Gå til innhold

Mette Ask, here we go again


Anneisabell

Anbefalte innlegg

Sassya skrev (17 timer siden):

Fanklubben til Mette er på plass igjen etter en lang dag med reising 🤫

Hihi de tar en pause når hun er på reise men fort tilbake så snart hun lander igjen. 

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

rosererrøde skrev (3 timer siden):

Hihi de tar en pause når hun er på reise men fort tilbake så snart hun lander 

Det er rart det der. De var nok på samme fly tenker jeg.

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden har hun behov for å dele alt dette på snap..tjener ikke en gang penger på det. Og at mannen godtar det, er utrolig.....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anneisabell skrev (8 timer siden):

De fleste lever i den tro at utlevering er bilder, det er verre og brette ut mye annet i livet som også kan kastes tilbake på sønnen. Selvfølgelig vet mange hvem han er, og kan få kommentarer på hva mora legger ut

Huff og huff.. tenk at noen bruker tid av livet sitt på noen de ikke liker, og enda mer tid til å sitte anonymt og snakke stygt og komme med spekulasjoner som ikke holder mål. Bla om hvor skuffet svigerfamilien måtte være da de reiste osv. Blant barn kalles slik oppførsel mobbing.  Hun er avslappende og kikke på av og til  og mye mer jordnær enn div andre snappere. Er det noen her som kjenner henne  ? Mulig sønnen hennes er sikker på seg selv og kanskje ikke bryr seg. «Det er sånn mamma er»  Det sier kanskje sønnene til de som sitter og anonymt baksnakker også.  Ikke så fantastiske forbilder 😉 

  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det blir noen reunion mellom Mette og far til yngste jeg….tror det hele var ett spill fra Mette sin side..

De er skilt i Norge, men ifg tyrkisk/muslimsk lov så er de fortsatt gift da det er mannen som må begjære skilsmisse i Tyrkia. Familien til mannen vet heller ikke at de er skilt og bor hver for seg,

Ifg muslimsk lov så tilhører barna mannen etter ei skilsmisse. Dette er Mette veldig klar over. Rett etter at turen impulsivt ble bestilt så hadde hun er «shit, hva har jeg gjort»-øyeblikk på snap, og sa at hun hadde bestemt seg for at barnet ikke skulle på ferie/besøk til hjemstedet til faren sin. Nettopp pga faren kunne med loven i hånda ha blitt igjen i Tyrkia og holdt igjen barnet, og nektet barnet å bli med Mette til Norge igjen. Det ville blitt et styr utenlike for Mette for å få med seg barnet hjem igjen hadde exen hennes plutselig angret flytting til Norge og ønsket at barnet skulle vokse opp i hjembygda etter deres skikker, tradisjoner og lært seg språket.

Så ved å plutselig bli nyforelsket igjen noen dager før avreise, være ei kjærlig kone mens de var i Tyrkia og med lovnad om å prøve på nytt da de kom hjem så sikret hun seg at både mann og barn ble med hjem. Det var Mette som ville skilles, og mtp at yngste er 4 år og de allerede er skilt (seperasjonstiden er vel 1 år før skilsmisse blir innvilget) så var det ikke lenge de rakk å være gift. Jeg har null tro at forelskelsen og jobbing med forholdet vedvarer nå som de er hjemme igjen. Flere foteslo parterapi, men det avviste hun. De skulle prøve selv først.

Tror jeg kan vedde ganske mye på at de ikke blir sammen igjen. 

  • Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skruf skrev (3 timer siden):

Tror ikke det blir noen reunion mellom Mette og far til yngste jeg….tror det hele var ett spill fra Mette sin side..

De er skilt i Norge, men ifg tyrkisk/muslimsk lov så er de fortsatt gift da det er mannen som må begjære skilsmisse i Tyrkia. Familien til mannen vet heller ikke at de er skilt og bor hver for seg,

Ifg muslimsk lov så tilhører barna mannen etter ei skilsmisse. Dette er Mette veldig klar over. Rett etter at turen impulsivt ble bestilt så hadde hun er «shit, hva har jeg gjort»-øyeblikk på snap, og sa at hun hadde bestemt seg for at barnet ikke skulle på ferie/besøk til hjemstedet til faren sin. Nettopp pga faren kunne med loven i hånda ha blitt igjen i Tyrkia og holdt igjen barnet, og nektet barnet å bli med Mette til Norge igjen. Det ville blitt et styr utenlike for Mette for å få med seg barnet hjem igjen hadde exen hennes plutselig angret flytting til Norge og ønsket at barnet skulle vokse opp i hjembygda etter deres skikker, tradisjoner og lært seg språket.

