Gå til innhold

Mor som ikke vil bli med på familieferie

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Luksusbia

Kjære ts. Er du utredet for depresjon? Du skriver at de har det bedre uten deg, og endel ting ellers som tyder på depresjon. Ønsker deg en god sommer uansett, og håper du får oppfølging på dps eller i det minste av fastlegen din. Småbarnsfasen er tung nok i seg selv, og når vekten tynger i tillegg er det ikke rart du er utslitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Vi skal reise på ferie om noen uker med barna på 5 og straks 4 år.  Ferien ble kjøpt like før jul, men vi var der i fjord sommer også.  Svigermor skal også være med.

Men jeg (mor) vil virkelig ikke bli med likevel, selv om det var planen og det er betalt for.  Jeg sliter veldig for tiden og er blitt skikkelig dårlig og fungerer overhode ikke, jeg har også lagt på meg 25 kg på noen måneder.  Og det er en fornøyelsespark vi skal til,  så å dra meg med som ikke klarer å pusse tennene og dusje daglig og som i tillegg ikke kan bli med på noe i fornøyelsesparken pga vekt på 130 kg.  Hva er vitsen.  Eneste er at barna kanskje blir triste, men de har pappa og bestemor med.  Og jeg kan og klarer ikke bli med på noe uansett.

Er det ikke best at de bare dra uten meg og at jeg blir hjemme, turen varer i 5 dager.

Anonymkode: 2132d...a89

Om du er så dårlig at du ikke får vært med, så tar du deg en tur til fastlegen og får sykmelding. Da får du igjen pengene for din del av turen på reiseforsikring, og du får ferien til gode så du kan ta den ut når du er friskere. 

Så forklarer dere barna at mamma er syk og må bli hjemme. 

Når det gjelder det å være med i fornøyelsespark uten å kjøre noe, så har vi nesten alltid hatt med oss noen som bare gikk rundt og passet vesker/sekk/tralle, tok bilder og "satt i kø", mens vi andre kjørte karuseller. 
Det var ingen av oss barna som trengte mer forklaring enn at XX kjører ikke karuseller, men vil heller være her og passe på sekken. VI opplevde likevel at XX var med på det vi gjorde, selv om vi ikke kjørte ting sammen. 

Men er du syk, så er du syk. 

Anonymkode: bdda5...0be

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvorfor i alle dager klarer du ikke å pusse tennene hver dag? 

Anonymkode: 8cb94...390

Glad på dine vegne at fu ikke forstår dette. 

Ts: bli hjemme, få noen dager for deg selv til å bare være ifred å puste. Sov og dusje.

Så legger du en plan for hvordan du kan komme ut av denne spiralen. Forsøk å finne ut HVA det er som gjør at det ikke går «ihop». Mest sannsynlig vet du dette allerde selv. 

Begynn med å ringe legen for en time. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Vi skal reise på ferie om noen uker med barna på 5 og straks 4 år.  Ferien ble kjøpt like før jul, men vi var der i fjord sommer også.  Svigermor skal også være med.

Men jeg (mor) vil virkelig ikke bli med likevel, selv om det var planen og det er betalt for.  Jeg sliter veldig for tiden og er blitt skikkelig dårlig og fungerer overhode ikke, jeg har også lagt på meg 25 kg på noen måneder.  Og det er en fornøyelsespark vi skal til,  så å dra meg med som ikke klarer å pusse tennene og dusje daglig og som i tillegg ikke kan bli med på noe i fornøyelsesparken pga vekt på 130 kg.  Hva er vitsen.  Eneste er at barna kanskje blir triste, men de har pappa og bestemor med.  Og jeg kan og klarer ikke bli med på noe uansett.

Er det ikke best at de bare dra uten meg og at jeg blir hjemme, turen varer i 5 dager.

Du er deprimert og må gå til lege 

Anonymkode: 101a5...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hør med far om det er greit for han, om ikke så blir med men ta deg en liten egenferie etterpå. 

Høres ut som om du er i en depressiv periode, og det kan alle opplever, og du trenger å finne ro i deg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts...tar far vare på deg under denne tiden? Vet han hvordan du føler?

Du må jo finne ut hvor du har det best... hjemme alene i sengen...eller men er familie.

Kanskje du kan få en rullestol slik at du kan være med familie din. Se på barna etc. Uten at du må gjøre noe.

Vil dette gjøre deg litt bedre eller verre? 

Får du hjelp av legen/ psykolog?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må gå til legen, TS. Er du utbrent eller er du deprimert av andre årsaker?

