Gå til innhold

Dere som har ferie, men ikke reiser bort. Hva gjør dere egentlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Yoga, god mat og sove lenge. Ferien må brukes til noe produktivt fremfor å sløse den vekk på turistfeller på et nytt sted.

Anonymkode: f9a68...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjeder meg aldri når det er fri. Elsker å bestemme over min egen tid! :) 

Våkne om mårran å vite at jeg ikke må jage til jobben i kø og mas.

Heller slappe av, spise frokost. Etterpå en form for aktivering, gåtur eller styrketrening. Elsker å trene styrke på dagtid! :) Sykkeltur, løpetur etc... :) Etter dusj og lunsj, så hvile og slappe av. På terrassen for eks. Etterhvert lage meg middag, starter ca 30-60min før jeg skal spise/evt gjester. Etterpå slappes det av igjen....lese/nett/tlf/musikk/etc....besøk kanskje.

Reiser rundt i nærmrådet også, tur til Oslo sentrum. Tar kanskje tur et sted jeg ikke pleier være.

Spise lunsj ute.

Jeg ELSKER å ha fri!! :) Jobb er noe jeg kun gjør pga pengene i dag, om Norsk tippin ringer slutter jeg på dagen!

Anonymkode: a11f1...53b

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dutullernå?

Sover lenge, koser meg på balkongen, fjellturer i nærområdet, dagsturer til severdigheter i nærområdet, besøker/har besøk av venner, ser på fotball-EM og OL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapper av hjemme, ser tv, gamer litt, lager god mat, nyter fritiden der klokka ikke må være på. Må man alltid gjøre så mye? 😅

Anonymkode: 58c18...16b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær turist i egen by/nærområde :)

Vi tok den helt ut i fjor, dro på turistinformasjonen og hentet kart og infohefter og greier :ler:

Investerte også i et lite sammenleggbart campingbord og stoler, og dro ut på tur med termos med kaffe, vafler og påsmurte rundstykker i isboks.

Så mange fine og interessante steder vi aldri hadde tatt oss tid til å sjekke ut i hverdagen :)

En dag kjørte vi bare tur ut til kysten og kjøpte ferske reker av rekebåt på kaia, koselig sommerluksus å sitte ved fjorden og pille reker.

Har dere Bua i nærheten kan dere kanskje låne utstyr og prøve ut noen nye aktiviteter? 
 

 

Anonymkode: 771d9...265

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, hva gjør dere? Vi skal ikke reise bort i år og kjenner allerede på at de fire ukene med fri kommer til å være ekstremt lange og slitsomme. Vi har ikke barn og generelt ikke så veldig glad i festivaler, piknik i parken osv. Noe tips?

Anonymkode: 59d50...9f6

3 uker med å gjøre ingen ting så og si, skal vel se alt av konspirasjons teorier på YouTube ( på kvelds tid) samt spille litt pc spill mens andre er ute å bader🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og mannen har normalt 5 uker fri. Og reiser normalt bare en langhelg + to uker.

VI har besøk av venner og familie.

Vi tar unna større prosjekter i hus og hage, i fjor malte vi huset. 

Vi rusler til byen og spiser en god lunsj.

Vi pakker god mat, og reiser og bader. Eller går en lang fjelltur. 

Hender vi hopper på en natt på et av SPA hotellene i området om vi føler uka blir litt lang. 

Vi holder på med matauk, både i skog og sjø, og egen hage. Så har en lang rekke slike prosjekter vi vil gjennom. 

Anonymkode: 7a9f8...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maler hus.

Anonymkode: 8689a...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker hjemmeferie. Kan ta en helgetur her eller der, kanskje opptil en liten uke, men noe lengre turer reiser jeg ikke på. For meg er tanken på pakke, reise, være på fremmed plass over lengre tid mer stressende enn å kose seg hjemme. Det er ikke ferie og avslapping. 

Mine planer for ferien er å plukke sopp og bær, gå mange turer i skogen, stelle i hage og kanskje sy litt. Ingenting etter en bestemt plan, og gjør egentlig bare det jeg har lyst til. 

Anonymkode: beddf...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

gjør egentlig bare det jeg har lyst til. 

Anonymkode: beddf...185

Er dette som er så deilig med fri, å bestemme over sin egen tid :) Arbeidsukene så er man jo 100% styrt....sukk.

Anonymkode: a11f1...53b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar livet med ro, og gjør akkurat det som passer meg ut fra dagsformen. 

Anonymkode: 2f4ae...b22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi liker piknik da 😄 Men vi skal ikke reise bort i ferien, annet på en kortere hyttetur til noen venners hytte.

Vi drar på nærturer. Telter, bader, drar ut i båt, låner kano og padler, bader enda mer, leser bøker, spiller spill, går og sykler på tur, drar på selvplukk av jordbær, steller i hagen, tar en Oslo-tur og går på restaurant og museum, og har masse besøk og drar masse på besøk. Bruker tiden til å ta igjen tapt tid med venner og familie som vi ikke rekker å se så mye i en hektisk hverdag.

Pleier sjelden å reise langt på sommeren siden vi elsker norsk sommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bading, soling, trening, lesing, festivaler, sosialt samvær med venner, forfallent husarbeid, lett fiksing i boligen, roadtrips, hagearbeid, fjellturer. 
 

Anonymkode: 14710...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rett og slett nyte at jeg ikke skal og må ting.

Slappe av, se en film, lese bok, gå ut og legge meg flat i sola en liten stund, lage meg noe sunn god mat, invitere venner på middag, rusle en tur i byen eller lignende, rusle i biologisk hage, gå noen turer, kanskje sove ute, gå på en badeplass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at 3-4 uker hjemme går veeeeeldig fort. Og jeg gjør akkurat det jeg vil som igrunn er det deilige. Ingen "må" og ingen "skal".. Og uten barn så er det iallefall frihet og ferie med ingen må og ingen skal :skya:

Men nå liker jeg kanskje de tingene du ts ikke gjør men siden du spør hva vi gjør så antar jeg det går fint.

Jeg elsker å ta meg overnatting turer i naturen. Pakke sekken når jeg ser at det skal være noenlunde bra vær, bare ta det på gefylen/magefølelsen. Pakke litt godt med mat, primus og være vekke så lenge lageret rekker. Fjellturer, Piknik i parken. Besøke venner som bor litt vekke. Slappe godt av, lese, yoga. Lukke verden ute og bare ligge strak ut en hel dag å se på serier. Bade, ta dagsturer med bilen bare for å kjøpe en soft is mange mil vekke. Nyte fred og stillhet og bare la humla suse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er lei av tv, bøker og internett, drar jeg på små dagsturer i nærområdet. Båttur, besøke museer og utstillinger mv. Og sørger for å få meg masse søvn. Jeg forstår ikke hvordan noen ikke klarer å fylle tiden. Men når jeg tenker tilbake på tiden før internett, lurer jeg også litt på hva jeg drev med. 😅

Anonymkode: a15e1...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 25.6.2024 den 14.18):

Ja, hva gjør dere? Vi skal ikke reise bort i år og kjenner allerede på at de fire ukene med fri kommer til å være ekstremt lange og slitsomme. Vi har ikke barn og generelt ikke så veldig glad i festivaler, piknik i parken osv. Noe tips?

Anonymkode: 59d50...9f6

4 uker uten barn...der har du ferien 🤣 vi har 2 barn og hund og skal være hjemme..men late dager kommer det ikke til å bli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville helst reist bort en uke men tør ikke bruke penger på ferie. All skremselspropagandaen i nyhetene om gjeld og høye renter, hold deg hjemme osv har påvirket meg selv om jeg har penger til å reise. 
Jeg har noen maleprosjekter på huset, går mye turer i skogen, drar og bader, hyttetur med venninner. Har to tenåringer som er halvparten av tiden hos meg så jeg er ikke alene selv om de holder på med sitt. 

Anonymkode: 3ca7e...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sover, slapper av, ser på tv, spiller spill, går tur, bader, fisker krabber, svømmer i svømmehall, ordner i hjem/hage, pusser opp, er sammen med venner/familie, bruker lokale fritidsparker og fritidstilbud. Ungene har venner med hjem, leker i gata. Vi shopper kanskje litt og drar på kafé. Kino? Bowling 👍🏻 

Noen dager tar vi hele dagen hjemme og gjør svært lite. Trenger det alle mann!

Anonymkode: c50f4...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...