AnonymBruker Skrevet 26. juni #1 Del Skrevet 26. juni Har dere noen tips til hvordan jeg kan få mannen til å forstå alvoret med vekta hans og ta grep? Samme hva jeg og andre sier, så når det ikke gjennom. Ikke engang når leger sier tydelig ifra. Jeg kjenner jeg har null tålmodighet igjen når han klager på at knærne gjør vondt når han har gått en liten tur, og er så dritt lei av å ikke sove pga. snorkingen og pustestoppene hans. Det er så ekstremt at naboene våre (bor i blokk) kommenterer det. Anonymkode: 57bde...40a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni #2 Del Skrevet 26. juni Ta bilde av han eller film han og tving ham til å se på det. Hvis dere har barn viser du ham bilder av dem etterpå. Anonymkode: 1a754...7c5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni #3 Del Skrevet 26. juni 1 hour ago, AnonymBruker said: Ta bilde av han eller film han og tving ham til å se på det. Hvis dere har barn viser du ham bilder av dem etterpå. Anonymkode: 1a754...7c5 Takk for tips. Anonymkode: 57bde...40a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni #4 Del Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for tips. Anonymkode: 57bde...40a Det brukeren foreslår er utrolig nedverdigende og kan gjøre vondt verre. Mannen din må egentlig virkelig innse problemet selv, ihvertfall var det slik for meg. Kan du ta kontakt med helsepersonell eller foreninger for overvektige og spørre om råd? Her inne kan du fort få skadelige råd. Ikke ta den sjansen. Anonymkode: 8f480...9dc 14 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni #5 Del Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Har dere noen tips til hvordan jeg kan få mannen til å forstå alvoret med vekta hans og ta grep? Samme hva jeg og andre sier, så når det ikke gjennom. Ikke engang når leger sier tydelig ifra. Jeg kjenner jeg har null tålmodighet igjen når han klager på at knærne gjør vondt når han har gått en liten tur, og er så dritt lei av å ikke sove pga. snorkingen og pustestoppene hans. Det er så ekstremt at naboene våre (bor i blokk) kommenterer det. Anonymkode: 57bde...40a Eh.. tynne folk snorker ikke? Anonymkode: effc2...33d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni #6 Del Skrevet 26. juni Hvis du og andre og helsepersonell har sagt det til ham men han likevel ikke bryr seg er det lite du kan gjøre. Ingen greier gå ned i vekt hvis de ikke vil det selv Anonymkode: 60572...680 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni #7 Del Skrevet 26. juni Hadde truet med skilsmisse. Skal du sitte der og se på at han spiser seg ihjel? Miste alle muligheter til et sexliv, finne på aktiviteter som familie, reise med fly, leke med barna deres osv osv osv. Barna vil også lettere bli overvektige selv med en slik far, det ville jeg aldri utsatt mine barn for. Her må du bare sette hardt mot hardt og kreve en livsstilsendring. Anonymkode: 97330...603 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni #8 Del Skrevet 26. juni 12 minutter siden, AnonymBruker said: Eh.. tynne folk snorker ikke? Anonymkode: effc2...33d Snorkingen hans kommer av overvekt. Anonymkode: 57bde...40a 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni #9 Del Skrevet 26. juni Eksen min gjorde aldri noe med det. Han ble ikke 50 år... Anonymkode: 85c8f...eb5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni #10 Del Skrevet 26. juni Hva har du gjort og sagt om det tidligere? Hvor gamle er dere? En åpen og ærlig samtale om at du ønsker livet ditt med han, ikke ei grav å gå til. Ikke «du er feit, skjerp deg». Hva kan han trenge av støtte fra deg? Er det aktuelt å prøve medisiner, coach, kirurgi… hvor store tiltak er nødvendig? Han må nesten være ærlig med seg selv og deg om hvilket liv han ønsker, hvordan skal livet hans se ut mtp livskvalitet, aktiviteter, barn, barnebarn, reiser…. Og hva må han gjøre for å komme seg til det punktet. Anonymkode: 21708...633 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni #11 Del Skrevet 26. juni Slutt å kalle han stor når det du mener er tjukk. Anonymkode: 90f08...a73 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 26. juni #12 Del Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ta bilde av han eller film han og tving ham til å se på det. Hvis dere har barn viser du ham bilder av dem etterpå. Anonymkode: 1a754...7c5 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det brukeren foreslår er utrolig nedverdigende og kan gjøre vondt verre. Mannen din må egentlig virkelig innse problemet selv, ihvertfall var det slik for meg. Kan du ta kontakt med helsepersonell eller foreninger for overvektige og spørre om råd? Her inne kan du fort få skadelige råd. Ikke ta den sjansen. Anonymkode: 8f480...9dc Jeg synes det var et godt råd. Mange innser ikke hvor overvektige de faktisk er før de ser seg på bilder eller film. Det er jo ikke snakk om å nedverdige ham, men å la ham få se hvordan andre ser ham. Det er opplysende, ikke nedverdigende. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni #13 Del Skrevet 26. juni Kommer jo kanskje litt ann på hva slags personlighet han har, men sånn generelt sett vet jeg ikke om jeg støtter en nedverdigende tilnærming. Inkl. aggresjon, klaging, sinne. Sånn har mamma alltid vært på pappa, og det har aldri hjulpet en døyt. Folk blir ikke feite uten grunn. Ofte har det en sammenheng med at man ikke klarer å regulere følelser ordentlig. Det ligger ofte noe bak. Noe undertrykt. Det kan være stress, depresjon, lavt selvbilde, selv-hat. Eller så sliter man med ting i hverdagen og mat blir en trøst og en distraksjon. Ofte må man helt inn i rota, før man kan løse et problem. Man må vite hvordan det oppstod, hvor det kommer fra. Så må man starte med å legge om både syn på egen identitet og vaner. Har du foreslått å hjelpe til? Oppmuntre? Være et team? SI at dere kan gjøre dette sammen? Anonymkode: 352c5...a49 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni #14 Del Skrevet 26. juni Hulderen skrev (19 minutter siden): Jeg synes det var et godt råd. Mange innser ikke hvor overvektige de faktisk er før de ser seg på bilder eller film. Det er jo ikke snakk om å nedverdige ham, men å la ham få se hvordan andre ser ham. Det er opplysende, ikke nedverdigende. Tror du virkelig ikke at han vet at han er veldig overvektig? Jeg er helt uenig med deg her, utifra det ts skriver tror jeg dette kan gjøre mer skade. Og derfor råder jeg ts til å ta kontakt med profesjonelle. Anonymkode: 8f480...9dc 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni #15 Del Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det brukeren foreslår er utrolig nedverdigende og kan gjøre vondt verre. Anonymkode: 8f480...9dc AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tror du virkelig ikke at han vet at han er veldig overvektig? Jeg er helt uenig med deg her, utifra det ts skriver tror jeg dette kan gjøre mer skade. Og derfor råder jeg ts til å ta kontakt med profesjonelle. Anonymkode: 8f480...9dc Det var jeg som skrev det. En som er virkelig stor vil ofte benekte det. Han vil vite at han er tjukk, kanskje vitse om det, men ikke ta det innover seg. Mange unngår å se seg selv i speilet, på bilder osv og får nærmest sjokk når de må ta innover seg hvordan ståa er. Jeg mener ikke at man skal ta bilder og så shame han på noen måte, men han trenger å se hvordan ting er. Selvsagt trenger han også profesjonell hjelp, men det vil han jo ikke ha! Han spiser seg jo i hjel og å sitte og se på at noen man er glad i gjør det, det kan man bare ikke! Anonymkode: 1a754...7c5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 26. juni #16 Del Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har dere noen tips til hvordan jeg kan få mannen til å forstå alvoret med vekta hans og ta grep? Samme hva jeg og andre sier, så når det ikke gjennom. Ikke engang når leger sier tydelig ifra. Jeg kjenner jeg har null tålmodighet igjen når han klager på at knærne gjør vondt når han har gått en liten tur, og er så dritt lei av å ikke sove pga. snorkingen og pustestoppene hans. Det er så ekstremt at naboene våre (bor i blokk) kommenterer det. Anonymkode: 57bde...40a Når skal du og andre som forsøker å endre på en annen person som ikke vil det selv forstå at det ikke nytter? For det dere sier indirekte til personen som ikke ønsker å forandre seg er: Jeg aksepterer deg ikke slik du er, selv om hensikten er god. Hvis ikke personen vil gjøre med sin livstil eller overvekt, så vil de ikke det, og det er lngen utenifra som kan gjøre noe med det. Motivasjon og endring må komme fra den personen det gjelder. Da har du to valg: enten akseptere han for den han er/valgene han tar, eller så får du finne deg en annen partner som matcher deg mer.. Forresten snorking hvis det er pga søvnapne kan han få hjelp til. Det finnes cpap apparater.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 26. juni #17 Del Skrevet 26. juni (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han spiser seg jo i hjel og å sitte og se på at noen man er glad i gjør det, det kan man bare ikke! Jo det kan du. Det er ikke ditt ansvar hva eller hvor mye voksne mennesker spiser, og heller ikke hvor mye han beveger seg. Han har ansvar for seg selv ikke du. Og ja han vet selv godt at han er overvektig. Men enten vil han ikke, eller så trives han sånn. Det finnes de som trives i kroppen som overvektige. Endret 26. juni av tussi84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni #18 Del Skrevet 26. juni Det er litt merkelig at du kritiserer og reagerer så sterkt på at han ikke greier å sette grenser for sitt matinntak når du selv er like dårlig på å sette grenser for hva du vil lytte til. Slutt å forsøke å endre andre, og ta grep om eget liv. Det DU kan gjøre er å si at "jeg vil ikke lenger høre om at knærne plager deg" og skaffe en løsning der du ikke sover på samme rom som ham fordi du ikke får sove. Du kan også si at du synes det er avtennende at han er blitt så overvektig og at du ønsker å leve lenge med ham og derfor må ta litt avstand til han er klar til å ta vare på helsa si siden du er redd for å miste ham for tidlig. Det du ikke skal gjøre er å fortsette å forsøke å tvinge en voksen mann til noe som helst. Det er et personlig valg om man vil ta vare på seg selv. Du må ta vare på DEG. Anonymkode: 88469...999 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni #19 Del Skrevet 26. juni De fleste menn begynner å trene hvis de blir single... Anonymkode: effc2...33d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni #20 Del Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ta bilde av han eller film han og tving ham til å se på det. Hvis dere har barn viser du ham bilder av dem etterpå. Anonymkode: 1a754...7c5 Kan man også gjøre dette mot kvinner som er overvektige? Anonymkode: b3ffe...681 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå