Gå til innhold

Jeg ligger på et hotellrom i USA med store smerter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

watt skrev (20 minutter siden):

Har du fått progesteron mot smerter??

 

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det reagerte jeg også på. Enten så har ts misforstått eller så bør hun ses på av en annen lege.

Anonymkode: 2a05b...f69

Jeg reagerte på det samme, og måtte lese litt. Ser at progesteron kan hjelpe mot kroniske smerter, men det er det jo ikke snakk om her.

Anonymkode: efccb...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat det samme skjedde meg i Washington DC for noen år siden. Lå på Hilton og vred meg i smerte mens mannen var rundt på forskjellige apotek for meg (og sightseeing 😂). 

Vi skulle i tillegg videre til Miami et par dager etterpå før flyreise hjem.

Fikk meg en kraftig massasje på flyplassen i Baltimore som løsnet mye. Etter 1 dag i varmen i Miami var det helt bra igjen!

Finn deg massasje/kiropraktor og få behandling asap, også må du prøve å få litt bevegelse. Gange er viktig og bra mot vond rygg! 

Flyturen hjem går på et vis, lykke til og gratulerer med overstått 💛

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være kortison du fikk?

Ville snakket med forsikringen angående hjemreise. Hvis det er sannsynlig at du blir bedre etter kort tid og noe behandling så kan det hende de godkjenner at du/dere blir igjen noen dager. Forlenger hotell og utsetter flyreisen noen dager. 
Om liten sjanse for raskt bedring så er det evt å få noe sterkere smertestillende av lege for å innta før og under flyreisen hjem. Samt få oppgradert seter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det reagerte jeg også på. Enten så har ts misforstått eller så bør hun ses på av en annen lege.

Anonymkode: 2a05b...f69

Mener jo sikkert kortison 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest watt
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det reagerte jeg også på. Enten så har ts misforstått eller så bør hun ses på av en annen lege.

Anonymkode: 2a05b...f69

I beste fall har Ts misforstått og at det er blitt gitt cortisoninjeksjon.

Behandlendene lege har vel gjort funksjonstest og stilt en diagnose før det ble satt igang medikamentell behandling. Dette er Ts blitt orientert om ,håper jeg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Gratulerer med overstått! Skikkelig uflaks! Håper behandlingen hjelper så snart som mulig. Når skal dere fly hjem igjen? Heldigvis er du ikke der alene

Anonymkode: f489d...fd1

Overstått? Bursdagen er jo ikke overstått, den er i dag!

TS; litt av en måte å tilbringe bursdagen på. Her er nok forsikringsselskapet det du må stole på!  Lykke til!

Og så kan du heller se frem til å feire de 40 i Norge. :)

Anonymkode: c6203...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei TS. Håper du kommer deg hjem med planlagt fly. Dersom du ikke kommer deg hjem, ville jeg så raskt som mulig tatt kontakt med nav ang sykmelding. Sykdom som oppstår utenfor EU/EØS gir normalt ikke rettigheter på sykepenger. Du må derfor komme deg hjem og sykmeldes fra første dag etter ferien.

Har hatt noen fryktelig leie saker med dette der jeg jobber 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring🧡

Hvorfor fikk du en sprøyte med hormonet progesteron når du har fått en kink i ryggen?

Anonymkode: ce7f6...541

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det reagerte jeg også på. Enten så har ts misforstått eller så bør hun ses på av en annen lege.

Anonymkode: 2a05b...f69

Det er nok kortison hun mener. 

Anonymkode: 12158...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke være nyrestein da? Det kan være hinsides smertefullt. Da jeg var liten ble min mor hentet av ambulanse pga smerter du beskriver. Hun var så i smerter at hun ønsket å dø. 

Anonymkode: aff9e...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Det er nok kortison hun mener. 

Anonymkode: 12158...b1a

Tipper det er prednison/prednisolon, ikke progesteron. Fort gjort å høre feil med engelsk uttale. 

Anonymkode: d6326...1cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beskrivelsen din av hvordan skaden oppsto - du vridde deg på en stol - minner veldig om noe jeg har hatt 2 ganger, den ene gangen vred jeg meg feil da jeg skulle få tak i noe inne i bilen, den andre gangen var en lignende vri-ulykke. Begge gangene ble det konstatert at jeg hadde en skiveutglidning/skiveprolaps i ryggen. Behandlingen var bevegelse - spesielt å gå mye tur og "vrikke på hoftene" mest mulig - i kombinasjon med smertestillende. Å sitte stille på et fly er utrolig vondt, men gjør ikke skaden noe verre. Få noen andre til å bære bagasjen din for deg, og ta godt med smertestillende, så kommer du deg helt fint hjem igjen uten å pådra deg digre utgifter underveis. 

