Gå til innhold

Hvor mye jobber dere når dere har hjemmekontor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har også barn. På hjemmekontor setter jeg på en klesvask før jeg følger barna i barnehagen, jobber intensivt frem til lunsj, henger opp og setter på en klesvask i lunsjen og jobber intensivt frem til henting i barnehagen. Elsker hjennekontor, får gjort mye mer der enn på kontoret med kontinuerlig avbrudd fra ubrukelig sjef som bare skal dele en irrelevant anekdote hvert sjuende minutt. 

Anonymkode: 13291...bf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber vel så mye som på kontoret, sånn i sum.

Jeg kan fint gå på butikken i arbeidstiden når det er mindre travel der, for eksempel, men dette er noe leder er helt klar på at er helt i orden. Da jobber jeg selvfølgelig også inn igjen den tiden ved å stemple ut tilsvarende lenge før jeg faktisk er ferdig med jobben for dagen. Så lenge jeg jobber, og dette er ok for leder, er jo det helt fint. Men det kunne ikke falt meg inn å bruke hjemmekontor-fleksibiliteten til å slippe å jobbe like mye.

Anonymkode: 66679...038

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber veldig effektiv på hjemmekontor og slipper hundrevis av avbrytelser som det blir i landskapet. Jeg setter også på robotstøvsuger og vasker noen maskiner med klær som jeg henger opp i lunsjen. Dette oppfordrer også leder til da familielivet er hektisk 😜

Anonymkode: 053e1...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg jobber vel så mye som på kontoret, sånn i sum.

Jeg kan fint gå på butikken i arbeidstiden når det er mindre travel der, for eksempel, men dette er noe leder er helt klar på at er helt i orden. Da jobber jeg selvfølgelig også inn igjen den tiden ved å stemple ut tilsvarende lenge før jeg faktisk er ferdig med jobben for dagen. Så lenge jeg jobber, og dette er ok for leder, er jo det helt fint. Men det kunne ikke falt meg inn å bruke hjemmekontor-fleksibiliteten til å slippe å jobbe like mye.

Anonymkode: 66679...038

Det var en vane jeg også la meg til under Korona. Ukeshandel en tidlig formiddag. 

Det gagner jobben. Jeg kan kjøre uten at det er rush, parkere rett utenfor butikkene, ingen kø eller stress, og slipper å gjøre det på tom mage og slitent hode. Og så tilbake på hjemmekontoret like uthvilt som da jeg dro. 

Anonymkode: 9e79c...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Man skjønner jo at dette er en person som er misunnelig på alle som har mulighet til å ha hjemmekontor, og prøver å fremstille folk som har hjemmekontor som lathanser.

Anonymkode: 1b251...233

Og er det rart? Her skriver folk med hjemmekontor at de bruker arbeidstiden på å dra på matbutikken, gjøre husarbeid som klesvask og støvsuging, og tar frukt- og kaffepauser i tillegg til en labg og god lunsjpause... Det virker ikke som om noen merker at de ikke gjør jobben sin heller, så de fremstår jo som særs unødvendige utgiftsposter for arbeidsplassene sine.

Anonymkode: 8f2b7...3e0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det var en vane jeg også la meg til under Korona. Ukeshandel en tidlig formiddag. 

Det gagner jobben. Jeg kan kjøre uten at det er rush, parkere rett utenfor butikkene, ingen kø eller stress, og slipper å gjøre det på tom mage og slitent hode. Og så tilbake på hjemmekontoret like uthvilt som da jeg dro. 

Hvordan i all verden gagner det arbeidsplassen din at du bruker betalt arbeidstid på å ukeshandle?? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og er det rart? Her skriver folk med hjemmekontor at de bruker arbeidstiden på å dra på matbutikken, gjøre husarbeid som klesvask og støvsuging, og tar frukt- og kaffepauser i tillegg til en labg og god lunsjpause... Det virker ikke som om noen merker at de ikke gjør jobben sin heller, så de fremstår jo som særs unødvendige utgiftsposter for arbeidsplassene sine.

Synes de fleste, bortsett fra trollene, svarer at de jobber mer konsentrert, slipper forstyrrelser, lengre dager, og mer effektivt, når de kan jobbe hjemmefra? 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Fullt. Jobber mye mer effektivt hjemmefra enn på kontoret.

Anonymkode: 16a4f...5a0

Samme her. 

Anonymkode: 698b7...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så lenge jeg giør det jeg skal bryr ikke jobben seg om jeg gjør det. Da burde ikke du gjøre det heller.

Anonymkode: 698b7...88f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan i all verden gagner det arbeidsplassen din at du bruker betalt arbeidstid på å ukeshandle?? 

😂

Du er rar. 

Jeg har fleksitid, og en gitt mengde oppgaver som skal gjøres. Som mange andre i denne moderne verdenen. 

Jobber 2 timer, fører det på prosjekt X. Får en telefon, fører det på medarbeidersamtale. Drar på butikken, ingen timer ført. Tar en joggetur, får en telefon, og går/prater den siste halvtimen, 30 minutter ført. Må høre inn på et kurs i to timer, vasker hus + 2 timer på kurs ført. 

Så kommer hver dag opp i 8+ timer, i snitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Som regel kortere dager på hjemmekontor, men noe mer intenst og uten de små forstyrrelsespausene som finnes på kontoret. Dropper f.eks. "ni-kaffen" og "to-kaffen", og lunsjen blir slukt ved PCn. Disse tre pausene utgjør som regel minst 90 minutter tilsammen på kontoret en vanlig dag.

Anonymkode: 872f6...65b

Samme her. Jeg er ikke like effektiv på hjemmekontor, men i sum får jeg gjort minst like mye. Feks i dag gikk det 45 minutter til å høre på sjefen min snakke om ferien sin, 15 min 9-kaffe, 45 min lunsj fordi vi hadde kakeonsdag og 14-quiz, i alt over 2 timer «fri». Før noen hisser seg opp så er dette pauser ledelsen ønsker vi skal ta for arbeidsmiljøets del.

På hjemmekontor jobber jeg like mange timer og gjør litt kjapt husarbeid/går en rask tur på butikken, men jeg sitter ved pcn så godt som hele arbeidsdagen. I tillegg kjenner jeg at hjemmekontor er godt både psykisk og fysisk, og det generelle sykefraværet har gått drastisk ned siden ordningen ble innført.

Anonymkode: 97206...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De fleste gjør jo jobben sin , men de gjør det med mer fleksibilitet. Man får garantert mer tilfredse arbeidstagere med hjemmekontor. Slippe å kjøre på jobb og være mer avslappet og dermed mer effektiv. 

Anonymkode: fb950...23f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvor mye jobber dere når dere har hjemmekontor? Før jeg fikk barn hadde jeg fulle jobbdager også når jeg hadde hjemmekontor, men nå som hverdagen er mer hektisk blir dagene på hjemmekontor stort sett brukt til andre ting som må bli gjort… hører gjerne deres erfaringer :)

Anonymkode: 1412f...8f0

Jobber like mange timer som jeg ville gjort om jeg var på arbeidsstedet. Hjemmekontor er jo ikke tid man disponerer til husarbeid, avslapping, klesvask etc. Det er arbeidstimer. 

Anonymkode: 06da2...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En arbeidsdag er 7,5 timer, så da blir det jo det pluss eventuell overtid. 
Får ofte gjort mer på hjemmekontoret, for da er det ikke noen som kommer innom og maser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jobber like mange timer som jeg ville gjort om jeg var på arbeidsstedet. Hjemmekontor er jo ikke tid man disponerer til husarbeid, avslapping, klesvask etc. Det er arbeidstimer. 

Anonymkode: 06da2...47d

Men det trenger ikke være sammenhengende. 

Anonymkode: fb950...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvor mye jobber dere når dere har hjemmekontor? Før jeg fikk barn hadde jeg fulle jobbdager også når jeg hadde hjemmekontor, men nå som hverdagen er mer hektisk blir dagene på hjemmekontor stort sett brukt til andre ting som må bli gjort… hører gjerne deres erfaringer :)

Anonymkode: 1412f...8f0

Hjemmekontor er helvete på jord. Kunne kanskje ha hatt det et par dager i uken. Men har hatt det en dag når jeg var skikkelig forkjølet. Oppmøte på jobb fysisk mellom 0630 og 0740. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jobber langt mer og mer effektivt fra hjemmekontor. Spiser lunsj ved pulten mens jeg jobber, for jeg har jo ingen å skravle med uansett. Kan også ta meg tid til å jobbe litt ekstra for å komme ajour siden jeg slipper reisevei til og fra arbeidsplassen. Og selv om jeg jobber mer så får barna kortere dager i barnehagen/på SFO. Det er vinn-vinn.

De som ikke forstår at det ikke er noe problem å ta handleturen på dagtid fremfor på ettermiddagen når det er kø forstår ikke at andre har fleksibel arbeidstid og må føre timer når de jobber. Dersom man er på butikken fører man selvsagt ikke timer for det. 🙄

(har personlig aldri handlet i ordinær arbeidstid, med unntak av en gang da jeg gikk tom for kaffe. Men det betyr ikke at jeg ikke kunne ha gjort det uten at det var et problem) 

Anonymkode: ccc5f...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke hjemmekontor, men jeg jobber mye mer effektivt der. Prøver å unngå det mest mulig, for jeg liker ikke å være i "jobbmodus" når jeg er hjemme hos meg selv, men av og til er det nødvendig.

Nå har jeg en stilling der jeg egentlig styrer helt selv hva jeg gjør og når på døgnet jeg gjør det, og totalen med arbeid per uke blir godt over de 37,5 timene som en vanlig fulltidsstilling er. Sånn sett har jeg ikke noe dårlig samvittighet når jeg tar en 2 timer lang pause for å dra på butikken eller bake litt eller liknende ting midt på dagen i "arbeidstiden". Skulle det være noe behov for at jeg fikser ting umiddelbart er jeg alltid tilgjengelig også.

Anonymkode: 79883...263

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hjemmekontor et par dager i uken. De to dagene jobber jeg stort sett lengre fordi jeg slipper to timer i kø, og så jobber jeg litt kortere de dagene jeg er på kontoret for å slippe kø. 

Jobber mer effektivt på hjemmekontor, så jeg får unna en del konsentrasjonsarbeid jeg må få unna. Det gjør at jeg kan være til stede de dagene jeg er på jobb og faktisk være sosial og ha tid til folk uten stress. 

Anonymkode: 2fa35...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer effektivt enn på kontoret, hvor det gjerne blir mer skravling og kaffepauser. Hjemme sitter jeg foran pulten og jobber uforstyrret annet enn i lunsjen.

Anonymkode: 5c89e...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...