Gå til innhold

Mor som ikke vil bli med på familieferie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal reise på ferie om noen uker med barna på 5 og straks 4 år.  Ferien ble kjøpt like før jul, men vi var der i fjord sommer også.  Svigermor skal også være med.

Men jeg (mor) vil virkelig ikke bli med likevel, selv om det var planen og det er betalt for.  Jeg sliter veldig for tiden og er blitt skikkelig dårlig og fungerer overhode ikke, jeg har også lagt på meg 25 kg på noen måneder.  Og det er en fornøyelsespark vi skal til,  så å dra meg med som ikke klarer å pusse tennene og dusje daglig og som i tillegg ikke kan bli med på noe i fornøyelsesparken pga vekt på 130 kg.  Hva er vitsen.  Eneste er at barna kanskje blir triste, men de har pappa og bestemor med.  Og jeg kan og klarer ikke bli med på noe uansett.

Er det ikke best at de bare dra uten meg og at jeg blir hjemme, turen varer i 5 dager.

Anonymkode: 2132d...a89

  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er åpenbart deprimert som tror at andre har det bedre uten deg. Men det er ikke sant, både barn, mann og svigermor ønsker at du blir med. Selv om du ikke tar karuseller kan du vinke og ta bilder. Og dere deler en fin opplevelse.

Jeg håper du får god hjelp med helseproblemene dine.

Anonymkode: 91955...efa

  • Liker 38
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er syk og faktisk kjenner at det ikke vil hjelpe med ferie synes jeg du skal bli hjemme. Morsommere å dra med bare pappa og bestemor enn sur/sliten/syk mamma. 

Men vi deler oss nesten alltid i ferier, så det er liksom normalen for oss.

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi skal reise på ferie om noen uker med barna på 5 og straks 4 år.  Ferien ble kjøpt like før jul, men vi var der i fjord sommer også.  Svigermor skal også være med.

Men jeg (mor) vil virkelig ikke bli med likevel, selv om det var planen og det er betalt for.  Jeg sliter veldig for tiden og er blitt skikkelig dårlig og fungerer overhode ikke, jeg har også lagt på meg 25 kg på noen måneder.  Og det er en fornøyelsespark vi skal til,  så å dra meg med som ikke klarer å pusse tennene og dusje daglig og som i tillegg ikke kan bli med på noe i fornøyelsesparken pga vekt på 130 kg.  Hva er vitsen.  Eneste er at barna kanskje blir triste, men de har pappa og bestemor med.  Og jeg kan og klarer ikke bli med på noe uansett.

Er det ikke best at de bare dra uten meg og at jeg blir hjemme, turen varer i 5 dager.

Anonymkode: 2132d...a89

Syns du skal sjerpe deg og gjor det for ungan. Bli heller enig med mannen om å gi deg litt fri når dere er tilbake. 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du faktisk er så syk at du ikke klarer å pusse tennene daglig, og dette ikke er en overdrivelse, så blir du selvsagt hjemme. Hvordan skal du liksom komme deg rundt for egen maskin hvis du ikke engang klarer å opprettholde normal hygiene? 

Sånn ellers håper jeg du får hjelp for det du sliter med, om det så er fysisk, psykisk eller begge deler. Dette høres jo ut som en forferdelig situasjon for alle.

Anonymkode: ea7e4...964

  • Liker 14
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn at du tror du blir dårligere av å dra på ferie, så synes jeg du skal prioritere helse å bli hjeme. Men om du ikke tror du blir bedre av å bære hjeme, så synes jeg du skal bli med. De ønsker helt sikkert at du er der! Har du en behandler du kan diskutere det med? KG er ikke altid så flinke med sårbare temaer desver.

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke man nødvendigvis blir bedre av å bli igjen alene hjemme, blir på en måte å marinere i egen elendighet. Men her bør du konsultere med kvalifisert helsepersonell som kjenner til problemene dine (vi vet jo ikke om det er fysisk eller psykisk syk du er), og i samråd med de avgjøre hva som er det beste for alle i denne situasjonen. 

Anonymkode: 2fa7d...572

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vi skal reise på ferie om noen uker med barna på 5 og straks 4 år.  Ferien ble kjøpt like før jul, men vi var der i fjord sommer også.  Svigermor skal også være med.

Men jeg (mor) vil virkelig ikke bli med likevel, selv om det var planen og det er betalt for.  Jeg sliter veldig for tiden og er blitt skikkelig dårlig og fungerer overhode ikke, jeg har også lagt på meg 25 kg på noen måneder.  Og det er en fornøyelsespark vi skal til,  så å dra meg med som ikke klarer å pusse tennene og dusje daglig og som i tillegg ikke kan bli med på noe i fornøyelsesparken pga vekt på 130 kg.  Hva er vitsen.  Eneste er at barna kanskje blir triste, men de har pappa og bestemor med.  Og jeg kan og klarer ikke bli med på noe uansett.

Er det ikke best at de bare dra uten meg og at jeg blir hjemme, turen varer i 5 dager.

Anonymkode: 2132d...a89

Hvorfor i alle dager klarer du ikke å pusse tennene hver dag? 

Anonymkode: 8cb94...390

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, du må starte med å få hjelp! Du kan ikke ha det sånn som dette! Det er ikke helt sikkert at noen skal reise på ferie om du er så syk - jeg hadde i alle fall ALDRI reist fra noen i min familie som hadde sånn du har det nå ❤️ 

Anonymkode: 96e4d...340

  • Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du kan ha godt av litt egentid og pleie deg selv. Håper mannen/samboeren din har forståelse for det. Barna har det topp uansett! 
 

 

Anonymkode: d3cf3...fac

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror du kan ha godt av litt egentid og pleie deg selv. Håper mannen/samboeren din har forståelse for det. Barna har det topp uansett! 
 

 

Anonymkode: d3cf3...fac

(Mente ikke at de har det topp uten deg, men de vil kose seg på ferie med pappa uansett og heller glede seg til å komme hjem igjen til deg etterpå)

Anonymkode: d3cf3...fac

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Vi skal reise på ferie om noen uker med barna på 5 og straks 4 år.  Ferien ble kjøpt like før jul, men vi var der i fjord sommer også.  Svigermor skal også være med.

Men jeg (mor) vil virkelig ikke bli med likevel, selv om det var planen og det er betalt for.  Jeg sliter veldig for tiden og er blitt skikkelig dårlig og fungerer overhode ikke, jeg har også lagt på meg 25 kg på noen måneder.  Og det er en fornøyelsespark vi skal til,  så å dra meg med som ikke klarer å pusse tennene og dusje daglig og som i tillegg ikke kan bli med på noe i fornøyelsesparken pga vekt på 130 kg.  Hva er vitsen.  Eneste er at barna kanskje blir triste, men de har pappa og bestemor med.  Og jeg kan og klarer ikke bli med på noe uansett.

Er det ikke best at de bare dra uten meg og at jeg blir hjemme, turen varer i 5 dager.

Anonymkode: 2132d...a89

Du er da kategori tungt deprimert. Selvfølgelig blir du hjenme. Vær takknemlig barna har både far og bestemor. Nok av de som er helt alene og må dra på ferie uansett helsetilstand.

Anonymkode: f1160...ca5

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du undersøkt om fornøyelsesparken har elektriske rullestoler til utlån? Ofte har de kun manuelle rullestoler, som da mannen din må dytte. Veldig tungt å dytte en rullestol med deg pluss to unger på fanget pluss sekker og slikt. 

Anonymkode: 68b08...a54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg!! Jeg håper du kan dra til fastlegen og be om hjelp. Du fremstår deprimert og det finnes det hjelp for. Jobber du? Hvis ja, så kanskje du trenger en sm. Ikke for å ligge i senga og være syk, men for å hjelpe deg selv ut av depresjonen og etablere sunne vaner for deg selv. Du trenger ikke fikse alt på en gang, men små steg av gangen til et bedre og sunnere liv. Dette er den beste gaven du kan gi til din mann og barn og ikke minst deg selv.

Anonymkode: 48c42...e96

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig det der. Skjønner det hvis du er syk. Men mange blir skuffet… snakk mef mannen din, evt barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du høres deprimert ut og jeg har full forståelse for at ferie ikke frister. Det beste for deg er å få være alene hjemme og slappe av, far og svigers kan fint ta vare på barna uten deg.
Ikke hør på de som sier du skal "skjerpe deg", jo mer du "skjerper deg", jo lenger tid tar det før du blir bedre og i mellomtiden risikerer du å møte veggen helt. Det er mye hyggeligere for barna å komme hjem til en mor som er litt mer opplagt enn før de dro, enn å ha med seg en mor som ikke føler seg bra.

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Fortell meg at du er en av de heldig som aldri har opplevd en depresjon uten å fortelle det.

Anonymkode: d3cf3...fac

Å ikke kunne ta vare på personlig hygiene er ikke ensbetydende med å være deprimert. Så det trenger ikke å være en sammenheng der. 

Sliter selv med alvorlig depresjon i perioder og går i behandling på DPS, men personlig hygiene er noe jeg prioriterer. 

Anonymkode: 8f07d...a7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde uansett gå til legen, men det har du kanskje allerede gjort 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er tydeligvis syk nå, om det er psykisk eller fysisk spiller egentlig ingen rolle, er man veldog syk bør man slippe å bli med på ferie. 

Virker som om barna blir godt ivaretatt uansett, og du trenger kanskje tid for deg selv. 

Lykke til

Anonymkode: 6a7c1...678

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...