Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert hvis du oppdaget at din mor eller far har vært utro?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg avslørte vel min ene forelders utroskap light, for den andre forelderen. Jeg hadde da visst om det i lang tid, men brydde meg ikke. Så kom det opp noe annet, og dette kom frem i kjølvannet. 
Det ble litt styr, men siden det ikke var sex inne i bildet, så roet det seg nokså fort. 

Svar: jeg likte å vite det, men brydde meg ikke. Hadde heller ingen plan om å avsløre det, men det tvang seg frem.

Anonymkode: 713bf...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg avslørte vel min ene forelders utroskap light, for den andre forelderen. Jeg hadde da visst om det i lang tid, men brydde meg ikke. Så kom det opp noe annet, og dette kom frem i kjølvannet. 
Det ble litt styr, men siden det ikke var sex inne i bildet, så roet det seg nokså fort. 

Svar: jeg likte å vite det, men brydde meg ikke. Hadde heller ingen plan om å avsløre det, men det tvang seg frem.

Anonymkode: 713bf...cf2

Hvorfor brydde du deg ikke? 

Anonymkode: 342bc...ad4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke barn sitt ansvar å oppdra foreldrene og heller ikke straffe dem. Og så er det fint å skille mellom handling og person. De kan fremdeles  være en god forelder. 

Anonymkode: c5094...df9

Etter min mening er de ikke spesielt gode foreldre hvis de gjør slikt. Det påvirket meg veldig når jeg fikk vite det som barn. Min far føltes ikke lenger helt som min far, det var et sjokk for meg som barn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 hours ago, AnonymBruker said:

Tror begge var utro mens de levde, men det plager ikke meg.

Hvorfor skulle det berøre meg?

Anonymkode: 88518...876

Fordi de er foreldrene dine?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. Det har ikke noe med meg å gjøre så.. 🤷‍♀️ 

Min far var utro mot min mor.. Men han endret seg dog senere i livet. Jeg elsker han like mye selvom. Ikke en bra ting å gjøre, men det er ikke min partner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blitt skuffet og lurt på hvor tungt dette blir for den som ikke er utro å finne ut.

Har funnet en måte å avslørt det, sånn skal de ikke oppføre seg mot hverandre, jeg vet at de begge ikke hadde ville blitt i noe sånnt. De fortjener å vite.

Anonymkode: ab3d7...5e7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Veldig mange rare svar her «jeg bryr meg ikke»…. 
SELVFØLGELIG ville jeg blitt veldig lei meg på mine foreldres vegne - jeg er veldig glad i dem, og det hadde gjort meg svært vondt å få vite at den ene hadde såret den andre. 

Anonymkode: 1653e...23f

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvis jeg fant ut at min mann hadde bedratt meg og ungene hadde visst det, hadde jeg nok følt meg sviktet. Under forutsetning om at de var såpass store at de forstod hva som foregikk. 

Anonymkode: 2adc7...b5e

Det tror jeg hadde skjedd her også. Vi har snakket om utroskap hjemme, å jeg er en voksen kvinne nå også. Jeg tror de hadde blitt veldig såret og følt seg ført bak lyset om jeg/vi hadde skjult noe som påvirker dem så mye i negativ grad. 

Det samme hadde jeg følt om de visste en jeg var med var utro også. Håper da de syns jeg fortjener bedre enn et sånnt liv. 

Anonymkode: ab3d7...5e7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er ikke barn sitt ansvar å oppdra foreldrene og heller ikke straffe dem. Og så er det fint å skille mellom handling og person. De kan fremdeles  være en god forelder. 

Anonymkode: c5094...df9

Uenig. De ødelegger en familie ved et svik. Om man vil ut, finnes det bedre måter å gjøre det på

Anonymkode: 45b1d...bb5

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Uenig. De ødelegger en familie ved et svik. Om man vil ut, finnes det bedre måter å gjøre det på

Anonymkode: 45b1d...bb5

Jeg lurer på om enkelte av de som sier slikt har svin på skogen selv. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg var sånn, mellom 10 og 12 år, fant jeg er brev fra en kvinne i min mors veske. Det var adressert til min far. Det som stod skrevet var mer hentydninger og overlegg enn faktiske hendelser, samt anklager om at min mor «også» var utro. Ble jo helt fra meg og gråt og tolket det sykt direkte. Sånn bare en 10/12-åring kan. I ettertid kan jeg (som voksen) huske at min mor spurte meg om pappa hadde vært «der nede» mer enn hva som kanskje var «vanlig». Tett boligfelt, mange samaldrende barn og voksne.. det var jo sårt, fordi jeg skjønte allerede da at hun strakk seg langt ved å spørre me. Men jeg vet ikke hva som var sant eller ikke. Aldri spurt. Kunne kanskje gjort det idag, 25 år etter, ved riktig anledning. 

