Gå til innhold

Er 740 i årslønn bra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har samme lønn, men med en del ansvar, så jeg synes det høres bra ut 😅 Uansett synes jeg denne er fin (som noen her inne på KG delte), det får en til å reflektere litt over hvor bra man egentlig har det. Man sitter godt i det bare fordi man bor i Norge, og i tillegg har man en god norsk lønn. IMG_1607.png.bf9b71646557a46124b24c09aec7301e.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kan skrive under på denne. Jeg kjenner markedet i Oslo veldig godt og er overbevist om at det nesten er en umulighet å ha en ok levestandard og eie romslig nok bolig i et ok område i Oslo (+ Asker/Bærum) med en husholdningsinntekt < 2 mill.

Min inntekt som enslig på nesten 1.3 mill tar ikke meg langt på boligmarkedet hvertfall. Så ja, hva som er en god inntekt er i høyeste grad relativt og boligprisene i området man bor er vel den viktigste faktoren i dette spørsmålet.

Anonymkode: 2a393...762

Sykt at 1,3mill ikke er bra for en enslig på boligmarkedet i  Oslo.

Anonymkode: c17dd...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra lønn det for et godt middelklasseliv, men det kommer helt an på økonomien din som helhet. En med 400k og nedbetalt bolig lever bedre enn en med 740k og høyt boliglån, for ikke å snakke om alle andre aspekter. 

Anonymkode: 2edc4...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man ikke skal vurdere lønn opp mot arbeid og stilling, men kun se på årslønna bør man heller se på husholdningsinntekten. To personer med 450k hver har vesentlig mer i samlet inntekt hver måned, selv etter at man har tatt høyde for økte levekostnader (større bolig, mer mat). 
Og 740k i husholdningsinntekt er meget lavt

Endret av newman01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Tull.

Har selv denne lønna og har partner og 2 barn og vi har ikke sjans i havet til å få kjøpt en passende familiebolig med rimelig  reisevei til jobb i Oslo. 

Anonymkode: 3a3c8...dd9

Altså, da velger du det selv, eller har urealistiske forventninger til størrelse eller område. Det er mange steder i Oslo du kan bo med en sånn lønn, særlig om du har partner. (Både jeg og min partner tjener mindre enn det, og vi bor sentralt i Oslo med to barn). 

Anonymkode: d7213...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sykt at 1,3mill ikke er bra for en enslig på boligmarkedet i  Oslo.

Anonymkode: c17dd...d38

Det er det altså, for resten av oss. Også som husholdningsinntekt om man er to personer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, AnonymBruker said:

Jobb med greit med ansvar - ikke for mye, ganske fleksibelt , ingen skift. 
 

Ville dere være fornøyd? Tenker kun på pengesummen? Om det er nok til å leve et godt liv. 

Anonymkode: 40320...527

Hva legger du i å leve et godt liv hvis man baserer det penger alene?

Spørsmålet oversimplifiserer et konsept som har ekstremt mange variabler og nyanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (2 timer siden):

Om man ikke skal vurdere lønn opp mot arbeid og stilling, men kun se på årslønna bør man heller se på husholdningsinntekten. To personer med 450k hver har vesentlig mer i samlet inntekt hver måned, selv etter at man har tatt høyde for økte levekostnader (større bolig, mer mat). 
Og 740k i husholdningsinntekt er meget lavt

Vi er to, og Mannen min tjener ca det samme - kanskje noe mer. Så samlet har vi ca 1.5 mill

Bor ikke i Oslo men i en annen større by. Får jo mye for pengene her. Enig med folk som sier de ikke kommer langt selv med million-lønn. Har inntrykk av at de fleste som kjøper større bolig/hus i oslo er avhengig av å Arve noe.

Anonymkode: 40320...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bra lønn det for et godt middelklasseliv, men det kommer helt an på økonomien din som helhet. En med 400k og nedbetalt bolig lever bedre enn en med 740k og høyt boliglån, for ikke å snakke om alle andre aspekter. 

Anonymkode: 2edc4...20e

Hva er «et godt middelklasse-liv»?

Anonymkode: 40320...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mange boliger i Oslo  du hadde hatt sjanse til å kjøpe med den lønna

Anonymkode: c8d1a...670

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...