Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert hvis du oppdaget at din mor eller far har vært utro?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har du et distansert forhold til foreldrene dine?

Anonymkode: 342bc...ad4

å innse at foreldre er menneskser og ikke bare foreldre betyr vel ikke aat man har et distansert forhold til de, det betyr bare at man ser dem som mer enn bare foreldre. 

Anonymkode: 429e1...5a6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, til faren min, han bor i en annen by, ser ham en gang i året. Er veldig bær moren min.

Anonymkode: 7f991...1fa

Så bær at du ringer henne?

såkalt ringebær? 

Anonymkode: 3f019...e85

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine hadde store ekteskapsproblemer da jeg var barn. Hvis en av dem hadde vært utro, de ble skilt pga dette og jeg hadde fått vite det hadde jeg følt det som et stort svik mot familien.

Jeg hadde med andre ord brydd meg veldig, og det hadde påvirket forholdet og tilliten til foreldrene mine.

Nå er jeg godt voksen. Hvis de var utroe mot hverandre nå ville jeg blitt sint på min forelder som ble sveket sine vegne.

Anonymkode: dc677...44a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde reagert med overraskelse i stedet for sinne eller skuffelse. Foreldrene mine er så A4 som man kan få blitt, og jeg kan ikke se for meg at noen av den har vært utro. Når det er sagt tror jeg ikke at ekteskapet alltid har vært enkelt, selv om jeg aldri opplevde at de kranglet i oppveksten, og begge har reist en del gjennom jobb, så de har hatt sine anledninger 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far var utro, og vi så hvordan det gradvis endret og til slutt knakk min mor. Han valgte vekk oss og prioriterte «den andre familien» og det var vondt. Med oss ville han aldri gjøre noe gøy eller dra på feks ferie, men du verden så mye han gjorde med de andre. Ser på han som en patetisk taper i dag, det nye forholdet gikk i dass og nå har han alkoholproblem - da var vi plutselig gode nok🙄 men, nei takk👊🏼

Anonymkode: cbcd9...96e

• Liker 4
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kanskje aksept for andres valg som ikke påvirker en selv kommer litt med alderen? Jeg er 45 nå. 

Anonymkode: 7f991...1fa

Det er nettopp det: Noen kan påvirkes veldig av andres valg. Spesielt hvis man fremdeles er barn som bor hjemme hos foreldrene.

Etter man er flyttet hjemmefra påvirker det hverdagen mindre, men man kan jo likevel bli bekymret for og føle sympati for den forelderen som blir sviktet. Det kan føre til sinne og avsmak mot den personen som sviktet.

Og siden du drar alderskortet: Jeg vet ikke noe om den personen du svarte, men jeg er nesten like gammel som deg. 

Anonymkode: dc677...44a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg opplevde at faren min plutselig gikk fra moren min og flyttet inn med sin elskerinne etter at de hadde vært gift i ca 25 år. Jeg var 18 år på det tidspunktet. Alle barna hans kuttet kontakten, men det var mer på grunn av måten det ble gjort på. Vi feiret jul med moren vår i huset vårt, som vi tre yngste søsknene bodde i sammen med moren vår. Moren vår var jo helt fra seg på grunn av måten det ble gjort på, men lot oss barna bestemme om faren vår skulle få feire jul med oss. Det ble bestemt at han ikke skulle få feire jul med oss. Han prøvde å snike seg med likevel fordi han kom og leverte gaver på julaften, men vi sa at han måtte gå igjen. 

Non uker etter kom han krypende tilbake. Moren vår tilga ham og de har vært sammen i over 20 år etterpå uten noen flere hendelser og alle barna tilga ham også. Vi har ikke nevnt ett ord om det til faren vår etterpå fordi vi har faktisk tilgitt ham.

Anonymkode: 3ec7c...2e9

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far var utro én gang. 
Min mor fortalte det etter hans død. Jeg syns det var veldig unødvendig av henne. Hun hadde ingen grunn til å sverte hans minne. Jeg ble veldig skuffet over ham, og måtte takle det sammen med den store sorgen.

