Gå til innhold

Venninne nekter kontakt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Venninnen din har rett og viste deg omsorg.

Men lykke til. Du kommer aldri til å høre på gode råd.

Anonymkode: d6250...7e0

Idiot!

Daria skrev (19 timer siden):

Det jeg reagerer på er du (og han?) bagatelliserer det han gjorde som "små, dumme hendelser" - han havnet faktisk i fengsel ved to anledninger. Man kan forbedre seg, vokse og lære (de fleste gjør det etter det første fengselsoppholdet...), men da må man også kunne erkjenner alvoret i det man har gjort.

Venninna di ville deg nok i utgangspunktet godt, men gikk over streken. Hvis du mener du er ferdig med henne, er løsningen å ikke si eller gjøre noe som helst. Du kan ikke hindre henne i å ha sitt syn og sine meninger eller i å snakke til deg på gata. 

Dette skjedde tydeligvis i tett alder, hvor han kanskje hadde noen problemer som han nå er vokst fra? 

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg forstår venninnen din. Selv hadde jeg ikke akseptert noen som har sittet i fengsel. Uansett grunn.

Anonymkode: baf51...515

Herregud.... Håper ingen av dine barn eller nærme gjør et feilsteg i livet... 

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvis ikke du kan finne deg noe bedre er han sikkert ok.

Anonymkode: d6250...7e0

Idiot!

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Dessuten må jo vennene dine kunne velge selv om de vil omgåes fengselsfugler eller ikke. Du må respektere at venninnen din skjermer seg. Hun ga deg tydelig beskjed hvorfor.

Anonymkode: d6250...7e0

Skjermer seg?? Herregud, høres ut som at du mener hun er redd ham fordi han kanskje kjørte for fort eller noe liknende en gang i ungdomstiden.. Hun skjermer seg ikke - hun er en forbannet dømmende person - som attpåtil selv har en bror som har vært i fengsel og skikket seg.... 

Herregud så mange syke og dømmende kommentarer her inne! Bor på bygda, og det er mange som har gjort dumheter i svært ung alder, og som aldri har gjort noe som helst galt i mer voksen alder. Dere som dømmer slik dere viser her, er farlige for samfunnet! Det er dere som er farlige - og jeg er livredd sånne folk som dere! Så lenge han ikke har gjort noe som handler om sinne, vold eller drap osv., så forstår jeg ikke hvorfor dere er så hysteriske.

Vet dere at folk faktisk kan komme i fengsel fordi de ikke hadde råd til å betale en fartsbot?? Tipper noen av dere har gjort noe galt en gang i livet i ung alder, uten at dere er kriminelle av den grunn! Ekle og dømmende folk - håper deres barn aldri opplever å gjøre noe galt, slik at de risikerer at dere kutter hånden av dem! Skam dere! 

Anonymkode: 1641e...68d

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jo det vil du, for du er bare et menneske.  Psykologien er ganske klar på dette. 

Glorieeffekten- når noen du ikke kjenner gjør noe galt synes vi de fortjener straff. Gjør vi, eller noen vi liker og er nær noe galt unnskylder vi det med alt mulig. 

Han kjørte for fort - han fortjener å ruineres i bøter. 

Jeg bryter vikeplikt- Huff, jeg var jo så utslitt, har så mye å tenke på og jeg måtte forte meg hjem fordi datteren min er syk idag og jeg er så bekymret. 

Sånn fungerer menneskehjernen. 

Anonymkode: f468a...54e

Lovbrudd er lovbrudd og slike folk vil jeg ikke ha i livet mitt.

Anonymkode: baf51...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så lenge han ikke har gjort noe som handler om sinne, vold eller drap osv., så forstår jeg ikke hvorfor dere er så hysteriske.

Han er jo dømt for vold, selv om han kaller det slåsskamp i fylla.

Mange gjør dumme ting som tenåringer, men de færreste får to fengselsdommer før fylte 20 (eller noensinne). Han kan helt fint være et oppegående og lovlydig menneske i dag likevel, men det er ikke akkurat et pluss å ha med seg. Hvis jeg traff en mann med en sånn fortid, ville jeg forventet at han la kortene på bordet, kalte en spade en spade og viste at han tok det alvorlig og faktisk hadde lært. Ut fra hvs TS refererer at han har fortalt, får jeg ikke helt det inntrykket her.

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

😅 Virkelig? 

Kan du ikke forklare meg den, for jeg innrømmer at jeg ikke forstår. Jeg deler mitt synspunkt, du ber meg om å lese igjen, jeg påpeker at det er unødvendig diskusjonsteknikk og du påstår at jeg knebler diskusjonen. Veldig morsomt med mennesker som påstår at andres selvinnsikt er "long gone" når de driter seg ut på nettet. 

Anonymkode: 70349...b07

Du skrev ts dømte venninna si, og nå skal du late som du ikke forstår. Jaja, du kom ikke på noe bedre selv når da du skjønte du dret deg ut. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (26 minutter siden):

Du skrev ts dømte venninna si, og nå skal du late som du ikke forstår. Jaja, du kom ikke på noe bedre selv når da du skjønte du dret deg ut. 

Nei, skjønner ikke at jeg dret meg ut. Jeg skrev at TS dømte venninna si, og det mener jeg at hun gjorde. Det må det vel gå an å si i en debatt, eller er det bare dine meninger det er plass til? 

Anonymkode: 70349...b07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, skjønner ikke at jeg dret meg ut. Jeg skrev at TS dømte venninna si, og det mener jeg at hun gjorde. Det må det vel gå an å si i en debatt, eller er det bare dine meninger det er plass til? 

Anonymkode: 70349...b07

Nettopp! Det jeg reagerte på. Ts dømmer venninna si, sier du. Men du hopper glatt over at venninna dømmer både ts og typen. Du kan ikke lest da. For det er lov å reagere på venninner som ønsker å kontrollere deg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sannhetsøkende skrev (5 minutter siden):

Nettopp! Det jeg reagerte på. Ts dømmer venninna si, sier du. Men du hopper glatt over at venninna dømmer både ts og typen. Du kan ikke lest da. For det er lov å reagere på venninner som ønsker å kontrollere deg. 

Jeg hopper ikke over det. I mitt første innlegg sier jeg at jeg forstår godt at hun reagerer på det. 

Folk må få være uenig med deg, og fokusere på andre ting enn det DU mener er viktig uten at det betyr at de ikke leser. Som jeg skrev for lenge siden, å kaste ut "du kan ikke lese" "du har ikke lest" osv. forsurer debatten og knebler muligheten for flere meninger. Da kom du med barnehageoppførsel og sa "Du knebler diskusjonen!" ... 

Det er lov å være uenig. 

Anonymkode: 70349...b07

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg hopper ikke over det. I mitt første innlegg sier jeg at jeg forstår godt at hun reagerer på det. 

Folk må få være uenig med deg, og fokusere på andre ting enn det DU mener er viktig uten at det betyr at de ikke leser. Som jeg skrev for lenge siden, å kaste ut "du kan ikke lese" "du har ikke lest" osv. forsurer debatten og knebler muligheten for flere meninger. Da kom du med barnehageoppførsel og sa "Du knebler diskusjonen!" ... 

Det er lov å være uenig. 

Anonymkode: 70349...b07

Bla bla bla bla bla. Ja, folk må få være uenig deg også. Snakk om å tillegge andre meninger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (14 minutter siden):

Bla bla bla bla bla. Ja, folk må få være uenig deg også. Snakk om å tillegge andre meninger. 

Jeg har ikke tillagt deg meninger. Hvilke meninger er det i så fall? Du skaper et utrolig dårlig debattklima med barnehageoppførselen din. Synes du er søt og underholdende da i det minste. 

Anonymkode: 70349...b07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han satt inne noen uker for å ha kjørt for fort når han var tenåring ? Å flertallet her inne mener at det er dumpegrunn for han er dermed kriminell😳😳 Altså hvem har ikke kjørt for fort da ? Typen til hi var egentlig bare uheldig å ble tatt.  

Dessuten har jo venninnen til hi en bror som har sittet i fengsel som venninnen har god kontakt med, høres litt dobbeltmoralsk ut hun venninnen din. Skal hun følge sine egne råd så bør hun jo dermed advare sin svigerinne om at hun bør ta ungene med seg og stikke for mannen hennes er kriminell.. eller gjelder bare det alle andre og ikke hennes egen bror ??

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (16 timer siden):

Han er jo dømt for vold, selv om han kaller det slåsskamp i fylla.

Mange gjør dumme ting som tenåringer, men de færreste får to fengselsdommer før fylte 20 (eller noensinne). Han kan helt fint være et oppegående og lovlydig menneske i dag likevel, men det er ikke akkurat et pluss å ha med seg. Hvis jeg traff en mann med en sånn fortid, ville jeg forventet at han la kortene på bordet, kalte en spade en spade og viste at han tok det alvorlig og faktisk hadde lært. Ut fra hvs TS refererer at han har fortalt, får jeg ikke helt det inntrykket her.

Når du leser folks holdninger her, så må jeg jo si at jeg skjønner at han ikke vil snakke om det😏

Folk er nådeløse.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik du fremstiller det så tar selvfølgelig venninnen din feil. Ingen blir vel kriminell av å være sammen med en som ble straffet for 20 år siden. 
 

Men som andre sier virker det som om du bagatelliserer det endel også. Jeg hadde ønsket å lese dommen om jeg skulle bygge et liv med en som har sittet i fengsel. En voldsdom er ikke bare bare. 

Anonymkode: e7493...771

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.6.2024 den 15.23):

Jeg (30) har nylig blitt sammen med en helt fantastisk mann (35), som gjorde noen dumme valg da han var yngre. Fra vi møttes, har han bare vært snill og god, og jeg kjenner på null grunn til å frykte hverken psykisk eller fysisk vold. Han har en god relasjon med eksen sin (de har felles barn), og grunnen til at det ble slutt mellom dem var at de vokste fra hverandre. Jeg har møtt henne, og hun er snill og god hun også. 

Allerede første date, fortalte min kjæreste meg, at han satt i fengsel et par uker da han var 18 år og igjen et par uker da han var 19 år (for to små dumme valg/hendelser (kjørte for fort, bl.a). 

Da vi satt på fest nylig, fortalte han en historie fra den ene gangen han satt inne. Jeg hadde ikke fortalt det til noen, da jeg tenker at det er hans valg om han ønsker å dele eller ikke. Dagen etter festen, ringte en av mine nærmeste venninner meg, og fortalte at vi måtte ta en prat. Hun stilte meg mer eller mindre til veggs, fordi jeg er med en kriminell. Hun mener at dette bidrar til at jeg kommer til å bli kriminell på sikt, og at jeg støtter hans handlinger. I tillegg mener hun at jeg nå har endt opp i et forhold som vil bli voldelig og farlig på sikt.

Jeg har troen på at mennesker kan lære av sine feil og dermed gjøre endringer i eget liv. Dette har jo da denne mannen gjort. Min venninne har visst meninger som  “en gang fengselsinnsatt, alltid fengselsinnsatt”. Dette til tross for at hennes bror satt inne i 3 måneder for noen år siden, og har fått seg både kone og barn i ettertid, og at min venninne har GOD kontakt med sin bror.

Hun nekter å være med meg, så lenge jeg er sammen med kjæresten min. Jeg tenker en liten “fuck you” til henne. Jeg prøvde å spør om det egentlig var andre ting hun hadde observert ved han, som gjorde at hun ikke ønsker at jeg skal være med han. Hun sier at han er kjempe god, sett bortsett fra dette. Med tanke på at hun har tatt det valget om at vi ikke skal ha kontakt kun fordi han satt inne i noen uker for 16 og 17 år siden, har jeg egentlig bare tenkt at hun og jeg er forbi. Nå inviterte jeg mine venner og han sine venner til en sommerfest (som jeg har hatt hvert år), hvor hun igjen ble sint, skuffa og sur for at hun ikke ble invitert. Sier at det i det minste hadde vært kjekt med en invitasjon, slik at jeg i det minste viste at jeg tenker over det hun sa. Det gjør jeg jo ikke, da jeg er ferdig med henne om hun ikke kan akseptere han, eller meg sammen med han. Har noen tips til hva jeg kan si eller gjøre for å få henne til å trekke seg unna, eller akseptere at ting er som de er? Vi bor bare noen hus fra hverandre, så å blokkere hjelper ikke, da hun tar det face-to-face på gata/butikken uansett. Hun ble nylig forlovet forresten, så jeg mistenker på ingen måte sjalusi over at jeg har gått inn i et forhold med han.

Jeg er ei som aldri dømmer noen for deres fortid, men velger heller å bli kjent med noen for hvem de er her og nå. Og om de har gjort noe i fortiden som ikke nødvendigvis er så bra, så er det viktigste at de viser meg at de angrer senere i livet.

Anonymkode: 759bc...5b0

Bare vær tydelig med henne. 

