Gå til innhold

Hva er det med menn og å prøve å initiere sex på dårlige tidspunkt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor? Fordi dere er forskjellige. Verken din heller hans måte er feil, dere bare utrykker seksualiteten forskjellig 

Anonymkode: 09e71...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I og med at 9 av 10 kvinner ikke klarer å få orgasme ved penetrering alene, hva tror dere egentlig at de får ut av at mannen står og jukker løs i noen minutter for så å gå videre når han har fått orgasmen sin?

Anonymkode: 94074...de7

En mann med bedre humør og helse? Så kan man konsentrere seg om hennes behov når det er mer tid.

Anonymkode: e9e66...b31

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

I og med at 9 av 10 kvinner ikke klarer å få orgasme ved penetrering alene, hva tror dere egentlig at de får ut av at mannen står og jukker løs i noen minutter for så å gå videre når han har fått orgasmen sin?

9 av 10 er nok et i overkant pessimistisk anslag. 7 til 8 av 10 er vel mer realistisk? Om 90 prosent av kvinner ikke får noe som helst ut av sex med menn, kan man jo lure på hvorfor de er i forhold med menn .......Forøvrig så får vel ikke menn noe voldsomt utbytte av de orgasme kvinner måtte få av egne fingre, vibratorer og Womanizere....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Amen.

Gir meg ingenting,  så hvorfor gjøre det?

Anonymkode: 8721e...636

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Amen.

Gir meg ingenting,  så hvorfor gjøre det?

Anonymkode: 8721e...636

Håper virkelig du ikke er gift eller i forhold med en mann......

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står det beskrevet :

utgangspunktet kan det være problematisk med ulike tenningsmønster, og det kan være vondt for begge parter. Den som ofte tar initiativ føler seg gjerne avvist, mens den som avviser opplever det som slitsomt å bli mast på.

Et eksempel er at mannen ser på kjæresten sin og synes hun er fin, og sier fra om at han vil ha sex ved å putte hånda under skjorta hennes. For kvinnen, som kanskje er stressa og midt i et gjøremål, kommer tilnærmingen for brått på, slik at hun avviser kjæresten sin.

https://www.nettavisen.no/livsstil/slik-bevarer-dere-sexlivet-selv-etter-mange-ar-som-kjarester/s/12-95-3423541250

Anonymkode: c60b9...d37

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han høres helt blåst ut. Det er denen typen oppførsel som får kvinner til å miste tenningen på partner permanent.

Anonymkode: 27bb8...e34

Jeg hadde digget å ha en mann som gjorde slik. Jeg hadde i hvertfall ikke mistet tenningen på partner permanent.

Anonymkode: 85e5e...8aa

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Eller er det bare hos oss det er slik? Jeg kan prøve å initiere sex når vi ligger sammen i sofa eller sengen og koser, men han har ikke lyst. Og som regel de gangene han initierer sex så er det på veldig "dumme" tidspunkt. Som f.eks. mens jeg står og lager mat, da kan han komme og stå bak meg mens jeg holder på å lage noe og prøver seg. Eller mens jeg rydder, tar ut av oppvaskmaskin, står å henger opp klær. 

Det ender jo da ikke med at vi har sex, fordi jeg blir mer irritert for at jeg føler han kommer bare og skal forstyrre meg mens jeg er midt i noe, og skjønner ikke hvorfor vi ikke kan ha sex andre ganger når det føles mer naturlig slik som hvis vi slapper av sammen? 

Hvorfor??

Anonymkode: b8e02...8ca

Kanskje han tenner på tradwifes? 🥴

Meget pussig at han avslår deg i senga... Han må jo ha en feilkobling en plass... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resignert skrev (1 time siden):

Kanskje for å se om du/ dere fortsatt tenner såpass på han, at det er viktigere enn oppvasken, brette klær, pusse sølvtøyet, vanne blomster, og alt annet som strengt tatt kan utsettes. Sånn som du og TS beskriver det, kan man jo tolke det dithen at sex, begjær og nærhet er aller nederst på prioriteringslisten. Da er det jo fullt mulig at mannen på et eller annet tidspunkt gir opp sex/ mister begjæret.

Hva om det er nederst på rangstigen? Hva er galt med det? 
man har sine prioriteringer. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resignert skrev (1 time siden):

9 av 10 er nok et i overkant pessimistisk anslag. 7 til 8 av 10 er vel mer realistisk? Om 90 prosent av kvinner ikke får noe som helst ut av sex med menn, kan man jo lure på hvorfor de er i forhold med menn .......Forøvrig så får vel ikke menn noe voldsomt utbytte av de orgasme kvinner måtte få av egne fingre, vibratorer og Womanizere....

Om man ikke får orgasme så betyr ikke det nødvendigvis man ikke får noe ut av det.

Anonymkode: d085a...5f1

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Brukerano said:

Det som er nederst er jo da minst viktig og minst verdt. For en god del av oss menn, derimot, er sex en av de største attraksjonene med et forhold, om den forsvinner får forholdet lavere verdi....

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Samboer elsker det når jeg løfter opp skjørtet og gir henne en kjapp en når hun står på kjøkkenet. Ikke så veldig ofte det skjer, kanskje 3-4 ganger i sommersesongen. 

Har tidligere også hatt kjærester som elsker å bli tatt opp etter veggen litt spontant eller i trappeoppgangen etter et sosialt lag på vei hjem. 

Så hvem er det som ikke er normal her? Du, din mann, jeg  eller de kvinnene som liker det spontane og dyriske en gang i blant? 