Men det forklarte jo hvorfor min mor hadde vært så sur og vanskelig mot oss alle da jeg var 19 år. Det var faktisk hovedgrunnen til at jeg flyttet ut. Hun var ikke til å være i hus med. Da hadde min far vært utro den ene gangen. Han fortalte det selv til min mor med en gang, la seg flat og bad om tilgivelse. Min mor tilgav ham og de fortsatte å være gift i nærmere 40 år til han døde. Men likefullt måtte hun altså sverte ham rett etter hans død. 

Anonymkode: e1a71...a9a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis jeg fant ut at min mann hadde bedratt meg og ungene hadde visst det, hadde jeg nok følt meg sviktet. Under forutsetning om at de var såpass store at de forstod hva som foregikk. 

Anonymkode: 2adc7...b5e

Forstår jeg godt. 

Jeg tok min far i utroskap da jeg var 18 år. Måtte bære hans skitne hemmelighet videre i livet. Det ødela mye av relasjon til min far, men det påvirket også mitt forhold til mamma. Jeg bærer jo på en stygg løgn, og er derfor også en sviker.

Nå hadde riktig nok ikke jeg og min mor noe bra forhold, men dette føles likevel ikke greit. 

Anonymkode: 73d3c...25b

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Min far var utro én gang. 
Min mor fortalte det etter hans død. Jeg syns det var veldig unødvendig av henne. Hun hadde ingen grunn til å sverte hans minne. Jeg ble veldig skuffet over ham, og måtte takle det sammen med den store sorgen.

Men det forklarte jo hvorfor min mor hadde vært så sur og vanskelig mot oss alle da jeg var 19 år. Det var faktisk hovedgrunnen til at jeg flyttet ut. Hun var ikke til å være i hus med. Da hadde min far vært utro den ene gangen. Han fortalte det selv til min mor med en gang, la seg flat og bad om tilgivelse. Min mor tilgav ham og de fortsatte å være gift i nærmere 40 år til han døde. Men likefullt måtte hun altså sverte ham rett etter hans død. 

Anonymkode: e1a71...a9a

Hun svertet ham ikke, hun fortalte sannheten. 

Kanskje hun hadde behov for å forklare hvorfor livet hennes ble såpass vanskelig av hans utroskap at du til slutt flyttet ut. Hun har nok ikke hatt det lett med noen av delene.

Anonymkode: 1f91d...a4d

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor var utro. Ikke min business

Anonymkode: 1ff4f...e71

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde reagert sterkt om den andre parten valgte å bli i ett ulykkelig forhold der man har blitt bedratt.

Det å være utro er ikke akseptabelt, men det er heller ikke akseptabelt å bli behandlet som ett teppe som partner bare går og tråkker på. 

Anonymkode: 519a5...f88

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk ihvertfall veldig inn på meg og brødrene som barn.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fant ut at faren min var utro mot mamma og at han hadde en lenger affære, foreldrene mine ble skilt året etter, så dette er over 20 år siden. Jeg fant ut av utroskapen da jeg var voksen, og ble selvsagt veldig lei meg på vegne av mamma, og ble også enda mer paranoid for at jeg kommer til å oppleve utroskap selv. 

Anonymkode: d5b1c...c0a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fikk jeg oppleve da jeg var barn, og reagerte ved å lukke meg veldig. Husker det var kjempeekkelt, og jeg oppdaget det på en sånn måte at ingen av foreldrene mine visste at jeg visste.

Anonymkode: dee85...b64

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det fikk jeg oppleve da jeg var barn, og reagerte ved å lukke meg veldig. Husker det var kjempeekkelt, og jeg oppdaget det på en sånn måte at ingen av foreldrene mine visste at jeg visste.

Fortalte du dem omsider at du visste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fortalte du dem omsider at du visste?

Nei, de vet det nok ikke den dag i dag heller. Men faren min flyttet etter hvert sammen med hun dama, så det var jo ganske åpenbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ville sett greit dumme ut når datteren ikke ville møte opp i begravelsen deres. Det sier så mye om et menneske at jeg ville kuttet kontakt fullstendig. 

Anonymkode: 7b335...ab6

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

De ville sett greit dumme ut når datteren ikke ville møte opp i begravelsen deres. Det sier så mye om et menneske at jeg ville kuttet kontakt fullstendig. 

Anonymkode: 7b335...ab6

Wow! Du er prinsipp sterk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det er mellom dem og har ingenting med meg å gjøre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...