Gå til innhold

Mette Ask

Anneisabell

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner at jeg har lite sympaty for Mettes dårlige økonomi.

«Nå er jeg litt frustert på meg selv, for jeg har jo ordnet økonomien min, så da tenkte jeg at da kan jeg jo bruke litt penger. Så da har jeg booket turer - TO turer - hehe…»

Altså, dette er jo grunnen til at økonomien hele tiden sklir ut og hun kommer i uføre. Er det mulig??? Såpass må hun da skjønne sjøl også. 

Slutt å syt på snap over dårlig råd og økonomiske vansker Mette! Dette legger du opp til selv gang etter gang. Du vet - en gang ender det der at du ikke kan få refinansiert huslån og slettet (unødvendig) forbruksgjeld igjen. Hva gjør du da? 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Illusen skrev (53 minutter siden):

«Nå er jeg litt frustert på meg selv, for jeg har jo ordnet økonomien min, så da tenkte jeg at da kan jeg jo bruke litt penger. Så da har jeg booket turer - TO turer - hehe…»

Altså, dette er jo grunnen til at økonomien hele tiden sklir ut og hun kommer i uføre. Er det mulig??? Såpass må hun da skjønne sjøl også. 

Slutt å syt på snap over dårlig råd og økonomiske vansker Mette! Dette legger du opp til selv gang etter gang. Du vet - en gang ender det der at du ikke kan få refinansiert huslån og slettet (unødvendig) forbruksgjeld igjen. Hva gjør du da? 

Hun klarte jo å si at nå var ikke økonomien vanskelig mer for bare noen dager siden fordi hun hadde fått refinansiering

Så enkelt er det jo ikke...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaneel skrev (24 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvordan hun har råd til alt… 

Hun har jo egentlig ikke det  når hun stadig bruker kreditt kort og tar opp forbrukslån.  Rart at folk ikke tar mer grep når de har havnet i knipe før...kan ikke bare henge alt på adhd knaggen heller, som hun helt sikkert vil gjøre for å forsvare seg selv og sine handlinger 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaneel skrev (53 minutter siden):

Danmark med fjordline bare 

Ikke billig det da...lett å bruke altfor mye penger ombord, i land og på taxfreen...++

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Illusen skrev (16 timer siden):

Er så enig!  Sitter og er så fin - nå skal alt bli bedre! Det skal handles mindre, ryddes opp i hus og hjem, utredes for det ene og andre - og nå skal hun jammen begynne å trene igjen. Er vel ca tredje gang på 6 mnd hun nevner det. Så er det dette evige maset om å fortsette å pusse opp. Utenom jobben er det et evig kaos, men reiser og take away er hun god på. Kommer aldri til å fikse økonomien, rart hun sover godt når hele korthuset faller.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette spiste 3 måltider i går.. Altså hallo man sparer på mat når man har barn og dårlig råd!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Centimeteren skrev (3 timer siden):

Mette spiste 3 måltider i går.. Altså hallo man sparer på mat når man har barn og dårlig råd!! 

Er du sjuk i hode ditt eller? Det her var crazy lesing! Folk skal spise 3 måltider hver dag! Bruk hode ditt litt da, er der av en grunn..

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det riktig det jeg ser nå? Du sitter her og kritiserer at Mette spiste 3 måltider i går? La dama spise så mange måltider hun vil, for faen. 

• Liker 8
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun ikke var råd til å spise normalt, så er vel ferie det siste hun burde prioritere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Centimeteren skrev (4 timer siden):

Seriøst? For det første- hvordan i all verden vet du hvor mange måltider hun spiste i går? 
- og, hvorfor i all verden tenker du at du skal «kritisere» hvor mange måltider en person spiser? 
Det her må være tull/ provosering? 

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aintnofun skrev (40 minutter siden):

Om hun ikke var råd til å spise normalt, så er vel ferie det siste hun burde prioritere.

Vet du hva? Jeg spiser stort sett kun to måltider pr dag jeg. Bransjen og middag. Fungerer så bra for meg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linazer skrev (3 timer siden):

Vet du hva? Jeg spiser stort sett kun to måltider pr dag jeg. Bransjen og middag. Fungerer så bra for meg. 

Selv om det fungerer bra for deg så fungerer ikke to måltid om dagen for alle.

Jeg vil tro at de fleste spiser frokost, lunsj og middag, og kanskje noe lett som feks knekkebrød eller yoghurt til kvelds hvis de er sultne på kvelden pga det har gått noen timer siden middag.

At noen kritiserer Mette for å spise 3 måltider om dagen blir bare for dumt. Mette er veldig flink til å bruke opp restemat samt mekke sammen mat ut i fra hva hun har fra før av i kjøleskapet/skap/fryser…. tror ikke det er mye matsvinn der i gården. Det er det som er dyrt og ikke bra for samfunnet; å kaste mat

En ting er å droppe måltid og å gå sulten pga man ikke har økonomi til å spise seg mett, men å unngå å spise for å spare penger når man har penger til mat er helt unødvendig. 

• Liker 6
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Centimeteren skrev (14 timer siden):

Hva ønsker du å oppnå med denne kommentaren. Jeg synes det er unødvendige å kommentere på hvor mye eller lite noen spiser. Det er en privatsak.

Kanskje det trigger noen.

Jeg opplever at Mette alltid setter barna først og er flink til spise rester og lage sunde middager.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sassya skrev (11 timer siden):

Hva ønsker du å oppnå med denne kommentaren. Jeg synes det er unødvendige å kommentere på hvor mye eller lite noen spiser. Det er en privatsak.

Kanskje det trigger noen.

Jeg opplever at Mette alltid setter barna først og er flink til spise rester og lage sunde middager.

Jepp hu er en usedvanlig god mor faktisk 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaneel skrev (14 timer siden):

Jepp hu er en usedvanlig god mor faktisk 

Usedvanlig? Hva er det som gjør henne til det? Kjenner du henne personlig eller mener du ut i fra noen få snapper om dagen at hun er usedvanlig god som mor? 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som kjenner henne her ? Enig i at hun er en god mor. Gjør mye for og med barna. Full jobb, hus , bil. Lager god mat. Er sammen med barnebarn . Hva gjør henne til en dårlig mor? 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i all verden kan man si noe om god/dårlig mor utfra en snapkonto? 🤔 Vi, som ikke kjenner henne at all, aner jo ingenting om det?? 

Forlvrig synes jeg hun egentlig er ganske artig og «lett» å følge😅 hun er seg sjøl liksom …… virker ikke som hun prøver å fremstille en fasade eller noe ……. Men, hun er særdeles omstendelig? Føler hun har sagt/skrevet «oppussing» sånn ca 154 ganger nå 🥵 hun forteller så omstendelig og over-detaljert om ting….

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...