Gå til innhold

Hvor mye jobber dere når dere har hjemmekontor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye jobber dere når dere har hjemmekontor? Før jeg fikk barn hadde jeg fulle jobbdager også når jeg hadde hjemmekontor, men nå som hverdagen er mer hektisk blir dagene på hjemmekontor stort sett brukt til andre ting som må bli gjort… hører gjerne deres erfaringer :)

Anonymkode: 1412f...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har barn og veldig krevende jobb. Jobber 7 timer på kontoret + noe kveldsarbeid. og 8 timer de dagene jeg jobberhjemmefra. Gjør aldri husarbeid i arbeidstiden.

Anonymkode: 055c0...b80

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullt. Jobber mye mer effektivt hjemmefra enn på kontoret.

Anonymkode: 16a4f...5a0

  • Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor mye jobber dere når dere har hjemmekontor? Før jeg fikk barn hadde jeg fulle jobbdager også når jeg hadde hjemmekontor, men nå som hverdagen er mer hektisk blir dagene på hjemmekontor stort sett brukt til andre ting som må bli gjort… hører gjerne deres erfaringer :)

Anonymkode: 1412f...8f0

Jeg håper du troller, for det der har jeg virkelig null respekt for. Det er på grunn av slike som deg at så mange ledere ønsker å avvikle eller innskrenke hjemmekontor.

Anonymkode: 883ea...816

  • Liker 30
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4-6 timer effektivt. Starter rundt 10 og er ferdig til 15 som regel, og da har jeg rukket å gjøre minst like mye som om jeg var på kontoret.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber full dag, vanligvis 8-16. Noen ganger spiser jeg frokost samtidig som jeg gjennomgår mail eller i interne teams-møter.

Gjør ikke husarbeid i arbeidstiden, utover å starte oppvaskmaskin. 

Anonymkode: 1869d...201

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber vanlig arbeidsdag, har egen portefølje, jobber jeg ikke bygger saksmengden seg opp og jeg liker ikke å være uajour. 

Anonymkode: aa226...9a6

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

man gjør da ikke private ting i arbeidstiden, hvordan har du samvittighet til det? høres nesten ut som du er en unødvendig kost for selskapet i tillegg om du bare kan skippe å jobbe uten at noen merker det.

Jeg jobber fulle 8 dager hjemme og, mye mer effektivt hjemme enn på kontoret.

Anonymkode: 54ae2...3b3

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber minst 3 ganger mer effektivt på hjemmekontor uten så mye pausesnakk, møter og folk som ramler innom kontoret. Så da tar jeg lengre pauser og gjør andre ting også. Får gjort det jeg skal, og slappet av også, samt pleid andre interesser. Win win win for meg, arbeidsgiver og Norge AS (lavere sykefravær, mindre syk, mer bidragsyter i samfunnet generelt)

 

  • Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dette er trolling... jeg jobber selvsagt full dag på 7.5 timer, gjerne litt lengre "gratis" fordi jeg ikke trenger en hel halvtime på å spise lunsj hjemme (når jeg er på kontoret kan gjerne lunsjen drøye lengre, så tror jeg jobber egentlig flere minutter med faktisk jobb dersom jeg jobber hjemmefra). Når jeg er på kontoret er det også gjerne mange kaffepauser som jeg aldri har hvis jeg jobber hjemmefra.

Anonymkode: c04e3...85f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min jobb har vi rett til 10 min pause før lunsj, lunsj på 30 min og 10 min pause etter lunsj. jeg jobber 7,5 t hver dag, inkludert lunsj. Dvs 6 t og 40 min jobbing.

når jeg har hjemmekontor synes jeg det er vanskelig å ta disse pausene som oppstår sporadisk på kontoret (snakk ved kaffebaren, generell hilsing/smalltalk og noen ganger toalettkø).

jeg er så mye mer effektiv hjemme, samt at jeg ofte bare lager meg et par brødskiver til lunsj, hvor jeg ofte «jobber» ved å scrolle på Workplace.

samtidig går man glipp av så mye på hjemmekontor, men for konsentrasjonsplager elsker jeg det 🩷

Anonymkode: b9c5e...443

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber fra jeg har spist frokost kl 07.30 til ca 17. det gjør jeg fordi jeg tar en times gåtur med hunden min midt på dagen som jeg ikke teller som arbeidstid, og jeg forlenger derfor arbeidsdagen så jeg får gjort alt jeg skal.

