Gå til innhold

Fjellhytta på Tv2

BlåSwix

Anbefalte innlegg

Ctrl skrev (3 timer siden):

Helt enig! For en kvinne Camilla er! 🤩 Hun er så snerten i væremåten at jeg blir helt fascinert. Full av ironi og sarkasme, og særlig mot seg selv og Michael. Tror aldri jeg har sett noen med så mye glimt i øyet rundt det aller meste hun sier og gjør. Og alle disse ansiktsuttrykkene og glosene hennes, det er så helhjertet... 😄 Har ledd både med og av henne flere ganger i år! 

Camilla er visstnok tidlig gravid under innspillingen, så hun tror jeg ikke vi får se med det første andre plasser. Men jeg hadde elsket å se henne gjennom TV2's kjendismelkeri. Det er slike mennesker jeg vil se mer av. Så TV2, hear me out, gjør Camilla til storkjendis - hvis hun vil da! 😀

Synes hun er utrolig slitsom og påtatt. Så håper da for gud skyld vi slipper mer av den dama på TV. Jeg velger heller hun Nitter ti av ti ganger. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lawyam skrev (5 minutter siden):

Du kan få sagt det. Jeg pleier normalt ikke orke lese gjennom lange avhandlinger, men jeg gjør alltid et unntak for deg. Også imponert over at du gidder. Liker deg!

Du, dette var hyggelig å høre! Takk! 🤩 Av og til skjønner jeg ikke selv at jeg gidder. 😄 Og selv om det ikke ser slik ut, så har jeg faktisk prøvd å anstrenge meg for å forkorte, for jeg vet at det blir altfor langt til tider. Men det baller ofte på seg når ord og meninger flyter! 😁 

Ironien er at i det innlegget du siterer forkortet jeg med to hele avsnitt som inneholdt flere eksempler fra søstrene og Andrea&Arend, men det ser jeg i ettertid at jeg skulle latt stått. ;) 

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannesmiler skrev (20 minutter siden):

Synes hun er utrolig slitsom og påtatt. Så håper da for gud skyld vi slipper mer av den dama på TV. Jeg velger heller hun Nitter ti av ti ganger. 

Edit: Jeg fjernet dette svaret, i fare for at humoren ikke er for alle...

Men godt å se at vi var uenige igjen ;) 

Endret av Ctrl
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lulisa skrev (17 timer siden):

Kan sikkert være lurt å ikke gå inn og lese tråden før man har sett dagens episode. Selv ser jeg episodene sammen med frokosten, og om jeg hadde hatt behov for å diskutere noe ang dagens episode, hadde jeg gjort det like etter jeg hadde sett episoden. 

Eller så setter man spoiler i innlegget sitt, som de fleste gjør.🤔😉

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn mtp spoiling så er det innafor mht gruppereglene så fremt det ikke er spesifisert i overskrift at man følger lineær tv.

Men personlig  synes jeg jo det er greit at man forholder seg til når ting blir vist på tv, selv om jeg ikke ser noe lineært selv. 

Ukens gullhammer.. litt blandede følelser.. 

Spoiler

Kanskje mest fordi jeg unner søstrene og Michael/Camilla en hammer. Det var ekstremt synd at M/C ikke ble ferdig, for jeg tror jeg foretrekker det badet. Sånn på skjerm syntes jeg de mørke badene fremsto veldig mørke. Jeg får også kløe i hjernen av sorte detaljer i kombinasjon med hvitt toalett/flusher knapp. Det blir veldig mye forskjellige farger/overflater - men det er jo ikke deltakerne sin skyld sånn sett. Det plager meg helt sinnsykt at taket er hvitbeiset (?), annen trefarge på lister, en tredje variant inni vinduskarmene, så er det flere flisetyper, tapet (!) osv osv. Men jeg har litt issues.. 😂

Endret av refill
La inn link
  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

refill skrev (52 minutter siden):

Sånn mtp spoiling så er det innafor mht gruppereglene så fremt det ikke er spesifisert i overskrift at man følger lineær tv.

Men personlig  synes jeg jo det er greit at man forholder seg til når ting blir vist på tv, selv om jeg ikke ser noe lineært selv. 

Ukens gullhammer.. litt blandede følelser.. 

Skjul innhold

Kanskje mest fordi jeg unner søstrene og Michael/Camilla en hammer. Det var ekstremt synd at M/C ikke ble ferdig, for jeg tror jeg foretrekker det badet. Sånn på skjerm syntes jeg de mørke badene fremsto veldig mørke. Jeg får også kløe i hjernen av sorte detaljer i kombinasjon med hvitt toalett/flusher knapp. Det blir veldig mye forskjellige farger/overflater - men det er jo ikke deltakerne sin skyld sånn sett. Det plager meg helt sinnsykt at taket er hvitbeiset (?), annen trefarge på lister, en tredje variant inni vinduskarmene, så er det flere flisetyper, tapet (!) osv osv. Men jeg har litt issues.. 😂

Hvorfor blanda følelser for ukens vinner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lawyam skrev (15 timer siden):

Du kan få sagt det. Jeg pleier normalt ikke orke lese gjennom lange avhandlinger, men jeg gjør alltid et unntak for deg. Også imponert over at du gidder. Liker deg!

Enig med deg, liker også @Ctrl, koser meg mens jeg leser innleggene og er ganske så enig med brukeren. :) 

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Jeg elsker de grønne flisene på badet til gutta og må bare ha dem. Jeg synes et litt mørkt bad kan fungere fordi det blir litt hyggeligere (og står i kontrast til lyse, lyse sykehusbad).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sen ve ben skrev (12 minutter siden):

Enig med deg, liker også @Ctrl, koser meg mens jeg leser innleggene og er ganske så enig med brukeren. :) 

Takk, så fint å høre. 🤩 Og du har mange gode innlegg i tråden du også 😊

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (2 timer siden):
  Skjul innhold

Jeg elsker de grønne flisene på badet til gutta og må bare ha dem. Jeg synes et litt mørkt bad kan fungere fordi det blir litt hyggeligere (og står i kontrast til lyse, lyse sykehusbad).

Jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode, min rangering:

Spoiler

1. Espen og Sindre
Grå fliser på vegg, lysegrå fliser på gulvet, grønne fliser i dusj, mørkegrønnmalt tapetvegg, sort benk.
Badet ble fresht og fint, selv om jeg ikke helt klarer å se fargetråden mot resten av hytta. Men de grønne marmorflisene fikk en slags retro-stil når de smeltet sammen på veggen. Grønnfargen likte jeg, dog er ikke marmor (generelt) min smak. Den løse storsteinen i dusjen ble bare rart.
Enkelt og greit vedskjul. 

Lars påpeker en del på arbeidet, men gutta leverer bra og komplett som eneste paret, så lett å kåre de som vinner når gjenbruk ikke var et tema heller.

Vinner også gullhammeren, og det er forståelig. 

2. Eva og Grete
Mørkere grå fliser på vegg, lysegrå fliser på gulv, elvestein i dusj, sparklet sortmalt tapetvegg, sort benk. 
Badet virket litt mørkt og jeg likte ikke elvesteinen i dusjen. Men ting hang fint sammen, og badet ble bra. 
Fint trekant-vedskjul! 

Bra arbeid, men litt småerror i flisingen og hadde litt fuging igjen.

3. Andrea og Arend
Grå fliser på vegg, lysegrå fliser på gulvet, grønne fliser i dusj, sparklet rosamalt tapetvegg, sort benk.
Leverer nær sagt et identisk bad som gutta, bortsett fra rosafarge på den ene veggen. Og rosafargen skapte kaos og kræsjet badet helt. Ble ikke fint. Og bedre ble det ikke at sparklingen var skikkelig dårlig enkelte plasser.
Stort vedskjul. 

4. Camilla og Michael
Grå fliser på vegg, med en halvvegg blå kitkat-fliser, lysegrå fliser på gulv, grå fliser i dusj, sparklet lyseblåmalt tapetvegg, sort benk.
En rolig, lys og koselig atmosfære. Selv om jeg ikke hadde valgt kitkat-fliser, så ble det mye bedre enn jeg hadde sett for meg. Den dype blåfargen var nydelig og ga flisene retrostil i moderne uttrykk.
Enormt vedskjul! 

Hadde det badet som appellerte mest til meg. Og veldig bra håndverk. Men ble ikke helt ferdige, og hadde sokkelflis og en del listing, beising og småmontering igjen. Havner derfor tragisk nok sist hos meg.

Endret av Ctrl
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (1 time siden):

Vis skjult innhold

1. Espen og Sindre
Grå fliser på vegg, lysegrå fliser på gulvet, grønne fliser i dusj, mørkegrønnmalt tapetvegg, sort benk.
Badet ble fresht og fint, selv om jeg ikke helt klarer å se fargetråden mot resten av hytta. Men de grønne marmorflisene fikk en slags retro-stil når de smeltet sammen på veggen. Grønnfargen likte jeg, dog er ikke marmor (generelt) min smak. Den løse storsteinen i dusjen ble bare rart.

Lars påpeker en del på arbeidet, men gutta leverer bra og komplett som eneste paret, så lett å kåre de som vinner når gjenbruk ikke var et tema heller.

2. Eva og Grete
Mørkere grå fliser på vegg, lysegrå fliser på gulv, elvestein i dusj, sparklet sortmalt tapetvegg, sort benk. 
Badet virket litt mørkt og jeg likte ikke elvesteinen i dusjen. Men ting hang fint sammen, og badet ble bra. 
Fint trekant-vedskjul! 

3. Andrea og Arend
Grå fliser på vegg, lysegrå fliser på gulvet, grønne fliser i dusj, sparklet rosamalt tapetvegg, sort benk.
Leverer nær sagt et identisk bad som gutta, bortsett fra rosafarge på den ene veggen. Og rosafargen skapte kaos og kræsjet badet helt. Ble ikke fint. Og bedre ble det ikke at sparklingen var skikkelig dårlig enkelte plasser.
Stort vedskjul. 

4. Camilla og Michael
Grå fliser på vegg, med en halvvegg blå kitkat-fliser, lysegrå fliser på gulv, grå fliser i dusj, sparklet lyseblåmalt tapetvegg, sort benk.
En rolig, lys og koselig atmosfære. Selv om jeg ikke hadde valgt kitkat-fliser, så ble det mye bedre enn jeg hadde sett for meg. Den dype blåfargen var nydelig og ga flisene retrostil i moderne uttrykk.
Enormt vedskjul! 

Hadde det badet som appellerte mest til meg. Og veldig bra håndverk. Men ble ikke helt ferdige, og hadde sokkelflis og en del listing, beising og småmontering igjen. Havner derfor tragisk nok sist hos meg.

Vi er helt enige denne  uka! Kryss i taket! 
😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannesmiler skrev (6 timer siden):

Hvorfor blanda følelser for ukens vinner? 

Første linje i spoileren 😅

Ikke noe god grunn, hadde bare håpet på noen andre 😅🤷‍♀️ 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ctrl skrev (2 timer siden):

Vis skjult innhold

1. Espen og Sindre

2. Eva og Grete
Fint trekant-vedskjul! 

3. Andrea og Arend
Stort vedskjul. 

4. Camilla og Michael
Enormt vedskjul! 

Mirakuløst nok er vi nesten enige. Jeg ville byttet om på tre og fire. Da ser jeg kun på det estetiske, og ikke hva som mangler før ferdigstillelse. Fargevalg på tapetet til blå hytte var bare grusom og harmonerte ikke med resten av rommet.

Når det kommer til fargetråden du etterlyser på grønt lag. Stikkordet tenker jeg er tapetet på soverommet. Den du synes er så grusom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (På 24.9.2024 den 22.55):

Seriøst? 😅 Din gaydar er rimelig ødelagt, hehe. 🫶

Haha, innrømmer at du har rett der. Virker ganske åpenbart nå som jeg vet det😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (På 25.9.2024 den 14.15):

Jeg synes klipp, lim og fokus fra produksjonen har vært i god, gammeldags Sommerhytta-stil. Slik jeg liker det. 

Men jeg synes denne sesongen likevel har vært "dårlig". Pga 4 momenter:

- Fargevalg. Deltakerne har en tendens til å ende opp med samme fargetoner, og særlig denne mørke brune på hele 3 hytter var skuffende å se. Samtidig synes jeg hyttene mangler en rød tråd i fargevalgene. Det er så planløst. Og det er tydelig at deltakerne prøver å please Einar og Astrid som er litt for førende under sine besøk.

Materialvalg og -løsninger. Her var særlig kjøkkenuka skuffende. Men synes også at materialvalgene nå i baduka er litt ymse. Også her kom Einar på besøk og implisitt uttrykte hvilken vei han ønsket at flisene skulle ligge. Han prøvde å ro seg unna det, men samtidig var han ganske tydelig. Uheldig.
Under dette punktet synes jeg det er dumt at par skal vinne gullhammer når desidert enkleste og tidbesparende løsninger er gjort. Dette skjedde både på terrasseuka og kjøkkenuka, der guttene vant begge gangene. Jeg mener særlig terrasseuka ble feil.

Tapet. Kun fordi Einar er dommer, virker det som. For hvem har egentlig tapet på en fjellhytte med levende trevegger? Tror aldri jeg har sett det. Og hvis noen har det, så er det gjerne snakk om èn vegg. F.eks bak TV'en i stua eller bak senga. Men når deltakerne må klistre baderomstapet på badet som de ellers flislegger, så er programmet helt på villspor med føringer, synes jeg. Tapet er mer sommerhytte enn fjellhytte.

Gjenbruk. Det mest irriterende momentet for min del. Hvem setter opp en splitter ny hytte i dag med Bjørnson-stil på soverommet og gammel kjellerstue-stil på hemsen? Eller drar opp en gammel elevbenk? Eller har et gedigent gammelt hylleskap på soverommet? F.eks.
Guttene har sagt at dette egentlig ikke deres stil, og det underskriver alt. Camilla og Michael hadde ingenting av gjenbruk helt til Astrid kom med dette gjenbruksmarkedet og ellers skamroste deltakerne som hadde mye gjenbruk, så de følte vel at de også måtte ha det. Gjenbruk var vel en del av ukesprosjektet på hemsen, var det ikke? Gjenbruk har uansett vært en indirekte dommerføring hele veien, og blir egentlig en gedigen smisk, på tross for at deltakerne ikke ønsker det. 

Synes også at linjene mellom dommerne er litt blurre. Einar bryr seg ikke bare om utførelsen, men om farger og stil, og det samme gjør Astrid. Einar bryr seg om håndverk, og det samme gjør Lars. Lars har også kommentert mye mer rundt stil enn tidligere. Virker som alle 3 går utifra helhetsinntrykk i mye større grad enn tidligere. Kanskje det skal være slik, men jeg opplever det som forvirrende hvilket fagfelt ting egentlig faller under og hvem som rådgiver og dømmer hva.

Vi har bare 2 uker igjen av programmet, og jeg har faktisk ikke magefølelse for noen. Jeg har for første gang ingen favoritter, og tenker at det kan egentlig være akkurat det samme for meg hvem som vinner - eller ikke gjør det. Klarer ikke se at noen fortjener å vinne mer enn andre. Men jeg mener programmet har et symptom på at noe har gått galt om Camilla og Michael forlater programmet uten en eneste gullhammer. Selv om de ikke har vært best, så har de vært god. Og virkelig god på et par ukesprosjekt.

Synes bare det blir frustrerende å tenke på at det som kan avgjøre hvem som vinner hytta er hvem som har mest og/eller er best på gjenbruk eller ikke. 

Enig i de tre første punktene. Totalt uenig i punktet med gjenbruk. Synes det er veldig fint med gjenbruk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan være jeg tar feil, men er det ikke ganske gitt at gutta tar seieren til slutt? Det så man egentlig første uka.

Hadde søstrene hatt bedre stil kunne de vært i toppen. Hadde AA vært bedre på snekringen kunne de vært i toppen. Hadde vennene vært bedre på styling og planlegging kunne de vært i toppen nå som de fikser snekringen.

Ikke at jeg ikke unner gutta hytta egentlig, men er så kjedelig når noen er så tydleige faboritter fra start. Og så synes jeg det er helt unødvendig også, ettersom de fikk hammer for en platting som jeg må si jeg ikke forsto at de kunne vinne med... Jeg synes vennene burde vunnet den uka og da hadde konkurransen vært mer spennende. For det var jo rimelig tydelig fra start at gutta ville naile styling og dermed få mange hammere senere.

Endret av Blåttvann
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snipa skrev (2 minutter siden):

Tenker du at det er rigga, da? En måte å få de to skuespillerne inn i tv2-stallen? 

Nei, det tror jeg ikke. Jeg tenker mer på at jeg ikke synes de fortjente første hammer og hvis den hadde gått til gul hytte, slik jeg mener hadde vært mer riktig den uka, så hadde konkurransen vært litt spennende.

Da gutta fikk hammer første uka var utfallet av finalen gitt, fordi styling har "alt" å si i dette programmet.

Endret av Blåttvann
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (På 26.9.2024 den 21.32):

Kan være jeg tar feil, men er det ikke ganske gitt at gutta tar seieren til slutt? Det så man egentlig første uka.

Hadde søstrene hatt bedre stil kunne de vært i toppen. Hadde AA vært bedre på snekringen kunne de vært i toppen. Hadde vennene vært bedre på styling og planlegging kunne de vært i toppen nå som de fikser snekringen.

Ikke at jeg ikke unner gutta hytta egentlig, men er så kjedelig når noen er så tydleige faboritter fra start. Og så synes jeg det er helt unødvendig også, ettersom de fikk hammer for en platting som jeg må si jeg ikke forsto at de kunne vinne med... Jeg synes vennene burde vunnet den uka og da hadde konkurransen vært mer spennende. For det var jo rimelig tydelig fra start at gutta ville naile styling og dermed få mange hammere senere.

Enig. De kunne fint ha gitt hammeren til vennene. 

Jeg har nevnt det på sommerhytta, og nevner det her og. Det burde vært flere hammere. Gjerne at ekspertene hadde en hver. Da kunne man fått en hver uke for best snekring, for best styling osv. Så kunne de delt til noen som Nesten fortjente for spennibgens skyld. Om så 10 hamre den siste uka. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...