Lulisa Skrevet 25. september 2024 #181 Del Skrevet 25. september 2024 Spoiler Hyttene til Eva&Greta og Andrea&Arend leies ut på Turufjells nettside. Akkurat nå er de fjernet fra utleieoversikten, men jeg har selv leid en av hyttene, så jeg er sikker i min sak. Siden de leies ut, regner jeg med at disse parene ikke vant. Så da står det mellom Sindre&Espen og Camilla&Michael. Sistnevnte har enda ikke én gullhammer, så det sier seg vel selv hvem som står igjen som vinnere. Spoiler om hvem som sannsynligvis vinner Fjellhytta. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 25. september 2024 #182 Del Skrevet 25. september 2024 Lulisa skrev (6 minutter siden): Vis skjult innhold Hyttene til Eva&Greta og Andrea&Arend leies ut på Turufjells nettside. Akkurat nå er de fjernet fra utleieoversikten, men jeg har selv leid en av hyttene, så jeg er sikker i min sak. Siden de leies ut, regner jeg med at disse parene ikke vant. Så da står det mellom Sindre&Espen og Camilla&Michael. Sistnevnte har enda ikke én gullhammer, så det sier seg vel selv hvem som står igjen som vinnere. Spoiler om hvem som sannsynligvis vinner Fjellhytta. Dette er veldig slemt gjort! Noen av oss har ekstremt lyst til å trykke på slike linker og må faktisk bruke ganske mye krefter på å la være! 🤣 Har SÅ lyst til å trykke, men jeg synes faktisk denne sesongen har mindre selvsagte vinnere enn mange tidligere sesonger av Sommerhytta og vil ikke lese spoilere. Det sagt, jeg tror jo at gutta tar seieren, men AA kan også ta den. Dessverre tror jeg søstrene har for dårlig stil til at de får nabohammeren, på tross av all den fine snekringen. Men jeg kan selvfølgelig ta feil. Vennene er nok dessverre ute av konkurransen, selv om jeg har et crush på hun dama. Camilla? Husker ikke navn. 😅 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lulisa Skrevet 25. september 2024 #183 Del Skrevet 25. september 2024 Blåttvann skrev (7 minutter siden): Dette er veldig slemt gjort! Noen av oss har ekstremt lyst til å trykke på slike linker og må faktisk bruke ganske mye krefter på å la være! 🤣 Har SÅ lyst til å trykke, men jeg synes faktisk denne sesongen har mindre selvsagte vinnere enn mange tidligere sesonger av Sommerhytta og vil ikke lese spoilere. Det sagt, jeg tror jo at gutta tar seieren, men AA kan også ta den. Dessverre tror jeg søstrene har for dårlig stil til at de får nabohammeren, på tross av all den fine snekringen. Men jeg kan selvfølgelig ta feil. Vennene er nok dessverre ute av konkurransen, selv om jeg har et crush på hun dama. Camilla? Husker ikke navn. 😅 Ikke les spoileren om du ikke vil vite, konklusjonen min er ganske faktabasert. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miomino Skrevet 25. september 2024 #184 Del Skrevet 25. september 2024 Lulisa skrev (36 minutter siden): Vis skjult innhold Hyttene til Eva&Greta og Andrea&Arend leies ut på Turufjells nettside. Akkurat nå er de fjernet fra utleieoversikten, men jeg har selv leid en av hyttene, så jeg er sikker i min sak. Siden de leies ut, regner jeg med at disse parene ikke vant. Så da står det mellom Sindre&Espen og Camilla&Michael. Sistnevnte har enda ikke én gullhammer, så det sier seg vel selv hvem som står igjen som vinnere. Spoiler om hvem som sannsynligvis vinner Fjellhytta. Spoiler Om dette stemmer blir det, etter min mening, fortjent seier til gutta. Hytten deres er lun og koselig. Når det kommer til styling er de rå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lulisa Skrevet 25. september 2024 #185 Del Skrevet 25. september 2024 Miomino skrev (8 minutter siden): Skjul innhold Om dette stemmer blir det, etter min mening, fortjent seier til gutta. Hytten deres er lun og koselig. Når det kommer til styling er de rå. 100% enig🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 25. september 2024 #186 Del Skrevet 25. september 2024 Lulisa skrev (53 minutter siden): Ikke les spoileren om du ikke vil vite, konklusjonen min er ganske faktabasert. Hadde ikke tenkt til det uansett hva slags hint det var hehe, for jeg synes faktisk sesongen er ganske spennende. 😊 Foreløpig. Spørs hvem som vinner denne uken selvfølgelig.., for vinner guttene så står det vel bare mellom dem og AA. Dessverre kom jeg over en spoiler et annet sted hvor noen var så "snill" å si hvilke hytter som er leid ut eller noe. Heldigvis husker jeg ikke fargekodene på hyttene, så jeg klarte å glemme det jeg leste. Folk er så egoistiske, ikke rart det er krig i verden når folk får glede av å ødelegge for mange andre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sen ve ben Skrevet 25. september 2024 #187 Del Skrevet 25. september 2024 Klump skrev (18 timer siden): Det er jo ikke spoiler når det er fra siste episode som ble lagt ut i dag 03:00 på tv2 play Hadde ikke sett den.🙄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lulisa Skrevet 25. september 2024 #188 Del Skrevet 25. september 2024 Sen ve ben skrev (20 minutter siden): Hadde ikke sett den.🙄 Kan sikkert være lurt å ikke gå inn og lese tråden før man har sett dagens episode. Selv ser jeg episodene sammen med frokosten, og om jeg hadde hatt behov for å diskutere noe ang dagens episode, hadde jeg gjort det like etter jeg hadde sett episoden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 25. september 2024 #189 Del Skrevet 25. september 2024 Jeg synes klipp, lim og fokus fra produksjonen har vært i god, gammeldags Sommerhytta-stil. Slik jeg liker det. Men jeg synes denne sesongen likevel har vært "dårlig". Pga 4 momenter: - Fargevalg. Deltakerne har en tendens til å ende opp med samme fargetoner, og særlig denne mørke brune på hele 3 hytter var skuffende å se. Samtidig synes jeg hyttene mangler en rød tråd i fargevalgene. Det er så planløst. Og det er tydelig at deltakerne prøver å please Einar og Astrid som er litt for førende under sine besøk. - Materialvalg og -løsninger. Her var særlig kjøkkenuka skuffende. Men synes også at materialvalgene nå i baduka er litt ymse. Også her kom Einar på besøk og implisitt uttrykte hvilken vei han ønsket at flisene skulle ligge. Han prøvde å ro seg unna det, men samtidig var han ganske tydelig. Uheldig. Under dette punktet synes jeg det er dumt at par skal vinne gullhammer når desidert enkleste og tidbesparende løsninger er gjort. Dette skjedde både på terrasseuka og kjøkkenuka, der guttene vant begge gangene. Jeg mener særlig terrasseuka ble feil. - Tapet. Kun fordi Einar er dommer, virker det som. For hvem har egentlig tapet på en fjellhytte med levende trevegger? Tror aldri jeg har sett det. Og hvis noen har det, så er det gjerne snakk om èn vegg. F.eks bak TV'en i stua eller bak senga. Men når deltakerne må klistre baderomstapet på badet som de ellers flislegger, så er programmet helt på villspor med føringer, synes jeg. Tapet er mer sommerhytte enn fjellhytte. - Gjenbruk. Det mest irriterende momentet for min del. Hvem setter opp en splitter ny hytte i dag med Bjørnson-stil på soverommet og gammel kjellerstue-stil på hemsen? Eller drar opp en gammel elevbenk? Eller har et gedigent gammelt hylleskap på soverommet? F.eks. Guttene har sagt at dette egentlig ikke deres stil, og det underskriver alt. Camilla og Michael hadde ingenting av gjenbruk helt til Astrid kom med dette gjenbruksmarkedet og ellers skamroste deltakerne som hadde mye gjenbruk, så de følte vel at de også måtte ha det. Gjenbruk var vel en del av ukesprosjektet på hemsen, var det ikke? Gjenbruk har uansett vært en indirekte dommerføring hele veien, og blir egentlig en gedigen smisk, på tross for at deltakerne ikke ønsker det. Synes også at linjene mellom dommerne er litt blurre. Einar bryr seg ikke bare om utførelsen, men om farger og stil, og det samme gjør Astrid. Einar bryr seg om håndverk, og det samme gjør Lars. Lars har også kommentert mye mer rundt stil enn tidligere. Virker som alle 3 går utifra helhetsinntrykk i mye større grad enn tidligere. Kanskje det skal være slik, men jeg opplever det som forvirrende hvilket fagfelt ting egentlig faller under og hvem som rådgiver og dømmer hva. Vi har bare 2 uker igjen av programmet, og jeg har faktisk ikke magefølelse for noen. Jeg har for første gang ingen favoritter, og tenker at det kan egentlig være akkurat det samme for meg hvem som vinner - eller ikke gjør det. Klarer ikke se at noen fortjener å vinne mer enn andre. Men jeg mener programmet har et symptom på at noe har gått galt om Camilla og Michael forlater programmet uten en eneste gullhammer. Selv om de ikke har vært best, så har de vært god. Og virkelig god på et par ukesprosjekt. Synes bare det blir frustrerende å tenke på at det som kan avgjøre hvem som vinner hytta er hvem som har mest og/eller er best på gjenbruk eller ikke. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miomino Skrevet 25. september 2024 #190 Del Skrevet 25. september 2024 Ctrl skrev (37 minutter siden): Jeg synes klipp, lim og fokus fra produksjonen har vært i god, gammeldags Sommerhytta-stil. Slik jeg liker det. Men jeg synes denne sesongen likevel har vært "dårlig". Pga 4 momenter: - Fargevalg. Deltakerne har en tendens til å ende opp med samme fargetoner, og særlig denne mørke brune på hele 3 hytter var skuffende å se. Samtidig synes jeg hyttene mangler en rød tråd i fargevalgene. Det er så planløst. Og det er tydelig at deltakerne prøver å please Einar og Astrid som er litt for førende under sine besøk. - Materialvalg og -løsninger. Her var særlig kjøkkenuka skuffende. Men synes også at materialvalgene nå i baduka er litt ymse. Også her kom Einar på besøk og implisitt uttrykte hvilken vei han ønsket at flisene skulle ligge. Han prøvde å ro seg unna det, men samtidig var han ganske tydelig. Uheldig. Under dette punktet synes jeg det er dumt at par skal vinne gullhammer når desidert enkleste og tidbesparende løsninger er gjort. Dette skjedde både på terrasseuka og kjøkkenuka, der guttene vant begge gangene. Jeg mener særlig terrasseuka ble feil. - Tapet. Kun fordi Einar er dommer, virker det som. For hvem har egentlig tapet på en fjellhytte med levende trevegger? Tror aldri jeg har sett det. Og hvis noen har det, så er det gjerne snakk om èn vegg. F.eks bak TV'en i stua eller bak senga. Men når deltakerne må klistre baderomstapet på badet som de ellers flislegger, så er programmet helt på villspor med føringer, synes jeg. Tapet er mer sommerhytte enn fjellhytte. - Gjenbruk. Det mest irriterende momentet for min del. Hvem setter opp en splitter ny hytte i dag med Bjørnson-stil på soverommet og gammel kjellerstue-stil på hemsen? Eller drar opp en gammel elevbenk? Eller har et gedigent gammelt hylleskap på soverommet? F.eks. Guttene har sagt at dette egentlig ikke deres stil, og det underskriver alt. Camilla og Michael hadde ingenting av gjenbruk helt til Astrid kom med dette gjenbruksmarkedet og ellers skamroste deltakerne som hadde mye gjenbruk, så de følte vel at de også måtte ha det. Gjenbruk var vel en del av ukesprosjektet på hemsen, var det ikke? Gjenbruk har uansett vært en indirekte dommerføring hele veien, og blir egentlig en gedigen smisk, på tross for at deltakerne ikke ønsker det. Synes også at linjene mellom dommerne er litt blurre. Einar bryr seg ikke bare om utførelsen, men om farger og stil, og det samme gjør Astrid. Einar bryr seg om håndverk, og det samme gjør Lars. Lars har også kommentert mye mer rundt stil enn tidligere. Virker som alle 3 går utifra helhetsinntrykk i mye større grad enn tidligere. Kanskje det skal være slik, men jeg opplever det som forvirrende hvilket fagfelt ting egentlig faller under og hvem som rådgiver og dømmer hva. Vi har bare 2 uker igjen av programmet, og jeg har faktisk ikke magefølelse for noen. Jeg har for første gang ingen favoritter, og tenker at det kan egentlig være akkurat det samme for meg hvem som vinner - eller ikke gjør det. Klarer ikke se at noen fortjener å vinne mer enn andre. Men jeg mener programmet har et symptom på at noe har gått galt om Camilla og Michael forlater programmet uten en eneste gullhammer. Selv om de ikke har vært best, så har de vært god. Og virkelig god på et par ukesprosjekt. Synes bare det blir frustrerende å tenke på at det som kan avgjøre hvem som vinner hytta er hvem som har mest og/eller er best på gjenbruk eller ikke. Her følger jeg ikke resonnementet ditt i forhold til din påstand om at hammerene til gutta er ufortjente, fordi de valgte tidsbesparende