Gå til innhold

nærmer meg 50 og har lyst på sex uten kondom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg har fortsatt regelmessig mens og alt det der. Sånn sett er det vel en mini mini mini sjanse for at man skulle kunne bli gravid. Men ærlig talt. Kan jeg ikke endelig få lov til å nyte naken og heftig sex? 

Jeg hadde egentlig de siste årene slått meg til ro med at sex tilhørte fortiden og at jeg egentlig bare kunne starte nedtellinga til døden. 

Men universet hadde en overaskelse på lager og spyttet nylig ut en herremann som satte fyr i meg. 

Det er jo sjarmerende av ham å tro at jeg fremdeles kan bli gravid. Han vil absolutt bruke kondom. Jeg misliker den der jærla plastposen. Får ikke nytelse ut av sexen. Jeg er heller ikke villig til å ta p-piller, fordi, punkt 1, jeg vet fra tidligere at pillen demper lysten, og punkt 2, jeg er ikke interessert i å stappe unødvendige hormoner inn i kroppen! 

Hvordan løser dere andre kvinner i min alder dette? 

Anonymkode: daaee...3b4

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

P-stav. Ikke alle typer prevensjon gir samme bivirkninger, så man kan prøve seg fram. p-piller for veldig høy hormondose, så det kan godt være andre typer gir mindre bivirkninger. Mange liker også spiral, og der har man jo også kobberspiral som er hormonfri. 

Forøvrig ikke lenge mellom hver gang det dukker opp tråder her med kvinner langt uti førtiåra som har fått seg en overraskelse og blitt gravid, så jeg ville ikke sjanset😅

Anonymkode: b739d...d87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ei som ble førstegangsmor da hun var 47, så aldri si aldri…. 
Jeg steriliserte meg. Koster noen tusen, men da var jeg ferdig for godt. Det var verdt hver ei krone!

Anonymkode: b2a97...977

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kobberspiral. 

Anonymkode: de81e...5e4

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg tar risikoen og vi kjører pull-out-metoden. Han er heller ikke interessert i å gjøre meg gravid, så drar den ut i god tid før han er på nippet til å komme, og bruker hånda siste biten. Timer det i tillegg til periodene jeg er minst fruktbar. Har funket fint 😁

Så kjører vi med kondom eller har sex uten vaginal penetrering når vi tenker det er større risiko for at jeg kan bli gravid. Men vi foretrekker begge uten (og jeg vil heller ikke ha verken spiral eller hormonell prevensjon).  

Anonymkode: c1e86...97b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K47 her. Jeg har tidligere brukt det meste av prevensjon, men lever nå fritt uten. Menstruasjonen er regelmessig, men jeg har alltid ubeskyttet sex med min unge elsker. Hater prevensjon med alle bivirkninger, elsker at sexlysten nå er på høyde med femogtyveåringen jeg knuller.

Anonymkode: a17c2...238

  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville ikke satset på det, men okey…

Anonymkode: 02105...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjedd før at kvinner som har tippet 50 blir spontant gravide, så det ville jeg ikke tatt sjansen på… Sterilisering eller spiral er vel de mest nærliggende alternativene. 

Anonymkode: dfae4...e93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fremdeles spiral heldigvis. Gynekologen sa dette var min siste, men jeg vet ikke... Hadde hvertfall ikke hatt sex uten prevensjon før jeg var 60? Eller seinere.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duh! Hvis du ikke ønsker graviditet, så kan jeg fortelle om min mors to venninner som ble mødre igjen som 50-åring og 52-åring!! 

Jeg har også et barn i 8. klasse, en i klassen dens fikk nylig småsøsken, og uten at jeg vet morens konkrete alder, så har jeg regna ut utfra en offentlig fb-status at hun antakelig feira 40-årsdag i 2014. 

Foreslår hormonspiral. Gjerne mirena eller levosert, da kan du uproblematisk ta litt østrogentilskudd hvis du får overgangsalderplager senere (da må man visst beskytte livmoren mot kreft ved å ha et gestagen). Har spiral selv, mista ikke sexlyst (viktigst for meg), men mista mensen (herlig!) og kjenner null, nix og nada til den. 

Anonymkode: 35e07...929

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva  med  å oppfordre din partner om å sterilisere seg.  ?

Steriliserte meg for mange år sidan ettersom ein har gjordt sin borgerplikt, og legen ordnet time for sterilisering på det lokale sykehuset, og 3 søte sykesøstre fikset det inngrepet på mindre en 1 time m/ lokalbedøvelese.  Måtte etterhvert avlegge noen sædprøver for å forsikre meg om når rognposen var fri for larver.

Anonymkode: 8c3e0...aa7

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannlig sterilisering er jo et alternativ for dere. Han må selvsagt ønske det, men det vil løse alle problemene.

Inngrepet er nokså rimelig, raskt og det er ingen særlige smerter eller ubehag. Litt øm i området noen dager, men var klar til vanlig samleie etter en drøy uke. Det tar riktignok 3 mnd før man kan bli erklært helt steril og teknisk sett må man bruke prevensjon fram til da.
Men etterpå er det ufattelig deilig å ikke tenke på prevensjon noen gang igjen. Bare å knulle og sprute så mye man vil og hvor man vil uten bekymring.

En av de avgjørelsene i livet jeg er mest fornøyd med. Kan ikke anbefale nok for menn som er ferdige med å få barn.

M42

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Even Tuell skrev (9 minutter siden):

Mannlig sterilisering er jo et alternativ for dere. Han må selvsagt ønske det, men det vil løse alle problemene.

