Gå til innhold

Nabo som kjefter på barna ute


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er ingenting å gjøre, dårlige foreldre finnes overalt.

Anonymkode: afecb...739

Og noen barnehagebarn må man kjefte på. Jeg var mye på legevakten med mine runnere. De syklet med 2 hjulssykkel ned sklier, skar seg, brakk armer osv. umulig å snu ryggen til dem en periode. 5 års alderen var nesten verst…., Mye kjefting i den perioden uten at vi føler vi var dårlige foreldre… voksne er de nå, men de driver fremdeles med ekstremsport for å si d sånn…. 

Anonymkode: 623cd...6e6

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener fortsatt at man ikke skal kjefte/skrike(være høylytt) til en 2 åring. De forstår veiledning mye bedre og lærer faktisk noe av det. Men da må man ta seg tid til det. At de har «blitt vant» til det er jo bare trist. Skriking gjør man når det det er fare for noe. Hva er neste trinn når kjeft og skrik ikke fungerer lengre da? Når de har blitt så vant til det at de ikke bryr seg? 


 

Anonymkode: 8c595...416

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg mener fortsatt at man ikke skal kjefte/skrike(være høylytt) til en 2 åring. De forstår veiledning mye bedre og lærer faktisk noe av det. Men da må man ta seg tid til det. At de har «blitt vant» til det er jo bare trist. Skriking gjør man når det det er fare for noe. Hva er neste trinn når kjeft og skrik ikke fungerer lengre da? Når de har blitt så vant til det at de ikke bryr seg? 


 

Anonymkode: 8c595...416

Man starter ofte med tilsnakk og veiledning, når de fremdeles ikke hører kan det lett bli kjeft.  Neste skritt for oss var å ta de med på aktiviteter. Vi var i skogen, i skiløypa, på stranda osv før de fleste sto opp føles det som….  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man gjør ingenting. Antar ungene er vant til høy kjeft og dermed ikke traumatiseres. Er selv en som har kjeftet litt høylydt til mine 3 sønner. Noen foreldre er bare slik, og det venner ungene seg til.  Nå som de er voksne ser jeg at de rett og slett har blitt mer robuste av det. De har tålt kjeft av kunder i serviceyrker, de har tålt å bli snakket til og de har tålt konstruktiv kritikk godt.  I tillegg slapp jeg opp grenser når de ble eldre og erfarte at jeg kunne stole mer på dem. Det beste er 2 jenter som kom bort til min mann etter videregående og takket for at de ble behandlet som de andre gutta på fotballlaget (med tilsnakk osv) for de ble mye tøffere i livet som kom etterpå.  Tror nok mange barn ikke er vant til kjeft og tilsnakk og dermed sliter mer senere i livet….

Anonymkode: 623cd...6e6

Dummeste innlegget hittil! Ingen barn skal måtte venne seg til høylytt kjeft 

Anonymkode: 6f94a...2f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Dummeste innlegget hittil! Ingen barn skal måtte venne seg til høylytt kjeft 

Anonymkode: 6f94a...2f3

Dummeste kommentaren hittil også.  At foreldre innimellom slagene sprekker og sier fra litt høylydt iblant må det være rom for uten at naboene skal melde deg til barnevernet eller føle at de er elendige foreldre!

Anonymkode: 623cd...6e6

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Dummeste kommentaren hittil også.  At foreldre innimellom slagene sprekker og sier fra litt høylydt iblant må det være rom for uten at naboene skal melde deg til barnevernet eller føle at de er elendige foreldre!

Anonymkode: 623cd...6e6

Jeg har aldri til dags dato skreket eller vært høylytt til mine barn. Noe selvkontroll må man ha som voksen! 

Anonymkode: 8c595...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har aldri til dags dato skreket eller vært høylytt til mine barn. Noe selvkontroll må man ha som voksen! 

