Gå til innhold

Foreldrene mine henter meg ikke på jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har bare én bil, så jeg og mannen bytter på å ta bussen til og fra jobb. Det tar oss ca. 45 min hver vei, og med bil tar det ca. 12 min.

Ville derfor forventet at også barnet mitt fikk til å ta bussen hjem en kveld.

Ville likevel sett det litt an. Hvis det for eksempel var første arbeidsdag, ungen hadde hatt en lang skoledag først, hun var ekstra sliten på grunn av varmen, ved pøsregn ++ så ville jeg nok helt sikkert hentet. 

Anonymkode: b59e3...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde henta mine barn, er altfor mye drit i verden, blir skremt av alt som skrives om i media. 
Men hvorfor har du fått deg jobb som er en time hjemmefra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.6.2024 den 10.51):

Hvem glemte å oppdra deg?

Anonymkode: a0d2d...3be

Jeg er uoppdratt fordi jeg kaller en spade for en spade? 🫤 Vet ikke alderen din men jeg er 41, har hatt jobb siden jeg var 13, med foreldre som støttet opp og hjalp meg til å bli en selvstendig voksen. Jobber med flere 16-20 åringer (med stooor utlufting) da de tydeligvis ikke har lært et døyt hjemifra, hverken om arbeidslivet, rydde etter seg eller å komme i tide....

TS oppfører seg virkelig som en bortskjemt drittunge på bakgrunn av innlegget. Uavhengig av min oppdragelse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.6.2024 den 10.50):

Er man gammel nok til å henge på kg er man gammel nok til å oppføre seg også.

Anonymkode: 9b60b...df9

Og hvor gammel er du da lille venn? 

Når noen skriver slikt som ts gjør, er det lov å kalle en spade for en spade, om du ikke følte deg litt truffet da kanskje? 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.6.2024 den 20.19):

Tja. Jeg hadde henta min unge ♥️

Anonymkode: 6bd36...019

jeg og .. så viktig er ikke ett vinglass ass...

Det er sent på kvelden og gud vet hva som kan skje. Ville vært på den sikre siden. 

Endret av GrønnNellik68
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alt vi vet så er TS over 30... Aldri om jeg hadde prioritert å hente den ungen da fast daglig.....  Da må de flytte eller finne seg en ny jobb :)

Anonymkode: 50b44...e87

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

De aller fleste overlever, men i forhold til hvor få som kjører moped er det mange som blir skadet eller i verdte fall dør. Jeg er veldig i mot å være en helikopterforelder, men lett motorsykkel er den ene tingen min sønn ikke kommer til å få lov til. Han måtte tatt bussen hjem fra jobb i TS’ tilfelle altså. 
 

Hilsen en som jobber i akuttmottak 

Anonymkode: 73e9a...055

Jeg er i utgangspunktet helt enig med deg. 

Men det jeg blir mest matt av, er å se 16 åringen i bygda som kjører i olabukse og hettegenser. Alle ungene skal festes med bilbelte, sitte i bakovervendt stol, de skal bruke hjelm, de skal huske med 6 cm sand under huskene, de blir kjørt hit og dit. Helt til de får lett sykkel, da kan de kjøre som tullinger på trimma mc i helt vanlige klær. 

Tror også skadestatistikken hadde vært litt mer "hyggelig" om de brukte fullt utstyr. 

Anonymkode: f315e...7b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.6.2024 den 19.16):

Synes dere det er greit at foreldre mine ikke gidder å hente meg på jobb klokka 10 om kvelden, fordi de vil heller bruke fredagskvelden sin på å ha et glass vin i stedet for å hente ungen sin, slik at jeg må vente på bussen i nesten 1 time? 

Høres kanskje litt bortskjemt ut, men jeg synes det er litt irriterende at de ikke gidder å kjøre i under 1 time for å hente meg😅 

 

Anonymkode: 62ff6...d2e

Hvor gammel er egentlig du? Kvinne eller mann?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er i utgangspunktet helt enig med deg. 

Men det jeg blir mest matt av, er å se 16 åringen i bygda som kjører i olabukse og hettegenser. Alle ungene skal festes med bilbelte, sitte i bakovervendt stol, de skal bruke hjelm, de skal huske med 6 cm sand under huskene, de blir kjørt hit og dit. Helt til de får lett sykkel, da kan de kjøre som tullinger på trimma mc i helt vanlige klær. 