Inngrepet er nokså rimelig, raskt og det er ingen særlige smerter eller ubehag. Litt øm i området noen dager, men var klar til vanlig samleie etter en drøy uke. Det tar riktignok 3 mnd før man kan bli erklært helt steril og teknisk sett må man bruke prevensjon fram til da.
Men etterpå er det ufattelig deilig å ikke tenke på prevensjon noen gang igjen. Bare å knulle og sprute så mye man vil og hvor man vil uten bekymring.

En av de avgjørelsene i livet jeg er mest fornøyd med. Kan ikke anbefale nok for menn som er ferdige med å få barn.

M42

En befrielse for han, men  ikkje minst  for  henne og  hun slipper å ha angst , og  begymre seg for bli gravid , bare pumpe i vei. Hun liker imidlertid ikkje så godt å få ladningen inn i seg ettersom det blir noe søl  når det mest av sæden   renner ut igjen

Dessuten er det  ingen bekymringer   av omsyn til kjønnsykdomer når ei forholder seg til en partner 

Anonymkode: 8c3e0...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker said:

En befrielse for han, men  ikkje minst  for  henne og  hun slipper å ha angst , og  begymre seg for bli gravid , bare pumpe i vei. Hun liker imidlertid ikkje så godt å få ladningen inn i seg ettersom det blir noe søl  når det mest av sæden   renner ut igjen

Dessuten er det  ingen bekymringer   av omsyn til kjønnsykdomer når ei forholder seg til en partner 

Anonymkode: 8c3e0...aa7

Verdt å merke seg er at sterilisering er noen man skal gjøre for egen del;
Han skal sterilisere seg fordi han ikke har lyst på (flere) barn
Hun skal sterilisere seg fordi hun ikke har lyst på (flere) barn

Man skal ikke sterilisere seg fordi partner ikke ønsker flere barn.

 

Jeg kan ikke snakke for hva min partner føler, men jeg følte en veldig lettelse på det ikke lengre var noen sjanse for barn. Jeg kjente en lettelse på at prevensjon ikke lengre var en ting å tenke på. Det gjorde sexen bedre for meg. Den bekymringen, det stresset, med prevensjon var tydeligvis en greie som lå bak i hodet, selv om jeg ikke var oppmerksom på den. Når det derimot var av bordet var det besynderlig hvor deilig og befriende det var.
Å komme dypt inne i en varm og våt fitte har alltid vært magisk, men nå var det episk magisk 😛

 

Men som du sier, sterilisering gjør ingenting merkbart for sæden. Den ser ut som før, smaker og lukter som før, er like tykk/tynn som før, det er like mye av den. Så om sæden generelt ikke er noe stas, er det kondom som gjelder. Selv om noe av poengt med sterilisering forsvinner om man fortsetter med kondom, så er det jo en viss sjanse for at kondom feiler. I tillegg gjør sterilisering at man teknisk sett kan knulle på, selv når kondomer ikke er tilgjengelig. Eventuelt i starten av samleiet, når det uansett er en liten sjanse for at spermholdig pre-cum kan gjøre henne gravid.
Så kan kondomet være en greie man tar på når man vil komme, bare for å samle opp sæd. Det er jo en del frihet i det også.

 

Står fremdeles på at sterilisering er sterkt undervurdert... for både kvinner og menn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg steriliserte meg da jeg ikke ønsker flere barn, ikke liker kondom og ikke vil utsette meg for flere hormoner enn nødvendig. 
K34

Anonymkode: 6cb6f...7d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

takk for tilbakemelding. 

Ja, sterilisering er muligens løsningen. Visstnok er ikke spiral noe for meg da jeg er for trang til det 

Prøvde igår å få gynekologen til å bekrefte at sjansen for graviditet i min alder er null komma ett eller annet 😄 Men det kunne hun jo ikke. Og det skjønner jeg jo.

 

Anonymkode: daaee...3b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo være en skolefri tråd 🤣

Anonymkode: fd985...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.6.2024 den 6.15):

jeg har fortsatt regelmessig mens og alt det der. Sånn sett er det vel en mini mini mini sjanse for at man skulle kunne bli gravid. Men ærlig talt. Kan jeg ikke endelig få lov til å nyte naken og heftig sex? 

Jeg hadde egentlig de siste årene slått meg til ro med at sex tilhørte fortiden og at jeg egentlig bare kunne starte nedtellinga til døden. 

Men universet hadde en overaskelse på lager og spyttet nylig ut en herremann som satte fyr i meg. 

Det er jo sjarmerende av ham å tro at jeg fremdeles kan bli gravid. Han vil absolutt bruke kondom. Jeg misliker den der jærla plastposen. Får ikke nytelse ut av sexen. Jeg er heller ikke villig til å ta p-piller, fordi, punkt 1, jeg vet fra tidligere at pillen demper lysten, og punkt 2, jeg er ikke interessert i å stappe unødvendige hormoner inn i kroppen! 

Hvordan løser dere andre kvinner i min alder dette? 

Anonymkode: daaee...3b4

Jeg fjernet livmor da jeg var 47-48 år. Da jeg var 50 møtte jeg en 15 år yngre kar og siden holdt meg til han seksuelt og slipper kondombruk. Og nå er jeg godt over 55. Har funka for meg fint.

Anonymkode: 0e2bf...a6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

takk for tilbakemelding. 

Ja, sterilisering er muligens løsningen. Visstnok er ikke spiral noe for meg da jeg er for trang til det 

Prøvde igår å få gynekologen til å bekrefte at sjansen for graviditet i min alder er null komma ett eller annet 😄 Men det kunne hun jo ikke. Og det skjønner jeg jo.

 

Anonymkode: daaee...3b4

Han jeg treffer har log kutta tråden så noen gjør det og.

Anonymkode: 0e2bf...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...