Anonymkode: 29e0a...813

Endelig en mann som har skjønt det! Ikke stopp å være sånn fordi noen kvinner blir irritert. Oppvasken og støvsugern står der når en kommer tilbake, så med en spontan omgang innimellom er befriende fra hverdagen. 

kvinne 50+

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg får ikke orgasme ved kun penetrering. Men elsker det når samboeren vil ha en kjapp en uansett, og føler jeg får mye ut av det! Det er jo sinnsykt deilig selv om jeg ikke får orgasme. Spontanitet en gang i blant i hverdagen er utrolig deilig og viktig for forholdet, spesielt når man har barn😄 

Anonymkode: 4da1c...0a8

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her i huset er det motsatt. Kona er spontan og vil rett som det er ha sex når det passer som dårligst. 
Heldigvis blir hun ikke butthurt av å bli avvist i de tilfellene.

Anonymkode: 9b1bd...a79

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gorgonzola skrev (7 timer siden):

Klassisk. Du mener altså at du, som kvinne, har definisjonsmakten på når det passer? Samtidig - om man leser om seksuelt frustrerte kvinner - så er det nettopp det spontane, det å bli "swept away" når man minst venter det - som er ønsket. Dere er altså så dobbeltkommuniserende at det krever mer enn en mannehjerne for å takle det. 

til info; "swept away" betyr å gjøre partneren kåt og klar. ikke å jukke bakfra mens man rører i en hvit saus slik mannen hennes driver med. 

dette er helt elementært for alle som har seksuell forståelse... 

og sånn ellers er det vel ikke hun som "har makten", det er vel heller at han ikke skal ha den alene hun reagerer på. at begge skal ha mulighet til å kaste seg spontant ut i det uten å forsake noe. hvorfor er det alltid ts som må spandere av opptatt tid, aldri han? 

Anonymkode: 7c925...74e

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 20 års ekteskap erdette noe jeg savner. Han jeg er gift med er veldig lite pågående rent seksuelt. Jeg fantaserer om at han skal forsyne seg som han selv ønsker.. Men han er en myk mann og da blir det helt feil for han å være litt "aggressiv" seksuelt. Det ligger ikke i hans karakter. 

Hvis jeg ikke gir tegn til å ville ha sex.. Ja, da har vi ikke sex. Så jeg hadde elsket dette som du frustreres over. 

Anonymkode: 415f7...23a

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Resignert skrev (7 timer siden):

Kanskje for å se om du/ dere fortsatt tenner såpass på han, at det er viktigere enn oppvasken, brette klær, pusse sølvtøyet, vanne blomster, og alt annet som strengt tatt kan utsettes. Sånn som du og TS beskriver det, kan man jo tolke det dithen at sex, begjær og nærhet er aller nederst på prioriteringslisten. Da er det jo fullt mulig at mannen på et eller annet tidspunkt gir opp sex/ mister begjæret.

Det var det samme som jeg tenkte. Hun har en mann som viser begjær for henne. Hun blir irritert for at han avbryter en eller annen kjedelig huslig aktivitet som folk flest mer enn gjerne utsetter. Tipper han føler at sex med han er mindre viktig enn oppvask og klesbrett. Og atter en gang er det en dame som mener hun skal få definere hva som er rett eller feil tidspunkt, men i hans øyne, så har kanskje hun like feil med valg av tidspunkt, som han har i hennes øyne. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukerano skrev (6 timer siden):

Ingenting galt med det, så lenge det er det første du sier til en ny partner, slik at de får muligheten til å ta beina fatt, før de er låst fast med felles barn, stasjonsvogn, huslån og what not. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.6.2024 den 19.33):

Nei, jeg mener ikke at jeg har noe "makt" og det er ikke det som er poenget. Da har du tydeligvis enten ikke lest eller ikke skjønt noenting av det jeg har skrevet.  Men jeg syns det er sårt at det skal så ofte initieres mens jeg er opptatt med noe og at det ikke kan skje på en koselig og sensuell måte. 

Anonymkode: b8e02...8ca

Mulig jeg ikke skjønner noen ting men en ting dere seriøst bør gjøre er å snakke ordentlig sammen, ha en forventningsavklaring på både det ene og det andre. I min bok handler sex, lyst og oppmerksomhet MYE om forventninger, samspill og ikke minst - gi og ta, i den forstand at man, som en part i et forhold, har man et ansvar for å forstå, anerkjenne og akseptere den andres tanker, lyster og ønsker. Uten at det betyr at man skal imøtekomme alt det den andre adresserer. Jeg står fremdeles på påstanden at kvinner, i for stor grad, hevder seg berettiget til å ha definisjonsmakten her, både hvor, hvor ofte og hvordan. Det er vel biologisk betinget det også. Det får vi menn leve med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/25/2024 at 7:26 PM, AnonymBruker said:

Samboer elsker det når jeg løfter opp skjørtet og gir henne en kjapp en når hun står på kjøkkenet. Ikke så veldig ofte det skjer, kanskje 3-4 ganger i sommersesongen. 

Har tidligere også hatt kjærester som elsker å bli tatt opp etter veggen litt spontant eller i trappeoppgangen etter et sosialt lag på vei hjem. 

Så hvem er det som ikke er normal her? Du, din mann, jeg  eller de kvinnene som liker det spontane og dyriske en gang i blant? 

Anonymkode: 29e0a...813

Det er TS som er den unormale. Eller, problemet er jo egentlig at hun ikke er så tent på mannen sin i utgangspunktet så når han initierer sex et det mest plagsomt for henne med mindre det er når hun er veldig tent selv. 

Anonymkode: 98d80...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...