Gå til innhold

Hvor mye jobber dere når dere har hjemmekontor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg får betalt for å utføre en jobb, uavhengig av timer.

Kollegaen min og jeg har samme type jobb og lønn, men si at jeg blir fortere ferdig enn han hver eneste uke. Er det da riktig at du skal lempe mer over på meg? Han yter jo åpenbart ikke sitt beste, da hadde han også vært ferdig, men han bruker heller lenger tid ved kaffemaskinen eller i gangene enn meg. Skal vi da behandles likt? Detaljstyrte ledere (etter min erfaring) vil gjerne ha mest mulig jobb utført for lavest mulig pris, så jeg tipper jeg ikke hadde fått bedre betalt for å være mer effektiv enn min kollega.

Jeg kunne jo gjort som min kollega, og fordelt de småpausene utover arbeidsdagene, men jeg er heller gjennomgående effektiv og tar en kortere dag på fredagen.

Anonymkode: 58831...5a9

Arbeidstid er regulert i kontrakten din, det er hva de betaler deg for. 

Anonymkode: 9e79c...b1b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg er ikke den du siterer, men er det vanskelig for enkelte av dere å skjønne at noen av oss har stillinger som er unntatt arbeidstidsbestemmelser? I min kontrakt står det at jeg skal være tilgjengelig for arbeidsgiver for å utføre jobben jeg er satt til å gjøre, det står ingenting om antall timer. Dvs det er min leveranse som betyr noe; ikke hvilken tid eller hvor mange timer jeg har brukt på å levere det jeg skal. Så lenge min leder er fornøyd med det jeg har ansvar for så bryr hun seg null om jeg gjør husarbeid, trener eller sover på hjemmekontor. 

Anonymkode: 41403...262

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Nei, det stemmer ikke.

Denne brukeren har svart deg godt:

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er ikke den du siterer, men er det vanskelig for enkelte av dere å skjønne at noen av oss har stillinger som er unntatt arbeidstidsbestemmelser? I min kontrakt står det at jeg skal være tilgjengelig for arbeidsgiver for å utføre jobben jeg er satt til å gjøre, det står ingenting om antall timer. Dvs det er min leveranse som betyr noe; ikke hvilken tid eller hvor mange timer jeg har brukt på å levere det jeg skal. Så lenge min leder er fornøyd med det jeg har ansvar for så bryr hun seg null om jeg gjør husarbeid, trener eller sover på hjemmekontor. 

Anonymkode: 41403...262

Anonymkode: 58831...5a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.6.2024 den 21.46):

Hvor mye jobber dere når dere har hjemmekontor? Før jeg fikk barn hadde jeg fulle jobbdager også når jeg hadde hjemmekontor, men nå som hverdagen er mer hektisk blir dagene på hjemmekontor stort sett brukt til andre ting som må bli gjort… hører gjerne deres erfaringer :)

Anonymkode: 1412f...8f0

Du får gå ned i stilling da.

Anonymkode: 8def4...27e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.6.2024 den 21.46):

Hvor mye jobber dere når dere har hjemmekontor? Før jeg fikk barn hadde jeg fulle jobbdager også når jeg hadde hjemmekontor, men nå som hverdagen er mer hektisk blir dagene på hjemmekontor stort sett brukt til andre ting som må bli gjort… hører gjerne deres erfaringer :)

Anonymkode: 1412f...8f0

Kommer jo litt an på kontrakten din. Om du skal jobbe x antall timer eller om du er fritatt lov om arbeidstid og MÅ jobbe så mye som trengs for å få gjort det som må gjøres og kan jobbe mindre i rolige perioder. 
Men hjemmekontor betyr jo ikke egentlig at du skal jobbe kortere antall timer eller gjøre mindre arbeidsoppgaver. Men du kan slippe reisetid og du kan dele opp arbeidsdagen (feks ta deg en time pause midt på dagen for å trene, avslutte kl 14 for å hente i bhg, handle og lage middag, og så jobbe et par timer etter ungene er i seng).

Synes det er veldig rart at du tenker at det er innafor å bruke arbeidstid hjemme til andre ting enn jobb. Ok man kan henge opp en klesvask eller lignende når man tar 5 min pause, men ikke mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og i et slikt tilfelle så vil det stå i kontrakten at man er fritatt arbeidstid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 26.6.2024 den 0.18):

Jobber fra 7-15. Har betalt lunsj på 30 min, men den blir 5-10min på hjemmekontor. Gjør aldri husarbeid i arbeidstiden, men har tørket opp oppkast etter katten en gang. Effektiv og fokusert, skjønner ikke de som utnytter ordningen - kanskje folk som ikke bryr seg om jobben sin?

Anonymkode: 15120...bfd

Vil vel heller si at de er overflødige for arbeidsplassen og tiden kommer til at de blir sagt opp fordi jobben blir automatisert på et vis. Det vil nok bli mer kontroll med hjemmekontor dess mer vanlig det blir.

Anonymkode: 4bb59...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supertramp89 skrev (10 timer siden):

Så lenge personen gjør de oppgavene de skal i løpet av dagen, bryr jeg meg ikke om de bruker 8 eller 2 timer på de oppgavene. 
Herregud.

Hvis man bruker 2 timer på en oppgave som ellers bruker 8 t på, så er du overflødig og burde erstattes med noe som er automatisert.  I tillegg til at man blir betalt 8 timer for en 2 timers jobb er å SNYTE samfunnet og myndighetene for reell arbeidskraft. Hvis du er leder, så er du helt klart uegnet i den jobben når du ikke krever at dine arbeidere jobber den tiden de får betalt for, men det er ikke overraskende i såfall - det florerer av elendige ledere i Norge.

Anonymkode: 4bb59...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye mere effektivt enn når jeg er på kontoret hvor det oppstår skravling, og lunsjpausen ofte blir aaaltfor lang (dette er lunsj med lederne mine, og det er ikke jeg som drar den ut 😅

Hadde mye hjemmekontor som gravid, jobbet ekstremt effektivt, og brukte lunsjpausen på en 20 minutters powernap 

Anonymkode: bc4d5...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Goldenretriever

Jobber i god flyt i flere timer enn på kontoret, og er som regel også pålogget opp til en time lenger fordi jeg kommer i gang tidlig og ikke blir utslitt av støy og avbrytelser. 

Går med god samvittighet på butikken 5 minutter unna i lunsjen, tar 10 minutter rusling i hagen for å tømme hodet eller setter på en klesvask (henger opp etter arbeidstid).

Ingen av disse småpausene er hemmelige for sjefen min, og de gjør mye mer for konsentrasjonen enn støyende pauseområder på jobb. 

Mest takket være flaks med helsen såklart, men uten hjemmekontor hadde jeg ikke vært på det åttende året mitt i jobben uten sykefravær. Mest sannsynlig hadde jeg vært utbrent for minst to år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...