Gå til innhold

Foreldrene mine henter meg ikke på jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker at uavhengig av alder, så er du selv ansvarlig for å komme deg til/fra jobb. Og å finne deg en jobb i rimelig avstand, når du selv ikke kjører bil.

Selv er jeg 34 år og bor midt i en by, så jeg trenger ikke bil. Men uten bil, må jeg også planlegge hvor jeg skal jobbe. Hadde jo aldri orket å jobbe et sted hvor jeg må vente i 1 time på buss etter jobb, for jeg kan jo heller ikke spørre om å gå tidlig hver kveld. Dette er sånt man lærer med alder og erfaring😊

Anonymkode: 4c4a5...c3d

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HVOR GAMMEL ER DU, TS?! HVOR GAMMEL? HVOR GAMMEL? HVOR GAMMEL? 
 

Er det sååå vanskelig å svare på det, tror jeg du er et troll. 

Anonymkode: 2b2f9...43e

  • Liker 15
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis du er over 16 år og de må bruke en hel time på å hente deg, nei, da hadde du måtte ta bussen ja. Din jobb, ditt ansvar.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du virker litt passiv agressiv? 

Man kan være selvstendig og alt det der selv om man vil bli hentet en gang i blant. 

Anonymkode: 4ccfe...794

Ja, absolutt. Ikke en gang passiv egentlig, jeg synes dette er sjukt irriterende!
 

Høres ikke akkurat ut som om det er en gang i blant - TS vil bli hentet hver gang fordi hen må vente på buss. Og hun jeg siterte henter "med glede" sine babyer så jeg antar også at det betyr hver gang de jobber og ikke "oi, det er snøkaos og ingenting går og jeg sitter bom fast her på bensinstasjonen".

Anonymkode: bc6b9...a21

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøre en time for å hente deg og en time tilbake? Det hadde jeg aldri giddet med mitt voksene barn. Det er to timer av kvelden. Ikke mye igjen da

Anonymkode: 7f014...d79

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Synes dere det er greit at foreldre mine ikke gidder å hente meg på jobb klokka 10 om kvelden, fordi de vil heller bruke fredagskvelden sin på å ha et glass vin i stedet for å hente ungen sin, slik at jeg må vente på bussen i nesten 1 time? 

Høres kanskje litt bortskjemt ut, men jeg synes det er litt irriterende at de ikke gidder å kjøre i under 1 time for å hente meg😅 

 

Anonymkode: 62ff6...d2e

For min del spørs det litt hvor gammel du er og kjønn. Er du under 18 år syns jeg ikke at det hadde vært greit å latt ungen min stå alene på kvelden og vente lenge på buss, spesielt hvis du er jente. Da hadde jeg vært mer bekymret enn hvis du er gutt. Og er du myndig og har egentlig mulighet til å kjøre opp og kjøre selv til og fra jobb, så skjønner jeg at de ikke alltid vil orke å hente en voksen person når det faktisk går buss og at de vil drikke vin på en fredagskveld. 1 time er heller ikke så lenge å vente egentlig. 

Anonymkode: 6ab78...594

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Synes dere det er greit at foreldre mine ikke gidder å hente meg på jobb klokka 10 om kvelden, fordi de vil heller bruke fredagskvelden sin på å ha et glass vin i stedet for å hente ungen sin, slik at jeg må vente på bussen i nesten 1 time? 

Høres kanskje litt bortskjemt ut, men jeg synes det er litt irriterende at de ikke gidder å kjøre i under 1 time for å hente meg😅 

 

Anonymkode: 62ff6...d2e

Du må da sjekke at jobben du tar er kompatibel med kollektivtrafikken slik at du kommer deg hjem igjen 😳 Og hva er forskjellen på å være hjemme og å vente på bussen, du har vel hodet nedi telefonen uansett.

Anonymkode: 19e02...e3e

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjørte nå unga på jobb og hentet frem til de tok traktor og billappen.  Vi bor slik til at det ikke går buss. Hadde det gått buss hadde de nå gjort det.

Lengste Vi kjørte unga var 360km 1 vei for å komme seg på jobb. Kjørte de og hentet dem etter 7 uker.

Nå ordner de seg stort sett selv. Yngste på 17 ska vi nå kjøre 360km til helgen så blir ho borte på jobb til et par dager før skolestart

Anonymkode: 03302...7b4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine fikk førerkort på lettmotorsykkel når de var 16 og kjørte seg selv til og fra bortsett fra vinterhalvåret da kjørte jeg.. For meg er det uhørt å prioritere vin fremfor å stille opp for ungene sine uansett alder i grunnen.. 

Anonymkode: a2fc8...fc1

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Håper så innmari at all den kjøringen og hentingen er over til mine barn kommer i den alderen. En uting verre enn å drite i dugnad og lempe oppdrageransvaret over på foreldrene. 

Jeg hadde aldri hentet deg og drukket vin med god samvittighet. Da jeg vokste opp (ja, i gamle dager) så gikk jeg i en time for å komme meg til jobb, og så gikk jeg i en time for å komme meg hjem. Du får kjøpe deg en elsykkel for pengene du tjener. 

Anonymkode: e48b2...f68

Her var det ei som ble overfalt på veien, uten at jeg skal gå inn i detaljene på det. Og mange venninner som rett og slett ikke gadd, da reiseveien var for krevende, eller de var redde. 

Mine foreldre kjørte. De var mest opptatt av at jeg hadde innsatsvilje og driv fra den sommeren jeg var 15. De mente man lærte mye om arbeidsmoral og pengenes verdi av å ta på seg sommerjobb. Og følte at å gå eller sykle verken var trygg, eller riktig bruk av min tid. 

Anonymkode: a2f00...9b3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Synes dere det er greit at foreldre mine ikke gidder å hente meg på jobb klokka 10 om kvelden, fordi de vil heller bruke fredagskvelden sin på å ha et glass vin i stedet for å hente ungen sin, slik at jeg må vente på bussen i nesten 1 time? 

Høres kanskje litt bortskjemt ut, men jeg synes det er litt irriterende at de ikke gidder å kjøre i under 1 time for å hente meg😅 

 

Anonymkode: 62ff6...d2e

Jeg hadde selvsagt hebtet barnet mitt på jobb

Anonymkode: a0d2d...3be

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Håper så innmari at all den kjøringen og hentingen er over til mine barn kommer i den alderen. En uting verre enn å drite i dugnad og lempe oppdrageransvaret over på foreldrene. 

Jeg hadde aldri hentet deg og drukket vin med god samvittighet. Da jeg vokste opp (ja, i gamle dager) så gikk jeg i en time for å komme meg til jobb, og så gikk jeg i en time for å komme meg hjem. Du får kjøpe deg en elsykkel for pengene du tjener. 

Anonymkode: e48b2...f68

🙄

Anonymkode: a0d2d...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Gratulerer til deg da :)  Jeg velger å oppdra selvstendige menn som kommer seg til og fra jobb, trening og sosiale sammenkomster uten at mamma skal komme tørke dem i rumpa. Sjeleglad for det! De ringer til og med ikke om bussen er innstilt! De tar en taxi og ordner opp sjøl.

Anonymkode: bc6b9...a21

😂😂 så glaf mine heller ringer meg enn å betale for taxi

Anonymkode: a0d2d...3be

  • Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Synes dere det er greit at foreldre mine ikke gidder å hente meg på jobb klokka 10 om kvelden, fordi de vil heller bruke fredagskvelden sin på å ha et glass vin i stedet for å hente ungen sin, slik at jeg må vente på bussen i nesten 1 time? 

Høres kanskje litt bortskjemt ut, men jeg synes det er litt irriterende at de ikke gidder å kjøre i under 1 time for å hente meg😅 

 

Anonymkode: 62ff6...d2e

du høres ektremt bortskjemt ut ikke litt

Anonymkode: 865de...db5

  • Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja, absolutt. Ikke en gang passiv egentlig, jeg synes dette er sjukt irriterende!
 

Høres ikke akkurat ut som om det er en gang i blant - TS vil bli hentet hver gang fordi hen må vente på buss. Og hun jeg siterte henter "med glede" sine babyer så jeg antar også at det betyr hver gang de jobber og ikke "oi, det er snøkaos og ingenting går og jeg sitter bom fast her på bensinstasjonen".

Anonymkode: bc6b9...a21

Det er irriterende at andre henter barna sine? 

Anonymkode: a0d2d...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvem lemper oppdrageransvaret over på foreldrene mener du? Samfunnet generelt, eller skolen? Og det er feil..? 

Anonymkode: 6fe94...9fd

Nei haha, mente lempe oppdrageransvaret fra foreldre og over på lærerne 😄

Anonymkode: e48b2...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hentet deg hvis du var min unge. Men ikke hvis du var utakknemlig og sur da, men hvis kjøreturen var kvalitetstid eller du fikk slappe av i mitt selskap. ❤️

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Gratulerer til deg da :)  Jeg velger å oppdra selvstendige menn som kommer seg til og fra jobb, trening og sosiale sammenkomster uten at mamma skal komme tørke dem i rumpa. Sjeleglad for det! De ringer til og med ikke om bussen er innstilt! De tar en taxi og ordner opp sjøl.

Anonymkode: bc6b9...a21

Jeg har kjørt mine sønner til det aller meste. De ble til og med kjørt til skolen.  

Sluttet å tørke de i rumpa da de var rundt 4 år. Så har sluppet det altså. 

Men jeg har sett på kjøringen som kvalitetstid sammen med guttene. Ikke drikker jeg vin heller, så har ikke måtte ofre vinglasset. 

Mine sønner er nå unge voksne,  alle har lappen, bil, jobb og studier. De klarer seg meget fint og har blitt flotte selvstendige gutter. 

Tror ikke det er at foreldre velger å prioritere barna sine, som gjør dem hjelpeløse. 

Anonymkode: 138e2...e9c

  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...