Anonymkode: 40d29...9aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

Dersom du har fått prolaps må du til kiropraktor/manuellterapeut som kan se på det, det er nervesmerter. Men du nevner ikke at smertene går ned i beinet ditt så jeg tror du bare har muskelsmerter. Og da må du uansett til kiropraktor som kan løsne opp.

Kjipt å dra hjem pga en støl muskel...

Anonymkode: c9d0e...48b

Kiropraktor behandler IKKE prolaps. Og man skal ikke massere eller tvinge på en rygg med prolaps. Man må heller ikke ha nervesmerter for at det skal være prolaps. 

Med andre ord er alt du skriver bare tull. 

Anonymkode: f2416...acb

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kiropraktor behandler IKKE prolaps. Og man skal ikke massere eller tvinge på en rygg med prolaps. Man må heller ikke ha nervesmerter for at det skal være prolaps. 

Med andre ord er alt du skriver bare tull. 

Anonymkode: f2416...acb

jo det gjør kiropraktorer.  man jobber rundt den for å avlaste og bruker feks akupunktur i tillegg til triggerpunkt og lett manipulasjon. selvsagt ikke på selve prolapsen, men mye kan gjøres.

 

jeg hadde absolutt fått tak i forsinkringa og hørt om handlingsrommet du har. så hadde jeg fått tak i en kiropraktor og evt massør, kan hende ett sted har begge deler. 

 

i tillegg finn gode smertestillende som kan gi deg litt pusterom, spenninger pga smerter gjør alt mye verre.

Anonymkode: 3ae8f...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for doseringsråd.

Sciurus, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS her 

takk for svar og gratulasjoner. 
det var selvfølgelig ikke snakk om progesteron 😂 det var snakk om kortison

jeg har en prolaps og nerven er fryktelig betent. 60 mg pr dag. Fikk også smertestillende i sprøyteform med null effekt

jeg har legeerklæring og alt er sendt til forsikringsselskapet. De har ringt meg mange ganger og kommer og henter meg i rullestol i morgen. Det er tydelig at jeg har blitt gammel 🤣

Har kiropraktortime på mandag i Norge

Anonymkode: 762cf...091

  • Liker 1
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hei TS her 

takk for svar og gratulasjoner. 
det var selvfølgelig ikke snakk om progesteron 😂 det var snakk om kortison

jeg har en prolaps og nerven er fryktelig betent. 60 mg pr dag. Fikk også smertestillende i sprøyteform med null effekt

jeg har legeerklæring og alt er sendt til forsikringsselskapet. De har ringt meg mange ganger og kommer og henter meg i rullestol i morgen. Det er tydelig at jeg har blitt gammel 🤣

Har kiropraktortime på mandag i Norge

Anonymkode: 762cf...091

Lykke til TS! 🌸

Anonymkode: 23a79...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gå til kiropraktor? Det har akkurat like mye røtter i virkeligheten som healing har. Gå heller til noen med ekte utdanning, basert på vitenskap. :) God bedring, håper flyturen blir bedre enn du frykter!

Anonymkode: d290d...fb7

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.6.2024 den 11.40):

Kiropraktor behandler IKKE prolaps. Og man skal ikke massere eller tvinge på en rygg med prolaps. Man må heller ikke ha nervesmerter for at det skal være prolaps. 

Med andre ord er alt du skriver bare tull. 

Anonymkode: f2416...acb

Joda min kiropraktor behandler min prolaps, og det har hjulpet meg kjempemasse.

Anonymkode: 365b2...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hei TS her 

takk for svar og gratulasjoner. 
det var selvfølgelig ikke snakk om progesteron 😂 det var snakk om kortison

jeg har en prolaps og nerven er fryktelig betent. 60 mg pr dag. Fikk også smertestillende i sprøyteform med null effekt

jeg har legeerklæring og alt er sendt til forsikringsselskapet. De har ringt meg mange ganger og kommer og henter meg i rullestol i morgen. Det er tydelig at jeg har blitt gammel 🤣

Har kiropraktortime på mandag i Norge

Anonymkode: 762cf...091

På meg så er det Ibux/ibuprofen som hjelper mest på smertene, så det kan være verdt et forsøk? Jeg tok 600mg 3 ganger i døgnet i de verste periodene.

Anonymkode: 365b2...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...