AnonymBruker Skrevet 24. juni #21 Del Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Han ble illsint for en årsak, ingen big deal. Jeg har ikke gjort noe galt, bare for å understreke det. Han ringte meg og skrek i andre siden av tlf, han har null kontroll på sitt sinne om det begynner. Da jeg pratet sa han " HOLD KjEFT sier jeg" altså jeg fikk høyt blodtrykk av dette og fikk tilbakefall av hvir sint han var i forholdet. Jeg må innrømme at dagen min ble ødelagt etter det. Det roet seg på slutten og vi kom til enighet. Noen andre som har vært utsatt for dette av en eks for flere år tilbake? K34 Anonymkode: e3929...225 Nei det er ikke greit, men ingenting kan hindre han - men ingen kan heller tvinge deg til å høre på det. Neste gang får du si han får ringe tilbake når han kan snakke som siviliserte voksne og lagt på. Anonymkode: 770de...4ac 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni #22 Del Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg tok ut en tusen lapp til datteren min/vår. Hennes konfirmasjonspenger uten hans tillatelse. Anonymkode: e3929...225 Så du stjeler penger. Jeg skjønner godt han ble sint jeg.. Anonymkode: a5ac0...993 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 24. juni #23 Del Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg sa til han at han ikke trenger å skrike selvom han er forbannet. Jeg holdt en rolig stemme hele tiden men måttegeve min også, sådan kunne forstå. Først da roet han seg. Han har ikke kontroll på sinnet sitt. Ts Anonymkode: e3929...225 Han kan være uenig og han kan ha rett i at dere i fellesskap burde bestemme datteren deres sin tilgang på konfirmasjonspengene, men han kan fortsatt ikke snakke til deg på den måten, og du burde ikke akseptere det. Dere kan være uenige, og av og til har han rett og av og til har du rett, og ofte er det noe midt imellom, men om man ikke klarer å snakke vanlig, bør man samle seg først. Om han ikke oppfører seg som en voksen, må du behandle ham som et barn, og sette grenser for ham. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 24. juni #24 Del Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så du stjeler penger. Jeg skjønner godt han ble sint jeg.. Anonymkode: a5ac0...993 Har du lest tråden? Dette er et eksempel på at det er lurt å lytte før man anklager og trekker slutninger. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni #25 Del Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så du stjeler penger. Jeg skjønner godt han ble sint jeg.. Anonymkode: a5ac0...993 Sliter du med leseforståelsen? Hun tok ut penger TIL datteren. Anonymkode: bbc76...a19 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni #26 Del Skrevet 24. juni Helene1982 skrev (4 minutter siden): Har du lest tråden? Dette er et eksempel på at det er lurt å lytte før man anklager og trekker slutninger. Ja hun har tatt ut penger fra kontoen til konf sparing for å gi til dattera. Å hvorfor har hun gjort det? Anonymkode: a5ac0...993 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni #27 Del Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hadde vært mer bekymret for barnet… Anonymkode: 21b84...aea Hun har heldigvis ikke hørt han skrike til meg. Men hvorfor blir han så sint og ikke klarer å beherske seg selv litt? Anonymkode: e3929...225 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni #28 Del Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Så du stjeler penger. Jeg skjønner godt han ble sint jeg.. Anonymkode: a5ac0...993 Eh nei hun tok ut til barnet Anonymkode: eb9e1...eda 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 24. juni #29 Del Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun har heldigvis ikke hørt han skrike til meg. Men hvorfor blir han så sint og ikke klarer å beherske seg selv litt? Anonymkode: e3929...225 Jeg gjetter, men jeg vil tippe at han har vokst opp i et hjem der denne typen adferd og kommunikasjon var vanlig. Jeg er glad for å høre at datteren din ikke er eksponert for hans utbrudd, og jeg håper du kommuniserer til henne om hun gjør det, at dette ikke er en akseptabel måte å reagere på. Det er greit å bli sint, og være frustrert, men har man ikke selvkontroll, må man forlate situasjonen til man kan snakke ordentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni #30 Del Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun har heldigvis ikke hørt han skrike til meg. Men hvorfor blir han så sint og ikke klarer å beherske seg selv litt? Anonymkode: e3929...225 Hvordan oppfører han seg overfor henne når de to er alene? Skriker han da også? Kjefter? Er hun ofte redd når hun er hos ham? Hva sier hun selv om hans