Anonymkode: 8c595...416

Det er din erfaring. Fint. Men andre har andre liv, erfaringer og utgangspunkt. 
 

Man er alle ulike i temperament , uttrykksform og så er barn veldig ulike. 
 

Det jeg kan være enig i er at det å kjefte , irettesette og ja- skrike til veldig små barn 0-2 kan være uhensiktsmessig. Det er ikke dermed sagt at dersom det skjer så er man automatisk en dårlig forelder. 
 

Familiekulturer er også ulike. Jeg har en tante som sier som deg « at hun aldri har kjeftet , vært høylytt etc « og har også mislikt naboer som er det. 
imidlertid så er kulturen i den familien sånn : her - snakker - vi - ikke - om - noe. Det er ikke det at det ikke finnes vanskelige følelser i den familien. Følelser kan tas å føles på , men det snakkes ikke om. Med resultat at alle er veldig konfliktskye og nærmest unngår alt som er vanskelig av følelser. Ikke så veldig sunt det heller spør du meg.

Anonymkode: 7bc38...f54

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Man gjør ingenting. Antar ungene er vant til høy kjeft og dermed ikke traumatiseres. Er selv en som har kjeftet litt høylydt til mine 3 sønner. Noen foreldre er bare slik, og det venner ungene seg til.  Nå som de er voksne ser jeg at de rett og slett har blitt mer robuste av det. De har tålt kjeft av kunder i serviceyrker, de har tålt å bli snakket til og de har tålt konstruktiv kritikk godt.  I tillegg slapp jeg opp grenser når de ble eldre og erfarte at jeg kunne stole mer på dem. Det beste er 2 jenter som kom bort til min mann etter videregående og takket for at de ble behandlet som de andre gutta på fotballlaget (med tilsnakk osv) for de ble mye tøffere i livet som kom etterpå.  Tror nok mange barn ikke er vant til kjeft og tilsnakk og dermed sliter mer senere i livet….

Anonymkode: 623cd...6e6

Det er fremdeles IKKE greit å kjeftr på barna sine på den måten...!

Anonymkode: bbb20...62e

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er fremdeles IKKE greit å kjeftr på barna sine på den måten...!

Anonymkode: bbb20...62e

Når den ene slår den andre og ikke lytter til fornuft så må man innimellom heve røsten litt! 

Anonymkode: 623cd...6e6

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er din erfaring. Fint. Men andre har andre liv, erfaringer og utgangspunkt. 
 

Man er alle ulike i temperament , uttrykksform og så er barn veldig ulike. 
 

Det jeg kan være enig i er at det å kjefte , irettesette og ja- skrike til veldig små barn 0-2 kan være uhensiktsmessig. Det er ikke dermed sagt at dersom det skjer så er man automatisk en dårlig forelder. 
 

Familiekulturer er også ulike. Jeg har en tante som sier som deg « at hun aldri har kjeftet , vært høylytt etc « og har også mislikt naboer som er det. 
imidlertid så er kulturen i den familien sånn : her - snakker - vi - ikke - om - noe. Det er ikke det at det ikke finnes vanskelige følelser i den familien. Følelser kan tas å føles på , men det snakkes ikke om. Med resultat at alle er veldig konfliktskye og nærmest unngår alt som er vanskelig av følelser. Ikke så veldig sunt det heller spør du meg.

Anonymkode: 7bc38...f54

Jeg er ikke konfliktsky, og hos oss snakker vi om alt. 

Jeg ser ikke at det finnes noen grunn til eller unnskyldning for å skrike til en 2 åring. Vi voksne bør ha en del flere verktøy i verktøykassa enn skriking og kjefting.

Anonymkode: 8c595...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle barn som responderer på vennlige forklaringer. 

Og noen barn trenger korrigering ute også, ikke bare innendørs. 

