Gå til innhold

Vi har et betent arbeidsmiljø


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tiltak: «smile masse og hele tiden uansett hvilket humør man er i og hvor stresset man er. Slå 3 morsomme vitser hver ansatt i løpet av uken (bruk av masse humor). Skrive kontrakt om baksnakke-stopp, finne konsekvenser om noen bryter kontrakten. Si noe vakkert til alle i løpet av uken, gjøre hverandre 1 tjeneste gjennom uken».

Vi har slitt med dårlig arbeidsmiljø og leder har da bestemt at dette er hva vi skal gjøre fra og med 01.08. Jeg er veldig enig i noe av dette, ser fordelene. Men er redd dette skal bidra til enda dårligere arbeidsmiljø. Klarer ikke sette riktig ord på ulempene, hva kan det evt. være? Eller er det dette riktig hestekur for oss.
Alle skal gi tilbakemelding innen i morgen, kan noen hjelpe meg.

Jobber i bhg, om noen lurer. 

 

Anonymkode: 5ca36...ad9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tiltak: «smile masse og hele tiden uansett hvilket humør man er i og hvor stresset man er. Slå 3 morsomme vitser hver ansatt i løpet av uken (bruk av masse humor). Skrive kontrakt om baksnakke-stopp, finne konsekvenser om noen bryter kontrakten. Si noe vakkert til alle i løpet av uken, gjøre hverandre 1 tjeneste gjennom uken».

Vi har slitt med dårlig arbeidsmiljø og leder har da bestemt at dette er hva vi skal gjøre fra og med 01.08. Jeg er veldig enig i noe av dette, ser fordelene. Men er redd dette skal bidra til enda dårligere arbeidsmiljø. Klarer ikke sette riktig ord på ulempene, hva kan det evt. være? Eller er det dette riktig hestekur for oss.
Alle skal gi tilbakemelding innen i morgen, kan noen hjelpe meg.

Jobber i bhg, om noen lurer. 

 

Anonymkode: 5ca36...ad9

På jobben min er det dårlig miljø fordi vi har en skikkelig ustabil kollega som sprer galle og hater noen og setter andre på en pedestal, baksnakker og lager dårlig stemning. Vedkommede er psykisk syk.

Noen ganger må man faktisk snakke med personene som ødelegger for alle andre, men ledelsen gruer seg ofte til å måtte det. Fordi det er ubehagelig. Da er det greiere å snakke med de mindre dominerende menneskene.

Anonymkode: 35872...834

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Skal dere drive å måtte finne på vitser hele tiden? Dette høres ut som oppskriften på å gjøre ting verre.

Anonymkode: 45dd4...0cc

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er klassisk, man setter plaster på ting heller enn å sjekke rotårsakene til det dårlige arveidsmiljøet.

Om det er ukultur så må ukulturen jobbes med, det gjør man ikke ved å fortelle noen kunstige vitser på befaling.

Anonymkode: ae863...a8c

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en dårlig plan ja, skal man gå med falske smil påklistret og komme med dårlige vitser? 

Anonymkode: 47bcf...71a

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

På jobben min er det dårlig miljø fordi vi har en skikkelig ustabil kollega som sprer galle og hater noen og setter andre på en pedestal, baksnakker og lager dårlig stemning. Vedkommede er psykisk syk.

Noen ganger må man faktisk snakke med personene som ødelegger for alle andre, men ledelsen gruer seg ofte til å måtte det. Fordi det er ubehagelig. Da er det greiere å snakke med de mindre dominerende menneskene.

Anonymkode: 35872...834

Grunnen til at vi ikke blir kvitt dårlig arbeidsmiljø er fordi leder er konfliktsky og skal gjøre alle til lags hele tiden. Hun er bestevenn med den som sprer mest hat, en som er på kontoret hennes til enhver tid og baksnakker alle. Vedkommende er økt grunnbemanning og kan forsvinne akkurat når hun vil uten at folk merker noe til det. Det er misbruk av stillingen.

Anonymkode: 5ca36...ad9

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hæ? Skal dere drive å måtte finne på vitser hele tiden? Dette høres ut som oppskriften på å gjøre ting verre.

Anonymkode: 45dd4...0cc

Jeg er ikke god på vitser, blir stresset av det. Trodde det var spøk, men det er et tiltak styreren har sett på som godt virkemiddel sammen med sin favoritt kollega..

Anonymkode: 5ca36...ad9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vi overrasket over at det var en kvinnedominert bedrift du jobbet i? 

Anonymkode: e82c5...af0

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må dere protestere på dammen med verneombud.

Anonymkode: f0fb6...ae8

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåpelig liste. Vitser? Er det komikere dere skal bli ? Hva skal liksom konsekvensen for baksnakking være? 10 piskeslag? Kanskje heller jobbe med kulturen, lederstilen og ansvarliggjøre dem som baksnakker/lager dårlig stemning. 

Anonymkode: 917ba...161

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Grunnen til at vi ikke blir kvitt dårlig arbeidsmiljø er fordi leder er konfliktsky og skal gjøre alle til lags hele tiden. Hun er bestevenn med den som sprer mest hat, en som er på kontoret hennes til enhver tid og baksnakker alle. Vedkommende er økt grunnbemanning og kan forsvinne akkurat når hun vil uten at folk merker noe til det. Det er misbruk av stillingen.

Anonymkode: 5ca36...ad9

Artig.Høres veldig kjent ut. Leder bare smiler og ser på. 

Anonymkode: 35872...834

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er vi overrasket over at det var en kvinnedominert bedrift du jobbet i? 

Anonymkode: e82c5...af0

Jeg vil rømme fra dette kvinnedominerte yrket, det er psykisk belastning. Alt skal krisemaksimeres og ingenting skal tas tak i, nå må jeg bidra med tre vitser også. Redd for å krenke noen, skal holde vitsene på barnenivå for sikkerhetsskyld! 

Anonymkode: 5ca36...ad9

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tåpelig liste. Vitser? Er det komikere dere skal bli ? Hva skal liksom konsekvensen for baksnakking være? 10 piskeslag? Kanskje heller jobbe med kulturen, lederstilen og ansvarliggjøre dem som baksnakker/lager dårlig stemning. 

Anonymkode: 917ba...161

Vet ikke! 

Anonymkode: 5ca36...ad9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe så dumt. Dette kommer ikke til å hjelpe. Kanskje få inn noen med kompetanse til å se på dette?

Anonymkode: 7005c...ce3

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg vil rømme fra dette kvinnedominerte yrket, det er psykisk belastning. Alt skal krisemaksimeres og ingenting skal tas tak i, nå må jeg bidra med tre vitser også. Redd for å krenke noen, skal holde vitsene på barnenivå for sikkerhetsskyld! 

Anonymkode: 5ca36...ad9

Snodig, det sies jo at kvinner er så emosjonelt intelligente og kommunisere så bra. 

Anonymkode: e82c5...af0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Tiltak: «smile masse og hele tiden uansett hvilket humør man er i og hvor stresset man er. Slå 3 morsomme vitser hver ansatt i løpet av uken (bruk av masse humor). Skrive kontrakt om baksnakke-stopp, finne konsekvenser om noen bryter kontrakten. Si noe vakkert til alle i løpet av uken, gjøre hverandre 1 tjeneste gjennom uken».

Vi har slitt med dårlig arbeidsmiljø og leder har da bestemt at dette er hva vi skal gjøre fra og med 01.08. Jeg er veldig enig i noe av dette, ser fordelene. Men er redd dette skal bidra til enda dårligere arbeidsmiljø. Klarer ikke sette riktig ord på ulempene, hva kan det evt. være? Eller er det dette riktig hestekur for oss.
Alle skal gi tilbakemelding innen i morgen, kan noen hjelpe meg.

Jobber i bhg, om noen lurer. 

 

Anonymkode: 5ca36...ad9

Er helt sikkert ikke slik at alle er med på å forsure miljøet, er så slitsomt når regler må prakkes på alle selv om man er en hyggelig person i utgangspunktet .. og hvem skal holde regnskapet over dette?

Blir matt, er litt barnehage over dette. Ta det med dem som faktisk lager problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

klarinetta skrev (7 minutter siden):

Er helt sikkert ikke slik at alle er med på å forsure miljøet, er så slitsomt når regler må prakkes på alle selv om man er en hyggelig person i utgangspunktet .. og hvem skal holde regnskapet over dette?

Blir matt, er litt barnehage over dette. Ta det med dem som faktisk lager problemer.

Om styrer hadde turt det ville vi fått en helt ny hverdag. Vanskelig burde det heller ikke vært, for den som forsurer miljøet er på kontoret hennes store deler av dagen og baksnakker andre ansatte.

Anonymkode: 5ca36...ad9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også en styrer som er helt på tur. Ingen utdannelse, ingen ferdighet i konflikthåndtering. Spesielt noen få personer snakker negativt om alle, inkludert hun. Styrer gjør ingenting med det men favoriserer og spiller andre opp mot hverandre. Jeg søker ny jobb bort fra dette barnehageyrket

Anonymkode: 31a5d...d35

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

På jobben min er det dårlig miljø fordi vi har en skikkelig ustabil kollega som sprer galle og hater noen og setter andre på en pedestal, baksnakker og lager dårlig stemning. Vedkommede er psykisk syk.

Noen ganger må man faktisk snakke med personene som ødelegger for alle andre, men ledelsen gruer seg ofte til å måtte det. Fordi det er ubehagelig. Da er det greiere å snakke med de mindre dominerende menneskene.

Anonymkode: 35872...834

Huff så slitsomt. Så unødvendig forgiftning av en sikkert fin arbeidsdag.

Du har min fulle medlidenhet.

Alle mennesker bidrar til noe godt på arbeidsplassen;

Noen for hvem de er.

Andre for hva de gjør.

Noen.. at de går hjem.

Anonymkode: 27dc6...7a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal si det rett til henne. Dere må gjøre noe med årsaken som skaper frustrasjon, ikke bare dempe symptomene med vitser og smil. Det kommer ikke til å fungere. Ville vært brutalt ærlig. Hva har du å tape?

Anonymkode: 6eddc...99b

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...