Gå til innhold

Er det noen her som har fått barn med en en mann som mangler empati? 


millak

Anbefalte innlegg

Hei! ☺️ Snakker vi i asperger-sjiktet? Eller snakker vi narsisisme, der har jeg ingen erfaring..

For å være høytfungerende på spekteret kan være arvelig, mange får ikke diagnosen satt engang. 

Anonymkode: 8b9b6...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja og for ikke å snakke om hvor utslitt og redusert man selv blir som mor eller far, av å ha en partner som bryter en ned. 

Det syne jeg er det vanskeligste. Å leve med en partner som ikke bryr seg om at jeg er en god forelder eller ikke. Eller som faktisk gjør sitt for at jeg ikke skal greie å være det. Og maler et usant bilde av meg ovenfor støttespillere for å isolere meg. Det er tøft..

Anonymkode: 51319...db3

Ja, det skjønner jeg veldig godt. 😔 Hvor lenge levde dere sammen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hei! ☺️ Snakker vi i asperger-sjiktet? Eller snakker vi narsisisme, der har jeg ingen erfaring..

For å være høytfungerende på spekteret kan være arvelig, mange får ikke diagnosen satt engang. 

Anonymkode: 8b9b6...ade

Hei. Har ikke fordypet meg i hva slags type empati mennene mangler, opplever at det nevnes blant noen av kvinnene ..Så hvis du har barn med en du mener kan være noe selvsentrert og mangle empati kan du sikkert dele fra ditt liv du også ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to barn med en mann som mangler empati. Han har også en del andre negative personlighetstrekk. Han kamuflerte det godt i starten, men som en annen her i tråden også beskriver så kom det fram da livet ble mer krevende. Vi gikk fra hverandre da barna var 6 og 2 år, og de hadde sporadisk samvær fram til den yngste var 9 år. 
Jeg var veldig bevisst dette trekket hos far gjennom oppveksten deres, og har hatt fokus på å lære dem å bli empatiske mennesker fra de var bittesmå. Etter samvær med far hadde jeg omtrent «holdningskampanjer» og debriefing for å minimere den påvirkningen han hadde. 

I dag er de unge voksne med gode verdier og holdninger, med mye omsorg og empati. De har sunne grenser for seg selv, noe jeg også var bevisst på å lære dem. Jeg hadde aldri lært dette fra mine foreldre, og dette var noe av det som gjorde at jeg gikk inn i et destruktivt forhold med barnefar og ble værende der for lenge. 
 

Til ts; jeg ville tenkt meg svært godt om før jeg fikk barn med en mann som mangler empati. Et ev barn vil du nok kunne tillære gode egenskaper, men du vil være ensom i forholdet ditt. Det finnes så mange flotte, varme og empatiske menn der ute, hvorfor velge en som ikke er det? 
 

Anonymkode: f15af...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brudd på regelen om å utgi seg for å være flere personer,brukerangrep,brukerdebatt,latterliggjøring, samt svar til dette.

Chantielle mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det betyr at han vil slite med å ha empati og å forstå deg og barna også. Vil du det? Om dere har et husdyr også, tørr du genuint å reise bort?

Jeg stemmer nei til dette. 

Anonymkode: 00c8d...241

Han er snill mot hunden. Har hatt den med stolt på jobben ved noen anledninger. Kunne vært flinkere til å dosere måltider, brukt litt mindre leverpostei i måltidet. Må nok læres opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har to barn med en mann som mangler empati. Han har også en del andre negative personlighetstrekk. Han kamuflerte det godt i starten, men som en annen her i tråden også beskriver så kom det fram da livet ble mer krevende. Vi gikk fra hverandre da barna var 6 og 2 år, og de hadde sporadisk samvær fram til den yngste var 9 år. 
Jeg var veldig bevisst dette trekket hos far gjennom oppveksten deres, og har hatt fokus på å lære dem å bli empatiske mennesker fra de var bittesmå. Etter samvær med far hadde jeg omtrent «holdningskampanjer» og debriefing for å minimere den påvirkningen han hadde. 

I dag er de unge voksne med gode verdier og holdninger, med mye omsorg og empati. De har sunne grenser for seg selv, noe jeg også var bevisst på å lære dem. Jeg hadde aldri lært dette fra mine foreldre, og dette var noe av det som gjorde at jeg gikk inn i et destruktivt forhold med barnefar og ble værende der for lenge. 
 

Til ts; jeg ville tenkt meg svært godt om før jeg fikk barn med en mann som mangler empati. Et ev barn vil du nok kunne tillære gode egenskaper, men du vil være ensom i forholdet ditt. Det finnes så mange flotte, varme og empatiske menn der ute, hvorfor velge en som ikke er det? 
 

Anonymkode: f15af...4ab

Skjønner, trist at du ble så lenge i det. Men bra jobba. 

Har ikke planer om å få barn med en mann som mangler empati har allerede barn med en. Jeg gikk på dagen jeg forsto det. 

Finnes ikke såå mange empatiske bra menn der ute virker det som, har single venninner som har datet i årevis og ikke finner en bra mann. Er nok mye som skal klaffe, kjemi og tiltrekning. Er ikke bare å plukke ut en empatisk mann og velge han tenker jeg:)

 

Endret av millak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eksmann er veldig uempatisk (mistenker at han er psykopat). Han har også flere ganger vært uempatisk med barnet men barnet er heldigvis ikke der så ofte. Har ikke merket at barnet har virket uempatisk til nå men barnet er fortsatt bare 5 år, og barn i den alderen har jo ikke utviklet empati som en voksen. Jeg tror det å være uempatisk også henger mye sammen med det å være egoistisk, man setter seg selv foran andre og syns det er viktigere at man får dekket sine egne behov enn de andre. 

Anonymkode: 01e5e...dea

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan som sagt ikke skjerme barn fra det, det er jo hele poenget. Skal barnet vokse opp med en forelder som mangler empati og forståelse for andres følelser så hjelper det ikke om du er verdens beste mor.

Det er basert på egne erfaringer ja, så jeg hverken synser eller kverulerer. Du spør etter erfaringer fra de som har fått barn med en med manglende empati, men minst like viktig er erfaringer fra de som har vokst opp med en slik forelder. 

Anonymkode: cd462...768

Du kan så klart skjerme barna, er mange eksempler på det blant kvinner her inne og ellers i det virkelige livet. 
 

Du beskriver at du har vokst opp med to kalde foreldre som ikke brydde seg, i motsetning til mødrene her inne. Ønsker at mennesker med erfaring i forhold til problemstillingen skal åpne seg og et godt miljø for de her inne. Ikke antagelser eller projisering av sin egen situasjon over på andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

millak skrev (2 minutter siden):

Du kan så klart skjerme barna, er mange eksempler på det blant kvinner her inne og ellers i det virkelige livet. 
 

Du beskriver at du har vokst opp med to kalde foreldre som ikke brydde seg, i motsetning til mødrene her inne. Ønsker at mennesker med erfaring i forhold til problemstillingen skal åpne seg og et godt miljø for de her inne. Ikke antagelser eller projisering av sin egen situasjon over på andre :)

Nei jeg har ikke skrevet noe om to kalde foreldre. Jeg hadde en fantastisk mor. Og nei, så lenge den andre er i livet til barnet kan du ikke skjerme. Barn både merker og får med seg og kan være uhyre var for foreldrenes eventuelle manglende følelsesutrykk. Det du gjør er å kompensere for alvorlige mangler hos den andre forelderen og hvor vellykket det er er et sjansespill. 

Anonymkode: cd462...768

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Min eksmann er veldig uempatisk (mistenker at han er psykopat). Han har også flere ganger vært uempatisk med barnet men barnet er heldigvis ikke der så ofte. Har ikke merket at barnet har virket uempatisk til nå men barnet er fortsatt bare 5 år, og barn i den alderen har jo ikke utviklet empati som en voksen. Jeg tror det å være uempatisk også henger mye sammen med det å være egoistisk, man setter seg selv foran andre og syns det er viktigere at man får dekket sine egne behov enn de andre. 

Anonymkode: 01e5e...dea

Ja, narsissisme kjennetegnes av høy egoisme og lite empati.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nei jeg har ikke skrevet noe om to kalde foreldre. Jeg hadde en fantastisk mor. Og nei, så lenge den andre er i livet til barnet kan du ikke skjerme. Barn både merker og får med seg og kan være uhyre var for foreldrenes eventuelle manglende følelsesutrykk. Det du gjør er å kompensere for alvorlige mangler hos den andre forelderen og hvor vellykket det er er et sjansespill. 

Anonymkode: cd462...768

Du skrev jo at din mor var kald for å være med en sånn person, som  adm slettet. Leser at noen har fått til å skjerme barna sine, så please ta din nedlatenhet et annet sted. Jeg har aldri sagt at jeg vil ha en dårlig far i livet til barna mine eller ikke skjerme de nå stramannsrgumenterer du, angriper og projiserer ditt eget liv. Please slutt. Har skrevet reglene tydelig i spørsmålsstillingen. Snakk om din erfaring hvis du har barn med en empatiløs mann eller finn en annen tråd. Du kan ikke snakke for alle andre mødre her inne. 

Endret av millak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...