Gå til innhold

Når feriestarten ender med samlivsbrudd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 25.6.2024 den 23.22):

På selve feriereisen. Samboer gjør det stadig ‘slutt’ med meg. Kanskje 3-4 ganger i året, men tror han mener det nå.  Nå er vi i tillegg utenlands. Han, jeg og barna på 6 og 8 år. På vei hjem fra en handel klikket han fordi ungene lekte og løp litt rundt i butikken vi var på. Jeg ba ham roe seg ned og dermed var krigen i gang fordi jeg ikke reagerte på at ungene løp litt glade rundt. I bilen på vei hjem skrek han ut at dette var vår aller siste familietur sammen, at han skulle finne seg leilighet når vi kom hjem og ikke trengte å ha ungene mer enn maks 30%. Jeg ba han gjentatte ganger stoppe og ikke prate slik foran barna. Da vi kom hjem låste han seg inn på rommet sitt og jeg satte igjen med barna. Helt knust over hendelsen. Og måtte lappe over alt jeg kunne for å ikke knuse dem også.

Vi har to dager igjen av turen og jeg vet ikke hvordan dette kan ende godt. Har forsøkt å kommunisere igjennom sms, men tror han har blokkert meg. Han har vært innelåst på soverommet fra kl 19 og sover nå.

Jeg lurer på om noen har har noen råd til meg.  Jeg tenker da med fokus på barna💔 Er så gale det han utsetter dem for men de elsker faren sin og er skikkelig pappadalter. Så vet ikke helt hva som er ok å si og ikke. De må få vite at pappaen sin oppførsel her IKKE er ok. Samtidig som jeg må veie ordene mine og ikke snakke for negativt om ham. 

💔

Anonymkode: 9b892...352

Gå. Det han driver med er psykisk vold.

Anonymkode: e0f8e...3a6

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 26.6.2024 den 12.15):
  • Hvorfor lot du barna løpe rundt og herje i butikken? Andre kunder og butikkpersjonalet synes ikke det er greit.
  • Snakket ikke han til barna for å få de til å roe seg, eller er barna ditt ansvar?
  • Har barna tungt for å høre når de blir snakket til?

Det beste for deg og barna er å gå ifra denne mannen når dere kommer hjem fra ferie, ikke bare pga hendelsen i butikken, men måten han snakker på foran barna, som de stadige truslene fra han om å gå ifra deg. 

Anonymkode: db30d...2a9

Jeg mistenker problemet ligger i at ts motsier ofte mannen når han han skal prøve disiplinere barna. Dvs. Hun er ikke på lag med han. Hun driver en helt meningsløs maktkamp, som kun går ut over barna og skaper frustrasjon. Dette vet vi fedrer om alt for godt. Hvis dette er tilfellet, ts. Da må du gå i deg selv. 

Anonymkode: 7897f...314

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.6.2024 den 23.22):

På selve feriereisen. Samboer gjør det stadig ‘slutt’ med meg. Kanskje 3-4 ganger i året, men tror han mener det nå.  Nå er vi i tillegg utenlands. Han, jeg og barna på 6 og 8 år. På vei hjem fra en handel klikket han fordi ungene lekte og løp litt rundt i butikken vi var på. Jeg ba ham roe seg ned og dermed var krigen i gang fordi jeg ikke reagerte på at ungene løp litt glade rundt. I bilen på vei hjem skrek han ut at dette var vår aller siste familietur sammen, at han skulle finne seg leilighet når vi kom hjem og ikke trengte å ha ungene mer enn maks 30%. Jeg ba han gjentatte ganger stoppe og ikke prate slik foran barna. Da vi kom hjem låste han seg inn på rommet sitt og jeg satte igjen med barna. Helt knust over hendelsen. Og måtte lappe over alt jeg kunne for å ikke knuse dem også.

Vi har to dager igjen av turen og jeg vet ikke hvordan dette kan ende godt. Har forsøkt å kommunisere igjennom sms, men tror han har blokkert meg. Han har vært innelåst på soverommet fra kl 19 og sover nå.

Jeg lurer på om noen har har noen råd til meg.  Jeg tenker da med fokus på barna💔 Er så gale det han utsetter dem for men de elsker faren sin og er skikkelig pappadalter. Så vet ikke helt hva som er ok å si og ikke. De må få vite at pappaen sin oppførsel her IKKE er ok. Samtidig som jeg må veie ordene mine og ikke snakke for negativt om ham. 