Så ved å plutselig bli nyforelsket igjen noen dager før avreise, være ei kjærlig kone mens de var i Tyrkia og med lovnad om å prøve på nytt da de kom hjem så sikret hun seg at både mann og barn ble med hjem. Det var Mette som ville skilles, og mtp at yngste er 4 år og de allerede er skilt (seperasjonstiden er vel 1 år før skilsmisse blir innvilget) så var det ikke lenge de rakk å være gift. Jeg har null tro at forelskelsen og jobbing med forholdet vedvarer nå som de er hjemme igjen. Flere foteslo parterapi, men det avviste hun. De skulle prøve selv først.

Tror jeg kan vedde ganske mye på at de ikke blir sammen igjen. 

Det har jeg ikke tenkt på, men tror du har rett i det. Smart tenkt av Mette med tanke på lille jenta. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk ikke at det hadde vært en sjanse for at han ville tatt barnet fra moren og blitt igjen i Tyrkia. Langt ute i gokk på landsbygda og med ingen jobb. Han vet Mette er en god mor. Hva skulle han og ungen levd av? Nei, her tviler eg sterkt altså. Han har det godt i Norge. Og virker som en rolig type. Men, om forholdet varer? Det tviler eg dog på..hun er altfor selvstendig...men, hvem vet...

 

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem reiser syk på jobb i den type yrke? 
å melder set inn syk på jobb og legger ut på snap at de reiser hjem til kjæresten fordi de egentlig ikke skulle møtes før tirsdag?🥹

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visla skrev (7 minutter siden):

Hvem reiser syk på jobb i den type yrke? 
å melder set inn syk på jobb og legger ut på snap at de reiser hjem til kjæresten fordi de egentlig ikke skulle møtes før tirsdag?🥹

Mette gjør det, fordi hun sliter med å ta rette valg som hun selv sier.  Jeg synes det er synd at folk vil dele "alt" på snap. Det meste som deles tilhører under huset fire vegger.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anneisabell skrev (3 minutter siden):

Mette gjør det, fordi hun sliter med å ta rette valg som hun selv sier.  Jeg synes det er synd at folk vil dele "alt" på snap. Det meste som deles tilhører under huset fire vegger.

Tror jeg hadde snudd i døra hos tannlegen om assistenten stod å hostet, snørret og hadde feber, uansett hvordan hun slet med å bestemme seg om hun skulle bli hjemme eller ikke altså😅 det er ikke greit å risikere å smitte andre, munnbind eller ei. 
det tar seg dårlig ut i et serviceyrke der man bør se opplagt ut! I tillegg skal hun vell vaske og sterilisere utstyr🥹

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visla skrev (3 timer siden):

Tror jeg hadde snudd i døra hos tannlegen om assistenten stod å hostet, snørret og hadde feber, uansett hvordan hun slet med å bestemme seg om hun skulle bli hjemme eller ikke altså😅 det er ikke greit å risikere å smitte andre, munnbind eller ei. 
det tar seg dårlig ut i et serviceyrke der man bør se opplagt ut! I tillegg skal hun vell vaske og sterilisere utstyr🥹

Hundre prosent enig, hadde min tannlege eller assistent vært så forkjølet og hostet  håper jeg virkelig de ikke hadde møtt på jobb. Sa hun ikke hun hadde testet positivt på korona også? Du møter bare ikke på jobb da!

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klatten skrev (21 timer siden):

Hundre prosent enig, hadde min tannlege eller assistent vært så forkjølet og hostet  håper jeg virkelig de ikke hadde møtt på jobb. Sa hun ikke hun hadde testet positivt på korona også? Du møter bare ikke på jobb da!

Jo hun hadde corona. Da tar man egenmeldingsdag. Datter og kjæreste var også syke. Men han skulle også på jobb til helgen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor passer hun barnebarna når hun er så dårlig. Og Hüsein er på besøk når han skal på jobb i dag. Kan du Mette ta litt hensyn til andre og ikke bidra til å smitte masse folk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke dette enorme behovet for å detaljforklare all oppførsel og henge det på ADHD knaggen. Vil det plutselig på magisk vis bli enklere å ta en avgjørelse om diagnosen er på plass? Både meg og et av mine barn sliter med å ta avgjørelser men tenker ikke det er en diagnose. Jeg ringer meg skjeldent inn syk og går heller på jobb halvsyk men det er heller ikke en diagnose oppførsel. Jeg har sikkert femten påbegynte strikkegensere liggende fordi jeg gidder ikke gjøre de ferdig…men jeg tenker likevel ikke at det er en diagnose som gjør det. Hadde det likevel vist seg at det var det ville jo ikke genseren blitt raskere strikket ferdig? Eller det et stort ønske om piller som kan fikse som gjør det?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minipilla skrev (8 timer siden):

Jeg skjønner ikke dette enorme behovet for å detaljforklare all oppførsel og henge det på ADHD knaggen. Vil det plutselig på magisk vis bli enklere å ta en avgjørelse om diagnosen er på plass? Både meg og et av mine barn sliter med å ta avgjørelser men tenker ikke det er en diagnose. Jeg ringer meg skjeldent inn syk og går heller på jobb halvsyk men det er heller ikke en diagnose oppførsel. Jeg har sikkert femten påbegynte strikkegensere liggende fordi jeg gidder ikke gjøre de ferdig…men jeg tenker likevel ikke at det er en diagnose som gjør det. Hadde det likevel vist seg at det var det ville jo ikke genseren blitt raskere strikket ferdig? Eller det et stort ønske om piller som kan fikse som gjør det?

Jeg mener det kan utgjøre en enorm forskjell om en vet om en faktisk diagnose og får behandling for det.

For eks ADHD. Er man bare lat eller uorganisert så kan det faktisk være så enkelt at å ta seg sammen eller lage planer en følger systematisk. Og det er alt som trengs. Med mindre man er veldig lat da.

Mens har man alvorlig grad av ADHD så kan en bare drømme om å gjøre det og en kunne like godt bedt kroppen om å gjøre vann om til vin på veien ut. Altså like umulig.

Men får man medisiner/behandling for faktiske sykdommer eller utfordringer en har så kan det faktisk utgjøre stor forskjell i det daglige.

Jeg tror dog det er mye over diagnostisering og av den grunn kanskje og feil diagnostisering, men allikevel tror jeg det er rett å stille spørsmålene og grave litt før en slår seg til ro med «jeg er bare sånn».

  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Visla skrev (19 timer siden):

Jo hun hadde corona. Da tar man egenmeldingsdag. Datter og kjæreste var også syke. Men han skulle også på jobb til helgen

Jeg jobber i helsevesenet og man trenger absolutt ikke å være hjemme med corona hvis man føler seg i fin form. Det finnes ingen restriksjoner der. Har man feber og er i dårlig form er man hjemme, er man i fin form er man på jobb. Selv med corona. 

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussepus skrev (2 timer siden):

Jeg jobber i helsevesenet og man trenger absolutt ikke å være hjemme med corona hvis man føler seg i fin form. Det finnes ingen restriksjoner der. Har man feber og er i dårlig form er man hjemme, er man i fin form er man på jobb. Selv med corona. 

Men hun var jo ikke i form. Hun måtte ligge i tannlegestolen for å spise for hun var så dårlig. Da går man hjem. Jeg hadde ikke likt om assistenten hang over meg å snufsa. Jada - det er «bare» korona, men nå har jeg hatt det tre ganger og to av gangene var jeg sykere enn jeg noen gang har vært så jeg hadde blitt rimelig forbanna. Da ville jeg visst det så jeg kunne tatt mine egne forhåndsregler og droppet den tannlegetimen. 

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minipilla skrev (1 time siden):

Men hun var jo ikke i form. Hun måtte ligge i tannlegestolen for å spise for hun var så dårlig. Da går man hjem. Jeg hadde ikke likt om assistenten hang over meg å snufsa. Jada - det er «bare» korona, men nå har jeg hatt det tre ganger og to av gangene var jeg sykere enn jeg noen gang har vært så jeg hadde blitt rimelig forbanna. Da ville jeg visst det så jeg kunne tatt mine egne forhåndsregler og droppet den tannlegetimen. 

Mest imponert at det går ann å sitte og snakke og forklare sine valg og ditt og datt om smitte og sykdom. Jeg tror jeg ikke er på samme planet som mange av disse snapp folka🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anneisabell skrev (2 minutter siden):

Mest imponert at det går ann å sitte og snakke og forklare sine valg og ditt og datt om smitte og sykdom. Jeg tror jeg ikke er på samme planet som mange av disse snapp folka🙈

Enda mer imponert over de som bruker deler av livet til å følge henne om de bare irriterer seg over alt hun gjør, og « blir imponert» når de finner noe å kritiserer henne for. 

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...