løsninger. De bygde terrasse og de bygde sitteplasser, som oppgaven tilsa. Hva var tidsbesparende her? At de valgte å ikke legge terrasse gulvet med innramming kanskje? Noe de ikke var alene om. Nå skal det jo bygges rekkverk til denne terrassen, så ikke utenkelig at valget om et enkelt terrassegulv er tatt ut fra det faktum. Eller er det benken som er for enkel og tidsbesparende for deg? Når det kommer til kjøkkenet. Gutta monterte skap og skuffer, og satte dette opp i likhet med de andre lagene. Hva er så tidsbesparende her? At de valgte bort overskap kanskje? Det er i så fall en smakssak. De var jo heller ikke alene om det. Søstrene gikk jo for en hylle løsning fremfor overskap. Jeg kan ikke se du kritiserer paret i gul hytte, som også har to hammere for at det er feil. Hva med det faktum at de ikke hadde bygd et eneste møbel til soverommet? Det var ikke tidsbesparende det? Med tanke på at de andre tre parene hadde bygd oppbevaring og nattbord. Hva med hammeren de fikk for hemsen? Dette er den eneste hemsen uten sofakrok. Den minst brukervennlige etter min mening. De bygde et monster av en hylle med en støvsamler av en bordplate. En bordplate som er ubrukelig fordi den ligger klistret under skråtaket. Utover dette består hemsen av to senger og et skrivebord. Rart valg i mine øyne med tanke på at stuedel i underetasjen er liten. Du argumenterer også med at gutta sier at gjenbruk egentlig ikke er deres stil, og at vennene ikke hadde noe av dette før hemsen ble innredet. Det er da fullstendig normalt å ha en annen stil på hytta en hjemme. Jeg har hytte ved sjøen. Stil og farger der har et noe maritimt preg. En stil jeg ikke kjører i leiligheten hjemme, selvom jeg har sjøutsikt der også. Når det kommer til venneparet synes jeg ikke de kalde "stål møblene" i underetasjen passer inn på en fjellhytte. Da er gyngestolen på hemsen et bedre valg. Så til din påstand om at tapet er mer sommerhytte enn fjellhytte. Og at "ingen" har tapet på en fjellhytte med levende tre vegger. Mulig min omgangskrets er veldig unormal, men her det er veldig normalt med tapet på både fjellhytter og hytter ved sjøen. Tapet er så mangt, både i farger stil og tekstur. Så det er null problem å kombinere den med levende trevegger på fjellet eller lysmalte vegger ved sjøen. Når alt kommer til alt, det er en smakssak. 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannesmiler Skrevet 25. september 2024 #191 Del Skrevet 25. september 2024 Oj! Du er fullstendig på bærtur spør du meg. Du har jo kritisert alt de gutta har gjort siden dag en. Kom ikke og fortell meg at det er tilfeldig. Du er også veldig krass og påståelig. «Man har da ikke sånn og slik der og her». Hvem er du til å bestemme det? Greit du har en mening, men prøv å heller sett pris på at noen tenker annerledes enn deg! Da tror jeg du hadde kost deg mer med programmet. Du er også veldig engasjert til å «ikke bry deg om det i det hele tatt» og rangere parene hver eneste uke. Nei og nei. Jeg synes den siste kommentaren din var tåpelig! 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 25. september 2024 #192 Del Skrevet 25. september 2024 (endret) Miomino skrev (57 minutter siden): Her følger jeg ikke resonnementet ditt i forhold til din påstand om at hammerene til gutta er ufortjente, fordi de valgte tidsbesparende løsninger. De bygde terrasse og de bygde sitteplasser, som oppgaven tilsa. Hva var tidsbesparende her? At de valgte å ikke legge terrasse gulvet med innramming kanskje? Jeg tenker at når par kjører helt plane terrasseløsninger, eventuelt fjerner overskap på kjøkkenet, så bør de kompensere med noe annet for å i det hele tatt hevde seg mot de parene som byr på noe mer ekstraordinært eller har overskap. Guttene gjorde det greit og svarte på oppgavene, men det blir på minimumet - og da synes jeg ikke det er riktig å la de vinne når andre leverer hakket vassere på utførelsene. Jeg påpekte akkurat det samme om søstrene når de fjernet overskap. Jeg satt faktisk søstrene sist i kjøkkenuka. Miomino skrev (57 minutter siden): Hva med hammeren de fikk for hemsen? Dette er den eneste hemsen uten sofakrok. Den