Gå til innhold

Hjelp, en spontanabort??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er så i villrede, og jeg er så redd…

jeg er gravid i uke 7+6. Dagen idag startet med litt spotting (mørkerødt/brunt i fargen). Det hadde litt opphold før det 4-5 timer etterpå ble til friskt, lyserødt blod. Jeg ser det på papiret når jeg tørker meg. Det blør ikke konstant, men har noe opphold. Det har heller ikke vært mye blod. Jeg har også vanlige mensmurringer. Har snakket med jordmor, men får beskjed om å vente og se. Jeg har i dette svangerskapet så og si ikke hatt symptomer. Jeg er såppass desperat at jeg istad tok en Clearblue digital test, der det sto «Gravid 2-3». Kan dette være starten på en spontanabort? Hvor lang tid tar det før det eventuelt setter i gang? 

Anonymkode: b9b9a...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm.. Vanskelig å si. 2-3 er ikke et så godt tegn. 

Ta en ny test på søndag. 

For min del har det aldri vært tvil om spontanabort. To ganger har jeg opplevd tiltakende kramper, før det kom ut noe, også slapp krampene litt. Så har kjent selve aborten. 

 

 

Anonymkode: 430e8...103

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hm.. Vanskelig å si. 2-3 er ikke et så godt tegn. 

Ta en ny test på søndag. 

For min del har det aldri vært tvil om spontanabort. To ganger har jeg opplevd tiltakende kramper, før det kom ut noe, også slapp krampene litt. Så har kjent selve aborten. 

 

 

Anonymkode: 430e8...103

Hvor lang tid tok det før startet og til du da skjønte at det var en spontanabort?

-trådstarter

Anonymkode: b9b9a...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hei. Jeg er så i villrede, og jeg er så redd…

jeg er gravid i uke 7+6. Dagen idag startet med litt spotting (mørkerødt/brunt i fargen). Det hadde litt opphold før det 4-5 timer etterpå ble til friskt, lyserødt blod. Jeg ser det på papiret når jeg tørker meg. Det blør ikke konstant, men har noe opphold. Det har heller ikke vært mye blod. Jeg har også vanlige mensmurringer. Har snakket med jordmor, men får beskjed om å vente og se. Jeg har i dette svangerskapet så og si ikke hatt symptomer. Jeg er såppass desperat at jeg istad tok en Clearblue digital test, der det sto «Gravid 2-3». Kan dette være starten på en spontanabort? Hvor lang tid tar det før det eventuelt setter i gang? 

Anonymkode: b9b9a...079

Så kjipt. 

Dessverre helt umulig å si om det er ufarlig blødning eller begynnelsen på en SA. Små blødninger kan være helt normalt og ufarlig. 

Kun tiden vil gi svar. 

Jeg har ikke hatt graviditetssymptomer verken i svangerskap som har gått galt eller gått bra. Hvor mye symptomer man har trenger ikke bety noe som helst. 

Jeg blødde av og på i over 2 uker før selve spontanaborten skjedde sist gang. 

Anonymkode: 43629...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 5+0 skal man få 3+ på Clearblue digital om alt er som det skal. Kan du gå privat og få en UL? 7+6 skal man kunne se tydelig hjerteaktivitet om alt er som det skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (12 minutter siden):

Rundt 5+0 skal man få 3+ på Clearblue digital om alt er som det skal. Kan du gå privat og få en UL? 7+6 skal man kunne se tydelig hjerteaktivitet om alt er som det skal.

Ja, jeg bestiller time hos Volvat..

Det skal sies at jeg tok den siste digitale testen rundt klokken 14 på dagen, og da hadde jeg tisset kort tid i forveien. Men det skal kanskje ikke ha noe og si når man har kommet såppass «langt». 
-trådstarter

Anonymkode: b9b9a...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor lang tid tok det før startet og til du da skjønte at det var en spontanabort?

-trådstarter

Anonymkode: b9b9a...079

Jeg har egentlig skjønt det fra første dråpe blod. Noen kan blø masse i friske svangerskap, men for meg har blod vært dårlig tegn 

Anonymkode: 430e8...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har egentlig skjønt det fra første dråpe blod. Noen kan blø masse i friske svangerskap, men for meg har blod vært dårlig tegn 

Anonymkode: 430e8...103

Det er nok et dårlig tegn for meg også.. Jeg føler veldig at dette ikke er riktig og jeg føler at «det ikke er noe der» lenger. Jeg vet man ikke kan kjenne liv og sånn så tidlig altså, jeg bare føler så på det. Jeg har en gutt fra før (han er 11 mnd), og hadde aldri denne følelsen med han, og blødde heller aldri med han. Jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet og vente.

-trådstarter

Anonymkode: b9b9a...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det?

Anonymkode: e362c...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvordan går det?

Anonymkode: e362c...2a7

Var hos Volvat og fikk sjekket ståa, og jeg har hatt en missed abortion. 
-trådstarter

Anonymkode: b9b9a...079

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...