Gå til innhold

Samboer overså bursdagen min

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 hours ago, AnonymBruker said:

han var ferdig på jobb 14.00 på fredag

Anonymkode: d63d7...653

4 hours ago, AnonymBruker said:

På selve dagen sendte han meg en melding på jobb og hadde kjøpt blomster. Gjorde ikke noe mer, resten av dagen var som en helt vanlig dag. Han spurte heller ikke noe om hva jeg hadde gjort mens han var på jobb. Jeg ble ganske såret da jeg innså at det var det, var ikke i humør til å begynne med noen middag, så det ble knekkebrød til middag. 

Anonymkode: d63d7...653

Han kom hjem fra jobb kl. 14 og da var du allerede sur og muggen og hadde bestemt at middagen skulle være knekkebrød? 

For sent, kl. 14, for å bestemme seg for å dra ut å spise? 

Når fikk du blomstene? 

Har dere ikke til vanlig noen kommunikasjon om hvem som handler inn og lager middag? 

Anonymkode: b1375...a64

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vær klarere i hva du ønsker at han skal gjøre. Ikke hint om noe og forvent ting ut fra hva du tenkt at han skal tolke hintet som.

/M44

Anonymkode: abbbf...e31

En normalfungerende mann og kvinne burde forstå av seg selv at man gjør stas på partneren sin når partner har bursdag. Eller er menn virkelig så evneveike at de må ha spesifikk beskjed om at "Når Nora har bursdag gjør vi stas på henne. Da gir vi gave, ordner en kake eller en bedre middag"? Vi gir henne ikke en grill ukesvis i forveien som vi selv begynner å bruke fordi vi ikke gidder å vente til når Nora faktisk har bursdag. 

De fleste er vokst opp i møblerte hjem der man fra småbarnstadiet blir vant til bursdager, bursdagsgaver og bursdagsfest. Vi vokser opp med at gaven er til den som har bursdag, at det er kake og at det er en feiring. Vi vokser opp med å feire partneren sin og at det ikke bare er mors oppgave å stelle i stand bursdag. Eller vokser menn opp slik? At bursdager og den slags alltid er mors oppgave, og når mor ikke ordner eller gir svært klare instrukser så skjer det ikke noe. Det er i såfall bare jævla tragisk.... 

Anonymkode: 79032...196

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du er skuffa. Det hadde jeg også blitt, og faktisk såra. Hvordan ville han reagert om du fortalte dette til ham? Siden det var din første bursdag med ham, så kan det jo hende han tenker at bursdag ikke er noe spesielt. Det er sikkert lurt å være mer tydelig for framtida, selv om det føles veldig lite romantisk. Noen menn trenger ganske tydelige beskjeder. 

Anonymkode: 0eeed...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Selvsagt skal ikke DU administrere denne dagen . ! ❤🧘‍♀️😉 

Anonymkode: 1aacb...c43

Really? Er dette vanlig??

Jeg (kvinne, 45) er vant til at man tar ansvar selv (unntaket er selvsagt barn og overraskelsesfester). Vil du feire stort, så inviterer du gjester og lager fest. Vil du ut og spise med mannen, bestiller du bord og sier ifra. Vil du at dere spiser hjemme, kan du enten lage mat eller spør om han vil. Vil du på camping, så organiserer du tur. 

Dersom jeg skal ha ansvar for andres bursdag må jeg først få vite det. Helt konkret, ikke hinting. Så må vedkommende komme med forventningene sine, så jeg vet hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: ce06b...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skriver du at han "overså deg" når du fikk gratulasjon og blomster? 

Anonymkode: a98f4...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det generelt er lurt å gi tydelig beskjed om forventninger når det gjelder slike dager. Selv om han er din nærmeste kan han ikke helt vite hva som foregår inne i deg, og han har kanskje slått seg til ro med at du ikke ønsker noen feiring overhodet. Å avklare forventning til mannen i slike tilfeller er å si nøyaktig hva man ønsker seg (med link!), nøyaktig hva man ønsker å spise, si at han skal booke bord eventuelt, osv. Dette praktiseres i mange lykkelige forhold der mannen er litt vel passiv med slike ting, men som er snill og god ellers.

