Gå til innhold

Hotel ved Oslo S, skummelt område?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nettopp det er ytterst sjeldent, men du kan jo ikke nekte for at du nevnte det for å kunne fyre opp under påstanden om at det er skremmende å bo i Oslo.

Anonymkode: 931a9...144

Min påstand i tråden her er i utgangspunktet at det er rasjonelt å ville unngå å gå gjennom to-tre visse gater i Oslo sentrum alene på natten, selv om byen jevnt over er veldig trygg å være i. Det har etterhvert druknet i diskusjon med de som er uenig i det. Utenfor kg bruker jeg alltid å være den som taler mot når folk som ikke bor i byen sier den er farlig/skummel/alt for mye folk. Men ja, føler for å argumentere imot når folk mener jeg sliter med fremmedfrykt fordi jeg ikke vil gå gjennom Brugata midt på lørdagsnatta. Og mener man aldri ser el opplever noe ubehaglig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS: Det kommer helt an på hva som er hensikten din med oppholdet. Hele Oslo sentrum er utvilsomt farlig nattestid for kvinner som går alene. Når utestedene stenger og berusede kvinner velter ut, trekker utenlandske menn fra Afrika og Midtøsten hvileløst rundt i gatene på jakt etter enslige og gjerne fulle jenter/damer. Alle med en viss utelivserfaring har sett disse, men mange overser naivt de ondsinnede hensiktene deres. Pene, blonde og nordiske kvinner er ekstra utsatt (dette er ikke tull).

De som sier at «Oslo er en trygg by» bedriver grov løgn, og er medskyldige i overfallsvoldtektene som myndigheter, politi og media legger lokk på av politiske grunner.

(Senest for noen uker siden, i en annen by i Norge, måtte jeg stanse og kontrollere en svart mann som fulgte etter og trengte seg på enslige norske damer. Glad jeg har et trent blikk, og fikk «kjeppjagd» undermennesket langt bort. Hadde han tatt tak i kvinnene med makt, ville jævelen vært død ...)

Anonymkode: ac46f...427

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har ingen garantier noen steder. Men jeg har bodd i Oslo i årevis, og opplever området rundt Oslo S som trygt. Akkurat der er det alltid masse folk omtrent til alle døgnets tider, og det finner jeg mye trygghet i. 

Sånn generelt opplever jeg Oslo sentrum som mye tryggere enn mange andre på KG. Det er helt greit at vi har ulik trygghetsfølelse. For eksempel opplever jeg også Grønland som veldig trygt - med mindre man er med i en gjeng eller har tenkt å blande seg borti narkotikasalget. Sånn i grove trekk tenker jeg det er lurt å være litt ekstra årvåken nattestid og velge traseer med folk og trafikk.

Heller ikke jeg tenker det er alt som er lurt godt etter stengetid for utestedene. Som å krabbe gjennom parkene, henge rundt i de mest øde gatene eller oppholde seg alene nederst ved Akersgata akkurat da. Men dette er veldig enkelt å unngå. Og jeg vil si det er et godt stykke fra å ta inn på hotell i nærheten av Oslo S....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Om han synes det er så skummelt å stå i nærheten av noen som land så har man ikke opplevd så veldig mye skremmende her i livet. Og for å si det sånn en god del av de som kjøper hasj på gata er helt vanlig mennesker som studerer, er jobb osv hva er aldri noe dere kunne peke på gata og sagt den personen røyker hasj.

Anonymkode: 931a9...144

Det var ikke bare hasj de der røykte for å si det mildt. Å jeg var ikke redd akkurat dem, også fordi jeg så på dem hvor stressa de var for å bli tatt, en sto å trampet med beinet og så seg rundt. Å det var mange andre bland oss, hadde sikkert vært noe annet om de pratet til meg, eller jeg var alene. 

De jeg så i Oslo nylig, sto det enda verre til med enn de igjen, de sto det inntil en dør og tok det som så ut som herion. Gikk ikke nært dem. 

Å ja, jeg er glad for at jeg har hatt et trygt liv og sier nei takk til å menge meg med folk som er litt for OK med rus. Det krever en manglende fornuft, å ja, jeg kjenner folk som røyker hasj og er ikke særlig imponert sammenlignet med de jeg kjenner som ikke gjør. 

Anonymkode: 6dfd8...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymbruker*** skrev (8 timer siden):

Min påstand i tråden her er i utgangspunktet at det er rasjonelt å ville unngå å gå gjennom to-tre visse gater i Oslo sentrum alene på natten, selv om byen jevnt over er veldig trygg å være i. Det har etterhvert druknet i diskusjon med de som er uenig i det. Utenfor kg bruker jeg alltid å være den som taler mot når folk som ikke bor i byen sier den er farlig/skummel/alt for mye folk. Men ja, føler for å argumentere imot når folk mener jeg sliter med fremmedfrykt fordi jeg ikke vil gå gjennom Brugata midt på lørdagsnatta. Og mener man aldri ser el opplever noe ubehaglig. 

Nå er del vel ikke så mange som sier de aldri har sett noe ubehagelig i Oslo. Det er vel heller om hvorvidt dette ubehagelige er en direkte trussel mot deg/oss som helt vanlige ikke-gjeng ikke-dopselgende/brukende personer. 

Angående de episodene du har opplevd hvor andre har blitt utsatt for kriminelle handlinger, så skjønner jeg følelsen av at man bør gjøre noe. Men akkurat der hadde det vel vært mye lettere å håndtere om hendelsen hadde skjedd foran Gunerius. Da hadde man lett kunnet påkalle oppmerksomheten til vektere eller politi. I motsetning til tilnærmet alle andre steder i Norge som ikke er så godt overvåket. Der er man mye oftere helt uten hjelp å få.

Anonymkode: 99df3...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.6.2024 den 2.57):

Det var ikke bare hasj de der røykte for å si det mildt. Å jeg var ikke redd akkurat dem, også fordi jeg så på dem hvor stressa de var for å bli tatt, en sto å trampet med beinet og så seg rundt. Å det var mange andre bland oss, hadde sikkert vært noe annet om de pratet til meg, eller jeg var alene. 

De jeg så i Oslo nylig, sto det enda verre til med enn de igjen, de sto det inntil en dør og tok det som så ut som herion. Gikk ikke nært dem. 

Å ja, jeg er glad for at jeg har hatt et trygt liv og sier nei takk til å menge meg med folk som er litt for OK med rus. Det krever en manglende fornuft, å ja, jeg kjenner folk som røyker hasj og er ikke særlig imponert sammenlignet med de jeg kjenner som ikke gjør. 

Anonymkode: 6dfd8...47c

Ja du må passe deg for de som bruker heroin plutselig hopper de helt uprovosert frem for å stikke deg med sprøyta si…

Anonymkode: 931a9...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...