Blåttvann Skrevet 3. oktober 2024 #261 Del Skrevet 3. oktober 2024 (endret) Ctrl skrev (18 minutter siden): Jeg mener bastant på mine vegner at benken på kortveggen er og blir feil. Så får du bare le av synspunktet mitt for min del. Men benken skal liksom være en sitteplass man kan oppholde seg over lengre tid, og jeg mener det er feil å sette noe slikt helt ut mot døren på den veggen som har aller minst plass. Det ble gang-aktig av det. Både Einar og Lars nevnte at benkene fikk dårlig funksjon der de var plassert. Hadde de bare hatt noe som behøvde plassen på langveggen så kunne benken bli rettferdiggjort på kortveggen. Men på langveggen plasserte de en enslig lenestol helt i hjørnet, og skapte med det enorm gulvplass på et område som ikke har "behov" for gulvplass. Når det kommer til Andrea og Arend så har ikke de stue oppe engang. Der har de bare èn stol stående der også. Man skulle nesten tro de bygget hytta for at en skal være oppe og den andre nede. Jeg heier enda ikke på noen. Kan ikke si noen hytter appellerer til meg eller at den ene fortjener hytta mer enn den andre. Jeg skal vente med å tenke vinnerhytte til neste uke når alt står ferdig og man har bedre helhetsinntrykk. Gutta gidder jeg ikke diskutere med deg for du blir så oppfyrt Men jeg må si at det er fascinerende hvor euforisk du er over absolutt alt de har gjort og gjør, uansett hva de har for seg. Det spørs hvordan siste uke går når det skal deles ut tilfeldige gullhammere på totalt irrelevante tullekonkurranser. Og dommerne kan være uforutsigbar i utdeling av gullhammer. Men ja, Camilla og Michael vinner nok ikke, og gutta ligger best an til å vinne. Jeg skal ikke være muggen over om gutta vinner selv om de ikke har en hytte jeg kunne tenkt meg. Veldig enig med deg angående benkene! Helt tullete å ikke ha en skikkelig sitteplass i stua. Du har helt rett i at benken til ex-paret så ut som en telefonbenk fra 90-tallet! Endret 3. oktober 2024 av Blåttvann 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 3. oktober 2024 #262 Del Skrevet 3. oktober 2024 Herlig at gult lag endelig vant en gullhammer! Og det var en fortjent seier, ikke en sympatihammer for å opprettholde spenningen i konkurransen. 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pås Skrevet 4. oktober 2024 #263 Del Skrevet 4. oktober 2024 Noen som vet hvor store hyttene egentlig er? Jeg kom litt seint inn i det, og forstod egentlig ikke at det var dette som var stuen... den er jo utrolig liten? Hvordan samle slekt og venner i det rommet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rfa Skrevet 4. oktober 2024 #264 Del Skrevet 4. oktober 2024 Pås skrev (24 minutter siden): Noen som vet hvor store hyttene egentlig er? Jeg kom litt seint inn i det, og forstod egentlig ikke at det var dette som var stuen... den er jo utrolig liten? Hvordan samle slekt og venner i det rommet? Det er denne https://familiehytta.no/hyttetyper/mer Så ca. 40m2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pås Skrevet 4. oktober 2024 #265 Del Skrevet 4. oktober 2024 rfa skrev (1 minutt siden): Det er denne https://familiehytta.no/hyttetyper/mer Så ca. 40m2 Takk! Ser at stuen og kjøkken til sammen er på under 20 kvm, så det er ganske lite plass ja! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 4. oktober 2024 #266 Del Skrevet 4. oktober 2024 Likevel er vel disse hyttene dobbelt så store som i forrige Sommerhytta-sesong. Hemsen er vel det beste oppholdsrommet her, det har ikke alle tatt hensyn til. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miomino Skrevet 5. oktober 2024 #267 Del Skrevet 5. oktober 2024 Jeg skjønner ikke dere som argumenterer med at "benken står på feil vegg". For meg finnes det ikke riktig eller feil vegg. Innredning og plassering av møbler er da virkelig en smakssak. Jeg tenker de to parene som har valgt "feil vegg" for benken vil ha en god plassering for lenestolen. En koselig krok hvor du kan sitte behagelig, nyte varmen mens du slapper av etter en dag ute i frisk luft. For er det noe du ikke gjør er det å sitte behagelig på disse benkene. Uansett hvor mye puter du stabler bak ryggen vil ikke dette være møbelet for kos. For meg er det et merkelig valg å legge inn plassbygd benk i ukesoppdraget. Det legger jo en veldig føring på hvordan den lille stuen blir. Det hadde vært bedre med et plassbygd møbel. Jeg tenker de som vinner hytta vil bytte ut benken med et mer behagelig og funksjonelt møbel. Ellers fortjent seier til venneparet. Når det kommer til vinnerne av hytta håper jeg på gutta. For meg er de i en egen klasse. Hytta deres er lun og koselig. Stilen gjennomgående. Men frykter disse tåpelige konkurransene i finaleuken hvor hammere uvilkårlig deles ut. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sen ve ben Skrevet 5. oktober 2024 #268 Del Skrevet 5. oktober 2024 Grønn og blå hytte må jeg si hadde det kjedeligste og minst funksjonell stue. Det møbelet som skal være sitteplass hos begge var så spinkel og ubrukelig, pinlig🙈Skjønner ikke hva Andrea svidde 20.000,- på?🤔 Gult hytte fortjente hammeren, de hadde gjort det så bra, den hylla hvor tv’en skal stå på, bøyer meg i støvet altså👏🏼Sofa var diger og fin, ble koselig sitteplass. Og de ble også helt ferdig denne gangen, det var bra! 8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lulisa Skrevet 5. oktober 2024 #269 Del Skrevet 5. oktober 2024 Pås skrev (På 4.10.2024 den 10.43): Takk! Ser at stuen og kjøkken til sammen er på under 20 kvm, så det er ganske lite plass ja! Det føles mye romsligere når det er riktig møblert. Er plass til treseter, lenestol, sofabord, spisebord og fire spisestoler i stua/kjøkkenet. Jeg og turfølge på tre voksne har overnattet i hytta til et av parene, og den var romslig nok for oss fire😊 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannesmiler Skrevet 7. oktober 2024 #270 Del Skrevet 7. oktober 2024 Nå er siste uke her! Dette blir spennende! Ingenting er gitt og alt kan skje. 6 gullhammere igjen. Jeg hyller vinneren uansett! Ingen tvil om at den som stikker av med seieren har fortjent det! Hvem Er din favoritt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sen ve ben Skrevet 7. oktober 2024 #271 Del Skrevet 7. oktober 2024 💛 og ❤️ hytte håper jeg går av med seieren Men…det er vel forhåndsbestemt hvem som vinner 🫤 4 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjær Skrevet 7. oktober 2024 #272 Del Skrevet 7. oktober 2024 Håper søstrene tror gutta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hudorm1 Skrevet 7. oktober 2024 #273 Del Skrevet 7. oktober 2024 fjær skrev (Akkurat nå): Håper søstrene tror gutta. Hvorfor håper du at søstrene tror gutta vinner? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjær Skrevet 7. oktober 2024 #274 Del Skrevet 7. oktober 2024 hudorm1 skrev (4 minutter siden): Hvorfor håper du at søstrene tror gutta vinner? 😂Jeg håper søstrene vinner. Men tror gutta vinner. Glemte ett komma der; Håper søstrene, tror gutta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
refill Skrevet 7. oktober 2024 #275 Del Skrevet 7. oktober 2024 Jeg håper nok litt ekstra på Eva og Grethe, men det er litt trynefaktor fordi jeg liker dem. Skjønt, om man fjerner interiør/styling så synes jeg det ville vært fortjent. Ingen av parene har jo vært direkte dårlige, jeg syntes de har lykkes med å finne jevne konkurrenter. Blir spennende å se. Og om gutta vinner så blir det sikkert hyttetur på søstrene likevel 😅❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hudorm1 Skrevet 7. oktober 2024 #276 Del Skrevet 7. oktober 2024 fjær skrev (2 minutter siden): 😂Jeg håper søstrene vinner. Men tror gutta vinner. Glemte ett komma der; Håper søstrene, tror gutta Heng han ikke, vent til jeg kommer, osv 🤪 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravleberta Skrevet 7. oktober 2024 #277 Del Skrevet 7. oktober 2024 Jeg føler at dommerne har bestemt seg for det homofile paret. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg lar meg alltid provosere over at interiør betyr så mye i sånne programmer. Nesten så jeg burde slutte å se. Heier på de herlige søstrene. De har blitt så tynne, tydelig at de har stått på og jobbet hardt. Ikke derfor jeg heier på de altså, hehe. 8 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prelunia Skrevet 8. oktober 2024 #278 Del Skrevet 8. oktober 2024 Linda1972 skrev (13 timer siden): Jeg føler at dommerne har bestemt seg for det homofile paret. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg lar meg alltid provosere over at interiør betyr så mye i sånne programmer. Nesten så jeg burde slutte å se. Heier på de herlige søstrene. De har blitt så tynne, tydelig at de har stått på og jobbet hardt. Ikke derfor jeg heier på de altså, hehe. Synes guttene er flinke til mer enn kun interiør, virker jo som de er bedre på snekringsdelen enn F.eks venneparet- i hvert fall til nå ,siden de ikke har blitt ferdige. De har ikke fått mye kritikk for snekringa. Jeg heier ikke på de, men tenker at jeg forstår det hvis de vinner og synes de har gjort en god og jobb - ikke kun med interiør. Dessuten har de en annerledes smak i interiør , ikke sånn typisk ut fra et magasin og det som er "moderne". Synes de fortjener å vinne på lik linje med de andre parene, selv om jeg har et annet favorittpar. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarenogAron Skrevet 8. oktober 2024 #279 Del Skrevet 8. oktober 2024 (endret) Prelunia skrev (1 time siden): Synes guttene er flinke til mer enn kun interiør, virker jo som de er bedre på snekringsdelen enn F.eks venneparet- i hvert fall til nå ,siden de ikke har blitt ferdige. De har ikke fått mye kritikk for snekringa. Jeg heier ikke på de, men tenker at jeg forstår det hvis de vinner og synes de har gjort en god og jobb - ikke kun med interiør. Dessuten har de en annerledes smak i interiør , ikke sånn typisk ut fra et magasin og det som er "moderne". Synes de fortjener å vinne på lik linje med de andre parene, selv om jeg har et annet favorittpar. Jeg tror en vesentlig grunn til at guttene har blitt ferdig hver uke er nettopp det at de har hatt så lite snekring, antageligvis minst av alle. De har stort sett fylt opp med ting de har kjøpt brukt og vunnet pga stylingen, ikke på snekkerferdigheter. Vennene har gått for store prosjekter og løsninger som har tatt (for) mye tid. F.eks snekret de bord og sofa oppe på hemsen, de valgte en mer komplisert løsning på veggen med speil på badet, de har overskap på kjøkkenet osv. Ting som rett og slett tar mer tid enn guttene sine løsninger. Endret 8. oktober 2024 av MarenogAron Lagt til info 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rfa Skrevet 8. oktober 2024 #280 Del Skrevet 8. oktober 2024 Det samme gjelder egentlig det tidligere paret, relativt små/enkle snekkerprosjekt og mer fyll med andre møbler (eksempelvis slik som på hemsen og telefonbenken i stua) 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå