Gå til innhold

Nabo som kjefter på barna ute


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Vi vet heldigvis bedre i dag enn å kjefte. Ta med deg dine gammeldagse holdninger et annet sted.

Anonymkode: afecb...739

Kjeft er ikke en gammeldagsholdning eller noe galt med. 

Hvordan du definerer kjeft er kanskje problemet her.. 

Men mine barn får kjeft. Forskjell på kjeft og skriking. Kjeft er ikke nødvendigvis negativt på noe måte. Man trenger ikke høy, sint stemme for å kjefte. Kjeft er bare annet ord for irettesettelse - noe alle barn trenger fra tid til annen. 

Anonymkode: 53daf...931

  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vedkommende må jo gi beskjed til ungene hvis de gjør noe galt. Pass dine egne saker og barn.

Anonymkode: b8a70...8ed

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Vi vet heldigvis bedre i dag enn å kjefte. Ta med deg dine gammeldagse holdninger et annet sted.

Anonymkode: afecb...739

Det er ikke rart den oppvoksende del av befolkningen gjør som de vil når de skal dulles og dalles med hele tiden og aldri får beskjed hvis de gjør noe galt eller gis konsekvenser.

Anonymkode: b8a70...8ed

  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er ikke rart den oppvoksende del av befolkningen gjør som de vil når de skal dulles og dalles med hele tiden og aldri får beskjed hvis de gjør noe galt eller gis konsekvenser.

Anonymkode: b8a70...8ed

Ingen dulles og dalles med, det er jo ikke det det er snakk om i det hele tatt! Det er snakk om en mann som kjefter/skriker/er høylytt til en 2 og 5 åring! Ingen har sagt at barn ikke opplever konsekvenser av dårlig oppførsel. 

Anonymkode: 8c595...416

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Rart unger og ungdommer har blitt verre i væremåten opp gjennom årene da. 

Kjeft hjelper, ikke forstå seg på og snakkes i hjel hele tiden. 

Anonymkode: 79318...a9e

Så rart at barna her høree etter uten at jeg trenger å kjefte da. Snakker med de! De har diagnoser men tålmodighet og snakke rolig med de hjelper. Om jeg skal miste besinnelsen og kjefte på de går det helt gale..! 

Det er greit at man kan være både trøtt sur og lei, men da må du ta deg sammen for det er ikke barnet sin feil!

Rolig,tålmodig!

Snakk ikke skrik og kjeft!

Vokste opp med kjeft og det anbefales ikke!

Det følger deg resten av livet og mange som vokser opp sånn blir sånn mot ungene sine selv, selv om de ikke vil det!

Vil du være ansvarlig for det?

Rop eller kjeft om det er noe alvorlig gale, ikke for alt mulig hele tiden som det hørtes ut i hovedinnelgget! Det vil og miste sin sjarm og nytte og skrike og kjefte for alt. Utrygge barn som istedenfor kan utrykke seg, lære, og få tålmodig veiledning, men frykt! Fy!

Anonymkode: bbb20...62e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det er ikke rart den oppvoksende del av befolkningen gjør som de vil når de skal dulles og dalles med hele tiden og aldri får beskjed hvis de gjør noe galt eller gis konsekvenser.

Anonymkode: b8a70...8ed

Vil tørre å påstå at våre barn er noen av de barna i gaten som hører mest etter. De er trygge, harmoniske og gjør selvfølgelig litt opprør. Aldri noensinne har vi trengt å kjefte høylytt. 

Anonymkode: afecb...739

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjeftet mye på mine oppgjennom oppveksten deres, men jeg har også gitt de enorme mengder omsorg og kjærlighet, hatt gode samtaler, irettesatt på en rolig måte. De har aldri vært i tvil om at jeg elsker dem ubetinget, til tross for litt høy temperatur noen ganger. 
I dag er de flotte unge voksne, og vi har en veldig god relasjon fortsatt. De har virkelig ikke tatt skade av hvordan vi har hatt det hjemme hos oss. 