Du ba meg om å velge mellom deg og kjæresten. Jeg har valgt kjæresten. Så jeg skjønner ikke din reaksjon her, da du var veldig tydelig på at du ikke ønsket vårt vennskap om jeg valgte kjæresten. Støtter du ikke oss. Er du ikke velkommen heller

Anonymkode: ad7a1...b61

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 26.6.2024 den 20.38):

Hun dømmer sin venninne, som hun mest sannsynlig har delt mye positivt med, basert på denne ene uttalelsen. I stedet for å være ærlig med henne, så dømmer hun henne nord og ned og avslutter vennskapet. I mine ører er det dømmende, og lite fleksibelt. Selvsagt bør hun si fra om at hun er uenig, og ikke ønsker å høre mer om dømmingen av sin kjæreste. Samtidig tenker jeg at hun ikke bør avskrive et venninne basert på en dum og sleivete uttalelse. Hva tenker du? 

Anonymkode: 70349...b07

Nå har venninnen sagt hun nekter å være med ts så lenge som hun er ilag med kjæresten. Så ts gjør jo egentlig som venninnen ville med å ikke invitere henne. 

Anonymkode: 6ba01...537

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Lovbrudd er lovbrudd og slike folk vil jeg ikke ha i livet mitt.

Anonymkode: baf51...515

Og du har aldri brutt loven og kjørt på rødt, litt for fort. Glemt hva farsgrensen er. Glemt blinklys. Etc. Enig med ei lengre opp folk som mener å aldri ha gjort noe galt skremmer meg og stoler ikke på dem. Da stoler jeg mer på ts sin fyr, som i det minstw innrømmer og står inne for sine feil. 

Anonymkode: ad7a1...b61

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har ikke tillagt deg meninger. Hvilke meninger er det i så fall? Du skaper et utrolig dårlig debattklima med barnehageoppførselen din. Synes du er søt og underholdende da i det minste. 

Anonymkode: 70349...b07

Ro ro...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå har venninnen sagt hun nekter å være med ts så lenge som hun er ilag med kjæresten. Så ts gjør jo egentlig som venninnen ville med å ikke invitere henne. 

Anonymkode: 6ba01...537

Nettopp. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sannhetsøkende skrev (2 minutter siden):

Ro ro...

Nettopp. 

Ny dag i barnehagen, herlig! 

Anonymkode: 70349...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avent skrev (13 timer siden):

Han satt inne noen uker for å ha kjørt for fort når han var tenåring ? Å flertallet her inne mener at det er dumpegrunn for han er dermed kriminell😳😳 Altså hvem har ikke kjørt for fort da ? Typen til hi var egentlig bare uheldig å ble tatt.  

Dessuten har jo venninnen til hi en bror som har sittet i fengsel som venninnen har god kontakt med, høres litt dobbeltmoralsk ut hun venninnen din. Skal hun følge sine egne råd så bør hun jo dermed advare sin svigerinne om at hun bør ta ungene med seg og stikke for mannen hennes er kriminell.. eller gjelder bare det alle andre og ikke hennes egen bror ??

I de 50 årene jeg har hatt sertifikat, har jeg alltid passet på å følge trafikk-reglene. Det er ikke vanskelig. At kjæresten til ts har kjørt såpass fort at han havnet i fengsel, sier noe annet enn det han sier at han kjørte litt  for fort.

Anonymkode: baf51...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og du har aldri brutt loven og kjørt på rødt, litt for fort. Glemt hva farsgrensen er. Glemt blinklys. Etc. Enig med ei lengre opp folk som mener å aldri ha gjort noe galt skremmer meg og stoler ikke på dem. Da stoler jeg mer på ts sin fyr, som i det minstw innrømmer og står inne for sine feil. 

Anonymkode: ad7a1...b61

Nei, aldri. Synes det å følge loven er en selvsagt ting.

Anonymkode: baf51...515

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

avent skrev (13 timer siden):

Han satt inne noen uker for å ha kjørt for fort når han var tenåring ? Å flertallet her inne mener at det er dumpegrunn for han er dermed kriminell😳😳 Altså hvem har ikke kjørt for fort da ? Typen til hi var egentlig bare uheldig å ble tatt.  

Dessuten har jo venninnen til hi en bror som har sittet i fengsel som venninnen har god kontakt med, høres litt dobbeltmoralsk ut hun venninnen din. Skal hun følge sine egne råd så bør hun jo dermed advare sin svigerinne om at hun bør ta ungene med seg og stikke for mannen hennes er kriminell.. eller gjelder bare det alle andre og ikke hennes egen bror ??

Du er ikke uheldig fordi du blir tatt. Du er heldig. Han kunne lett ha drept både seg selv og andre. Han kjørte ikke i 10 km/t for fort. Han kjørte såpass fort at han endte opp i fengsel.

Anonymkode: baf51...515

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...