💔

Anonymkode: 9b892...352

Reis en annen plass, han er jo tilbakestående og ondskapsfull. Barn er heller ikke rasjonelle - og at de "elsker" pappen sin er nok mer et utrykk for at han er en trussel og derfor forsøker å blidgjøre han ved å være nær han. Unger er slik, for de er avhengige av voksne for å overleve. Du kan heller ikke rettferdiggjøre en slik oppførsel på noen måte, og for hver dag dere er sammen så forteller du barna dine at det er helt greit at de blir behandlet slik. 

Anonymkode: 996e0...93d

  • Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.6.2024 den 23.22):

På selve feriereisen. Samboer gjør det stadig ‘slutt’ med meg. Kanskje 3-4 ganger i året, men tror han mener det nå.  Nå er vi i tillegg utenlands. Han, jeg og barna på 6 og 8 år. På vei hjem fra en handel klikket han fordi ungene lekte og løp litt rundt i butikken vi var på. Jeg ba ham roe seg ned og dermed var krigen i gang fordi jeg ikke reagerte på at ungene løp litt glade rundt. I bilen på vei hjem skrek han ut at dette var vår aller siste familietur sammen, at han skulle finne seg leilighet når vi kom hjem og ikke trengte å ha ungene mer enn maks 30%. Jeg ba han gjentatte ganger stoppe og ikke prate slik foran barna. Da vi kom hjem låste han seg inn på rommet sitt og jeg satte igjen med barna. Helt knust over hendelsen. Og måtte lappe over alt jeg kunne for å ikke knuse dem også.

Vi har to dager igjen av turen og jeg vet ikke hvordan dette kan ende godt. Har forsøkt å kommunisere igjennom sms, men tror han har blokkert meg. Han har vært innelåst på soverommet fra kl 19 og sover nå.

Jeg lurer på om noen har har noen råd til meg.  Jeg tenker da med fokus på barna💔 Er så gale det han utsetter dem for men de elsker faren sin og er skikkelig pappadalter. Så vet ikke helt hva som er ok å si og ikke. De må få vite at pappaen sin oppførsel her IKKE er ok. Samtidig som jeg må veie ordene mine og ikke snakke for negativt om ham. 

💔

Anonymkode: 9b892...352

Psykopat. Håper du går ifra han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gå. Det han driver med er psykisk vold.

Anonymkode: e0f8e...3a6

Er det psykisk vold, eller kan samboeren bare fått nok av at han nok en gang ble irettesatt av ts, når han prøvde å oppdra barna? For han hadde jo egentlig helt rett i at barna ikke skal løpe rundt i butikken, og prøvde å lære dem det. Så kommer ts og sier at han må slutte med det. Om dette skjer gjentatte ganger, skjønner jeg at det til slutt rant helt fullstendig over for han. Det ville det faktisk gjort for de fleste av oss, om vi til stadig ble irettesatt når vi prøvde å oppdra barna våre. Det er vondt, vanskelig og det er slitsomt. Og så er det helt vanlig at den forelderen som faktisk prøver å oppdra barna blir mer streng enn nødvendig, når man til stadighet blir motarbeider av den andre forelderen. 
 

Men når man ikke spiller på lag som foreldre, er det selvsagt best å ikke være sammen. Så dere gjør helt rett i gå fra hverandre, slik situasjonen er nå. 

Anonymkode: 4cd50...57f

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør barnebidrag gjennom NAV. 

Han er jo helt tulle rusk

Han vil blekne når han får bidragskravet men stå på ditt. Det er penger som er rettferdig beregnet for barna.

Spar på alle meldinger uansett hvor stygge de er. 

Anonymkode: b84ef...e3d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du legge barnas pass hos foreldrene dine så du har kontroll på dem? 

Anonymkode: b84ef...e3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Klarte å fullføre ferien i noenlunde grei tone.har nå kommet hjem og forsøker å finne ut hvordan bryte opp.

Er så overveldende med alt som skal ordnes av barnefordeling og økonomi💔 Har startet en ny tråd rundt dette men blir ikke klokere. Vil bare ha minst mulig drama og best mulig samarbeid.

Men han vil verken bryte opp eller være sammen med meg. Han vil ikke flytte eller kjøpe meg ut. Han vil samtidig at barna skal bli boende i huset.