Tror også skadestatistikken hadde vært litt mer "hyggelig" om de brukte fullt utstyr. 

Anonymkode: f315e...7b7

Her vi bor kjører alle vi kjenner med sikkerhetsklær.  Spurte tilogmed faren til ene gutten for det så ut som han kjørte i olabukse men det var kjørebukse med olastoff på utside. Ungdommene her har ikke mc lappen, men sitter på og de har både bukse,jakke hjelm  rygg beskyttelse, slik at når de blir med så har de utstyret 

https://www.norsafemc.no/mc-klaer/mc-bukser/mc-jeans/pmj-deux-jeans-34-lengde-inkl-skinnbelte

 

Anonymkode: 03302...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CarinaG skrev (2 timer siden):

Jeg er uoppdratt fordi jeg kaller en spade for en spade? 🫤 Vet ikke alderen din men jeg er 41, har hatt jobb siden jeg var 13, med foreldre som støttet opp og hjalp meg til å bli en selvstendig voksen. Jobber med flere 16-20 åringer (med stooor utlufting) da de tydeligvis ikke har lært et døyt hjemifra, hverken om arbeidslivet, rydde etter seg eller å komme i tide....

TS oppfører seg virkelig som en bortskjemt drittunge på bakgrunn av innlegget. Uavhengig av min oppdragelse. 

Du er særdeles uoppdratt ja, bare se på måten du skriver på.  Mulig du er selvstendig men det er andre ting det skorter på 

Anonymkode: a0d2d...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er forskjellige med forskjellig utgangspunkt. Jeg er 27 og jobber til 23, og foreldrene mine henter meg. Tar 1,5 time med buss og bytting av buss, men 15 min å kjøre. For oss har det vært en selvfølge at jeg blir hentet og kommer meg trygt hjem.

Jeg har ikke lappen og føler meg ikke klar for det, men håper jeg finner motivasjon for det etter hvert. Ellers er det jeg som gjør alt husarbeidet og har ansvar for hunden, så å bruke natten på å komme meg hjem ville bare gått ut over oss alle, når tiden kan brukes mer fornuftig.

Bare fordi noen flytter i kollektiv når de er 18 og har foreldre som «gir faen», så passer ikke det for alle. Jeg er veldig glad foreldrene mine passer på meg og bryr seg om hva jeg gjør og hvor jeg er. Tror ikke jeg hadde klart meg uten deres støtte før jeg er 35+ faktisk. Og hvem er ekspertene på KG som absolutt skal sette regler for sånt. I mine øyne er 18 år meget ungt, man modnes faktisk ikke helt før man er 25!

Så ts, ja - ærlig talt så er det viktigere å ta vare på familien enn å drikke vin. Det var tross alt de som valgte å få barn, og for alt de visste kunne du ha blitt handikappet og måtte passes på 24/7. Når man får barn så er man for alltid forelder, også når barnet er voksent.

Anonymkode: 9ab6c...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Folk er forskjellige med forskjellig utgangspunkt. Jeg er 27 og jobber til 23, og foreldrene mine henter meg. Tar 1,5 time med buss og bytting av buss, men 15 min å kjøre. For oss har det vært en selvfølge at jeg blir hentet og kommer meg trygt hjem.

Jeg har ikke lappen og føler meg ikke klar for det, men håper jeg finner motivasjon for det etter hvert. Ellers er det jeg som gjør alt husarbeidet og har ansvar for hunden, så å bruke natten på å komme meg hjem ville bare gått ut over oss alle, når tiden kan brukes mer fornuftig.

Bare fordi noen flytter i kollektiv når de er 18 og har foreldre som «gir faen», så passer ikke det for alle. Jeg er veldig glad foreldrene mine passer på meg og bryr seg om hva jeg gjør og hvor jeg er. Tror ikke jeg hadde klart meg uten deres støtte før jeg er 35+ faktisk. Og hvem er ekspertene på KG som absolutt skal sette regler for sånt. I mine øyne er 18 år meget ungt, man modnes faktisk ikke helt før man er 25!

