Kicki_90 Skrevet 28. juni 2024 #21 Del Skrevet 28. juni 2024 Mindre hverdagsaktivitet og mer trening for meg. Med stillesittende jobb så «forsvinner» mange timer om dagen der, men med to barn på 3 og 5 år så er jo ikke hverdagen rolig heller. Trener ca 7-10 timer i uken hvorav 1-3 er med ganske høy intensitet, 2-5 moderat og 1-3 er lav (styrketrening og mobilitet). Så jeg er godt innenfor anbefalingene om aktivitetsminutter ila. uken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #22 Del Skrevet 28. juni 2024 Jeg går turer med hunden, vanligvis 1-2 timer om dagen. Så trener jeg på helsestudio 3-6 dager i uken i tillegg. Jobben min er ganske fysisk aktiv. Men utenom dette er jeg ganske lat Jeg liker godt å sitte helt stille og lese eller se serier/film. Anonymkode: 2f764...e10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #23 Del Skrevet 28. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 26.6.2024 den 18.37): Går 20k skritt daglig, løfter tungt på jobb. Orker ikke så mye mer enn det Anonymkode: 44cec...e44 Hadde du trent, hadde du tålt jobben bedre. Anonymkode: d1e4f...6ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #24 Del Skrevet 28. juni 2024 burde trent litt styrketrening.. Men er oppe i rundt en mil pr.dag inkl til og fra off.transport til og fra jobb, og 1.t med hunden. Anonymkode: df092...9a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #25 Del Skrevet 28. juni 2024 Det er ekstremt lite. Jeg trener minst 7 1-2 timers økter i uka (ikke alltid hver dag, men ofte to økter på en dag), i tillegg til å gå lange turer med hunden, jogge litt, gjøre yoga, klatre, padle, sykler til butikken/besøk etc. Anonymkode: db7d3...09a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 28. juni 2024 #26 Del Skrevet 28. juni 2024 Går tur hver eneste dag. 30 min til 1 time. Kan godt være at noen synes det er altfor lite, men det bryr jeg meg virkelig ikke om 😄 Man finner ikke meg på noe treningssenter. Det er et sted jeg mistrives fra det øyeblikket jeg setter mine bein innafor 😄 Jeg tenker at folk må få lov til å finne den treningsmåten som man trives best med. Jeg lar meg i hvert fall ikke diktere på hvordan jeg skal være aktiv 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #27 Del Skrevet 28. juni 2024 Han med 1.mil her;) Glemte å tilføye at jeg går mest i naturen. Det er best for skjelett, muskler, balansen og sjelen🤗 Anonymkode: df092...9a7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #28 Del Skrevet 28. juni 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hadde du trent, hadde du tålt jobben bedre. Anonymkode: d1e4f...6ed Idiotisk kommentar Anonymkode: 8401f...ddf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 28. juni 2024 #29 Del Skrevet 28. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 26.6.2024 den 17.41): Anbefalingen for voksne er jo 30 minutter hver dag. Er jeg den eneste som tenker at det er veldig lite? Holder folk flest seg til dette, eller er dere mer aktive? Selv går jeg mye og sykler til jobb, og trener både styrke og kondisjon flere ganger i uka, så det blir jo en del over 30 minutter. Anonymkode: 55444...958 30 min middels-høy intensitet trening x 3 hver uke, og utover det så sitter jeg lite stille, bærer på barn ofte, er ute. Har aldri prøvd å estimere aktivitetsnivå. Mannen trener én gang i uka, går til jobb og sitter mye stille hjemme. Der er jeg usikker på om man er innafor. I alle fall ikke ift mengde mer intens bruk av kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 28. juni 2024 #30 Del Skrevet 28. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Idiotisk kommentar Anonymkode: 8401f...ddf Er sant, hadde fysisk jobb selv som ble jævlig lett etter markløft og knebøy gikk opp💪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #31 Del Skrevet 29. juni 2024 Hva er egentlig trening liksom.. Fitbit sier jeg har 80+ soneminutter hver dag. Og da er ikke all aktivet soneminutter. Jeg har en svært rolig jobb, og får ingenting der. Går tuf hver dag, og trener styrke og cardio i tillegg. Gjør noe hver eneste dag. Anonymkode: 3c21f...271 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #32 Del Skrevet 29. juni 2024 Alt for lite trening i forhold til egne ønsker. Er i full jobb og har 3 små barn som krever mye i hverdagen, 1 av barna har i tillegg særlige behov. Trener med høy puls 2 ganger per uke. Vanligvis 1-1 1/2 time per trening. I vinterhalvåret er deler av treningen styrke, i sommerhalvåret blir det mest løping på fjellet. Er ellers aktiv på fjellturer, sykkelturer, skiturer med barna. Skulle gjerne trent minst 4 ganger per uke. Anonymkode: c4eed...fa0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 29. juni 2024 #33 Del Skrevet 29. juni 2024 Jeg er midt på treet nå og det er helt greit, men når høsten og kjøligheten kommer tilbake, da skal jeg øke innsatsen på gåturer i alle fall. Har litt utstyr i heimen og det er i bruk, men system og kontroll må til, ellers blir det for avslappet. Bare det blir leveligere ute og flåtten roer seg, så skal jeg i gang. Make Hoppe great again! Gjenreisingsprosjektet begynner 1 september. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Angry Man Skrevet 30. juli 2024 #34 Del Skrevet 30. juli 2024 Å trene styrke er utrolig viktig -spesielt når man blir eldre. Fra rundt 30 år mister man cirka 1% muskel masse hvert år. Det er slik man blir en krokete gamling uten god holdning som ikke orker noe som helst. Man trenger ikke trene mye styrke for å bygge muskler og ha god progresjon. 2 ganger i uken. 2-3 sets. Tren til utmattelse hver gang. Du kan like gjerne trene med lette vekter som med tunge. Tar ikke mye tid i det hele tatt og du vil elske det det gjør med kroppen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 30. juli 2024 #35 Del Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 26.6.2024 den 19.30): Vurdert trening også? Anonymkode: 71ff4...9c7 Hun jogger et par ganger i uka. Er ikke det trening?Eller mener du styrke? Uansett en frekk ting av deg å si. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 2. august 2024 #36 Del Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (På 26.6.2024 den 19.30): Vurdert trening også? Anonymkode: 71ff4...9c7 Er ikke jogging trening? --- Jeg har en stillesittende jobb, så jeg må bestrebe meg for å bevege meg. Jeg jogger/løper 2-3 ganger i uken, noen ganger 4. Jeg trener pilates/absolution på treningssenter 1-2 ganger i uken. Gåingen er det så som så med, jeg går til og fra buss og jobb, men det blir ikke så mye ... jeg ville gjerne gått mer og lenger, men sliter litt med å få tid til å gå fjellturer! Jeg går noen ganger i helgene. Jeg gikk jeg 4-fjellsturen i mai, så jeg vet jeg kan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #37 Del Skrevet 2. august 2024 Jeg liker å ligge på minst 1 million skritt i måneden (minst 700km), og går tur deretter. Jeg elsker å være aktiv 😁 Bare å gå i mellom ting, eller gå av bussen før er noe som gir meg hverdagsglede. Legg så på turer i skogen, til fjells, lokale topper eller mer målrettet i nærmiljøet, og jeg har det som plommen i egget 😁 Gjør litt øvelser, og tøying rundt en halvtime hver dag, men kunne helt klart gjort mer målrettet styrke. Hender jeg forviller meg på en sånn utegym, og da får jeg i det minste gjort litt øvelser ute. Jeg er generelt fornøyd nå da. Gjør det kroppen og hodet trives med, og det er så godt å være ute og være aktiv 😁 Tur er så enkelt også, så det er lavterskel å drive med, og det tror jeg er noe av nøkkelen til å være mer aktiv. Finn noe du er glad i som du faktisk har lyst til å drive med. En vil ikke være topp motivert hver dag, men oftere enn om en skal pine seg igjennom noe. Selv om jeg elsker å være aktiv og ute, så kan jeg slite med å komme meg ut, men så er det så godt. Den berømte dørstokkmila påvirker meg også 🤪🙈 Anonymkode: 4b196...736 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #38 Del Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg liker å ligge på minst 1 million skritt i måneden (minst 700km), og går tur deretter. Jeg elsker å være aktiv 😁 Bare å gå i mellom ting, eller gå av bussen før er noe som gir meg hverdagsglede. Legg så på turer i skogen, til fjells, lokale topper eller mer målrettet i nærmiljøet, og jeg har det som plommen i egget 😁 Gjør litt øvelser, og tøying rundt en halvtime hver dag, men kunne helt klart gjort mer målrettet styrke. Hender jeg forviller meg på en sånn utegym, og da får jeg i det minste gjort litt øvelser ute. Jeg er generelt fornøyd nå da. Gjør det kroppen og hodet trives med, og det er så godt å være ute og være aktiv 😁 Tur er så enkelt også, så det er lavterskel å drive med, og det tror jeg er noe av nøkkelen til å være mer aktiv. Finn noe du er glad i som du faktisk har lyst til å drive med. En vil ikke være topp motivert hver dag, men oftere enn om en skal pine seg igjennom noe. Selv om jeg elsker å være aktiv og ute, så kan jeg slite med å komme meg ut, men så er det så godt. Den berømte dørstokkmila påvirker meg også 🤪🙈 Anonymkode: 4b196...736 Er du i en jobb hvor du går mye også? For dette hadde jeg ikke hatt muligheten til i hverdagen. Anonymkode: 0bce9...68f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #39 Del Skrevet 3. august 2024 Er mann midten av 30-årene. Jeg går til og fra jobb 5 dager i uka. I tillegg til at jeg går til og fra matbutikken. Det er omtrent aktivitetsnivået mitt. Så da går jeg rundt en 3 kvarter per dag. Vet det er lite og jeg er feit. Anonymkode: 8c2d0...5c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nita Skrevet 3. august 2024 #40 Del Skrevet 3. august 2024 3 ganger på treningssenter hver uke( både cardio og styrke) går morgentur, 1 til 1 1/2 times turer, de andre dagene. Tar enkelte dager uten trening innimellom, men går iallefall 10.000 skritt hver dag. Bruker fysisk aktivitet for å holde depresjon i sjakk 😎 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå