Gå til innhold

Fjellhytta på Tv2

BlåSwix

Anbefalte innlegg

De er jo da smartere med bruk av tid. 
Jeg synes definitivt søstrene burde fått gullhammer for hemsen, men kjøkkenet var jo for eksempel fullt av feil. 
Gutta har vært jevnere og har en mer helhetlig stil. Jeg synes de er i en helt egen liga flinke, det ble spesielt tydelig i badeuka.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er også en gjenganger at folk mener snekring bør veie tyngst. Hvorfor det? Unnskyld meg, men kjøkkenbordet til rødt lag var grusomt. Det samme med kjøkkenbordet til gult. Det er slikt som går rett i søpla om man vinner. Det er jeg helt sikker på. 

Grønt lag har snekret mindre enn de andre, men brukt tiden perfekt. Å bli ferdige med 7/7 ukesprosjekter og inni der også ha vunnet bad og kjøkken betyr bare en ting: VERDIG vinner. 

Gult lag har blitt ferdig med TO ukesprosjekter. Rødt har blitt ferdig med FIRE. Da skal det ikke gå an å vinne et oppussingprogram. 

Jeg tror det står mellom grønt og blått. 

Håper maset om snekring slukner. Møbler folk snekrer som ikke kan snekre er og blir utrolig stygt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannesmiler skrev (På 8.10.2024 den 16.32):

Det er også en gjenganger at folk mener snekring bør veie tyngst. Hvorfor det? Unnskyld meg, men kjøkkenbordet til rødt lag var grusomt. Det samme med kjøkkenbordet til gult. Det er slikt som går rett i søpla om man vinner. Det er jeg helt sikker på. 

Grønt lag har snekret mindre enn de andre, men brukt tiden perfekt. Å bli ferdige med 7/7 ukesprosjekter og inni der også ha vunnet bad og kjøkken betyr bare en ting: VERDIG vinner. 

Gult lag har blitt ferdig med TO ukesprosjekter. Rødt har blitt ferdig med FIRE. Da skal det ikke gå an å vinne et oppussingprogram. 

Jeg tror det står mellom grønt og blått. 

Håper maset om snekring slukner. Møbler folk snekrer som ikke kan snekre er og blir utrolig stygt. 

Jeg tenker litt at  ; 

ja, gult lag ble aldri helt ferdig. Men til gjengjeld har de gjort en grundig jobb på det som er gjort. Det har vel også dommerne kommentert. 

Det blir spennende å se hvem som stikker av med nabohammeren.  

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt og fortjent med dagens hammer!

Og i en skikkelig konkurranse, som testet kunnskap de har tilegnet seg under oppholdet på fjellhytta.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (31 minutter siden):

Så kjekt og fortjent med dagens hammer!

Og i en skikkelig konkurranse, som testet kunnskap de har tilegnet seg under oppholdet på fjellhytta.

Enig! Veldig fortjent. Blir spennende i morgen.

Så utrolig bra at begge gullhammer-konkurransene går på kunnskap, og ikke tilfeldigheter. Selv om jeg personlig ikke ser helt relevansen av å vite når Marius-genseren kom ut i en konkurranse om en hytte. Men det er kanskje vanskelig å lage relevante interiørspørsmål?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så spent. På trynefaktor heier jeg jo på de gule, som også har den fineste stuen, men så har vi kjøkkenet til guttene da, men der sliter jeg med resten fordi det er for 'hyttete' og ser pga det nesten gammel og utslitt ut pga alle disse grusomme putene, stua er jo håpløs. Søstrene har en hems jeg misunner dem, men stua ser jo overlesset ut, paret har de fineste fargene, inkl de gule, men likte ikke stua videre godt, kjøkken og hems er ok. Snekkerarbeidene er vel bra hos alle bortsett fra hos søstrene, men til gjengjeld er jeg redd de kan vinne pga alle møblene sine, de gule har hvertfall den ryddigste hytta, ikke overmøblert. Hvem som vinner; jeg aner virkelig ikke. De har vel fortjent å vinne alle sammen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende. 
Jeg tror ikke gul får en eneste hammer i finalen. Håper det står mellom rødt og grønt. Men redd det blir mellom blått og grønt. Jeg har hatt grønn som favoritt hele veien og står ved det fremdeles. Ville forundre meg om dem ikke fikk gullhammer fra naboene. Lykke  til til dem alle. For en nydelig gjeng! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på gult lag og ble så glad for at de fikk en hammer i dag.  Nå er det ganske jevnt, så alle har en sjans til å vinne.  Synes hytta deres er den fineste,  og det er den jeg helst ville ha hatt selv. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tirben skrev (9 timer siden):

Heier på gult lag og ble så glad for at de fikk en hammer i dag.  Nå er det ganske jevnt, så alle har en sjans til å vinne.  Synes hytta deres er den fineste,  og det er den jeg helst ville ha hatt selv. 

Enig med deg. De har fineste hytte etter min menig da :) Ok, noe er ikke ferdig, ditt og datt men de skal ha for at de er så nøye, det de gjør blir så fint og ordentlig, og jeg er veldig nøye selv så jeg ser meg selv i de. Hjertet mitt håper så mye på at det er DE som vinner, når man ser hvor mye kjærlighet de har for hverandre (slike vennskap er sjeldne) og hvor godt de har det sammen, så ønsker jeg at de vinner hytta, men….

Endret av Sen ve ben
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem tror dere får de forskjellige gullhammerne i dag?

Jeg gjetter:

- Lars: Søstrene. De har snekret mye og vist stor "snekkerglede". Evt vennene, de har også snekret mye og vært veldig nøye og flinke.

- Astrid: Guttene. Fordi de er best på styling. Evt A&A.

- Einar: Denne er jeg mer usikker på. Synes det er vanskelig å se hvem som har vært best på flislegging, fuging og tapetsering ut ifra tv-bildene. Jeg gjetter på vennene, fordi jeg synes det ser ut som de har vært jevt gode på beisingen. Men jeg kan ta veldig feil også.

- Nabohammer: Wild card. Aner ikke. Synes alle hyttene har fine kvaliteter, ingen av dem er dårlige. Men hvis jeg gjetter riktig på de andre så kommer nabohammeren til å avgjøre hvem som vinner.

Heier på vennene og søstrene, men alle er fortjente vinnere. Gleder meg til i kveld ☺️

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe sted det ligger gode bilder av de ferdige hyttene? Skulle gjerne sett litt grundigere på de ferdige resultatene, for siden jeg ikke har sett alle episodene, husker jeg ikke alle rommene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig det er hipp som happ hvem som vinner, så lenge det ikke er Arend og Andrea. Guttene er fremdeles min favoritt, men både søstrene og venneparet har fine og gode løsninger. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venneparet har den mest anvendelige hytten. Guttene er veldig «Halvor Bakke» stil. Liker begge, håper en av disse vinner. 

Var ikke Camilla gravid under innspillingen? Tenkt å kunne ha deler av permisjonen sin/partner sin, på sin egen hytte😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt vant, endelig!!🤩

Såå glad ikke nr.2 vant, puhhh.

Overrasket over gullhammerene i finalen..som alltid er det en vri på de, sikkert for å lage mer spenning...🙄

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Må si jeg ble veldig overrasket over Astrid sin gullhammer, og til dels Lars sin og? Skulle gjerne visst hvorfor blå fikk den foran rød, men de har kanskje vært bedre på finish på småting underveis? 

Jeg håpet jo på Eva og Grethe av den toskete grunnen at de virker så fine, men at Espen og Sindre vinner er fullt fortjent. Gratulerer så mye til dem 🥳

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
refill skrev (40 minutter siden):
  Skjul innhold

Må si jeg ble veldig overrasket over Astrid sin gullhammer, og til dels Lars sin og? Skulle gjerne visst hvorfor blå fikk den foran rød, men de har kanskje vært bedre på finish på småting underveis? 

Jeg håpet jo på Eva og Grethe av den toskete grunnen at de virker så fine, men at Espen og Sindre vinner er fullt fortjent. Gratulerer så mye til dem 🥳

Lars nevnte noe om å prioritere riktig. Rød hadde visst en lang liste av ting som skulle forbedres i siste uke, de har vel kanskje fokusert litt vel mye på å bygge møbler på bekostning av resten av ukesprosjektene?

ble også overrasket over alle hammerene egentlig. Alle dommerne sa jo bare positive ting om alle hyttene, så vanskelig å forutsi hvem som skulle få hvilke og hvorfor.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen si hvem som vant hvilke hammere i finalen? Er ikke lenger enn i kjøkkenuka, men synes det er gøyere å se på om jeg vet hvem som får hammerne 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finale:

Spoiler

Jeg skjønner ingenting av utdeling av dommernes finalehammer.

Lars gir til Andrea og Arend. Bak den lå det progresjon. Nå også. Det gir ikke mening når Fjellhytta handler om hvem som er best. Jeg mener helt klart at Eva og Grete har levert hakket vassere enn de andre hele veien. Mens gutta har vært stabilt god, og Camilla og Michael har utvist mest progresjon. Så jeg forstår ikke Lars sitt valg i det hele tatt.

Einar var en tikkende bombe. Og han har virket opptatt av ting som egentlig ikke faller inn under hans ekspertise, herav interiør, stil og snekring. Rart å se på. Men at han ender på Espen og Sindre er forsåvidt greit, selv om det hadde vært greit om han landet på en av de 3 andre parene også. For så godt leverte alle og så flytende var Einars rolle i år. 

Astrid gir hammeren til Andrea og Arend. Det skjønner jeg heller ingenting av. Det gir ikke mening. Hun har skamrost gutta hele veien, og attpåtil så antydet hun i finalen at interiør og stil er noe de må fortsette å ha som sitt virke framover. Men så falt hun også ned på progresjon, og endte med Andrea og Arend. Altså hallo. Fjellhytta handler ikke om størst progresjon!

Nabohammeren gikk til gutta. Litt overrasket er jeg, men samtidig ikke. For de er kneppet opp på helhetsinntrykk og styling. Og det er vel det som treffer folk mest. 

Gratulerer til Espen og Sindre. Det har ligget i kortene hele veien selv om ikke jeg har vært særlig begeistret underveis. Men jeg er meget tilfreds med at det var gutta som vant, og ikke Andrea og Arend. 

Dommeravstemningen i finalen virker dysfunksjonell i lys av at dommerne skal dele ut gullhammere basert på det samme som de allerede har delt ut gullhammere til par for tidligere. Kanskje Fjellhytta/Sommerhytta skulle hatt uavhengige fagfolk som delte ut hammere i en finale - uten å ha møtt deltakerne på forhånd. Da hadde det blitt mer faglig og rettferdig. Da hadde også dette progresjonsargumentet for gullhammervinnerne forsvunnet helt. 

Utover det endte det med 4 gode hytter, men jeg er samtidig litt skuffet over sesongen. Som jeg har forklart tidligere. Likevel var det bra at Fjellhytta ikke var en direkte kopi av Sommerhytta hvor de kun fokuserer på deltakerne. 

Takk for laget i tråden! :D 

Endret av Ctrl
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

solsolsol skrev (5 minutter siden):

Kan noen si hvem som vant hvilke hammere i finalen? Er ikke lenger enn i kjøkkenuka, men synes det er gøyere å se på om jeg vet hvem som får hammerne 😅

Spoiler

Før utdeling hadde grønn tre, blå, rød og gul to. 

Lars - blå

Astrid - blå

Einar - grønn 

Naboene - grønn

Så etter ekspertene var det likt mellom grønn og blå, men grønn fikk naboene sin. 

Endret av refill
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...