Anonymkode: 789eb...782

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber stort sett like mye som på kontoret. Kommer an på hvor mye de er å gjøre. En hovedgrunn til å ta hjemmekontor 1 dag sånn hvert fall annenhver uke er å få brukt pauser til å sett på vaskemaskin/oppvaskmaskin/rydde litt/støvsuge - dette bruker je da stort sett 10-15  minutter i slengen på - og det blir kanskje 2-3 slike avbrekk, samtidig tar jeg gjerne "lunsj" i form av en handletur som tar ca 30 mminutter..... så litt slack blir det, men ikke mye. Samtidig får man gjort ting som er til gode for ens psykiske helse - ryddig hjem, rene klær - alt i orden, noe som gjør livet litt bedre da er man også en bedre arbeidstaker...

Anonymkode: ae021...225

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor mye jobber dere når dere har hjemmekontor? Før jeg fikk barn hadde jeg fulle jobbdager også når jeg hadde hjemmekontor, men nå som hverdagen er mer hektisk blir dagene på hjemmekontor stort sett brukt til andre ting som må bli gjort… hører gjerne deres erfaringer :)

Anonymkode: 1412f...8f0

Du nruler arbeidstiden på å gjøre private ting? Det er selvsagt helt ualseptabelt.

Får du lømm for 7 5 timer, skal du jobbe i 7,5 timer også. Det er selvsagt greit å ta en lengre lunsjpause og heller jobbe lenger om ettermiddagen, så lenge du ikle fører opp flere timer enn du faktisk har jobbet.

Jeg pleier å sette på en maskin med klær i lunsjpausen, og henger den opp etter arbeidstid.

Anonymkode: 0926f...eb9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke like effektivt, men nå har jeg ikke alltid så mye å gjøre på jobb heller. Det varierer litt. Så er det en rolig dag så gjør jeg andre ting hjemme, ja. Har null dårlig samvittighet for det, all den tid de på kontoret samtidig gjerne har 1-2 gode lange kaffepauser, lang lunsj og fruktpause. 

Anonymkode: 50e19...1b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber fra 7-15. Har betalt lunsj på 30 min, men den blir 5-10min på hjemmekontor. Gjør aldri husarbeid i arbeidstiden, men har tørket opp oppkast etter katten en gang. Effektiv og fokusert, skjønner ikke de som utnytter ordningen - kanskje folk som ikke bryr seg om jobben sin?

Anonymkode: 15120...bfd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg håper du troller, for det der har jeg virkelig null respekt for. Det er på grunn av slike som deg at så mange ledere ønsker å avvikle eller innskrenke hjemmekontor.

Anonymkode: 883ea...816

Man skjønner jo at dette er en person som er misunnelig på alle som har mulighet til å ha hjemmekontor, og prøver å fremstille folk som har hjemmekontor som lathanser.

Anonymkode: 1b251...233

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like mye på hjemmekontor som på bortekontor, men på en helt annen måte. Jeg kan ta et avbrekk i arbeidsdagen for å vaske litt klær, trene, handle eller forberede middag, noe som gjør hverdagen mye enklere, men mengden arbeid som blir gjort og antall timer som jobbes forblir det samme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man skjønner jo at dette er en person som er misunnelig på alle som har mulighet til å ha hjemmekontor, og prøver å fremstille folk som har hjemmekontor som lathanser.

Anonymkode: 1b251...233

Du syns at det er greit at man sluntrer unna jobben i form av å gjøre husarbeid og «forefallende arbeid» når man har hjemmekontor? Er du helt tett?

Anonymkode: 883ea...816

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber full dag, eller mer, slik at jeg kan dra fra kontoret tidligere når jeg er der, og slippe rushen. Som sagt over gjør jeg noe husarbeid også, men det er jo i stedet for korte pauser jeg ellers ville hatt med kolleger - ville vært rart å ringe noen på teamet for å ta pause med meg, liksom... får i alle fall mer gjort totalt da

Endret av katties
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...