Gå til innhold

Hvor mye skal man tåle fra naboer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man må tåle at naboer lever som normalt og det inkluderer besøk, fest og spesielle anledninger. Jeg synes jo de kunne sett fotball inne eller i alle fall prøvd å ikke skrike og rope, men trøst deg med at fotball-VM varer bare en kort tid

Anonymkode: b0fbe...b58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange som følte seg truffet her eller? Jeg stilte et spm og hjelpes for noen svar tilbake da.. dere vet da ingenting om hvor mye jeg tåler av støy og finner meg i fra denne naboen? Men ok, nå vet jeg det at man skal bare leve med at naboen og guttegjengen underholder hele nabolaget 😂

Anonymkode: 460fe...dc9

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Man må tåle at naboer lever som normalt og det inkluderer besøk, fest og spesielle anledninger. Jeg synes jo de kunne sett fotball inne eller i alle fall prøvd å ikke skrike og rope, men trøst deg med at fotball-VM varer bare en kort tid

Anonymkode: b0fbe...b58

Jada, fotball em varer en måned. Men dette skjer ved tippeligakamper, premier league ..you name it. Ser på Em selv jeg altså, så det er ikke det at jeg har noe imot fotball.

Anonymkode: 460fe...dc9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par ting du kan gjøre når de sitter ute og bråker:

1. Høytrykks spyle verandaen din

2. Klippe plenen

3. Sette tv/radio ut på full guffe selv

Anonymkode: 5cf25...ce2

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Et par ting du kan gjøre når de sitter ute og bråker:

1. Høytrykks spyle verandaen din

2. Klippe plenen

3. Sette tv/radio ut på full guffe selv

Anonymkode: 5cf25...ce2

Takk for tips!

Anonymkode: 460fe...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så oppgitt over folk som mener at man skal tåle alt bare fordi man har bosatt seg i flermannsbolig/blokk. For det fleste er ikke denne boformen et frivillig valg, det er det man har råd til. Skal man virkelig finne seg i all verdens leven bare fordi det er før kl 23?

Nei.

Altså, man er nødt til å tåle at naboer lever. Jeg hører naboens tv og slenging i dører, men det er for det meste innenfor rimelighetens grenser. Å ta med tv eller musikkanlegg med fullt voldum og mye folk ut på verandaen, er rett og slett tankeløst. Ok i en spesiell anledning, men ikke til vanlig. Å bo tett på hverandre går begge veier. Vi må tåle at andre lever, men også ta hensyn til at naboene også skal ha det greit i eget hjem også. 

Hvis dette vedvarer, så ville jeg snakket med styret. 

Anonymkode: 30f04...1b6

  • Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg blir så oppgitt over folk som mener at man skal tåle alt bare fordi man har bosatt seg i flermannsbolig/blokk. For det fleste er ikke denne boformen et frivillig valg, det er det man har råd til. Skal man virkelig finne seg i all verdens leven bare fordi det er før kl 23?

Nei.

Altså, man er nødt til å tåle at naboer lever. Jeg hører naboens tv og slenging i dører, men det er for det meste innenfor rimelighetens grenser. Å ta med tv eller musikkanlegg med fullt voldum og mye folk ut på verandaen, er rett og slett tankeløst. Ok i en spesiell anledning, men ikke til vanlig. Å bo tett på hverandre går begge veier. Vi må tåle at andre lever, men også ta hensyn til at naboene også skal ha det greit i eget hjem også. 

Hvis dette vedvarer, så ville jeg snakket med styret. 

Anonymkode: 30f04...1b6

Takk! Endelig noen som skjønner hva jeg mener. Ja, naboen skal få leve livet sitt, men det må gå begge veier det å ta hensyn. Han har også " valgt" å bosette seg tett på andre og må innrette seg deretter. 

Anonymkode: 460fe...dc9

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemer med naboer både og over meg som røyket på balkong. Forbanna gikk jeg til innkjøp av liquid ass på spray som jeg passet på å spraye ned balkongen min med. 

Anonymkode: 6285e...e89

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder mest sannsynlig kun 4 uker annen hvert år, om det blir stille innen 23 så syns jeg du skal svelge denne kamelen frem til 14/7.

Anonymkode: d61ee...70c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette gjelder mest sannsynlig kun 4 uker annen hvert år, om det blir stille innen 23 så syns jeg du skal svelge denne kamelen frem til 14/7.

Anonymkode: d61ee...70c

Må man virkelig ta med TV ut og ha den på full guffe fordi det er EM? Scorer ikke drømmelaget hvis man sitter inne med normalt lydnivå? 

Anonymkode: 30f04...1b6

  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Må man virkelig ta med TV ut og ha den på full guffe fordi det er EM? Scorer ikke drømmelaget hvis man sitter inne med normalt lydnivå? 

Anonymkode: 30f04...1b6

Det er fint vær ute, så naboen ønsker nok å nyte både solen og fotballen. Jeg kunne forstått frustrasjonen dersom dette var et daglig problem hele året, men ærlig talt så gjelder dette kun 4 uker annen hvert år. 

Anonymkode: d61ee...70c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er fint vær ute, så naboen ønsker nok å nyte både solen og fotballen. Jeg kunne forstått frustrasjonen dersom dette var et daglig problem hele året, men ærlig talt så gjelder dette kun 4 uker annen hvert år. 

Anonymkode: d61ee...70c

Les hva jeg skriver da? Det gjelder IKKE bare et fotballmesterskap, men også tippeligakamper, premier league og gud vet hva.

Anonymkode: 460fe...dc9

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hadde samme problemer med naboer både og over meg som røyket på balkong. Forbanna gikk jeg til innkjøp av liquid ass på spray som jeg passet på å spraye ned balkongen min med. 

Anonymkode: 6285e...e89

Fantastisk 😂

Anonymkode: 460fe...dc9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Les hva jeg skriver da? Det gjelder IKKE bare et fotballmesterskap, men også tippeligakamper, premier league og gud vet hva.

Anonymkode: 460fe...dc9

Men dette er jo fremdeles kortvarig, jeg tviler på at han sitter ute og ser på PL i november. Det er også begrenset hvor mange fine sommerdager vi har i Norge, så dette er jo ikke et daglig problem. 

Anonymkode: d61ee...70c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er fint vær ute, så naboen ønsker nok å nyte både solen og fotballen. Jeg kunne forstått frustrasjonen dersom dette var et daglig problem hele året, men ærlig talt så gjelder dette kun 4 uker annen hvert år. 

Anonymkode: d61ee...70c

Så han skal få pose og sekk, mens andre naboer må plages? Tullball. Ordensregler og normalt hensyn gjelder til tross for EM.

Anonymkode: 30f04...1b6

  • Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så han skal få pose og sekk, mens andre naboer må plages? Tullball. Ordensregler og normalt hensyn gjelder til tross for EM.

Anonymkode: 30f04...1b6

Hvem bestemmer hva som er "normalt" hensyn da? For meg kan det være like plagsomt og sjenerende med naboen som er ute og klipper hekk og gress i noen timer, eller naboene med småbarn i plaskebasseng som hyler mens de leker. 

Anonymkode: d61ee...70c

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Haha, England vinner ikke Em. Det gjør Frankrike.

Anonymkode: 460fe...dc9

Håper inderlig ikke det.  0 interessert i fotball, men holder med alle motstandere til Fankrike. Verdens mest arrogante drittfolk !

Anonymkode: 2e4ca...3cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men dette er jo fremdeles kortvarig, jeg tviler på at han sitter ute og ser på PL i november. Det er også begrenset hvor mange fine sommerdager vi har i Norge, så dette er jo ikke et daglig problem. 

Anonymkode: d61ee...70c

Ok, du skjønner ikke greia.

Anonymkode: 460fe...dc9

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Håper inderlig ikke det.  0 interessert i fotball, men holder med alle motstandere til Fankrike. Verdens mest arrogante drittfolk !

Anonymkode: 2e4ca...3cb

Hver sin smak.

Anonymkode: 460fe...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ok, du skjønner ikke greia.

Anonymkode: 460fe...dc9

Du ønsker åpenbart kun tilbakemeldinger fra de som er enige med deg, men det er ikke sånn det fungerer på et forum. Når du starter en tråd, så vil du få meningene fra både de som er enige og uenige. 

Anonymkode: d61ee...70c

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...