Gå til innhold

Når feriestarten ender med samlivsbrudd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis han dumper deg og truer med å ikke ha barna noe særlig, foran dem, så er det ikke rart de er pappafalter i den alderen. De er sikkert kjemperedd han skal forlate dem. Dette opplegget skaper en veldig utrygg relasjon og de lærer seg en del svært skadelige tilknytningsstrategier. 

Anonymkode: 4bcf0...33c

Dette. Var det første jeg tenkte også. De er pappadalter fordi han avviser dem og truer med å forlate dem. Som er noe han må få hjelp med, det grenser mot omsorgssvikt.

Forhåpentligvis har de en mamma som kan være motpol og trygge. Men hvis han ikke innser hvor sjukt det er å si til barn at han vil skilles og ha minst mulig å gjøre med dem, fortjener han jo virkelig ikke å ha dem mye heller.

  • Liker 9
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han sier rett ut at han ikke evner å ta vare på barn fulltid. På tide å høre på hva han sier.

Anonymkode: b426b...70e

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold hodet og hjertet kaldt og prøv å gi barna et par fine dager.

Når dere kommer hjem be han finne seg et sted å bo. Om han skulle trekke det ut så flytter du.

Barna får du minst 50/50. Den biten tar du med FVK. 
 

Å fortsette å leve med sånn psykisk terror vil bryte både deg og barna ned så du må bare kutte han tvers.

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med barna ut å gjør noe moro, og kos dere de siste feriedagene. 
Om han gjør tegn til å være med så vær tydelig på at han selv har valgt at han ikke ønsker være en del av deres familie lengre, så han får finne på noe alene. 
Når dere kommer hjem så spør når du kan forvente at han har funnet egen leilighet, slik at du kan få planlagt tidskabalen som alenemor når barnehage/skole starter igjen. 

Anonymkode: 3a57e...a8e

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du faktisk tenker på det beste for barna dine, så forlater du denne mannen sporenstreks den dagen dere kommer hjem fra ferie. Gir du han flere sjanser, vil det gå negativt ut over barna! 

Anonymkode: e6136...2a8

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Hvorfor lot du barna løpe rundt og herje i butikken? Andre kunder og butikkpersjonalet synes ikke det er greit.
  • Snakket ikke han til barna for å få de til å roe seg, eller er barna ditt ansvar?
  • Har barna tungt for å høre når de blir snakket til?

Det beste for deg og barna er å gå ifra denne mannen når dere kommer hjem fra ferie, ikke bare pga hendelsen i butikken, men måten han snakker på foran barna, som de stadige truslene fra han om å gå ifra deg. 

Anonymkode: db30d...2a9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke for å være "den slemme" her, men leser litt mellom linjene her at dette har vært normalt for dere over lang tid, og barna som er 6-8 år har definitivt fått dette med seg langt mer enn bare denne gangen. Og har de tatt noe lærdom av det så er det at ord ikke har konsekvenser og "mamma godtar alt". Samtidig må de stå på pinne for å gjøre pappa glad så han ikke blir sur, og da er det ikke rart de fremstår som "pappadalter".

Det kan jo og være grunnen til at de løpte rundt i butikken og det ikke hjalp å be de stoppe. De har lært i mange år at det ikke har noe å si hva en sier og det får ikke konsekvens uansett.

Pappaen sier jo det er slutt hele tiden og det får ikke konsekvens. Hvorfor skal de bry seg? Det får jo ikke konsekvens.

Bare en tanke.

Anonymkode: 68bb9...f31

  • Liker 13
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en mulighet å pakke sakene og dra hjem tidligere? Evt. Bytte hotell, mens han har låst seg inne?

Anonymkode: 429b5...2d6

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke for å være "den slemme" her, men leser litt mellom linjene her at dette har vært normalt for dere over lang tid, og barna som er 6-8 år har definitivt fått dette med seg langt mer enn bare denne gangen. Og har de tatt noe lærdom av det så er det at ord ikke har konsekvenser og "mamma godtar alt". Samtidig må de stå på pinne for å gjøre pappa glad så han ikke blir sur, og da er det ikke rart de fremstår som "pappadalter".