Jeg foreslo at vi leier hybel og bytter på å bo der og hjemme i huset med barna. Men det vil han heller ikke. Får heller ikke personnummeret hans slik at vi kan bestille tid hos fvk.

Så full sabotering her.

Anonymkode: 9b892...352

Du MÅ gjemme barnas pass.

Han høres ut som exen min som ikke var norsk. 

Anonymkode: b84ef...e3d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sånn det ble slutt med min samboer gjennom nesten 30 år, han begynte å gjøre det slutt med jevne mellomrom uten å mene det, bare fordi han var sur…. Første gang barna fikk det med seg var det slutt på alvor for det kan han ikke fågjøre igjen så nå har han angret i fire år…….

Anonymkode: e7ae7...ee3

  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.6.2024 den 23.22):

På selve feriereisen. Samboer gjør det stadig ‘slutt’ med meg. Kanskje 3-4 ganger i året, men tror han mener det nå.  Nå er vi i tillegg utenlands. Han, jeg og barna på 6 og 8 år. På vei hjem fra en handel klikket han fordi ungene lekte og løp litt rundt i butikken vi var på. Jeg ba ham roe seg ned og dermed var krigen i gang fordi jeg ikke reagerte på at ungene løp litt glade rundt. I bilen på vei hjem skrek han ut at dette var vår aller siste familietur sammen, at han skulle finne seg leilighet når vi kom hjem og ikke trengte å ha ungene mer enn maks 30%. Jeg ba han gjentatte ganger stoppe og ikke prate slik foran barna. Da vi kom hjem låste han seg inn på rommet sitt og jeg satte igjen med barna. Helt knust over hendelsen. Og måtte lappe over alt jeg kunne for å ikke knuse dem også.

Vi har to dager igjen av turen og jeg vet ikke hvordan dette kan ende godt. Har forsøkt å kommunisere igjennom sms, men tror han har blokkert meg. Han har vært innelåst på soverommet fra kl 19 og sover nå.

Jeg lurer på om noen har har noen råd til meg.  Jeg tenker da med fokus på barna💔 Er så gale det han utsetter dem for men de elsker faren sin og er skikkelig pappadalter. Så vet ikke helt hva som er ok å si og ikke. De må få vite at pappaen sin oppførsel her IKKE er ok. Samtidig som jeg må veie ordene mine og ikke snakke for negativt om ham. 

💔

Anonymkode: 9b892...352

Ikke slipp han inn igjen før han evt har gått til psykolog, fått diagnoser og fått aktiv psykologhjelp. 

Om han blir helt ustyrlig rundt barna, ikke prøv å roe han ned. Gå et annet sted med barna, finn en butikk eller en lekeplass og fokuser på at barna har det gøy. La "mannen" være. 

De neste to dagene ignorerer du det store barnet og gjør alt for barna dine. Dra på ting kun for barna, spis alene og ikke forvent noe av det siste barnet. Så drar dere hjem og ordner alt for et skikkelig brudd for godt. 

Anonymkode: d25dc...47c

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg mistenker problemet ligger i at ts motsier ofte mannen når han han skal prøve disiplinere barna. Dvs. Hun er ikke på lag med han. Hun driver en helt meningsløs maktkamp, som kun går ut over barna og skaper frustrasjon. Dette vet vi fedrer om alt for godt. Hvis dette er tilfellet, ts. Da må du gå i deg selv. 

Anonymkode: 7897f...314

Unnskylder det en far som snakker stygt om barna når de er der?

Anonymkode: d25dc...47c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke personnummer for å bestille time hos FVK. Mannen hadde ikke det på meg da det ble bestilt.

Er dere gift? Isåfall står personnummeret hans der.

Anonymkode: 1a90f...230

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vold i nære relasjoner, vær så snill og gå ut av dette forholdet🩷 Det er så skadelig for barna (og deg…) når slikt skjer.  Min far holdt på slik under min oppvekst, og det har gjort alle oss barna til usikre «people-pleaser» typer - alt for at pappa ikke skulle bli opprørt/sint. Det virker nok som om vi var pappadalter, men det var traume-bonding. Har tatt meg mange år å klare å bryte et slikt mønster, og har i dag ingen kontakt med min far. Skulle virkelig ønske at min mor hadde ryggrad til å forlate min far da vi var små. 

Anonymkode: 58367...834

  • Liker 6
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du trenger ikke personnummer for å bestille time hos FVK. Mannen hadde ikke det på meg da det ble bestilt.

Er dere gift? Isåfall står personnummeret hans der.

Anonymkode: 1a90f...230

Gå inn på Skatteetatens sider, der står barnas fødsel- og personnummer, og der er vel også fødsels- og personnummer til barnas far? Ellers kan du ringe folkeregisteret. Det er ikke en sensitiv personopplysning. 

Anonymkode: bba73...555

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Klarte å fullføre ferien i noenlunde grei tone.har nå kommet hjem og forsøker å finne ut hvordan bryte opp.

Er så overveldende med alt som skal ordnes av barnefordeling og økonomi💔 Har startet en ny tråd rundt dette men blir ikke klokere. Vil bare ha minst mulig drama og best mulig samarbeid.

Men han vil verken bryte opp eller være sammen med meg. Han vil ikke flytte eller kjøpe meg ut. Han vil samtidig at barna skal bli boende i huset.

Jeg foreslo at vi leier hybel og bytter på å bo der og hjemme i huset med barna. Men det vil han heller ikke. Får heller ikke personnummeret hans slik at vi kan bestille tid hos fvk.

Så full sabotering her.

Anonymkode: 9b892...352

Hva heter den tråden?

Anonymkode: b84ef...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det psykisk vold, eller kan samboeren bare fått nok av at han nok en gang ble irettesatt av ts, når han prøvde å oppdra barna? For han hadde jo egentlig helt rett i at barna ikke skal løpe rundt i butikken, og prøvde å lære dem det. Så kommer ts og sier at han må slutte med det. Om dette skjer gjentatte ganger, skjønner jeg at det til slutt rant helt fullstendig over for han. Det ville det faktisk gjort for de fleste av oss, om vi til stadig ble irettesatt når vi prøvde å oppdra barna våre. Det er vondt, vanskelig og det er slitsomt. Og så er det helt vanlig at den forelderen som faktisk prøver å oppdra barna blir mer streng enn nødvendig, når man til stadighet blir motarbeider av den andre forelderen. 
 

Men når man ikke spiller på lag som foreldre, er det selvsagt best å ikke være sammen. Så dere gjør helt rett i gå fra hverandre, slik situasjonen er nå. 

Anonymkode: 4cd50...57f

Ja, det kan renne over for foreldre, spesielt i pressede situasjoner hvor man ikke får støtte fra samboer. Likevel vil jeg presisere at det er stor forskjell på det, og det TS beskriver. Hadde det bare "rent over" så hadde han hatt et lite utbrudd på butikken, men klart å hente seg inn foran barna til slutt.

Her har en voksen mann hatt et utbrudd på butikken, holdt det gående med trusler om det ene og det andre på vei hjem OG låst seg inne på et rom resten av kvelden uten å forsøke å reparere det ovenfor barna.

Oppførselen som TS beskriver er helt uakseptabel, uansett hva foranledningen var. 

Anonymkode: 2a2d8...8fb

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du trenger ikke personnummer for å bestille time hos FVK. Mannen hadde ikke det på meg da det ble bestilt.

Er dere gift? Isåfall står personnummeret hans der.

Anonymkode: 1a90f...230

Vi er ikke gift. Jeg forsøkte først å bestille time for meg selv siden han nektet, men ble da avist. Selv om jeg nevnte det var psykisk vold inni bildet. De tok kun i mot par og de sa de trengte personnummeret hans for at jeg kunne få bestille. De har stor pågang med opp til 8 ukers ventetid.

Anonymkode: 9b892...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Gå inn på Skatteetatens sider, der står barnas fødsel- og personnummer, og der er vel også fødsels- og personnummer til barnas far? Ellers kan du ringe folkeregisteret. Det er ikke en sensitiv personopplysning. 

Anonymkode: bba73...555

Takk for tips!

Anonymkode: 9b892...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva heter den tråden?

Anonymkode: b84ef...e3d

‘Første fase av et samlivsbrudd’

Anonymkode: 9b892...352

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig er du LANGT på overtid i forholdet 💔 Finn en god terapeut når du kommer hjem.

Om det trengs, ber du om hjelp og verktøy til å forlate han. Noen ganger trenger man motivasjon til å bli.

Nå er det på tide å være den voksne, puste med magen og gjøre det riktige for å beskytte deg & barna ❤️❤️❤️

Screenshot_20240609_210251_Google.jpg

Endret av Tradegy
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...