Men i tilfelle som TS beskriver høres det jo ut som det er kjefting hele tiden. Og dessuten er jo et barn i 2-års alderen alt for liten til å få kjeft. Så jeg ville nok fulgt litt med og kanskje sendt en bekymringsmelding til barnevernet. 

 

Anonymkode: 316e6...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det kan være at ungene løper og koser seg i Hagen, gjemmer seg under trampolinene eller ler høyt så klikker det for han. 

Anonymkode: 67a62...e7a

Bare minner om at dette☝🏻 er det de får høylytt kjeft for. Ser ut til at flere her har mistet det på veien.

Anonymkode: 8c595...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Rart unger og ungdommer har blitt verre i væremåten opp gjennom årene da. 

Kjeft hjelper, ikke forstå seg på og snakkes i hjel hele tiden. 

Anonymkode: 79318...a9e

Nei kjeft hjelper ikke 

Anonymkode: 6f94a...2f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vil tørre å påstå at våre barn er noen av de barna i gaten som hører mest etter. De er trygge, harmoniske og gjør selvfølgelig litt opprør. Aldri noensinne har vi trengt å kjefte høylytt. 

Anonymkode: afecb...739

Ja der har du sammenhengen; noen barn trenger kun tilsnakk en gang, så retter de seg. De har foreldre som kun har snakket innestemme hele livet ( det er jo drømmen) - andre som mine med adhd og selv om ingen velger bevisst å kjefte så renner fort den ene dråpen ut av begeret når de får den åttende kommentaren om å ikke slå broren sin. TS kjenner ikke forhistorien her så let it be.

Anonymkode: 64491...850

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja der har du sammenhengen; noen barn trenger kun tilsnakk en gang, så retter de seg. De har foreldre som kun har snakket innestemme hele livet ( det er jo drømmen) - andre som mine med adhd og selv om ingen velger bevisst å kjefte så renner fort den ene dråpen ut av begeret når de får den åttende kommentaren om å ikke slå broren sin. TS kjenner ikke forhistorien her så let it be.

Anonymkode: 64491...850

Let it be? Det bestemmer da virkelig ikke du😅 Hun ser at veldig små unger får høylytt kjeft for å kose seg i hagen, enhver oppegående voksenperson reagerer selvfølgelig på det. 

Anonymkode: 8c595...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja der har du sammenhengen; noen barn trenger kun tilsnakk en gang, så retter de seg. De har foreldre som kun har snakket innestemme hele livet ( det er jo drømmen) - andre som mine med adhd og selv om ingen velger bevisst å kjefte så renner fort den ene dråpen ut av begeret når de får den åttende kommentaren om å ikke slå broren sin. TS kjenner ikke forhistorien her så let it be.

Anonymkode: 64491...850

Du vet ingenting om eventuelle diagnoser og hvor mange beskjeder våre barn trenger å få. Så nei, noe sammenheng kan du ikke trekke. Høylytt kjefting har ingenting for seg, aldri, punktum.

Anonymkode: afecb...739

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig mor er aldri ute med barna i Hagen, barna løper rundt i Hagen som er uten gjerde og rett ved 40 sone vei. Far kommer sjeldent ut, hvis han først kommer kjefter han høylytt, sitter på mobilen eller går med AirPods. 
De ungene har det sikkert bra, men vi reagerer på hvordan de er ute og løper og får kjeft. 

Anonymkode: 67a62...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, AnonymBruker said:

Man gjør ingenting. Antar ungene er vant til høy kjeft og dermed ikke traumatiseres. Er selv en som har kjeftet litt høylydt til mine 3 sønner. Noen foreldre er bare slik, og det venner ungene seg til.  Nå som de er voksne ser jeg at de rett og slett har blitt mer robuste av det. De har tålt kjeft av kunder i serviceyrker, de har tålt å bli snakket til og de har tålt konstruktiv kritikk godt.  I tillegg slapp jeg opp grenser når de ble eldre og erfarte at jeg kunne stole mer på dem. Det beste er 2 jenter som kom bort til min mann etter videregående og takket for at de ble behandlet som de andre gutta på fotballlaget (med tilsnakk osv) for de ble mye tøffere i livet som kom etterpå.  Tror nok mange barn ikke er vant til kjeft og tilsnakk og dermed sliter mer senere i livet….

Anonymkode: 623cd...6e6

Eller man ender opp med å måtte «ta veldig hardt i «for å overhode få oppmerksomheten til disse ungene. Passer et barn i nær familie som har en slik far. Har også en selv på samme alder. Det normale stemmeleiet, forklaring og veiledning fungerer ikke på dette barnet fordi grunnterskelen er øagt så høyt om du skjønner. Jeg ser absolutt ikke noe positivt med det. Der mitt barn hører etter, følger med og vet st man kan snakke om ting (inkludert følelser) har sette andre barnet behov for at jeg går til nesten full gass for å få denne ungens oppmerksomhet. I tillegg får du unger som bare blir styrt av at de skal unngå å komme i vanskelige situasjoner. De skjønner ikke selv og utvikler jo ikle selv evnen til å selv ville gjøre sånn og slik når alt er så mekanisk og stakkato. 
har null tro på den det kulturen du forfekter og tror su lirer deg selv jeg. 

Anonymkode: adc54...a91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Ja der har du sammenhengen; noen barn trenger kun tilsnakk en gang, så retter de seg. De har foreldre som kun har snakket innestemme hele livet ( det er jo drømmen) - andre som mine med adhd og selv om ingen velger bevisst å kjefte så renner fort den ene dråpen ut av begeret når de får den åttende kommentaren om å ikke slå broren sin. TS kjenner ikke forhistorien her så let it be.

Anonymkode: 64491...850

Og toåringen skal kjeftes på fordi ditt barn har ADHD? 
altså, man bør snakke til ungene sine med den samme respekt som andre mennesker. Eller hyler og skriker du til kollegene dine på jobben? 

Anonymkode: adc54...a91

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Eller man ender opp med å måtte «ta veldig hardt i «for å overhode få oppmerksomheten til disse ungene. Passer et barn i nær familie som har en slik far. Har også en selv på samme alder. Det normale stemmeleiet, forklaring og veiledning fungerer ikke på dette barnet fordi grunnterskelen er øagt så høyt om du skjønner. Jeg ser absolutt ikke noe positivt med det. Der mitt barn hører etter, følger med og vet st man kan snakke om ting (inkludert følelser) har sette andre barnet behov for at jeg går til nesten full gass for å få denne ungens oppmerksomhet. I tillegg får du unger som bare blir styrt av at de skal unngå å komme i vanskelige situasjoner. De skjønner ikke selv og utvikler jo ikle selv evnen til å selv ville gjøre sånn og slik når alt er så mekanisk og stakkato. 
har null tro på den det kulturen du forfekter og tror su lirer deg selv jeg. 

Anonymkode: adc54...a91

Min erfaring er vel egentlig at barn ikke alltid kan behandles likt. Noen kan man  bare se litt på og de blir engstelig og hører etter. Andre (kanskje spesielt småsøsken som har fått litt medfart av eldre søsken) må snakkes litt hardere til.  Sliter man med naboen så snakk til dem, kan være at forklaringen er god. 

Anonymkode: 623cd...6e6

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Og toåringen skal kjeftes på fordi ditt barn har ADHD? 
altså, man bør snakke til ungene sine med den samme respekt som andre mennesker. Eller hyler og skriker du til kollegene dine på jobben? 

Anonymkode: adc54...a91

Oh my god; nei mennesker kan ha det tøft noen ganger og bli sinte (ja det er sant) og da kan det skje i redsel eller frustrasjon at de skriker og kjefter. Hadde kollegene mine slått andre på jobb etter flere beskjeder om å la vær; så ja da hadde jeg skreket og kjeftet også; i ren desperasjon. Alltid viktig å beklage i etterkant selvsagt.

Anonymkode: 64491...850

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...