Jeg tenker at årsaken er viktig - er du utbrent trenger du hvile og bør utnytte sjansen til å ha huset for deg selv uten mas. Er det mer tungsinn ville jeg tenkt at det faktisk er bedre for deg å bli med, om så bare noe av dagen. Da trenger du ikke marinere i egen elendighet alene hjemme - det er bedre å oppleve litt hyggelig familietid og ha folk rundt deg som er glad i deg ❤️

Anonymkode: 5db73...b34

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusse tenner klarer alle som vil, uansett. Det er snakk om 3 min to ggr daglig.

Er du deprimert så må du skaffe deg hjelp. Hvis det er så dårlig fatt som du beskriver, så er jeg enig i at de bør reise uten deg. Jeg ville brukt tiden de var borte til å skaffe meg hjelp. Med så små barn kan du ikke tillate deg annet enn å prioritere å bli bedre, og selvsagt for egen del. Ta på egen oksygenmaske før du hjelper andre.

Anonymkode: 437b8...24a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann of tvinger meg med på ferietur med min jævla svigermor, har ikke lyst, tror jeg stikker til et krisesenter kvelden før for å slippe.

Anonymkode: b9ec1...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Går du i behandling?

Anonymkode: 20c02...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, vær hjemme og plei deg selv ❤️ Ungene får en fin ferie de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pusse tenner klarer alle som vil, uansett. Det er snakk om 3 min to ggr daglig.

Er du deprimert så må du skaffe deg hjelp. Hvis det er så dårlig fatt som du beskriver, så er jeg enig i at de bør reise uten deg. Jeg ville brukt tiden de var borte til å skaffe meg hjelp. Med så små barn kan du ikke tillate deg annet enn å prioritere å bli bedre, og selvsagt for egen del. Ta på egen oksygenmaske før du hjelper andre.

Nei alle klarer ikke pusse tennene, dusje osv hver dag

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (11 minutter siden):

Nei alle klarer ikke pusse tennene, dusje osv hver dag

Jeg skrev kun pusse tennene, ene og alene.
Nevnte ikke dusj eller øvrig personlig hygiene, og mente heller ikke det. 

Er du uenig? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skrev kun pusse tennene, ene og alene.
Nevnte ikke dusj eller øvrig personlig hygiene, og mente heller ikke det. 

Er du uenig? 

Ja jeg er uenig i at det ikke kan for enkelte være for for mye å pusse tennene daglig. Depresjon er noe dritt 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (15 minutter siden):

Ja jeg er uenig i at det ikke kan for enkelte være for for mye å pusse tennene daglig. Depresjon er noe dritt 

Enig. Men det klarer ikke de som ikke har opplevd depresjon å forstå. 

"Må jo kunne gå an å ta seg sammen" 🙄

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (14 minutter siden):

Man kan velge å gjøre ting likevel, uansett om det er forferdelig og hele kroppen stritter i mot. 

Hvis man skal stille seg negativ til eller late som at man ikke har valg her i livet, f.eks gå på badet og pusse tenner, ja da skjønner jeg at alt føles håpløst. 
Man må jo begynne et sted!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

got2go skrev (4 minutter siden):

Enig. Men det klarer ikke de som ikke har opplevd depresjon å forstå. 

"Må jo kunne gå an å ta seg sammen" 🙄

Ok! Hva mener du man skal gjøre da? Legge seg ned og håpe på bedre tider? Ja, man kan få hjelp, men det krever også at man er motivert og kan nyttiggjøre seg av terapi. Hvis man ikke engang vil prøve å gå på badet og pusse tennene. Nå er tannpuss for øvrig bare et eksempel. Man må starte et sted eller?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke klarer å ta vare på deg selv så høres det nesten ut som du trenger å legges inn. Har du snakket med legen din om dette?

Anonymkode: 1cd29...89c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ok! Hva mener du man skal gjøre da? Legge seg ned og håpe på bedre tider? Ja, man kan få hjelp, men det krever også at man er motivert og kan nyttiggjøre seg av terapi. Hvis man ikke engang vil prøve å gå på badet og pusse tennene. Nå er tannpuss for øvrig bare et eksempel. Man må starte et sted eller?

Du kommer ikke til å forstå det uansett, så gidder ikke engang å prøve å forklar deg det. Ha en fin dag

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Man kan velge å gjøre ting likevel, uansett om det er forferdelig og hele kroppen stritter i mot. 

Hvis man skal stille seg negativ til eller late som at man ikke har valg her i livet, f.eks gå på badet og pusse tenner, ja da skjønner jeg at alt føles håpløst. 
Man må jo begynne et sted!

Du har åpenbart aldri vært eller opplevd andre som har vært helt nede i kjelleren. 

Du er heldig

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...