Så ts, ja - ærlig talt så er det viktigere å ta vare på familien enn å drikke vin. Det var tross alt de som valgte å få barn, og for alt de visste kunne du ha blitt handikappet og måtte passes på 24/7. Når man får barn så er man for alltid forelder, også når barnet er voksent.

Anonymkode: 9ab6c...2a0

Med det sagt så kan de jo oppmuntre deg til å ta lappen og bli mer selvstendig selvfølgelig, men så lenge det er utfordringer rundt dette så syns jeg de har et ansvar.

Anonymkode: 9ab6c...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Folk er forskjellige med forskjellig utgangspunkt. Jeg er 27 og jobber til 23, og foreldrene mine henter meg. Tar 1,5 time med buss og bytting av buss, men 15 min å kjøre. For oss har det vært en selvfølge at jeg blir hentet og kommer meg trygt hjem.

Jeg har ikke lappen og føler meg ikke klar for det, men håper jeg finner motivasjon for det etter hvert. Ellers er det jeg som gjør alt husarbeidet og har ansvar for hunden, så å bruke natten på å komme meg hjem ville bare gått ut over oss alle, når tiden kan brukes mer fornuftig.

Bare fordi noen flytter i kollektiv når de er 18 og har foreldre som «gir faen», så passer ikke det for alle. Jeg er veldig glad foreldrene mine passer på meg og bryr seg om hva jeg gjør og hvor jeg er. Tror ikke jeg hadde klart meg uten deres støtte før jeg er 35+ faktisk. Og hvem er ekspertene på KG som absolutt skal sette regler for sånt. I mine øyne er 18 år meget ungt, man modnes faktisk ikke helt før man er 25!

Så ts, ja - ærlig talt så er det viktigere å ta vare på familien enn å drikke vin. Det var tross alt de som valgte å få barn, og for alt de visste kunne du ha blitt handikappet og måtte passes på 24/7. Når man får barn så er man for alltid forelder, også når barnet er voksent.

Anonymkode: 9ab6c...2a0

Er du seriøs nå? Da jeg var 27 hadde jeg bodd for meg selv og forsørget meg sjøl i 11 år, hatt lappen i ni år, var gift og hadde tre barn. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lorieen skrev (14 minutter siden):

Er du seriøs nå? Da jeg var 27 hadde jeg bodd for meg selv og forsørget meg sjøl i 11 år, hatt lappen i ni år, var gift og hadde tre barn. 

Å det blr være fasiten ? Folk er forskjellig 

Anonymkode: a0d2d...3be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å det blr være fasiten ? Folk er forskjellig 

Anonymkode: a0d2d...3be

Voksne mennesker som nærmer seg 30 år bør være sjølhjulpne, med mindre det er fysisk eller psykisk sykdom involvert. Det er fasiten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (39 minutter siden):

Er du seriøs nå? Da jeg var 27 hadde jeg bodd for meg selv og forsørget meg sjøl i 11 år, hatt lappen i ni år, var gift og hadde tre barn. 

Du måtte forsørge deg selv når du var 16?! Og jeg ønsker verken å bli gift eller ha 3 barn 😅

Anonymkode: 9ab6c...2a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lorieen skrev (25 minutter siden):

Voksne mennesker som nærmer seg 30 år bør være sjølhjulpne, med mindre det er fysisk eller psykisk sykdom involvert. Det er fasiten.

Life hack: ikke følg fasiten

Anonymkode: 9ab6c...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du måtte forsørge deg selv når du var 16?! Og jeg ønsker verken å bli gift eller ha 3 barn 😅

Anonymkode: 9ab6c...2a0

Måtte ikke. Valgte å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Life hack: ikke følg fasiten

Anonymkode: 9ab6c...2a0

Nei for all del. Snylt på foreldrene dine, på velferdsstaten, på venner og kjente. Snik på trikken, på toget og bussen, stjel i butikkene, ran gamle damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (2 timer siden):

Voksne mennesker som nærmer seg 30 år bør være sjølhjulpne, med mindre det er fysisk eller psykisk sykdom involvert. Det er fasiten.

Nwi det er det ikke, og vel jeg hadde ikke ønsket at min 16 åring skulle forsørget seg sekv, det er ikke alltid det går så bra med de som må det..

Anonymkode: a0d2d...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...