Gå til innhold

Er det noen her som har fått barn med en en mann som mangler empati? 


millak

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja desverre, den ene arvet var tydelig fra ca 2 års alder, den andre slapp helt unna. Man må bare lære seg å jobbe rundt dem og bedrive skadedemping, det er helt reelt arvelig! Ser det i bestemor, i onkler og i enklere av søskenbarna

Anonymkode: 4cd19...b87

Empatiløse trekk tror jeg ligger i alle sin slekt dessverre. Alltid en her eller der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, fikk dessverre første barnet med en sånn mann, oppdaget det selvfølgelig for seint. 
 

Barnet har vært mest med meg, og har mye mer empati enn faren. Det verste er alt mitt barn har måttet gå gjennom pga faren, mitt barn sliter psykisk pga far og stemor.

Kan se noen hardere sider hos eldste barn sammenlignet med hos småsøsknene, men tror det kan ha sammenheng med vonde opplevelser som har gjort at eldste fort tolker ting i negativ retning, og derforhar vært mer kynisk imot andre pga dårlig selvfølelse. 
 

 

Anonymkode: 51e79...43e

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

På nære nippet. Heldigvis for meg så avslørte han seg selv før det gikk så langt (egentlig gjorde han det mange ganger, men jeg så det ikke først). 

Jeg har dog sett resultatene av mennesker som er blitt oppdratt av foreldre som ikke er følelsesmessig tilgjengelige, og resultatet er ofte manglende evne til å regulere egne følelser også i voksen alder, personlighetsforstyrrelser, manglende evne til å gjenkjenne egne og andres følelser og uttrykk, kroppslige plager. 

Anonymkode: e09fa...5d2

Mannen jeg er sammen med har en veldig god mor som stiller opp absolutt hele tiden, syr puter under ermene på han og ringer han ofte.🙈 Han får til og med påskeegg og julekalender. Tror kompisene hans også fikk påskeegg for to år siden. De er ca 35 år. Haha:) Hyggelig det da

Endret av millak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, måtte skilles, det var det og mange andre ting. Sønnen på snart fem år er aller mest med meg, siden han var to år. Han er full av omsorg og empati! takk og lov. Føler han er slik, og ikke vil miste disse egenskapene når han blir større 

Anonymkode: 4d908...629

Ok♥️Skiltes dere når gutten var 2 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Ja, fikk dessverre første barnet med en sånn mann, oppdaget det selvfølgelig for seint. 
 

Barnet har vært mest med meg, og har mye mer empati enn faren. Det verste er alt mitt barn har måttet gå gjennom pga faren, mitt barn sliter psykisk pga far og stemor.

Kan se noen hardere sider hos eldste barn sammenlignet med hos småsøsknene, men tror det kan ha sammenheng med vonde opplevelser som har gjort at eldste fort tolker ting i negativ retning, og derforhar vært mer kynisk imot andre pga dårlig selvfølelse. 
 

 

Anonymkode: 51e79...43e

Ok skjønner. 😔 Hvordan har far og stemor oppført seg? Bedre å holde barna unna dårlig fedre med dårlig miljø. Virker som at miljøet spiller mest inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, jeg har ett barn med en som mangler empati. Barnet er nå voksen, og har alltid manglet noe der. Ikke like ille som faren, men er lite interessert i andre mennesker og hvordan de har det.  

Det har ikke hjulpet 100% å lære fra seg dette. Men så vet man ikke hvor ille det hadde vært uten opplæringa heller. 

Anonymkode: 4b0f9...5d0

Ok. På hvilken måte har du prøvd å lære barnet empati? Vokst opp med faren eller kun deg?

Endret av millak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

millak skrev (1 time siden):

Ok, trist da. Så boren din er en empatisk og sensitiv mann mens moren er psykopat? Bor de sammen?

Ja det stemmer angående hvordan de er som mennesker. De bor ikke sammen nå lenger, men han ønsket det lenge ene og alene for å beskytte barna mot mor. Han var villig til å ofre seg helt fullstendig, noe han også gjorde i mange år. 

Anonymkode: c2b94...7da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks mangler i veldig stor grad empati. Jeg visste ikke om det før vi fikk barn, siden han alltid oppførte seg "politisk korrekt" og faket empati. Når livet ble slitsomt sluttet han med å fake og viste sitt sanne ansikt. Jeg er usikker på om han egentlig er empatiløs, eller om han bare sliter med ganske mye psykisk (han har alltid benektet dette, men jeg mistenker traumer etc). Barnet er fortsatt lite, men har alltid vist veldig genuin omsorg og kjærlighet for andre, så foreløpig ser det ikke ut til å ta etter far.

Anonymkode: 6d4bc...c0e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Min eks mangler i veldig stor grad empati. Jeg visste ikke om det før vi fikk barn, siden han alltid oppførte seg "politisk korrekt" og faket empati. Når livet ble slitsomt sluttet han med å fake og viste sitt sanne ansikt. Jeg er usikker på om han egentlig er empatiløs, eller om han bare sliter med ganske mye psykisk (han har alltid benektet dette, men jeg mistenker traumer etc). Barnet er fortsatt lite, men har alltid vist veldig genuin omsorg og kjærlighet for andre, så foreløpig ser det ikke ut til å ta etter far.

Anonymkode: 6d4bc...c0e

Ja, mistenker at han har traumer selv grunnet hans egen far som var nedlatende mot han som han har tatt etter. Rart at han tar etter en han som han misliker sterkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har barn med en mann som har autistiske trekk og han mangler empati. Barna er empatiske, men det har krevd enormt mye av meg. Det ene barnet er litt «sær» sosialt, som sin far.

Anonymkode: b4150...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlighetstrekk er arvelig i ganske stor grad, så ja. 

Anonymkode: 5e1ea...469

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske lurt at man tenker grundig over hvem man vil reprodusere seg med!

Anonymkode: 51848...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ts, du spør om det er arvelig..  jeg ville vært mer bekymret for hvordan det påvirker barn å ha en forelder som mangler empati og forståelse for andres behov. Det er naivt å tro at du skal kunne dekke over for dette. 

Anonymkode: cd462...768

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, millak said:

Hei,

Er det noen her som har fått barn med en en mann som mangler empati? 

I så fall, arvet barna noen av disse trekkene? Hva gjorde du for å forhindre at barnet ditt ble som sin far?

                                              

Ønsker ikke irrelevante svar fra «synsere» eller «bedrevitere» eller nett-troll. Ønsker svar fra mennesker med erfaring som holder seg til spørsmålsstillingen. Andre henvendelser vil ikke bli besvart. 

Fikk et barn med min eksmann. Det var et opprivende brudd som varte i mange år. Han ble vurdert  til å ha en antisosial personlighetsforstyrrelse, eller psykopat om du vil. Det samme gjaldt han far. Det ble 100 ganger verre da jeg prøvde gå. Jeg var lenge bekymret for om barnet mitt skulle arve hans personlighet. Det tok meg 7 år fra jeg startet prosessen til vi var formelt skilt og ferdig i rettsinstanser vedr. bolig, økonomisk oppgjør,samvær osv.  Det var viktig for meg å skjerme barnet for han skadelige oppførsel. Etter mange runder i retten og vurdering av psykiater over lengre tid, mistet han retten til samvær. Jeg overøste barnet mitt med kjærlighet, både i ord og handling. Jeg sørget for at vi hadde sunne og normale relasjoner. Barnet mitt som nå er blitt 22 år og voksen, har tidsvis slitt litt psykisk og er muligens litt sårbar pga gener/arv.  Samvittighet og empati er absolutt til stede og det er ingen tegn på antisosial personlighet

Anonymkode: 4d003...f43

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et barn på 11 som har en far som er selvsentrert. Empati tror jeg han har, men følelsene er godt pakke vekk og noen ganger mangler empati. Han kan være direkte fæl noen ganger, og behandler både meg og barnet med silent treatment. 

Barnet er åpen om følelser. Barnet sier han bryr seg om hva han føler og hva andre føler. Så han er annerledes, men har noen trekk som minner om faren der han er litt kontrollerende på hva jeg driver med. 😅

Anonymkode: 51319...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men ts, du spør om det er arvelig..  jeg ville vært mer bekymret for hvordan det påvirker barn å ha en forelder som mangler empati og forståelse for andres behov. Det er naivt å tro at du skal kunne dekke over for dette. 

Anonymkode: cd462...768

Ja og for ikke å snakke om hvor utslitt og redusert man selv blir som mor eller far, av å ha en partner som bryter en ned. 

Det syne jeg er det vanskeligste. Å leve med en partner som ikke bryr seg om at jeg er en god forelder eller ikke. Eller som faktisk gjør sitt for at jeg ikke skal greie å være det. Og maler et usant bilde av meg ovenfor støttespillere for å isolere meg. Det er tøft..

Anonymkode: 51319...db3

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Men ts, du spør om det er arvelig..  jeg ville vært mer bekymret for hvordan det påvirker barn å ha en forelder som mangler empati og forståelse for andres behov. Det er naivt å tro at du skal kunne dekke over for dette. 

Anonymkode: cd462...768

Grunnen til at jeg spør om erfaringer er nettop fordi jeg lurer på om det har hjulpet å skjerme barna fra det. Kan du ikke synse, projisere dine egne tolkninger hva andre tenker, mener eller føler et annet sted. Please. Denne tråden er for spørsmålet jeg har stilt rundt erfaringer 

 

 

Endret av millak
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

millak skrev (10 minutter siden):

Grunnen til at jeg spør om erfaringer er nettop fordi jeg lurer på om det har hjulpet å skjerme barna fra det. Kan du ikke synse eller kvervulere et annet sted. Please. Denne tråden er for spørsmålet jeg har stilt rundt erfaringer 

Du kan som sagt ikke skjerme barn fra det, det er jo hele poenget. Skal barnet vokse opp med en forelder som mangler empati og forståelse for andres følelser så hjelper det ikke om du er verdens beste mor.

Det er basert på egne erfaringer ja, så jeg hverken synser eller kverulerer. Du spør etter erfaringer fra de som har fått barn med en med manglende empati, men minst like viktig er erfaringer fra de som har vokst opp med en slik forelder. 

Anonymkode: cd462...768

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Men mener du da at han er type autist? Snill og grei og alt det der, men ikke helt utviklet når det kommer til å sette seg inn i andres følelser og behov? 

Eller mener du mangel på empati type narsissist og psykopat? 

Min eks-svigerinne er vaskeekte psykopat og jeg føler jeg ser noen ubehagelige trekk hos min nevø. Håper fortsatt på at han bare hermer etter trekkene sine, men at han har arvet evnen til sympati og empati fra min bror likevel. 

Anonymkode: c2b94...7da

Dette lurer jeg også på. Håper TS svarer.

Anonymkode: bb4b7...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan fort skje om man mister respekten for en person. Det kan skje kvinner og. Anbefales ikke. Exit strategi asap.,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...