Gå til innhold

Er det greit å si ifra når sjefen maser ved sykemelding?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært fult sykemeldt i 3 uker nå pga total utmattelse og en psyskisk knekk grunnet dårlig arbeidsmiljø. Har en sjef som flere ganger sender meg tekstmelding om jeg har ordnet diverse. Sjefen er også med å bidra og ikke noe grei med meg

Jeg forstår at man må vite om det er i orden, men når jeg svarer at jeg ikke har fått gjort det da jeg er sykemeldt begynner hun å fortsette med at jeg må få ordnet det, husk å ta kontakt med disse kundene, husk å gjør dette, husk å send Mail til disse. Dette er ikke noe andre ikke kan gjøre. Jeg syns det er frekt å respektløst. Er det greit å si ifra? Svarte at jeg kan gjøre det når jeg ikke er sykemeldt lenger, at jeg er sykemeldt fult,, men vet ikke om det var innafor. 

Anonymkode: 5f546...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De kan ikke kreve noe når du er 100% sykmeldt. Ta det opp med legen din, nav hvis ikke du har en tillitsvalgt du kan snakke med.

Anonymkode: ea3ee...c75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De kan ikke kreve noe når du er 100% sykmeldt. Ta det opp med legen din, nav hvis ikke du har en tillitsvalgt du kan snakke med.

Anonymkode: ea3ee...c75

Nei jeg vet de ikke kan det men hun gir seg ikke. 

Anonymkode: 5f546...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere en HR avdeling? I så fall send svar med cc til denne om at du er sykemeldt 100% og ikke i stand til å svare på henvendelsene hennes. 

Anonymkode: d05ea...ae7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Jeg er 100% sykemeldt. Jeg kommer ikke til å svare på sms soM omhandler jobben, kun de obligatoriske oppfølgingene i henhold til sykemeldingen.»

 

Og så svarer du ikke mer. 

Anonymkode: 1d55d...586

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...