Anonymkode: 6b688...b5b

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dummeste kommentaren hittil også.  At foreldre innimellom slagene sprekker og sier fra litt høylydt iblant må det være rom for uten at naboene skal melde deg til barnevernet eller føle at de er elendige foreldre!

Anonymkode: 623cd...6e6

Nope , å høylytt kjefte er ikke greit! Ingen unger blir robuste av det, derimot frykter de heller forekdrene 

Anonymkode: 6f94a...2f3

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er ikke konfliktsky, og hos oss snakker vi om alt. 

Jeg ser ikke at det finnes noen grunn til eller unnskyldning for å skrike til en 2 åring. Vi voksne bør ha en del flere verktøy i verktøykassa enn skriking og kjefting.

Anonymkode: 8c595...416

👏

Anonymkode: 6f94a...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og noen barnehagebarn må man kjefte på. Jeg var mye på legevakten med mine runnere. De syklet med 2 hjulssykkel ned sklier, skar seg, brakk armer osv. umulig å snu ryggen til dem en periode. 5 års alderen var nesten verst…., Mye kjefting i den perioden uten at vi føler vi var dårlige foreldre… voksne er de nå, men de driver fremdeles med ekstremsport for å si d sånn…. 

Anonymkode: 623cd...6e6

Vi vet heldigvis bedre i dag enn å kjefte. Ta med deg dine gammeldagse holdninger et annet sted.

Anonymkode: afecb...739

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi vet heldigvis bedre i dag enn å kjefte. Ta med deg dine gammeldagse holdninger et annet sted.

Anonymkode: afecb...739

Rart unger og ungdommer har blitt verre i væremåten opp gjennom årene da. 

Kjeft hjelper, ikke forstå seg på og snakkes i hjel hele tiden. 

Anonymkode: 79318...a9e

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg er ikke konfliktsky, og hos oss snakker vi om alt. 

Jeg ser ikke at det finnes noen grunn til eller unnskyldning for å skrike til en 2 åring. Vi voksne bør ha en del flere verktøy i verktøykassa enn skriking og kjefting.

Anonymkode: 8c595...416

Perfekt! Da er du heldig for å si det sånn :) høres jo ut som et drømmescenario. Men obs på at barn også ha godt av å se at foreldre ikke er perfekte. 

Anonymkode: 7bc38...f54

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Rart unger og ungdommer har blitt verre i væremåten opp gjennom årene da. 

Kjeft hjelper, ikke forstå seg på og snakkes i hjel hele tiden. 

Anonymkode: 79318...a9e

På hvilken måte hjelper kjeft? Fungerer det i arbeidslivet også eller er det kun små barn som skal utsettes for kjeft? Hva med pasienter, er det innafor at en lege kjefter litt på en overvektig? Vi har jo alt for mye overvekt i samfunnet i dag, så mulig folk skjerper seg om de får litt kjeft.

Anonymkode: afecb...739

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Rart unger og ungdommer har blitt verre i væremåten opp gjennom årene da. 

Kjeft hjelper, ikke forstå seg på og snakkes i hjel hele tiden. 

Anonymkode: 79318...a9e

Ikke kjeft i seg selv kanskje men det å se at andre også har sine grenser og av og til ikke er perfekte har faktisk godt av å se..:)

Anonymkode: 7bc38...f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Rart unger og ungdommer har blitt verre i væremåten opp gjennom årene da. 

Kjeft hjelper, ikke forstå seg på og snakkes i hjel hele tiden. 

Anonymkode: 79318...a9e

For noe surr!🤦‍♀️

Anonymkode: 8c595...416

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg skulle gjerne gjort det. Men har selv to barn, når mine barn stopper opp leken og blir skremt av at han kjefter på to barnehagebarn er det ikke lett. 

Anonymkode: 67a62...e7a

Fremdeles så passer man da sine egne saker og sine egne barn. 

Da får du snakke med dine barn da om det og trygge dem. For noe annet enn det er ikke din sak. 

Anonymkode: 53daf...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...