temperament? Anonymkode: 07531...9f1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni #31 Del Skrevet 24. juni Er det virkelig krise om noen mister kontrollen og viser sinne? Han var ikke i samme rom som henne, ikke i samme hus engang. Så han kunne ikke skade henne fysisk, og hun kunne fjernet seg fra situasjonen ved å avslutte samtalen. Når det gjelder sinneutbrudd overfor en eks, er det så rart? Og er det så ødeleggende å oppleve at noen viser følelser gjennom sinne? Jeg synes mennesker som aldri er sinte er mye skumlere å forholde seg til. At man er sint og mister selvbeherskelsen sin en gang i ny og ned er vel helt normalt? Jeg tror at det unormale, nemlig å ikke vise følelser men å være behersket uansett hva, har blitt den nye normalen. Men om det er sunt å aldri blåse ut eller aldri oppleve at noen hever stemmen? Jeg tror ikke det. Anonymkode: 8887c...4b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni #32 Del Skrevet 24. juni Om dere ikke klarer å kommunisere, legger du på, og sender en melding om at dere kan prate sammen når dere har fått roet dere ned. Ikke noe poeng i å snakke sammen om det bare blir kjefting. Anonymkode: 6bedc...980 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni #33 Del Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er det virkelig krise om noen mister kontrollen og viser sinne? Han var ikke i samme rom som henne, ikke i samme hus engang. Så han kunne ikke skade henne fysisk, og hun kunne fjernet seg fra situasjonen ved å avslutte samtalen. Når det gjelder sinneutbrudd overfor en eks, er det så rart? Og er det så ødeleggende å oppleve at noen viser følelser gjennom sinne? Jeg synes mennesker som aldri er sinte er mye skumlere å forholde seg til. At man er sint og mister selvbeherskelsen sin en gang i ny og ned er vel helt normalt? Jeg tror at det unormale, nemlig å ikke vise følelser men å være behersket uansett hva, har blitt den nye normalen. Men om det er sunt å aldri blåse ut eller aldri oppleve at noen hever stemmen? Jeg tror ikke det. Anonymkode: 8887c...4b5 Mennesker som må skrike for å kommunisere mangler vesentlige egenskaper. Det er helt forferdelig å høre på folk som mister selvbeherskelen på den måten, de kan gjøre stor skade og de setter seg selv i et dårlig lys. Anonymkode: 5509b...580 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 24. juni #34 Del Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Er det virkelig krise om noen mister kontrollen og viser sinne? Han var ikke i samme rom som henne, ikke i samme hus engang. Så han kunne ikke skade henne fysisk, og hun kunne fjernet seg fra situasjonen ved å avslutte samtalen. Når det gjelder sinneutbrudd overfor en eks, er det så rart? Og er det så ødeleggende å oppleve at noen viser følelser gjennom sinne? Jeg synes mennesker som aldri er sinte er mye skumlere å forholde seg til. At man er sint og mister selvbeherskelsen sin en gang i ny og ned er vel helt normalt? Jeg tror at det unormale, nemlig å ikke vise følelser men å være behersket uansett hva, har blitt den nye normalen. Men om det er sunt å aldri blåse ut eller aldri oppleve at noen hever stemmen? Jeg tror ikke det. Anonymkode: 8887c...4b5 Det er ikke krise om det er et barn på 3, som ikke har utarbeidet kommunikasjonsevner til å uttrykke følelsene sine enda, men er det en voksen, kan man forvente mer selvkontroll. Det er fullt mulig å vise alle følelser uten at den andre skal føle seg lettet over «at den andre personen ikke kan skade dem fysisk» evne til å kommunisere sinne, frustrasjon, skuffelse og alle andre følelser uten at man blir utagerende er helt nødvendig. Du vil bli overrasket over hvor mye mer du får ut av en ærlig men konstruktiv tilbakemelding i stedet for et tantrum. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni #35 Del Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er det virkelig krise om noen mister kontrollen og viser sinne? Han var ikke i samme rom som henne, ikke i samme hus engang. Så han kunne ikke skade henne fysisk, og hun kunne fjernet seg fra situasjonen ved å avslutte samtalen. Når det gjelder sinneutbrudd overfor en eks, er det så rart? Og er det så ødeleggende å oppleve at noen viser følelser gjennom sinne? Jeg synes mennesker som aldri er sinte er mye skumlere å forholde seg til. At man er sint og mister selvbeherskelsen sin en gang i ny og ned er vel helt normalt? Jeg tror at det unormale, nemlig å ikke vise følelser men å være behersket uansett hva, har blitt den nye normalen. Men om det er sunt å aldri blåse ut eller aldri oppleve at noen hever stemmen? Jeg tror ikke det. Anonymkode: 8887c...4b5 Der er greit å vise frustrasjon eller