minst brukervennlige etter min mening. De bygde et monster av en hylle med en støvsamler av en bordplate. En bordplate som er ubrukelig fordi den ligger klistret under skråtaket. Utover dette består hemsen av to senger og et skrivebord. Rart valg i mine øyne med tanke på at stuedel i underetasjen er liten. Rart at du konfronterer meg med dette, når jeg er helt enig. Jeg satte Andrea og Arend på 3. plass i hemsuken basert på det du skriver her. Miomino skrev (57 minutter siden): Du argumenterer også med at gutta sier at gjenbruk egentlig ikke er deres stil, og at vennene ikke hadde noe av dette før hemsen ble innredet. Det er da fullstendig normalt å ha en annen stil på hytta en hjemme. Gjenbruk er egentlig ikke deres stil, ja. Så hvorfor tar de så av i dette konseptet med det? Det mener jeg er et legitimt spørsmål. Jeg kritiserer ikke gutta her, jeg kommer med en systemkritikk - der gjenbruk ser ut til å være en stor del av dommernes implisitte krav. Og de legger tydelige føringer om det. Jeg synes dette har vært helt feil å gjøre i årets sesong. Fjellhytta er ikke oppfølgeren til Rydderevolusjonen, men slik føles det i år. At gutta da har valgt å gå altfor langt ned i gjenbruksveien mener jeg er en direkte konsekvens av dommernes føringer om det. Miomino skrev (57 minutter siden): Så til din påstand om at tapet er mer sommerhytte enn fjellhytte. Fair enough at du mener dette. Og tapet på fjellhytter skjer nok i liten grad, som jeg skrev. Men når deltakerne begynner å våtromstapetsere badet, da reagerte jeg som sagt. Hvor mange tapeter har du sett på fjellhyttebad, egentlig? I år er tapet på badet en del av ukesprosjektet. Jeg liker ikke slike føringer at det må være tapet på badet. Da blir det tullete. Miomino skrev (57 minutter siden): Når alt kommer til alt, det er en smakssak. Helt enig, og jeg skriver altså basert på min opplevelse og smak om ting. Om dere ikke er enig med meg er helt i orden. Hannesmiler skrev (51 minutter siden): Oj! Du er fullstendig på bærtur spør du meg. Du har jo kritisert alt de gutta har gjort siden dag en. Kom ikke og fortell meg at det er tilfeldig. Du er også veldig krass og påståelig. «Man har da ikke sånn og slik der og her». Hvem er du til å bestemme det? Greit du har en mening, men prøv å heller sett pris på at noen tenker annerledes enn deg! Da tror jeg du hadde kost deg mer med programmet. Du er også veldig engasjert til å «ikke bry deg om det i det hele tatt» og rangere parene hver eneste uke. Nei og nei. Jeg synes den siste kommentaren din var tåpelig! Jeg skjønner at det ikke går an å antyde noe kritisk mot gutta uten at du tenner på pluggene, men det jeg skrev hadde egentlig ganske lite med gutta i seg selv å gjøre. Det var generell misnøye og systemkritikk jeg kom med, men det så du kanskje ikke. Jeg minner igjen om at dette var mine meninger om programmet i år. Jeg bestemmer ingenting, og det er helt i orden at dere er uenige. Men jeg må da få lov til å dele mine tanker om ting jeg også, selv om det beste for deg virker å være at jeg var tauset helt. Endret 25. september 2024 av Ctrl 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 25. september 2024 #193 Del Skrevet 25. september 2024 Spoiler Uff, jeg har egentlig ikke A & A som favoritter, men fikk skikkelig vondt av Arend under dagens konkurranse. Max uflaks. Skjønner at damene reagerte spontant med gledesutbrudd, men synes det var ufint ovenfor Arend Synes både Andrea og Espen tenderer til noen skikkelige fi**er i denne sesongen Koselig med denne hjelperen i dag Legger i spoiler siden episoden går først kl 20.00 💕 Jeg elsker altså Camilla så hardt Hun lirer av seg noen skikkelige gloser innimellom. Håper noen andre realitykonsept får snusen på henne. Så gøyal og likandes Camilla og Eva kunne blitt med på Charterfeber 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 25. september 2024 #194 Del Skrevet 25. september 2024 (endret) Tradegy skrev (9 minutter siden): Jeg elsker altså Camilla så hardt Hun lirer av seg noen skikkelige gloser innimellom. Håper noen andre realitykonsept får snusen på henne. Så gøyal og likandes Camilla og Eva kunne blitt med på Charterfeber Helt enig! For en kvinne Camilla er! 🤩 Hun er så snerten i væremåten at jeg blir helt fascinert. Full av ironi og sarkasme, og særlig mot seg selv og Michael. Tror aldri jeg har sett noen med så mye glimt i øyet rundt det aller meste hun sier og gjør. Og alle disse ansiktsuttrykkene og glosene hennes, det er så helhjertet... 😄 Har ledd både med og av henne flere ganger i år! Camilla er visstnok tidlig gravid under innspillingen, så hun tror jeg ikke vi får se med det første andre plasser. Men jeg hadde elsket å se henne gjennom TV2's kjendismelkeri. Det er slike mennesker jeg vil se mer av. Så TV2, hear me out, gjør Camilla til storkjendis - hvis hun vil da! 😀 Endret 25. september 2024 av Ctrl 11 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miomino Skrevet 25. september 2024 #195 Del Skrevet 25. september 2024 (endret) Ctrl skrev (1 time siden): Jeg tenker at når par kjører helt plane terrasseløsninger, eventuelt fjerner overskap på kjøkkenet, så bør de kompensere med noe annet for å i det hele tatt hevde seg mot de parene som byr på noe mer ekstraordinært eller har overskap. Guttene gjorde det greit og svarte på oppgavene, men det blir på minimumet - og da synes jeg ikke det er riktig å la de vinne når andre leverer hakket vassere på utførelsene. Beklager, dette må være noe av det tynneste argumentet jeg har hørt. At deltakerne skal "straffes" med å levere noe ekstra fordi de følger egen smak og stil blir bare merkelig. Rart at du konfronterer meg med dette, når jeg er helt enig. Jeg satte Andrea og Arend på 3. plass i hemsuken basert på det du skriver her. Jeg konfronterete deg med den fordi jeg synes det var spesielt at du kontant gikk etter gutta i dine eksempel. Men hoppet galant over andre som leverer det du omtaler som enkle løsninger. Hvilken plass du har rangert dem på har jeg ingen anelse om. Gjenbruk er egentlig ikke deres stil, ja. Så hvorfor tar de så av i dette konseptet med det? Det mener jeg er et legitimt spørsmål. Jeg kritiserer ikke gutta her, jeg kommer med en systemkritikk - der gjenbruk ser ut til å være en stor del av dommernes implisitte krav. Og de legger tydelige føringer om det. Jeg synes dette har vært helt feil å gjøre i årets sesong. Fjellhytta er ikke oppfølgeren til Rydderevolusjonen, men slik føles det i år. At gutta da har valgt å gå altfor langt ned i gjenbruksveien mener jeg er en direkte konsekvens av dommernes føringer om det. Som tidligere nevnt, det er fullstendig normalt å ha en annen stil på hytta en hjemme. Så å lage et poeng av hva de har hjemme faller på egen urimelighet. Hvem vet, kanskje er de blitt så inspirert at de kjører gjenbruk hjemme også nå. Fair enough at du mener dette. Og tapet på fjellhytter skjer nok i liten grad, som jeg skrev. Men når deltakerne begynner å våtromstapetsere badet, da reagerte jeg som sagt. Hvor mange tapeter har du sett på fjellhyttebad, egentlig? I år er tapet på badet en del av ukesprosjektet. Jeg liker ikke slike føringer at det må være tapet på badet. Da blir det tullete. Som nevnt, jeg har sett tapet på fjellhytter. Når det kommer til våtromstapet kommer jeg på to. Den ene var en utleie hytte på Gol. Så helt unormalt er det ikke. Det er ikke alle som kjører tømmervegg stilen på alle rom i fjellhytter. Helt enig, og jeg skriver altså basert på min opplevelse og smak om ting. Om dere ikke er enig med meg er helt i orden. Det jeg reagerer på er dine utrolig bastante påstander om hvordan ting skal være og ikke. Jeg synes også du gir gutta urettmessig mye kritikk for småting og bagateller du glatt overser når det kommer til de andre paren. Kommentar ligger med uthevet skrift i siteringen. Endret 25. september 2024 av Miomino 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 25. september 2024 #196 Del Skrevet 25. september 2024 (endret) Miomino skrev (41 minutter siden): Beklager, dette må være noe av det tynneste argumentet jeg har hørt. At deltakerne skal "straffes" med å levere noe ekstra fordi de følger egen smak og stil blir bare merkelig. Det handler ikke om å straffes, men det handler om å ikke bli belønnet