe kanelbollen og gradvis gå ned i vekt. 

Anonymkode: 1264d...3ea

Kan ikke amme pga hadde alvorlig svangerskapsforgiftning, keisersnitt og han var premature.ikke alke får ammet.jeg spiser ikke kanelboller osv,og har prøvd pt osv.kan ikke trene på senter før om 2 mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dummeste/slemmeste innlegget jeg har lest på lenge. Gratulerer til deg.

Anonymkode: bead3...9ba

Synes det var ganske fælt å lese 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke hvis du selv betaler for det. Blir noe annet om du skal ha det på blå resept, da må du ha BMI 50 og noe sykdom.

Kjenner flere normalvektige som får disse sprøytene og de veide kanskje 10-15 kilo for mye når de fikk de men de får fortsette på grunn av food noise og de betaler gildet selv.

 

Anonymkode: 5ad0d...346

Har ikke food noise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jenta1983 skrev (5 minutter siden):

Synes det var ganske fælt å lese 

Det var nok intensjonen. Ikke ta det til deg. Du vet sannheten selv. (Om amming/kanelboller osv)

Anonymkode: bead3...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Har BMI på 25 og fikk resept på Wegovy. Ingen tilleggssykdommer

Anonymkode: 9a6c8...a5d

Yea right.

Anonymkode: c126a...681

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (11 timer siden):

Har ikke food noise

Det er det eneste Wegovy "fikser", så da er ikke Wegovy noe for deg.

Wegovy får deg ikke til å brenne kalorier på en magisk måte, den gir deg bare mindre matlyst, så om du uansett ikke går rundt og har lyst til å spise døgnet rundt (slik mange overvektige gjør) så vil den ikke hjelpe. Da kan du likegodt bare spise litt mindre, helt av deg selv. 

Anonymkode: 06696...03b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er det eneste Wegovy "fikser", så da er ikke Wegovy noe for deg.

Wegovy får deg ikke til å brenne kalorier på en magisk måte, den gir deg bare mindre matlyst, så om du uansett ikke går rundt og har lyst til å spise døgnet rundt (slik mange overvektige gjør) så vil den ikke hjelpe. Da kan du likegodt bare spise litt mindre, helt av deg selv. 

Anonymkode: 06696...03b

Svigerinna mi har gått ned 23 kg på wegowy og har ikke food noise fra før .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (12 timer siden):

Hei , da jeg var hos fastlegen i februar nevnte hun på at vi kunne snakke om slankesprøyter etter fødsel,da veide jeg 82 og jeg er 1.62 høy.fødte for 6 uker siden og dagen jeg tok keisersnitt veide jeg 88.2, veide 79 da jeg ble gravid i september .jeg veier nå 75 kg så er vel ikke kanskje stor sjanse for at jeg får resept når jeg ikke har bmi over 30?jeg er ikke slik at jeg tror slike medisiner er Quick fix men har pcos og ikke lett å gå ned ❤️

Med PCOS er vel metformin førstevalget, og det kan legen forsvare å gi til deg, selv uten stor overvekt :)

 

Anonymkode: fb36a...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Med PCOS er vel metformin førstevalget, og det kan legen forsvare å gi til deg, selv uten stor overvekt :)

 

Anonymkode: fb36a...dca

Gått på metformin i mange år .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...