Anonymkode: 379ef...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow, mange her i tråden som har LAAAAV terskel altså 😅😅 

TS, skjønner godt du ble skuffet. Det er ikke alle som er flink på sånt, hvis han har andre kvaliteter som du faktisk liker, så får du si til han hva du forventer. Han kan ikke lese tankene dine. Kan du ikke feire bursdagen din nå i helga isteden? 40 er jo fantastisk, det må feires med en bedre middag mens dere planlegger campingtur 😁

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok lære deg å være tydelig på bestillingene. Jeg synes også du skal være tydelig på nå i etterkant at du ble litt skuffet. Han kan ikke vite hva du forventer hvis du ikke sier det i klartekst. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ALDRI(!!!) si til en mann at du ikke ønsker noe stor feiring på bursdagen din. Det gjorde jeg og fikk en melding på Facebook med gratulasjon i lunch-tider. Samme stofen som han poster på alle Facebook-vennene hans sine bursdager. Så jobbet han litt sent fordi han var sen på jobb. Gaflet i seg middag og gikk på kontoret for å game. Da jeg spurte om vi ikke kunne  kose oss litt på bursdagen min, så sa han helt seriøst at jeg hadde jo sagt at jeg ikke ville feire bursdagen min 😛 Gaver pleide vi å ordne til oss selv fra den andre fra felleskontoen, så det fikk jeg heldigvis.

Men TS, det er fortsatt tid. Si at det var nok en misforståelse angående markering av bursdagen din, og at du ønsker at dere går ut og spiser i dag (eller i morgen). Å spise knekkebrød til middag på bursdagen din var ditt valg. Du kunne spurt om dere kunne ha noe god middag siden det var bursdagen din.

Anonymkode: 1fe69...e11

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grill teller ikke som gave til deg, den kjøpte han nok mest til seg selv 

Anonymkode: 80c74...e02

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Grill teller ikke som gave til deg, den kjøpte han nok mest til seg selv 

Anonymkode: 80c74...e02

Ja, neste år gir du DERE et lekkert undertøy til deg som fellesgave. :D

Anonymkode: 1fe69...e11

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han gratulerte deg med dagen og du fikk blomster... oversett er det ikke i hvert fall. 

Si at du var skuffet over at han ikke ordna noe mer da? 

Kan jo hende han tenkte at du ikke ville noe mer?? 

Anonymkode: caf40...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rare svar du får, og så lave forventninger folk har til partneren sine. 🤦‍♀️

Nei, man skal ikke måtte gi det inn med teskje til en voksen mann at han skal ordne middag og gave til samboers bursdag. Man skal ikke måtte diktere og fortelle i detalj akkurat hva man forventer - hvor faen er romantikken i det? Om jeg måtte ha instruert mannen min om hvilken restaurant han skulle booke og hvilke blomster jeg vil ha hver eneste gang, så ville det ødelagt mye av kosen. Han vet jo hva jeg liker, så det klarer han selv. Det hender jeg sier ifra dersom det er noe spesielt jeg ønsker meg, men om ikke, så er han oppegående nok til å finne på noe. Om jeg sier jeg ikke vil ha stor feiring med masse folk, forstår han at det ikke betyr at jeg ikke vil ha noe som helst oppmerksomhet. Menn har faktisk hjerneceller de også, tro det eller ei. Det er bare ikke alle som bruker dem...

Det er også utrolig mange som har svart her, som åpenbart ikke har lest hva som står. Det var bare fredagen han jobbet, og han jobbet bare til kl 14. Han kunne altså fint ha ordnet middag, enten ute eller hjemme. Ts var tydelig på at hun fortsatt ønsket å gjøre noe med ham selv om hun ikke ønsket en stor fest. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første årene i samlivet bommet mannen min på samme måte som din, men jeg var vel kanskje ikke helt tydelig om mine forventninger. Jeg håpte på en overraskelse, men ble skuffet. 

Neste fase var jeg ekstremt tydelig på forventinger:

"Jeg ønsker meg en tur på hytta der du organiserer en god middag" 

"Jeg ønsker meg en weekend, kun jeg og du" 

"Jeg ønsker meg en diamantring i hvitt gull" 

Nå er vi i en ny fase og alt går av seg selv, han vet hva jeg liker. Jeg trenger ikke å komme med forventninger lenger. Har btw bursdag i dag, blomster har han kjøpt, nye diamantøredobber og han disker opp en bedre middag i skrivende stund. 

Anonymkode: 8b28e...a06

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...