Det kan jo og være grunnen til at de løpte rundt i butikken og det ikke hjalp å be de stoppe. De har lært i mange år at det ikke har noe å si hva en sier og det får ikke konsekvens uansett.

Pappaen sier jo det er slutt hele tiden og det får ikke konsekvens. Hvorfor skal de bry seg? Det får jo ikke konsekvens.

Bare en tanke.

Anonymkode: 68bb9...f31

Barna som er 6 og 8 år, er såpass store at de vet at man ikke løper og leker i butikken hvis de har blitt snakket til av foreldrene opp igjennom årene. Løping og herjing i butikker er mer noe som 2-4 åringer kan finne på å gjøre. 

Anonymkode: db30d...2a9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Barna som er 6 og 8 år, er såpass store at de vet at man ikke løper og leker i butikken hvis de har blitt snakket til av foreldrene opp igjennom årene. Løping og herjing i butikker er mer noe som 2-4 åringer kan finne på å gjøre. 

Anonymkode: db30d...2a9

Pappa sier høyt at han snart skal slutte å være med dem særlig ofte.... Dette er mannen som oppdrar barna. Rart de ikke gjør noe mye verre enn å støye litt på butikken. Jeg hadde vært livredd  - og veldig sint - som 6-åring hvis min far sa noe sånt om meg. Dette er personene som skal være tryggheten i livet, og tåle at barn er barn. Så ser man at den voksne er barnslig, slem og ustabil. 

Anonymkode: b426b...70e

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette nervevraket av en mann er du nødt til å droppe hvis du og ungene skal få et anstendig liv. Han bør for sin egen del snarest oppsøke en psykiater, selv om den nevrotiske personligheten hans neppe kan endres særlig mye.

Anonymkode: ef0f1...42d

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Barna som er 6 og 8 år, er såpass store at de vet at man ikke løper og leker i butikken hvis de har blitt snakket til av foreldrene opp igjennom årene. Løping og herjing i butikker er mer noe som 2-4 åringer kan finne på å gjøre. 

Anonymkode: db30d...2a9

Kjæresten har 2 barn på den alderen. Og innimellom får de «anfall» om de er litt trøtt eller giret.
 

Om de begynner å leke og tulle på en forstyrrende måte holder det med tilsnakk om at de må roe seg og så roer de seg.

Å kjefte og true med å forlate dem er horribelt! Og for å så låse seg inne som en gretten tenåring, isolere seg og nekte å kommunisere med familien på timer og dager?!?!?! 
 

Det er faen med ikke normalt for en voksen mann og far.

Endret av ZarahSweet
  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pappa sier høyt at han snart skal slutte å være med dem særlig ofte.... Dette er mannen som oppdrar barna. Rart de ikke gjør noe mye verre enn å støye litt på butikken. Jeg hadde vært livredd  - og veldig sint - som 6-åring hvis min far sa noe sånt om meg. Dette er personene som skal være tryggheten i livet, og tåle at barn er barn. Så ser man at den voksne er barnslig, slem og ustabil. 

Anonymkode: b426b...70e

Ja, det er helt ekstremt at en voksen såkalt omsorgsperson kan snakke sånn til barna eller mens de er tilstede 😮 En sånn en hadde jeg ikke sendt barna til for samvær.

Mor er jo ikke helt i vater selv når hun lar barna holde på, så de stakkars barna må være veldig forvirret i tillegg til redde :gråter:

Anonymkode: db30d...2a9

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

På selve feriereisen. Samboer gjør det stadig ‘slutt’ med meg. Kanskje 3-4 ganger i året, men tror han mener det nå.  Nå er vi i tillegg utenlands. Han, jeg og barna på 6 og 8 år. På vei hjem fra en handel klikket han fordi ungene lekte og løp litt rundt i butikken vi var på. Jeg ba ham roe seg ned og dermed var krigen i gang fordi jeg ikke reagerte på at ungene løp litt glade rundt. I bilen på vei hjem skrek han ut at dette var vår aller siste familietur sammen, at han skulle finne seg leilighet når vi kom hjem og ikke trengte å ha ungene mer enn maks 30%. Jeg ba han gjentatte ganger stoppe og ikke prate slik foran barna. Da vi kom hjem låste han seg inn på rommet sitt og jeg satte igjen med barna. Helt knust over hendelsen. Og måtte lappe over alt jeg kunne for å ikke knuse dem også.

Vi har to dager igjen av turen og jeg vet ikke hvordan dette kan ende godt. Har forsøkt å kommunisere igjennom sms, men tror han har blokkert meg. Han har vært innelåst på soverommet fra kl 19 og sover nå.

Jeg lurer på om noen har har noen råd til meg.  Jeg tenker da med fokus på barna💔 Er så gale det han utsetter dem for men de elsker faren sin og er skikkelig pappadalter. Så vet ikke helt hva som er ok å si og ikke. De må få vite at pappaen sin oppførsel her IKKE er ok. Samtidig som jeg må veie ordene mine og ikke snakke for negativt om ham. 

💔

Anonymkode: 9b892...352

Snakk om å oppføre seg bedritent! Hadde prøvd å komme meg hjem jeg da, eller fått et annet rom vekk fra han...

Barn må også lære seg respekt, noe tydeligvis ikke pappaen dems klarer. Barn tåler å høre sannheten. Det er ikke å snakke stygt om han. Men ja du må være forsiktig med han her, for makan til ustabil mann....

Ikke bra...Håper du går fra han, og gjør det for godt. Ganger virkelig ikke barna deres dette her, eller deg. 

 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det, ts?

Anonymkode: 7939e...ab5

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som dere har det noe bra sammen, på tide å runde av. 

Anonymkode: f8b56...a33

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 28.6.2024 den 13.34):

Hvordan gikk det, ts?

Anonymkode: 7939e...ab5

Klarte å fullføre ferien i noenlunde grei tone.har nå kommet hjem og forsøker å finne ut hvordan bryte opp.

Er så overveldende med alt som skal ordnes av barnefordeling og økonomi💔 Har startet en ny tråd rundt dette men blir ikke klokere. Vil bare ha minst mulig drama og best mulig samarbeid.

Men han vil verken bryte opp eller være sammen med meg. Han vil ikke flytte eller kjøpe meg ut. Han vil samtidig at barna skal bli boende i huset.

Jeg foreslo at vi leier hybel og bytter på å bo der og hjemme i huset med barna. Men det vil han heller ikke. Får heller ikke personnummeret hans slik at vi kan bestille tid hos fvk.

Så full sabotering her.

Anonymkode: 9b892...352

  • Liker 1
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han høres ut som han har store issues med sinnehåndtering, og du høres ut som en sånn fri oppdragelse person alle hater fordi ungene dine fritt får lov å plage andre. Huff, stakkars unger 🙁

Anonymkode: 79a79...80f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.6.2024 den 14.51):

Barna som er 6 og 8 år, er såpass store at de vet at man ikke løper og leker i butikken hvis de har blitt snakket til av foreldrene opp igjennom årene. Løping og herjing i butikker er mer noe som 2-4 åringer kan finne på å gjøre. 

Anonymkode: db30d...2a9

Og selv hvis 2-4-åringer løper og herjer inne på en butikk så tar man jo fysisk tak i dem og stopper dem umiddelbart og evt bærer dem ut om de er helt krakilske og ikke klarer å selvregulere. Man lar ikke barna herje rundt og lage helvete mens man tafatt vandrer rundt uten å stoppe dem.

Anonymkode: 79a79...80f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring FVK og forklar situasjonen, de har håndtert vrange menn før. Har du noen venner du kan betro seg til og få hjelp av? 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...