Hadde jeg funnet ut idag, at en av dem hadde en på si; hadde jeg tenkt «good for you» og i tillegg hadde det ikke undret meg om det var med samtykke😂

For alt jeg vet har de svinga hele livet, lol.

Anonymkode: ade80...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Perfume skrev (18 minutter siden):

Vel.. Det har ikke noe med meg å gjøre så.. 🤷‍♀️ 

Min far var utro mot min mor.. Men han endret seg dog senere i livet. Jeg elsker han like mye selvom. Ikke en bra ting å gjøre, men det er ikke min partner. 

Men han såret jo moren din på det groveste. Bryr du deg ikke om det?

Anonymkode: dee85...b64

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vil legge til at jeg aldri ble sint på pappa når jeg fant brevet fra hans selvpåståtte «elskerinne». Som et voksent, gift menneske med barn og huslån OG feil og mangler kan jeg godt «forstå» det jeg fant. Tull eller ei. Et samliv er komplisert. Vi barna ble riktignok aldri utsatt for det direkte. Ingen konsekvenser. Bare noe jeg ramla over og plukka opp. 

Med det sagt. Så ser jeg min mor som et svært raust menneske. Og det har jeg på godt og vondt arvet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hun svertet ham ikke, hun fortalte sannheten. 

Kanskje hun hadde behov for å forklare hvorfor livet hennes ble såpass vanskelig av hans utroskap at du til slutt flyttet ut. Hun har nok ikke hatt det lett med noen av delene.

Anonymkode: 1f91d...a4d

Jo, det var sverting, siden hun fortalte det like etter hans død. Jeg fikk ikke mulighet til å snakke med ham om det. Jeg fikk bare hennes versjon.

Anonymkode: e1a71...a9a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Vil legge til at jeg aldri ble sint på pappa når jeg fant brevet fra hans selvpåståtte «elskerinne». Som et voksent, gift menneske med barn og huslån OG feil og mangler kan jeg godt «forstå» det jeg fant. Tull eller ei. Et samliv er komplisert. Vi barna ble riktignok aldri utsatt for det direkte. Ingen konsekvenser. Bare noe jeg ramla over og plukka opp. 

Med det sagt. Så ser jeg min mor som et svært raust menneske. Og det har jeg på godt og vondt arvet. 

Så hvilken "vonde" handlinger har du gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Vel, hadde mine foreldre holdt sammen så hadde jeg vel ikke tenkt så mye over det, min mor lå med alt og alle, var overhodet ikke kresen og jeg vet ikke hvor mange ganger hun lå med andre menn i huset hun delte med min far når de var sammen men det var mer en 4-5 ganger han kom hjem fra jobb og fant kjerringa til sengs med andre. Er ikke han som fortalte meg det heller, var kjerringa selv som synes hun var så fantastisk.

Nå er jo dette litt mer spesielle omstendigheter da mennesket ikke var helt i vater men det er jo ikke mitt problem uansett om de hadde vært sammen. Det er noe som omhandler deres forhold og ikke meg. Vet ikke om jeg hadde sagt noe heller for å være helt ærlig. Han burde jo ha forstått selv hva slags kvinnemenneske han hadde rotet seg opp i fra starten men han gikk vel i fella som så mange andre og så det han ville se, mange som gjør den tabben.

Har man respekt for seg selv og familien man har valgt å sette til verden så er man ikke utro, så enkelt er det. Å tenke med underlivet er aldri lurt.

Anonymkode: f6a9a...dca

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde syntes de var motbydelige som mennesker. Samtidig som jeg hadde innsett at det bare var utilstrekkelige mennesker som alle oss andre. Men man liker jo ikke at noen sårer noen en er veldig glad i. 

Anonymkode: 18e4a...a3d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde syntes de var motbydelige som mennesker. Samtidig som jeg hadde innsett at det bare var utilstrekkelige mennesker som alle oss andre. Men man liker jo ikke at noen sårer noen en er veldig glad i. 

Anonymkode: 18e4a...a3d

Jeg forstår godt,, men ikke alle mennesker er utilstrekkelige på akkurat den måten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Men han såret jo moren din på det groveste. Bryr du deg ikke om det?

Anonymkode: dee85...b64

Bryr meg jo.. Men hun gikk like fort videre så... De skilte seg jo..  De hadde det vel best hver for seg da! Ikke mitt problem altså.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...