for å ta snarveier. At noen bare kan droppe overskapene og all jobben rundt disse på kjøkkenet uten å levere noe som kompenserer for dette, og så vinne, blir for meg ikke riktig når to par har overskap og samtidig leverer bra utover det. Miomino skrev (41 minutter siden): Jeg konfronterete deg med den fordi jeg synes det var spesielt at du kontant gikk etter gutta i dine eksempel. Men hoppet galant over andre som leverer det du omtaler som enkle løsninger. Hvilken plass du har rangert dem på har jeg ingen anelse om. Gutta havnet som eksempel fordi de er et godt eksempel på systemkritikken jeg har mot programmet rundt å vinne på minimum og det med gjenbruk. Det handler ikke om gutta i seg selv. Og jeg eksemplifiserte med andre par også. Miomino skrev (41 minutter siden): Det jeg reagerer på er dine utrolig bastante påstander om hvordan ting skal være og ikke. Jeg synes også du gir gutta urettmessig mye kritikk for småting og bagateller du glatt overser når det kommer til de andre paren. Pussig moralpreik i tråden nå. Og du er da ikke mindre bastant du heller. Hva så om jeg og du har bastante påstander fra eget ståsted. Hvorfor skal ikke vi få lov til det? For øvrig rart at du mener jeg er så bastant når jeg hele 16 ganger i innlegget du reagerte på skriver ord som at jeg mener, opplever, synes, tror, tenker eller noe lignende. Du får det knapt mer subjektivt enn det. Jeg har vært kritisk til alle parene underveis, men blir mindre kritisk jo mer treffende de leverer - åpenbart. Men det jeg skriver om guttene er altså det du selekterer til deg, tydeligvis. At jeg ikke liker stilen til guttene er trådens minst bevarte hemmelighet. Jeg synes denne mørkebrune jordfargen ikke er det fineste. Et par av dere kaller det lunt. Jeg kaller det mørkt. Gjenbruksstilen er et eget kapittel. Et par av dere liker den. Jeg misliker den. Jeg skjønner ikke hvorfor deres meninger skal være så mye mer verdt enn mine. Blah. For en kjedelig debatt. Jeg slår en strek. Og nei, jeg kommer ikke til å la være å skrive det jeg tenker og føler underveis bare fordi dere er uenige. Endret 25. september 2024 av Ctrl 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 25. september 2024 #197 Del Skrevet 25. september 2024 Er jeg den eneste som reagerer på måten Andrea er mot Arlend? Hun skal visstnok være psykolog, men hun behandler jo han helt ufyselig, etter min mening. Stadig passiv aggressiv, skal overstyre alt, og blir sint hvis Arlend sier noe imot henne. Husker fortsatt første uka når Arlend skulle pakke ut plank, også klikker Andrea og får «sammenbrudd» fordi hun mener Arlend stresser henne, fordi han har begynt å åpne plank uten og ha spurt henne først. Og i dagens episode når Arlend skal handle, og han har Andrea på telefonen, måten hun snakker til han på gjør meg matt. Null respekt. Ingen andre som har reagert på det? 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 25. september 2024 #198 Del Skrevet 25. september 2024 Blueberrymuffin skrev (8 minutter siden): Er jeg den eneste som reagerer på måten Andrea er mot Arlend? Hun skal visstnok være psykolog, men hun behandler jo han helt ufyselig, etter min mening. Stadig passiv aggressiv, skal overstyre alt, og blir sint hvis Arlend sier noe imot henne. Husker fortsatt første uka når Arlend skulle pakke ut plank, også klikker Andrea og får «sammenbrudd» fordi hun mener Arlend stresser henne, fordi han har begynt å åpne plank uten og ha spurt henne først. Og i dagens episode når Arlend skal handle, og han har Andrea på telefonen, måten hun snakker til han på gjør meg matt. Null respekt. Ingen andre som har reagert på det? Reagerer på det samme. Det har også vært kommentert tidligere i tråden, så du er ikke alene! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 25. september 2024 #199 Del Skrevet 25. september 2024 Blueberrymuffin skrev (10 minutter siden): Er jeg den eneste som reagerer på måten Andrea er mot Arlend? Hun skal visstnok være psykolog, men hun behandler jo han helt ufyselig, etter min mening. Stadig passiv aggressiv, skal overstyre alt, og blir sint hvis Arlend sier noe imot henne. Husker fortsatt første uka når Arlend skulle pakke ut plank, også klikker Andrea og får «sammenbrudd» fordi hun mener Arlend stresser henne, fordi han har begynt å åpne plank uten og ha spurt henne først. Og i dagens episode når Arlend skal handle, og han har Andrea på telefonen, måten hun snakker til han på gjør meg matt. Null respekt. Ingen andre som har reagert på det? Jo, har du ikke lest tråden? 