Gå til innhold

Stebarn forsyner seg uten å spørre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva mener du her? Har hun ikke lov å forsyne seg i kjøleskapet? Maten der er vel for alle, i hvert fall i familien vår.

Anonymkode: e2209...ac2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS vet selvsagt ikke hvordan det er hos mor. Uansett er det barnslig å skylde på moren for alt man ikke liker. Åpenbart at jenta har vært vant til det samme hos far også.

Det er vel bare for TS å ikke ha kjøleskapet fullt av godteri og brus da? Eller innføre en regel om at man må spørre stemor for hvert eneste eple eller brødskive man tar, hvis det er så langt hun ønsker å trekke det.

Anonymkode: 30cd4...7fe

Du veit selvsagt ikke om TS veit hvordan det er hos mor. 

Og poenget var at den jeg svarte tok et spørsmål om hva som er normal kutyme for barn og mat for å skrive en avhandling om at stemødre er sjalu og kontrollsjuke hekser som ødelegger livet til hundretusenvis av barn. 

Anonymkode: 14951...e0b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars barn som må føle seg uvelkommen når det ikke får finne seg noe å spise heller. Du får sette hengelås på skap og kjøleskap samt fryser, så får du ha maten for deg selv.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Syns det er en uting å bare ta, jeg er vant med at man spør voksne. 
du kan ikke likestille voksne og barn på hva de får lov til å ta fra skap/kjøleskap

hun er 12, og vårt barn er 18 mnd, og jeg vil at vårt barn skal lære å spørre og ikke bare ta.

 

Anonymkode: ff53a...397

Altså barn skal ikke måtte spørre om lov til å forsyne seg av mat og drikke i sitt eget hjem - eller annet som er tilgjengelig for alle andre i husstanden - iallefall ikke en 12 åring. Så her er du ekstremt urimelig. 

Ingen grunn til å ha brus eller annet godis tilgjengelig 7 dager i uka. 

 

Anonymkode: 6fe68...b35

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vant med at man spør om å få ta brus, kjeks, is, godis. Mengde og tid for dette er kjent for alle i husstanden. Hvis større barn tenker å lage seg et spesielt måltid som å koke egg, steike noe kjøtt og lignende så spør de. I tilfellet noe er tiltenkt middag. Vi bruker også å ha ei liste med penn på kjøleskapet, skriv ned det du tømmer. 

Har 3 gutter i forskjellig alder, ingen stebarn og vi må ha slike regler ellers tømmes alt med en gang det er kjøpt inn. I blant gjemmer jeg vekk kjeks, godis og brus andre steder i huset for å ha til spesielle dager. Mannen er like ram på å brått få spist opp noe uten å tenke seg om. 

Jeg pleier også å ha med meg en av gutta på butikken så de lærer seg hele rutinen i dette. Det vi ikke husker på, har vi ikke i hus og jeg har faste dager jeg handler. Alle vet at mor handler mat på torsdager så om de trenger noe må de gi beskjed innen torsdag eller vente ei uke. 

Man må ikke ha stebarn for å være litt streng. 

Anonymkode: dca97...e75

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har to tenåringer. De forsyner seg ikke helt fritt fra skap og skuffer av alt. De sier fra om de skal lage seg noe så det ikke kræsjer med middagstider.   Kjipt å bruke 1 time på middag når ungene har snopet like før. 

Er det i familien lagt opp til fellesmåltider skal ikke noen bare raide kjøkken når det passer de.   Nå i sommer er kun middag felles  her så ungene lager frokost, lunsj og kveldsmat selv etter når de står opp. I dag var kl 10 når de sto opp. Eldste hadde glemt å si fra at noe var tomt i går så måtte finne på noe annet enn vanlig.

De kan lage seg eggerøre, ostesmørbrød, pannekaker osv - så lenge det ikke er rett før middag. De må si fra om de bruker opp egg, mel, melk osv.

Vi har minimalt med snacks i ukedager, ellers tomt med engang om vi ikke er hjemme. De kan ev få litt popcorn til sen fotballkamp på tv.

Det er iste uten sukker og eplejuice i kjøleskapet, kjøper inn et par i uka. De kan drikkes til det er tomt, de kan drikke ubegrenset med melk.  De trener 5-10 økter i uka så det går nok vann. Eldste drikker ikke brus i helgene, yngste minimalt, men de hadde ikke fått fri tilgang i uka utenom ved besøk. 

 

Anonymkode: b3b62...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

🧌

Anonymkode: ff53a...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...