sinne, men ikke skriking. Dette var utskjelling over på tlf, man kunne høre han skrike om jeg tok røret bort. "Hold kjeft sa jeg" er også et ord jeg ikke takler å høre, jeg må få lov å si mitt også. Nå var han sint i forholdet også. Jeg aner ikke om han er sint på min datter, det håper jeg ikke på denne måten. Jeg vet hun liker å vøre hos han, men liker seg nok enda bedre hos meg. Anonymkode: e3929...225 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni #36 Del Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er det virkelig krise om noen mister kontrollen og viser sinne? Han var ikke i samme rom som henne, ikke i samme hus engang. Så han kunne ikke skade henne fysisk, og hun kunne fjernet seg fra situasjonen ved å avslutte samtalen. Når det gjelder sinneutbrudd overfor en eks, er det så rart? Og er det så ødeleggende å oppleve at noen viser følelser gjennom sinne? Jeg synes mennesker som aldri er sinte er mye skumlere å forholde seg til. At man er sint og mister selvbeherskelsen sin en gang i ny og ned er vel helt normalt? Jeg tror at det unormale, nemlig å ikke vise følelser men å være behersket uansett hva, har blitt den nye normalen. Men om det er sunt å aldri blåse ut eller aldri oppleve at noen hever stemmen? Jeg tror ikke det. Anonymkode: 8887c...4b5 Man kan faktisk oppføre seg mot andre mennesker, selv om man er sint. Man kan helt fint vise følelser uten å kjefte, skrike og be noen holde kjeft. Som voksen burde man ha lært andre måter å kommunisere på, og vise følelser på. Man kan helt fint få frem sine synspunkt, uten roping, skriking og kjefting. Hadde en voksen person oppført seg slik mot meg, hadde jeg kuttet kontakten tvert. Man skal ikke måtte fine seg i all mulig behandling fra andre, bare fordi de har behov for å «blåse ut». Dessverre går jo ikke det, om man har barn sammen, men da er det desto viktigere at man klarer å behandle hverandre med respekt, og fokuserer på god kommunikasjon og best mulig relasjon. Anonymkode: 6bedc...980 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni #37 Del Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): Han ble illsint for en årsak, ingen big deal. Jeg har ikke gjort noe galt, bare for å understreke det. Han ringte meg og skrek i andre siden av tlf, han har null kontroll på sitt sinne om det begynner. Da jeg pratet sa han " HOLD KjEFT sier jeg" altså jeg fikk høyt blodtrykk av dette og fikk tilbakefall av hvir sint han var i forholdet. Jeg må innrømme at dagen min ble ødelagt etter det. Det roet seg på slutten og vi kom til enighet. Noen andre som har vært utsatt for dette av en eks for flere år tilbake? K34 Anonymkode: e3929...225 Legg på. Be han om å si sin mening på sms. Legg på alle forsøk på samtaler. Anonymkode: 81823...f7c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni #38 Del Skrevet 25. juni Jeg hadde lagt på og så sendt en melding om at han kan ta kontakt igjen når han roer seg. Jeg nekter å prate med noen som skriker og sier "hold kjeft" til meg. Anonymkode: 5d521...718 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 25. juni #39 Del Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja hun har tatt ut penger fra kontoen til konf sparing for å gi til dattera. Å hvorfor har hun gjort det? Anonymkode: a5ac0...993 Var det snakk om konfirmasjonssparing? Eller var det kontoen ned penger jenta fikk i konfirmasjonsgave? Penger hun etter loven har rett til å disponere selv? Om jenta fikk tilgang til en tusenlapp av sine egne penger, skulle vel ikke det være noe å eksplodere over? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 25. juni #40 Del Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er det virkelig krise om noen mister kontrollen og viser sinne? Han var ikke i samme rom som henne, ikke i samme hus engang. Så han kunne ikke skade henne fysisk, og hun kunne fjernet seg fra situasjonen ved å avslutte samtalen. Når det gjelder sinneutbrudd overfor en eks, er det så rart? Og er det så ødeleggende å oppleve at noen viser følelser gjennom sinne? Jeg synes mennesker som aldri er sinte er mye skumlere å forholde seg til. At man er sint og mister selvbeherskelsen sin en gang i ny og ned er vel helt normalt? Jeg tror at det unormale, nemlig å ikke vise følelser men å være behersket uansett hva, har blitt den nye normalen. Men om det er sunt å aldri blåse ut eller aldri oppleve at noen hever stemmen? Jeg tror ikke det. Anonymkode: 8887c...4b5 Om man skal miste kontrollen fullstendig, skrike og rope som en tulling, bør det ihvertfall være en meget god grunn. Å stadig oppføre seg sånn over bagateller er uhørt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå