Gå til innhold

Er det noen her som har fått barn med en en mann som mangler empati? 


millak

Anbefalte innlegg

Hei,

Er det noen her som har fått barn med en en mann som mangler empati? 

I så fall, arvet barna noen av disse trekkene? Hva gjorde du for å forhindre at barnet ditt ble som sin far og fikk et bra liv?

                                              

Ønsker ikke irrelevante svar fra «synsere» eller «bedrevitere», antagelser eller projisering rundt andres liv. Ønsker svar fra mennesker med erfaring som holder seg til spørsmålsstillingen. Andre henvendelser vil ikke bli besvart. 

Endret av millak
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Psykiske lidelser er like arvelig som fysiske lidelser dessverre. Det er derfor uføretrygd går i arv. 

Anonymkode: 9854f...b84

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt å bruke prevensjon og eventuelt angrepille så jeg slapp å komme i den situasjonen. 

Anonymkode: 2e9b4...473

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du mannen ikke er empatisk, eller mangler han rett og slett følelser?

Bryr seg vel ikke om deg heller da?

Anonymkode: 6d3a5...e3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du sammen med barnefar? Isåfall hadde jeg starta med å flytte ut. 

Anonymkode: fda1b...73e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Mener du mannen ikke er empatisk, eller mangler han rett og slett følelser?

Bryr seg vel ikke om deg heller da?

Anonymkode: 6d3a5...e3d

Mangler empati og forståelse for andre sine behov. 
 

Han bryr seg. Han ønsker en framtid sammen osv. Er jeg som har kalde føtter grunnet empatien. 

Endret av millak
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, hvorfor skulle man få barn med en slik person?

Anonymkode: 5ebd4...997

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

millak skrev (1 minutt siden):

Mangler empati og forståelse for andre sine behov. 
 

Han bryr seg. Han ønsker en framtid sammen osv. Er jeg som har kalde føtter grunnet empatien. 

 

Litt forvirrende å forstå utifra innleggene dine om dere allerede har en sønn eller om du snakker om en fremtidig en?

Anonymkode: 17855...ca5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg hadde sldri vært sammen med eller fått barn med en empatiløs mann. Så vondt vil jeg ikke meg selv og barnet mitt. Jeg tror det er både gener og arv. Om denne faren oppdrar ungen kan ungen ta skade av det. 

Anonymkode: cea16...803

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

millak skrev (17 minutter siden):

Mangler empati og forståelse for andre sine behov. 
 

Han bryr seg. Han ønsker en framtid sammen osv. Er jeg som har kalde føtter grunnet empatien. 

Men mener du da at han er type autist? Snill og grei og alt det der, men ikke helt utviklet når det kommer til å sette seg inn i andres følelser og behov? 

Eller mener du mangel på empati type narsissist og psykopat? 

Min eks-svigerinne er vaskeekte psykopat og jeg føler jeg ser noen ubehagelige trekk hos min nevø. Håper fortsatt på at han bare hermer etter trekkene sine, men at han har arvet evnen til sympati og empati fra min bror likevel. 

Anonymkode: c2b94...7da

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

millak skrev (34 minutter siden):

Hei,

Er det noen her som har fått barn med en en mann som mangler empati? 

I så fall, arvet barna noen av disse trekkene? Hva gjorde du for å forhindre at barnet ditt ble som sin far?

                                              

Ønsker ikke irrelevante svar fra «synsere» eller «bedrevitere». Ønsker svar fra mennesker med erfaring som holder seg til spørsmålsstillingen. Andre henvendelser vil ikke bli besvart. 

Ja desverre, den ene arvet var tydelig fra ca 2 års alder, den andre slapp helt unna. Man må bare lære seg å jobbe rundt dem og bedrive skadedemping, det er helt reelt arvelig! Ser det i bestemor, i onkler og i enklere av søskenbarna

Anonymkode: 4cd19...b87

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, måtte skilles, det var det og mange andre ting. Sønnen på snart fem år er aller mest med meg, siden han var to år. Han er full av omsorg og empati! takk og lov. Føler han er slik, og ikke vil miste disse egenskapene når han blir større 

Anonymkode: 4d908...629

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to barn med en mann som ikke eier empati (dessverre tok det noen år å innse det.) Nå er de 17 og 20, og har ikke hatt kontakt med faren sin på mange, mange år – de så det selv da de var rundt 14-15. Hun eldste på 20 har arvet mangelen på empati. Hun er heldigvis klar over det selv, og forsøker å bygge opp de empatiske evnene. Hun kan fremstå som iskald i tragiske situasjoner, men så tar hun seg i det og forsøker å vise medfølelse. Jeg har et inntrykk av at hun er godt likt i venneflokken, men som mor er det ingen sympati å spore. Hun er ekstremt selvsentrert, og bryr seg ikke nevneverdig om andre.

Anonymkode: 32b08...d83

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg har ett barn med en som mangler empati. Barnet er nå voksen, og har alltid manglet noe der. Ikke like ille som faren, men er lite interessert i andre mennesker og hvordan de har det.  

Det har ikke hjulpet 100% å lære fra seg dette. Men så vet man ikke hvor ille det hadde vært uten opplæringa heller. 

Anonymkode: 4b0f9...5d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

millak skrev (1 time siden):

Hei,

Er det noen her som har fått barn med en en mann som mangler empati? 

I så fall, arvet barna noen av disse trekkene? Hva gjorde du for å forhindre at barnet ditt ble som sin far?

                                              

Ønsker ikke irrelevante svar fra «synsere» eller «bedrevitere». Ønsker svar fra mennesker med erfaring som holder seg til spørsmålsstillingen. Andre henvendelser vil ikke bli besvart. 

Ja 2 fedre. 3barn.

Alle barna er svært empatiske og totalt ulike sine fedre🙏❤ 2 av dem er veldig like sine fedre i utseende,men der stopper all likhet, takk gud❤ 

Anonymkode: 13a8d...5b8

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nære nippet. Heldigvis for meg så avslørte han seg selv før det gikk så langt (egentlig gjorde han det mange ganger, men jeg så det ikke først). 

Jeg har dog sett resultatene av mennesker som er blitt oppdratt av foreldre som ikke er følelsesmessig tilgjengelige, og resultatet er ofte manglende evne til å regulere egne følelser også i voksen alder, personlighetsforstyrrelser, manglende evne til å gjenkjenne egne og andres følelser og uttrykk, kroppslige plager. 

Anonymkode: e09fa...5d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det betyr at han vil slite med å ha empati og å forstå deg og barna også. Vil du det? Om dere har et husdyr også, tørr du genuint å reise bort?

Jeg stemmer nei til dette. 

Anonymkode: 00c8d...241

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja 2 fedre. 3barn.

Alle barna er svært empatiske og totalt ulike sine fedre🙏❤ 2 av dem er veldig like sine fedre i utseende,men der stopper all likhet, takk gud❤ 

Anonymkode: 13a8d...5b8

Godt å høre. Dette har jeg også hørt fra en Coach. Trekkene er noe som skapes i oppveksten. Barn må lære empati og oppvekst er👌

Noen barn kan sikkert ha noe mer utsatte gener men med riktig oppdragelse inkludert fokus på empati og mentalisering tror jeg det skal gå fint. 

hvis mor er en høyt empatisk person, tålmodig, emosjonelt smart og forstår oppdragelse så tror jeg nok at barna blir empatiske. Hvorfor skulle ikke disse genene kommet til utrykk. 
Godt jobbet:) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som halve KG har barn med menn som mangler empati, og har knekte antenner på litt mange andre områder i tillegg. Men har ikke lest at det er noe galt med barna for det. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Men mener du da at han er type autist? Snill og grei og alt det der, men ikke helt utviklet når det kommer til å sette seg inn i andres følelser og behov? 

Eller mener du mangel på empati type narsissist og psykopat? 

Min eks-svigerinne er vaskeekte psykopat og jeg føler jeg ser noen ubehagelige trekk hos min nevø. Håper fortsatt på at han bare hermer etter trekkene sine, men at han har arvet evnen til sympati og empati fra min bror likevel. 

Anonymkode: c2b94...7da

Ok, trist da. Så boren din er en empatisk og sensitiv mann mens moren er psykopat? Bor de sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...