Gå til innhold

Har baby fått morsmelk uten min tillatelse?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er ingen ekspert på avføring til babyer. Men hvis denne damen hadde for mye morsmelk stående som hun ellers hadde måttet kaste, så er det tenkelig at hun gav det til din baby. Morsmelk er jo så mye bedre på alle måter, så hun gjorde babyen din en tjeneste.

Hvorfor synes du det er så ille? 

Da babyen min ble født, så døde den nesten under fødselen. Sykehuset gav den morsmelk før jeg selv var i stand til å amme (jeg var svært dårlig etter den dramatiske fødselen) og det er jeg evig takknemlig for.  

Anonymkode: 52f16...85c

Hurra for bankmelk! Jeg er også evig takknemlig for det 🩷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snublefot62 skrev (1 time siden):

 

Fort gjort å glemme alderen på ungen.

Om dette er et reelt spørsmål så må du roe deg ned. Ungen skal igjennom masse utvikling og hverken tarmer, søvn eller døgnrytme vil være likt hver eneste dag og det er umulig for deg å kunne få denne mistanken ut fra denne ene endringen her.

Ro deg ned og fokuser på at hun ville hjelpe og stilte opp som barnevakt mens du hadde et annet ærend.

Er lov å blingse på et tall når man er trøtt etter en natt med lite søvn😂 

Anonymkode: 3bb83...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er ingen ekspert på avføring til babyer. Men hvis denne damen hadde for mye morsmelk stående som hun ellers hadde måttet kaste, så er det tenkelig at hun gav det til din baby. Morsmelk er jo så mye bedre på alle måter, så hun gjorde babyen din en tjeneste.

Hvorfor synes du det er så ille? 

Da babyen min ble født, så døde den nesten under fødselen. Sykehuset gav den morsmelk før jeg selv var i stand til å amme (jeg var svært dårlig etter den dramatiske fødselen) og det er jeg evig takknemlig for.  

Anonymkode: 52f16...85c

Det er ikke ille at baby evt hadde fått det hvis hun faktisk hadde SPURT (hvis det er tilfelle at hun fikk)! Man gir faktisk ikke babyer hva man vil når man får sendt med mat. 

Anonymkode: 3bb83...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke ille at baby evt hadde fått det hvis hun faktisk hadde SPURT (hvis det er tilfelle at hun fikk)! Man gir faktisk ikke babyer hva man vil når man får sendt med mat. 

Anonymkode: 3bb83...5bc

Ja men nå har du INGEN beviser på at dette har skjedd og det er høyst usannsynlig. Så ro deg ned og pust med magen og glem hele greia. Om barnet ditt har fått morsmelk så har jo barnet ditt fått bedre mat enn det du sendte med. Det er ikke farlig. Men det har neppe skjedd. Hvorfor ? Fordi å pumpe er sinnsykt slitsomt og jeg hadde i allefall ikke kastet det bort på noen andres barn

Anonymkode: 8ac6f...24e

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er lov å blingse på et tall når man er trøtt etter en natt med lite søvn😂 

Anonymkode: 3bb83...5bc

My point exactly. Men av en eller annen grunn er du SKRÅSIKKER på magefølelsen din fordi avføringen endret seg.

Ikke bare det - men du understreker at magefølelsen din som oftest er rett. Til tross for lite søvn?

Jeg husker selv de første månedene. Mye var ei tåke og ting endret seg fort. Å henge seg opp i en endring i en avføring som endrer seg bare du snur ryggen til er noe merkelig...

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skulle ikke ta noen for noe - jeg bare LURER. Herregud. Dessuten er ungen 1,5 måned gammel, den skal ikke ha noe som helst annet enn det jeg har bestemt som er NAN. 

Anonymkode: 3bb83...5bc

 

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei.

Ungen min er 2,5 mnd og idag var h*n på besøk hos ei dame jeg kjenner mens jeg gjorde et ærend som jeg ikke kunne ha med baby på..

Anonymkode: 3bb83...5bc

Hvor gammel sa du?

 

Uansett, morsmelk er mye bedre for babyen enn det du ønsker å gi den, så jeg skjønner virkelig ikke problemet.

Jeg har både ammet andre babyer og babyen min diet andre kvinner, en sjelden gang når det var praktisk. Klarer virkelig ikke å se problemet.

Anonymkode: 9cfe2...3c8

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du hva? Du burde ALDRI la NOEN andre passe barnet ditt når du er så paranoid.

Anonymkode: a257c...175

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei.

Ungen min er 2,5 mnd og idag var h*n på besøk hos ei dame jeg kjenner mens jeg gjorde et ærend som jeg ikke kunne ha med baby på.. jeg sendte med mat, men fikk beskjed når jeg skulle hente om at «h*n ble ikke sulten og bare sov» mens h*n var der i nesten 3 timer.. (ungen min blir alltid sulten før det har gått 3 timer….) men nå seint på kvelden er avføringen helt rennende og sennepsgul uten «frø» - så jeg får plutselig en ekkel følelse og tanker om at hun kanskje har gitt babyen min morsmelk uten å spørre.. 

 

Denne damen har et barnebarn som hun ofte passer som får morsmelk og ungen min får kun mme - og den avføringen er alltid kornete med farger fra gulBRUN til grønn..

hva tenker dere? Hadde dere fått samme tanker? Kan plutselig ungen min få slik avføring av mme? Ja, jeg er sikkert helt tussete men jeg føler virkelig at noe ikke stemmer😂

Anonymkode: 3bb83...5bc

Mme ernære barn vil ikke oppnå mm avføring etter kun et par måltider med mm så det er nok heller en tilfeldighet bytte i avf mønster du nå overtenker hilsen ei som har full ammet flere barn, hatt mme flaske unge og en som var kommisjons ernære 

Anonymkode: 38a0d...3f2

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ikke er noe å henge seg opp i. Jeg har selv to babyer på 2 måneder og ville vært takknemlig om noen ga dem morsmelk selv uten å spørre først. Det er jo ikke akkurat uegnet mat som i så fall er gitt her, tvert imot! Derfor hadde jeg heller ikke hengt meg opp i at jeg ikke ble spurt først.

Mine får mye mme, og det er helt supert at det finnes for jeg klarer ikke å fullamme to stykker. Jeg hadde sett på morsmelk til dem som en gave. 

 

Anonymkode: 3ae82...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer. Til meg selv. Jeg fant noen som var mer paranoid enn meg.

Forstår deg ❤️

Anonymkode: e9d11...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette ikke er noe å henge seg opp i. Jeg har selv to babyer på 2 måneder og ville vært takknemlig om noen ga dem morsmelk selv uten å spørre først. Det er jo ikke akkurat uegnet mat som i så fall er gitt her, tvert imot! Derfor hadde jeg heller ikke hengt meg opp i at jeg ikke ble spurt først.

Mine får mye mme, og det er helt supert at det finnes for jeg klarer ikke å fullamme to stykker. Jeg hadde sett på morsmelk til dem som en gave. 

 

Anonymkode: 3ae82...3f7

Jeg kan forresten legge til at min ene sin avføring endret seg fra senepsgul kremete med "frø" til flytende uten frø over natten denne uka, uten at dietten har vært endret 😊 

Anonymkode: 3ae82...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du velger å la andre passe en så liten baby i så mange timer så tenker jeg du bør være ganske åpensinnet. Men, avføringen endrer seg ikke så fort! Det skal mye mer mm til før man får den typiske mm-avføringen. 

Anonymkode: 78557...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Dette ikke er noe å henge seg opp i. Jeg har selv to babyer på 2 måneder og ville vært takknemlig om noen ga dem morsmelk selv uten å spørre først. Det er jo ikke akkurat uegnet mat som i så fall er gitt her, tvert imot! Derfor hadde jeg heller ikke hengt meg opp i at jeg ikke ble spurt først.

Mine får mye mme, og det er helt supert at det finnes for jeg klarer ikke å fullamme to stykker. Jeg hadde sett på morsmelk til dem som en gave. 

 

Anonymkode: 3ae82...3f7

Ville du også vært takknemlig om barnet ditt fikk en unødvendig blodoverføring der  blodet ikke var testet for sykdommer med mer først?

Dere som skriver om å få melk fra melkebanken på sykehuset - det kan jo ikke sammenliknes! Det er stor forskjell på melk som er testet og melk som ikke er det. Melk er en kroppsvæske som kan overføre virus og bakterier. 

Anonymkode: 8f531...4f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, AnonymBruker said:

Ville du også vært takknemlig om barnet ditt fikk en unødvendig blodoverføring der  blodet ikke var testet for sykdommer med mer først?

Dette er på ingen som helst måte sammenlignbart.

Anonymkode: 3ae82...3f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er ingen ekspert på avføring til babyer. Men hvis denne damen hadde for mye morsmelk stående som hun ellers hadde måttet kaste, så er det tenkelig at hun gav det til din baby. Morsmelk er jo så mye bedre på alle måter, så hun gjorde babyen din en tjeneste.

Hvorfor synes du det er så ille? 

Da babyen min ble født, så døde den nesten under fødselen. Sykehuset gav den morsmelk før jeg selv var i stand til å amme (jeg var svært dårlig etter den dramatiske fødselen) og det er jeg evig takknemlig for.  

Anonymkode: 52f16...85c

Hadde noen gitt babyen min morsmelk uten videre så hadde det blitt månelyst 🙄 Ungen hadde mest sannsynlig hatt magevondt i flere uker etterpå, i tillegg til å bæsje blod og spy magesyre... Noen babyer har allergier og tåler derfor kun mamma sin morsmelk eller MME. 
 

så nei, morsmelk er ikke alltid best. 

Anonymkode: 57e50...9fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...