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 25. september 2024 #200 Del Skrevet 25. september 2024 Ctrl skrev (6 timer siden): Jeg synes klipp, lim og fokus fra produksjonen har vært i god, gammeldags Sommerhytta-stil. Slik jeg liker det. Men jeg synes denne sesongen likevel har vært "dårlig". Pga 4 momenter: - Fargevalg. Deltakerne har en tendens til å ende opp med samme fargetoner, og særlig denne mørke brune på hele 3 hytter var skuffende å se. Samtidig synes jeg hyttene mangler en rød tråd i fargevalgene. Det er så planløst. Og det er tydelig at deltakerne prøver å please Einar og Astrid som er litt for førende under sine besøk. - Materialvalg og -løsninger. Her var særlig kjøkkenuka skuffende. Men synes også at materialvalgene nå i baduka er litt ymse. Også her kom Einar på besøk og implisitt uttrykte hvilken vei han ønsket at flisene skulle ligge. Han prøvde å ro seg unna det, men samtidig var han ganske tydelig. Uheldig. Under dette punktet synes jeg det er dumt at par skal vinne gullhammer når desidert enkleste og tidbesparende løsninger er gjort. Dette skjedde både på terrasseuka og kjøkkenuka, der guttene vant begge gangene. Jeg mener særlig terrasseuka ble feil. - Tapet. Kun fordi Einar er dommer, virker det som. For hvem har egentlig tapet på en fjellhytte med levende trevegger? Tror aldri jeg har sett det. Og hvis noen har det, så er det gjerne snakk om èn vegg. F.eks bak TV'en i stua eller bak senga. Men når deltakerne må klistre baderomstapet på badet som de ellers flislegger, så er programmet helt på villspor med føringer, synes jeg. Tapet er mer sommerhytte enn fjellhytte. - Gjenbruk. Det mest irriterende momentet for min del. Hvem setter opp en splitter ny hytte i dag med Bjørnson-stil på soverommet og gammel kjellerstue-stil på hemsen? Eller drar opp en gammel elevbenk? Eller har et gedigent gammelt hylleskap på soverommet? F.eks. Guttene har sagt at dette egentlig ikke deres stil, og det underskriver alt. Camilla og Michael hadde ingenting av gjenbruk helt til Astrid kom med dette gjenbruksmarkedet og ellers skamroste deltakerne som hadde mye gjenbruk, så de følte vel at de også måtte ha det. Gjenbruk var vel en del av ukesprosjektet på hemsen, var det ikke? Gjenbruk har uansett vært en indirekte dommerføring hele veien, og blir egentlig en gedigen smisk, på tross for at deltakerne ikke ønsker det. Synes også at linjene mellom dommerne er litt blurre. Einar bryr seg ikke bare om utførelsen, men om farger og stil, og det samme gjør Astrid. Einar bryr seg om håndverk, og det samme gjør Lars. Lars har også kommentert mye mer rundt stil enn tidligere. Virker som alle 3 går utifra helhetsinntrykk i mye større grad enn tidligere. Kanskje det skal være slik, men jeg opplever det som forvirrende hvilket fagfelt ting egentlig faller under og hvem som rådgiver og dømmer hva. Vi har bare 2 uker igjen av programmet, og jeg har faktisk ikke magefølelse for noen. Jeg har for første gang ingen favoritter, og tenker at det kan egentlig være akkurat det samme for meg hvem som vinner - eller ikke gjør det. Klarer ikke se at noen fortjener å vinne mer enn andre. Men jeg mener programmet har et symptom på at noe har gått galt om Camilla og Michael forlater programmet uten en eneste gullhammer. Selv om de ikke har vært best, så har de vært god. Og virkelig god på et par ukesprosjekt. Synes bare det blir frustrerende å tenke på at det som kan avgjøre hvem som vinner hytta er hvem som har mest og/eller er best på gjenbruk eller ikke. Du kan få sagt det. Jeg pleier normalt ikke orke lese gjennom lange avhandlinger, men jeg gjør alltid et unntak for deg. Også imponert over at du gidder. Liker deg! 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå